Hogyan szerezzek előnyt a versenytársammal szemben?

2017. december 04. - Nagy László
Olvasási idő: 2 perc


Tagek: Local seo Lokális keresőoptimalizálás Lokális marketing

Tudom, hogy Te azok közé a cégvezetők közé tartozol, akik minden nap tesznek azért, hogy a tied legyen a legjobb vállalkozás a környéken. Ha szeretnéd, ha még több ember megismerné, mit nyújt számára az üzleted és ha folyamatosan azért dolgozol, hogy maximálisan elégedett vásárlók távozzanak tőled, akkor te egy mindent megteszel a vásárlóidért. Fontos azonban, hogy az online marketingre is hangsúlyt fektess, hiszen ezzel olyan előnyre tehetsz szert, amellyel sokszor még a legnagyobb vállalkozások sem élnek.

Az alábbi cikkben egy magyarországi piaci körképről fogsz olvasni, hiszen neked vállalkozóként és egy üzlet tulajdonosaként fontos, hogy tisztában legyél ezekkel az információkkal. Bizony, Magyarországon még nem tulajdonítanak akkora jelentőséget a helyi keresőoptimalizálásnak – szemben például az amerikai trendekkel, ahol már most súlyos összegeket fizetnek a boltok az ilyen szolgáltatásokért. Gondolj csak bele! 2004-ben először kezdtek el beszélni a keresőoptimalizálásról és arról, hogy lehet a Google találati listáján az első oldalra kerülni. Azok a cégek, akik időben kapcsoltak és éltek a lehetőséggel, nem csak megerősödtek, de dinamikus növekedésnek is indultak.

A helyi keresőoptimalizálással 2017-ben ugyanez a helyzet.

Aki még most lecsap ezekre a lehetőségekre, nem csak most, de hosszútávon is eredményesen profitálhat belőle. Ráadásul mivel a Google egyik ingyenes szolgáltatásáról van szó, nem kérdés, hogy megéri belevágni.

Lokális keresőmarketing

Mi a lényege a helyi keresőoptimalizálásnak?
A helyi keresőoptimalizálás lényege, hogy az online térben teszi ismertebbé az üzletet. Mikor kiválasztottad a megfelelő üzlethelyiséget, valószínűleg fontos volt az, hogy forgalmas helyen legyen, valamint biztosan csináltattál figyelemfelkeltő táblákat és világítást is, hogy minél több embernek feltűnjön, itt bizony van egy üzlet! Ugyanez a helyzet online térben is, annyi különbséggel, hogy itt nem a járó-kelők figyelmét kell felkeltened, hanem az internetezőkét. Ha valaki például szépségszalont keres a környéken és te éppen neki megfelelő szolgáltatásokat nyújtasz, akkor ezt jelezned kell számára egy Google keresés nyomán. Ebben nyújt segítséget a Google Cégem, vagyis a Google My Business is, hiszen ha beregisztrálod az üzletedet erre az ingyenes felületre, akkor a keresőprogram az összes fontos információt összegyűjti a vállalkozásodról és egy figyelemfelhívó helyre és az első találatok között dobja fel. Ha megfelelőek a beállítások, a keresést követően a Google keresőfelületének jobb oldalán egy különálló helyen megjelenik az üzletedről az összes, fogyasztó számára fontos információ.

  • Milyen szolgáltatásokat nyújtasz?
  • Hogy néz ki az üzlet belülről?
  • Meddig vagy nyitva?
  • Lehet-e időpontot foglalni?

Kérdéseket tehetnek fel azoknak az embereknek, akik már jártak az üzletekben. (Ezzel kapcsolatban érdemes elolvasnod a kapcsolódó cikkünket a Kérdések és válaszok témakörben!)

Sőt, még útvonalat is tervezhet hozzád és jelen lehetsz a Google Térképen is. Szakszerű segítséggel a potenciális vásárló könnyen megtalál, megismer téged és valamilyen módon kapcsolatba is lép veled – hiszen a te szolgáltatásodat kereste.

A kapcsolatfelvétel az alábbiakról rendszeres statisztikát is kaphatsz: Telefonhívások száma, útvonaltervezések száma, weboldal látogatások száma.

Lokális marketing statisztika

Mi történik, ha nem veszem igénybe ezeket az online marketing eszközöket?
Azon túl, hogy a fentebb említett előnyök mindegyikétől megfosztod magad, van még egy nagyon fontos szempont. Ha van egy ügyes konkurensed vagy egy rosszakarója a cégednek, anélkül tehet közzé a vállalkozásodról negatív kritikákat az interneten, hogy te tudnál róla. Ha pedig észreveszed, akkor is nehéz ellene tenni, így érdemes mielőbb bebiztosítanod magad. Több magyar és nemzetközi Magyarországon jelenlévő nagyvállalat nem a tulajdonosa a saját Google Cége fiókjának.
Lássunk néhány példát a teljesség igénye nélkül:

  • Szállítmányozásban vezető nagyvállalatok
  • Magyarország egyik vezető bankja
  • Benzinkút hálózatok

A szóban forgó vállalkozások kockáztatják, hogy a nevükben fognak az ügyfelek választ kapni az értékelésről, véleményekről, de a rosszakarók átírhatják a nyitva tartásukat is vagy megváltoztathatják a telephely címét, megtévesztve ezzel azokat a vásárlókat, akik hozzád szeretnének ellátogatni. Gondolj csak bele! Valaki téves címet ír az üzletedhez, az érdeklődő útvonalat tervez oda, ám a helyszínre érkezve semmit sem talál ott.
Mindemellett olyan képeket is tölthetnek fel, amellyel a konkurenciát reklámozzák, drasztikus esetben a konkurenciát sértegetik – melynek akár Gazdasági Versenyhivatali eljárása is lehet a vége.

A megfelelő gombra kattintva bárki igényelheti a cég adatlapjának szerkesztését, amelyet utána nagyon nehéz visszaszerezni a jogos tulajdonosának. Mire pedig sikerül, addigra nagyon sok negatívum terjedhet el a világhálón, melyek nagy károkat okozhatnak a márkának, vállalkozásnak.

Viszont ha egy vállalkozás tudatosan használja ezeket a felületeket, akár a Google találati listájának első hat helyét is elfoglalhatja ahogy a képen is látod!

Generali életbiztosítás – Kali József

Mit tegyek, ha szeretném használni ezeket az eszközüket, de nem tudom, hogy fogjak hozzá?
Mindenképpen érdemes szakemberhez fordulnod, nem ajánlott egyedül belefogni egy ilyen történetbe, ha nem vagy szakmabeli. Legyen szó kisvállalkozásról vagy országos hálózattal rendelkező nagyvállalkozásról, mi szívesen segítünk elkezdeni és végigvinni ezeket a folyamatokat a megfelelő eszközökkel. Megtaláljuk a megfelelő kulcsszavakat, megmutatjuk az online időpont foglalások kezelését, elkészítjük a virtuális sétát és segítünk kezelni az ügyfélvéleményeket is. Ezáltal nem csak népszerűbbé válik az adott vállalkozás, de megakadályozható az is, hogy bárki rosszindulatúan visszaéljen a cég nevével és adataival.

További cikkek:
12 SEO tipp vendéglátással foglalkozó vállalkozások számára 12 SEO tipp vendéglátással foglalkozó vállalkozások számára Szeretnél az elsők között megjelenni a Google, a Bing, a Yahoo rendszerében vagy más népszer
Így optimalizáld a TripAdvisor oldalad Így optimalizáld a TripAdvisor oldalad Tapasztalatunk szerint azok a vállalkozások, akik vendéglátással (étterem, kávézó, szállá

Kövess engem

Nagy László
Bloggazda

Szeretnéd megkapni a legfrissebb változtatásokat és aktualitásokat a Google szolgáltatásaival kapcsolatban? Mostantól mindezt megteheted, hiszen ha feliratkozol a hírlevelünkre, egyenesen az email-fiókodba röpítjük a friss, ropogós híreket!

360 marketing kapcsolatfelvételMessage Us

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Kövessen minket

Feliratkozom hírlevélre