Hírlevél automatizálás
Tartalomjegyzék
Mi az a hírlevél automatizálás? Mire jó, és milyen eredményt várhatsz el tőle, ha profin van felépítve? Milyen terheket vesz le a válladról és egyáltalán milyen eszközök állnak a rendelkezésedre, ha hírlevél automatizálásról van szó? Most megkapod a válaszokat!
Mielőtt belevágunk, tudd, hogy ránk számíthatsz!
Támogatunk kampányaid folyamatos, szakszerű kezelésétől a teljes megvalósításáig mindenben, és megmutatjuk, miként tudsz profi hírlevél automatizálással még több vevőt szerezni.
Spórolj pénzt és energiát!
Ne vessz el az olyan részletekben, mint a html formázások, képi anyagok készítése, animált gif-ek megtalálása, marketing szövegírás vagy analitikai elemzések!
A felszabadult forrásaid inkább fordítsd a céged fejlesztésére. A folyamat végén pedig a profi tervezés és kivitelezés mellé még egy átfogó riportot is kapsz az eredményekről.
Ami bennünket motivál:
- A lehetőségek folyamatos keresése és megragadása
- Folyamatos innováció az ügyfél oldalán
- Megbízható, partneri együttműködés
- Komplex megoldásokban gondolkodj
- Innováció, innováció, innováció
- Legyél tisztában azzal, hogy a valódi hatékonyságot az eredményezi, ha egy kézben van a tanácsadástól a kivitelezésig a teljes projekted
Amiben ügyfeleink segítségére leszünk
- Elejétől a végéig elkészítjük az email marketing kampányod
- Megírjuk a leveleid szövegét
- Paraméterezzük a méréseket és pontosan elvégezzük azokat
- Elkészítjük a hírleveled design elemeit
- Jól bevált, előremutató megoldáscsomagot adunk a kezedbe
- Értékeljük a kampányok sikereit és rávilágítunk a további fejlődési pontokra
Mit jelent a hírlevél automatizálás?
Egy rendszer, ami a látogatódból érdeklődőt, az érdeklődőből vevőt, a vevőből törzsvásárlót generál a cégednek nap mint nap. Adatot gyűjt, értékeli, rangsorolja az érdeklődőket és a számukra legideálisabb ajánlatodat juttatja el hozzájuk.
Itt kezdődik az automatizált marketing. Az ilyen komplett stratégia ma már a sikeres online értékesítés alapja.
De lássuk, mit is takar pontosan!
Automatizált megoldások
A hírlevél automatizálás 3+1 olyan dolgot tesz lehetővé, ami máskülönben elképzelhetetlen lenne. Az automatizált megoldásokkal a feliratkozók viselkedéséhez igazíthatjuk, perszonalizálhatjuk a további kommunikációt az alapján, hogy…
- az adott felhasználó mit nézett meg a weboldalunkon,
- milyen termékeket nézett meg, milyen téma iránt érdeklődött (ajánlhatunk neki termékeket, megoldásokat),
- megnyitotta, elolvasta, kattintott-e a korábbi levelekre vagy sem – itt a különféle szcenáriókra pedig komplett e-mail sorozatokkal készülhetünk fel.
- Az automatizált megoldásoknak köszönhetően bármilyen rendelkezésünkre álló adatot (mint a név, születési dátum), be is illeszthetünk a levél tartalmába, hogy az még közvetlenebb legyen, még jobban megszólítsa az adott felhasználót.
Te tudtad, hogy az ügyfelek 3x nagyobb valószínűséggel nyitnak meg e-mailt, ha személyre szabott üzenet található benne?
Pontosan ennyit jelent a profin felépített, adatvezérelt, automatizált rendszer.
Idő, energia és pénz… Cégvezetőként az első kettőben ritkán bővelkedünk, ha a hírlevelek kiküldésének fárasztóan sokrétű feladatáról van szó
Pedig csak átgondolt hírlevél automatizálás kell ahhoz, hogy nemcsak időben és energiában, hanem a kirobbanó bevételt érjünk el! Mindenre kiterjedő automatizálási stratégia. Elkötelezett ügyfelek. Konkrét mérőszámok. Tulajdonosi szemlélet.
Biztos számodra is ismert megoldás a hírlevél, mint a vásárlók, érdeklődők tájékoztatására szolgáló eszköz. De lehet, hogy a benne rejlő összes lehetőséget még a te céged sem aknázza ki. Az ad-hoc kiküldéseket és a szakszerűen felépített hírlevél rendszereket fényévek választják el egymástól, és ez a különbség végső soron a bevételi oldalon fog megmutatkozni!
Az ad hoc kiküldésektől a profi hírlevél automatizációig
Az ad-hoc kiküldésekről beszélünk, amikor valami épp eszedbe jut, van egy akció, és erről gyorsan tájékoztatod a listád szereplőit. Ez persze jobb, mint a semmi, de az eredményesség nagyban elmarad a következőktől.
Az egyszeri hírlevél kiküldésén túl küldhetünk félautomata leveleket, vagy teljesen automatizáltakat is. A félautomata hírlevélnek leginkább a visszaigazoló leveleket tekintjük, mint egyfajta ügyfélszolgálat: “Levelét megkaptuk, hamarosan jelentkezünk.”
Minél hatékonyabban építed fel a folyamatokat, annál elégedettebb vásárlóid, ügyfeleid lesznek, akik elköteleződése minden levéllel csak nő a céged felé. Ne feledd, így minden pici kommunikációval hozzáteszel az értékesítési tölcsérhez, növeled az értékesítés volumenét, a bevételt és a profitot.
És végül a nagyágyú – az intelligens hírlevél automatizáló rendszerek, melyek folyamatosan tanulnak, elemzik a felhasználóid viselkedését és folyamatosan szállítják az újabb és újabb vevőket. Ezek beállítása már komoly szaktudást igényel, de megéri…
Forgalomnövekedés a célod?
Lépj kapcsolatba velünk és együtt megtaláljuk a számodra legrelevánsabb hírlevél automatizációs rendszert, sőt be is állítjuk azt az igényeidnek megfelelően!
Persze ez nagyon jól hangzik, de már most azon gondolkozol, hogy mit várhatsz tőle? Lássuk!
Milyen eredményt várhatsz el?
Mielőtt rátérünk az eredményekre, előbb nézzük meg, hogy a hírlevelek küldésénél egyáltalán milyen mérőszámokat érdemes figyelni – a generált profit mellett:
- Megnyitási arány
- Átkattintási arány
- Konverziós arány
- Leiratkozási arány
- Visszapattanási arány
Egy 2019-ben készült tanulmány szerint a nemzetközi piacon az alábbi értékek az általánosak:
- Megnyitási arány: 23,67%
- Átkattintási arány: 3.84 %
- Konverziós arány: –
- Leiratkozási arány: 0,23%
- Visszapattanási arány: 0,02 %
Ezek a számok iparáganként eltérőek. Arról nem is beszélve, hogy hatalmas eltérést hoz az, hogy hideg vagy meleg listára küldöd a levelet.
Hideg listának nevezzük azt, amikor a benne szereplő e-mail címekre korábban nem küldtél semmit, vagy nagyon régen – vagyis az ott szereplő potenciális ügyfelek nem, vagy csak kis eséllyel emlékeznek rád.
Ezzel szemben meleg listának pedig azt, amikor az ott lévő ügyfelek rendszeresen hallanak felőled, kapnak e-mailt a cégedtől – vagyis pontosan tudják ki vagy, mivel foglalkozol.
Személyes sikereink egyikénél 6000 hírlevelet küldtünk ki egy hideg listára, és még így is elértük, hogy a címzettek 66%-a (a fent említett átlag több, mint duplája) megnyissa azt 2 napon belül. A hírlevél megnyitók közül 38% (az átlag 10-szerese) kattintott át a weboldalra és egy nagy értékű szolgáltatásra több, mint 180 árajánlatkérés érkezett.
Miben segít neked az automatizálás?
Az automatizálással egy átgondolt stratégiának köszönhetően a kommunikáció folyamatossá és teljesen testre szabottá válik. A vevőid saját maguk végzik el azt, amire eddig több értékesítőt és külön ügyfélszolgálatot tartottál fenn.
Az automatizált e-mail kommunikációval megerősítjük a leendő és a potenciális vevőid vállalkozás iránti elköteleződését, így nagy mértékben növekszik a bevételed, és egyben jobban megismered az ügyfeleid igényeit is. A folyamat során a lehető legtöbb információt gyűjtjük be az oldalad látogatóiról, és ezeket tudatosan beillesztjük a stratégiába. Ettől a tudatos tervezéstől válik az egész folyamat egy erős profittermelő rendszerré. Az adatvezérelt lépések pedig egyaránt növelik az ajánlatkéréseid és az eladásaid számát.
A hírlevél automatizálás nagyban segíti az értékesítést és lehetővé teszi, hogy a vállalkozásoddal éppen kapcsolatba lépő, vagy már elköteleződött ügyfélnek külön-külön marketing üzenetet fogalmazz meg.
Olyan, eddig kiaknázatlan lehetőségeket biztosít számodra, amelyekkel korábban nem számoltál. Szegmentálhatod az e-mail listáidat, A/B tesztelhetsz, e-mail láncokat küldhetsz, emlékeztetheted a felhasználót a kosárban hagyott termékről, vagy akár olyan komplex bevételnövelő értékesítési rendszerek termelhetnek neked még több profitot, mint amik az alábbi képen szerepelnek:
Hírlevél automatizáció velünk
A hírlevél automatizálás során megvizsgáljuk, hogy céged kommunikációja milyen folyamatokra bontható. Közösen kijelöljük a célokat és pontosan meghatározzuk a fejlődési pontokat. Megalkotjuk a felhasználók számára azokat a szövegeket, amik meghozzák a várt eredményt. Legyen szó akár könnyed B2C kommunikációról – ahol új kalandokra csábítjuk az ügyfeleket, vagy akár egy komolyabb B2B témákról, ahol a pénzpiac monitorozására és a tőzsdék változására hívjuk fel a figyelmet. Sőt, még a szakszerű időzítési és mérési beállításokat is elvégezzük. A velünk való együttműködés során megtapasztalod, hogy milyen hatékony az, ha a tanácsadás mellett a teljes kivitelezés egy kézben összpontosul, az automatizálás segítségével több munkaidőd, erőforrásod szabadul fel a cégedben, így azt további hatékony megoldásokra tudod fordítani.
Tapasztalataink szerint a hírlevél küldés az egyik legsikeresebben konvertáló eszköz a vállalkozások számára!
Kiemelt előnyei:
- Automatizált
- Kevesebb hiba, emberi mulasztás, elírás
- A vállalkozásodra tudsz fókuszálni
- Magasabb megtérülés
- Elégedettebb vásárlók
- Több vásárló, érdeklődő
- Folyamatos kommunikáció ügyfeleiddel
- Átlátható működés
Mik a hírlevél automatizáció előnyei és hátrányai?
Az üzleti életben – és így a marketingben is – az olyan folyamatok állják meg a helyüket, melyek automatizálhatók. Tapasztalatból tudjuk, hogy a sikeres vállalkozások mögött jól megtervezett, automatizált folyamatok állnak – hiszünk benne, hogy a marketingben ez hatványozottan így van. Ragadd meg ezt a lehetőséget és hozd ki a potenciális vevőidből a maximumot a hírlevél automatizációval!
Egy profi e-mail marketing rendszer működtetése időt, pénzt és energiát igényel. Mielőtt eldöntöd, hogy valóban belevágsz-e, gondold végig a pro és kontra érveket.
A hírlevél automatizáció kapcsán az előnyök:
- A követőid listája a tiéd, ami egy olyan biztos bázis, amire a legnehezebb időkben is számíthatsz
- Ha nem vagy megelégedve az aktuális e-mail marketing szolgáltatóddal, bármikor válthatsz
- Olcsó üzemeltetni és magas a megtérülése
- A feliratkozók mennyiségétől független az ára
- Rengeteg kiforrott eszköz létezik rá, kezdőknek és profiknak egyaránt
- Könnyen integrálható bármilyen más eszközzel (CRM, webshop motor, fizetési szolgáltatók, webinár szoftver, landing page szerkesztők…)
- A bevált online marketing stratégiák jelentős része az email kommunikáció köré épül, így ezzel a legkönnyebb elindulni
Bár az e-mail küldés az online marketinged hatékony kiindulópontja lehet, azért itt is lehetnek nehézségek!
Mik a hátrányai?
- Infrastrukturális problémák, amik ellen senki nem tehet (küzdelem a promóciós mappával és a spam könyvtárral, Freemail & Vipmail célba jutási problémák)
- Feliratkozók száma alapján fizetés, függetlenül attól, hogy kommunikálsz-e velük, vagy hogy egyáltalán olvassák-e a leveleidet
- Egy-egy üzeneted elérése alacsony (a feliratkozóid 10-40%-a)
- Az e-mailek megnyitása évről évre csökken
- Mind a mai napig létező megjelenésbeli különbségek a különféle e-mail kliensek között
- Nem számolhatsz azzal, hogy minden felhasználó látja a képeidet (ők ráadásul a statisztikákba is be fognak zavarni)
Ha mégis úgy döntesz, nem hagyhatod az e-mail marketingben rejlő lehetőségeket kiaknázatlanul, akkor ideje, hogy megismerd az eszközöket!
Milyen eszközök állnak a rendelkezésedre?
Felteheted magadban a kérdést, hogy mivel tudod ezt megvalósítani. A válasz egyszerű: velünk, meg persze a megfelelő hírlevél automatizáló rendszerrel!
Több neves magyar és nemzetközi cég eszköze szóba jöhet. Mind kicsit más, és az, hogy neked melyik a legmegfelelőbb, azt az igényeid, céljaid és a költségvetésed határozza meg. Együtt biztos megtaláljuk a céljaidhoz legjobban illeszkedőt!
Több éves szakmai tapasztaltunkkal kiismertük az eltérő megoldásokat. Vedd igénybe szaktudásunk a hírlevél automatizációnál is!
Magyar nyelven elérhető rendszerek:
Nemzetközi email automatizáló alkalmazások:
Mire lesz még szükséged a profi hírlevelezéshez?
Az egész folyamat alapja egy jól felépített e-mail lista. Ahogyan azt korábban említettük, egy jó lista nem önmagáért jó, vagy kevésbé jó! A karbantartott lista tagjai önként iratkoztak fel hozzád, mert érdekli őket a terméked, szolgáltatásod és kifejezetten kíváncsiak az ajánlataidra. Emellett rendszeresen, azaz minimum 2-4 hetente kell, hogy halljanak felőled akkor is, ha karácsonyfadíszeket árulsz és csak az év utolsó hónapjában van érdemi forgalmad!
A lista szakszerű felépítése is igényel szakértelmet; a potenciális feliratkozók megcélzásától a feliratkozás módjáig és a feliratkozásra való motiváció megalkotásáig! Ha nincs legalább néhány ezer főt számláló aktív érdeklődő listád, akkor szívesen segítünk annak felépítésében is!
Mennyibe kerül? Megéri ez nekem?
Az automatizálás egy meglehetősen komplex területe a marketingnek. Rengeteg szaktudást és tapasztalatot igényel egy jól megválasztott automatizáció felépítése és üzemeltetése – vagy az üzemeltetés szakszerű oktatása az ügyfél irányába.
Nem érdemes csupán az árban gondolkodni, arra érdemes koncentrálni, hogy mennyi többlet profitot tudsz kivenni abból, ha egy alkalmazottad heti szinten a saját feladataival foglalkozhat +1 órát. 52 órát évente – ez közel másfél munkahét! Ezen felül az „elfelejtett” utánkövetések, upsell-ek, hírlevélből történő rendszeres értékesítések a tapasztalatok szerint nagyságrendileg +10% addicionális bevételt is jelentenek a cégednek. És ez csak az „ajándék”, az a talált pénz, amit az automatizálás az eredeti céljain felül hoz. Megéri ez neked?
Az ár minden esetben egyedileg, a te cégedre szabva alakul, hogy minden szükséges elem vizsgálatára sor kerülhessen, de ne kelljen egy fillérrel sem többet fizetned a szükségesnél.