Konverzió optimalizálás
Tartalomjegyzék
Mit jelent a konverzió optimalizálás?
Számtalan kérdés merül fel a konverzió optimalizálással kapcsolatban:
- Mik az alappillérei?
- Mik a technikái?
- Mik az előnyei?
- Egyáltalán miért van szükség konverzió optimalizálásra?
- Mit is jelent a konverzió a felhasználó fejében?
- Mit jelent ugyanez a cégvezető fejében és mit a szakértő fejében?
Itt most mindenre megkapod a választ!
Sőt, megmutatjuk neked azt is, mi a különbség a makró és mikró konverziók között, miért fontos növelned, optimalizálnod a weboldalad konverzióját, és milyen megoldások állnak ebben a rendelkezésedre!
Vigyázat! Csak akkor kezdj bele, ha piacvezetővé akarsz válni. Mi olyan ügyfeleknek nyújtunk CRO megoldásokat, akik valóban az élre akarnak törni!
Ami bennünket motivál:
- Az ügyfél egy kézben akarja tudni a fejlesztést, tanácsadást és kivitelezést
- A maximalista ügyfelek
- A lehetőségek folyamatos keresése és megragadása
- Folyamatos innováció az ügyfél oldalán
- Megbízható, partneri együttműködés
Amiben ügyfeleink segítségére leszünk
- Érthetően prezentáljuk az elkészített dokumentációt
- Személyesen válaszoljuk meg a felmerült kérdéseket
- Kitörési pontokat javaslunk cégednek
- Határidőre és pontosan szállítjuk az elemzést
- Jól bevált, előremutató megoldáscsomagot adunk a kezedbe
- Megvalósítjuk a közösen kitűzött célokat
A konverziók 7+1 kulcseleme, avagy mi fontos a konverzió optimalizáláshoz?
A konverziót számtalan dolog befolyásolja. Vannak, amelyekre nem tudunk hatni, de nézzük azokat, amelyek a mi kezünkbe adják az irányítást, és amelyeknek kiemelkedő szerepe van abban, hogy végül oldalelhagyás, vagy vásárlás lesz egy látogatás vége:
- Webdesign és felhasználói élmény
- Tartalom
- Technikai tényezők
- Közösségi média
- Linkek és URL-ek
- Online marketing
- Tesztek
- CTA gomb
Te tudod melyik lépés hozza a legtöbb konverziót az oldaladon?
Elemzés és optimalizálás konkrét lépésekkel.
Konverzió jelentése
Mi a konverzió?
Számtalan dolog lehet konverzió. Természetesen a legkézenfekvőbb a vásárlás, de konverziónak számít egy feliratkozás, regisztráció az oldalra, vagy egy ingyenes tesztre, egy katalógus letöltése, de akár egy videó megtekintése, de akár egy linkre való kattintás is.
A kisebb horderejű eredményeket mikro konverziónak, míg egy vásárlást, vagy egy éves előfizetést makro konverziónak is szoktuk nevezni. De nem szabad elfelejteni, hogy minden konverzió közelebb visz a végső makro konverzió eléréshez – amennyiben a folyamat megfelelően van felépítve!
Konverzió optimalizáláskor azt vizsgáljuk, hogy az adott weboldal milyen hatékonyan viszi végig a felhasználót a számára előre pontosan kitalált és megalkotott útvonalon, egészen a célig, a konverzióig.
Itt egy igazán széleskörű, mélyreható elemzésre kell gondolni – amely a felhasználói élménytől a CTA megfogalmazásáig mindent górcső alá vesz. Felkutatjuk azokat a gyakran jelentéktelennek tűnő apróságokat, amelyek végül a felhasználót eltántorítják – meghiúsítják a konverziót.
Nem szabad elfelejtenünk azonban, hogy a konverziót mindig az adott kampány tekintetében kell meghatároznunk, már annak a legelején. Így pontosan látjuk, mit akarunk elérni, milyen cselekvést várunk a felhasználóktól. Nyilván minél jobban ismer és bízik bennünk az adott felhasználó, annál könnyebben köteleződik el, és annál nagyobb értékű konverzióra lehet számítani.
Lássunk egy egyszerű példát:
Csőtörés. Ilyenkor mindenki egy megbízható és gyors vízvezeték szerelőt keres. A Google keresőben rátalál egy weboldalra, ahol egyértelműen le van írva, hogy „1 órán belül kiszállunk Önhöz és elhárítjuk problémáját”. A felhasználó már tárcsázza is a megadott számot, mert pontosan erre van szüksége. És már végre meg is tette amit vártunk tőle, kész a konverzió!
A konverzió optimalizálás célja, hogy ugyanannyi látogatóból minél több hajtsa végre a kitűzött célt, azaz növeljük a weboldal látogatók konverziós arányát.
Mit kell ehhez tennünk? Folyamatosan optimalizálni! Finomítani a weboldal megjelenésén, finomhangolni a landing oldal szövegét. Nagyon fontos, hogy az optimalizálás egy soha véget nem érő feladat. Mindig van lehetőség jobbnak és jobbnak lenni!
Mitől függ a konverziós arány?
A válasz kézenfekvő: a weboldal konverziós aránya magától a weboldaltól függ. Illetve attól, hogy a weboldalunk mennyire van konverzióra optimalizálva. Másként fogalmazva, hogy az oldal mennyire hatékonyan vezeti el a weboldalunkra érkező releváns látogatókat a konverzióig. Ez számos tényezőtől függ, kezdve a weboldal navigációtól a megfelelő tartalmon és a usability szempontokon keresztül egészen a konkrét konverziós folyamat lépéseiig.
Itt fontos felhívni a figyelmet arra, hogy ahhoz, hogy megfelelő üzleti eredmény szülessen, releváns látogatókat kell a weboldalunkra terelnünk – organikus keresésekből, seo eszközökkel és ppc hirdetésekkel, automatizált hírlevéllel. De az, hogy belőlük valóban érdeklődők és vásárlók váljanak, már a weboldalunk feladata!
Épp ezért a konverzió optimalizálásnak több alappillére van. Vizsgáljuk meg ezeket közelebbről!
A konverzió optimalizálás alappillérei
- Ügyfélszerzés (acquisition)
Első lépésként meg kell tudnod, milyen forrásokból érkeznek a látogatóid és milyen konverziós értéket mutatnak a különböző csatornák.
Számtalan ügyfélszerző csatornát különböztethetünk meg, viszont érdemes első lépésben az alapján csoportosítani, hogy az adott csatornán az elérés pénzbe került, vagy sem. Ezek alapján lehet az ügyfélszerzés fizetett, vagy organikus (természetes, vagy vásárolt elérésből származó). A weboldalunkra érkező látogatók – későbbi vásárlóink érkezhetnek fizetett hirdetésből, vagy jól elhelyezett hivatkozásból, hírlevélből, egy közösségi oldalon elhelyezett posztból, de akár offline megjelenésből is. A PESO (Paid, Earned, Shared, Owned media) modell egy összetettebb megközelítés.
-természetes (organikus) találatok (pl. Google kereső)
-PPC hirdetések (Google Ads)
-email (hírlevél kampányok)
-social media (közösségi média oldalak: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest)
-Google display hálózat (pl. Google AdSense)
-referált hivatkozások hivatkozó oldalak/médiumok
-direkt, vagy közvetlen (akik már jól ismerik brandedet) - Konverzió (conversion)
A konverziós érték azt mutatja, hogy a különböző csatornákból érkező látogatók közül hányan konvertálódnak (vásárlás, előfizetés, regisztráció, megrendelés). Ezek alapján tudod a legegyszerűbben értékelni, hogy számodra annak a csatornának a használata megéri-e, vagy inkább az ott felhasznált energiákat érdemes lenne egy jobb konverziós eredményeket hozó csatornába fektetni.
Konverzió növelést elősegítő megoldások
A tartalom mellett vannak olyan bevett megoldások, eszközök, amelyek megkönnyítik a weboldalad látogatójának meghozni a döntést, azaz megkönnyítik a konverziót. Ezek lehetnek:
- Fizetési módok– pl. bankkártyás fizetés, banki átutalás, Paypal, utánvét, mobilfizetés
- Ingyenes házhozszállítás– az egyre csökkenő szállítási költségek lehetővé teszik, hogy alacsonyabb értékű tranzakciók esetében is ingyenes szállítást biztosíts
- Részletes termékbemutató– ez lehet több szögből készült minőségi fotó, vagy akár videó, de korábbi vásárlók véleménye is
- Ügyfélkapcsolati lehetőségek– ez lehet telefonszám, de online chat is, ahol az érdeklődő azonnal kaphat választ
- Pénzvisszafizetési garancia– a bizalom erősítése céljából, ennek hangsúlyozása is hozzájárul a magasabb konverziós arány eléréséhez
- Remarketing– azoknak, akik már akár kiválasztották a kívánt terméket, de nem hajtották végre a tranzakciót
- Előnyök tesztelése– milyen előnyöket nyújt a terméked és a nálad való vásárlás más versenytársaiddal szemben
Mi kell ahhoz, hogy a csúcsra járasd a konverziót?
Csupán egy lépés választ el a konverzió optimalizálástól!
Könnyű navigáció. Nyerő CTA. Content stratégia.
Miért kell folyamatosan növelned a konverziót?
Röviden azért, mert így ugyanannyi ráfordításból több árbevételt tudsz generálni!
Szereted a matekot? Nézzük az alább példát:
100.000 Ft-ot költesz. Eddig ebből a pénzből 50 vásárlót tudtál megszerezni. Optimalizálással a vevők száma 70-re nő. Vagyis az eddigi 2.000 Ft helyett 1.428 Ft-ért érsz el újabb és újabb vásárlókat. Minden vásárláson nyersz!
Hogyan mérhetem a konverziókat és a konverziós folyamatokat?
Az első és legfontosabb, hogy lézerpontosan. A napjainkban elérhető technikai megoldások lehetővé teszik, hogy mindent tűpontosan mérj. Élj vele, a találgatást hagyd másra!
Ha a konverziókat méred, akkor azt strigulázod, hogy hányan teljesítették a célt. Ebben az esetében egy (vagy több) olyan oldal „megjelenését” tudod számon tartani, nyomon követni a rendszerrel, amely a célteljesüléskor ugrik csak fel. Így például egy vásárlás esetében az úgynevezett köszönőoldalra szoktuk a konverziót irányítani. Ez akkor jelenik meg, ha a felhasználó jóváhagyta a rendelést, így ekkor már teljesültnek bizonyul a vásárlás, azaz a konverzió. Ugyanígy lehet köszönőablak minden más típusú konverziónál is.
A látványos fejlődés érdekében azonban a konverziós folyamatokat is érdemes folyamatosan mérni, monitorozni. Megfigyelni, és a látogatók legapróbb rezdüléseit tovább és tovább finomítani. Ez a folyamat az első elérésnél kezdődik, majd az érdeklődő útvonalán folytatódik megannyi apró lépéssel – megérkezik a landoló oldalra, ott lejjebb gördít, navigál az oldalon belül, végül kosárba helyezi a terméked, vagy kitölti a megrendelés űrlapot és a fizetési / szállítási oldalra lép. Ezer és ezer lehetőség arra, hogy elveszítsd, vagy megerősítsd a kapcsolatod a vevőddel!
A konverziók mérésére legtöbben két lehetőséget használnak. Az egyik a Google Analytics rendszerében való mérés, a másik pedig egy speciális eset, a Google Ads konverzióinak mérése, amelyeket érdemes együttesen alkalmazni. De emellett még számtalan mérési rendszer áll a rendelkezésedre a konverzió optimalizálásakor – pl.: Hotjar, a Google Optimize, stb…
A valóban értékelhető eredményhez azonban egy arányszámra, a konverziós arányra is szükségünk van.
Mi a konverziós arány?
Ahogy azt korábban is írtuk, a konverziónak számtalan formája létezik, és csak mi határozzuk meg, hogy számunkra mi minősül valóban konverziónak. A konverziós ráta vizsgálatakor azt kutatjuk, hogy kitűzött célt a felhasználók/oldallátogatók hány százaléka teljesíti. Ha 100 látogatóból 1 konvertál – csinálja meg, amit szerettünk volna, akkor ez az érték 1%, ha 10, akkor 10%. Átlagosan a konverziós arány 1-3% között mozog. Nyilván ezt az arányt számtalan külső tényező, mint a piaci viszonyok jelentősen befolyásolják.
A weboldalunk mellett számtalan, már marketing csatorna vonatkozásában is vizsgálhatjuk a konverziós arányt. Épp úgy értelmezhetjük a kattintás alapú hirdetés, mint a hírlevelek esetében, vagy akár a Facebook, Youtube, vagy más kampányok tekintetében.
Más és más forrásokból érkező látogatók konverziós aránya eltérő – érdemes mérni és mérlegelni. Általánosságban elmondható, hogy az organikus forrásból érkező látogatókkal magasabb konverziós arány érhető el.
Minden tudatos cégnek a konverzió maximalizálásra kellene törekednie, hogy ezek a számok neki dolgozzanak. Mit kell tenni azért hogy a konverzió növekedjen? Nézzük meg miből épül fel a konverzió optimalizálása!
Hogyan teheted vele hatékonyabbá weboldalad?
A CRO (konverzió optimalizálás) során meg kell mérni, hogy merre tartanak a felhasználók a weboldalon, milyen cselekvéseket hajtanak végre, és mi akadályozza meg őket abban, megtegyék a kívánt cselekvést. A felhasználók digitális élményének akadálytalannak kell lenni, és a konverziót olyan könnyűvé kell tenni, amennyire csak lehetséges.
A CRO (Conversion Rate Optimization – konverziós arány optimalizálás) két részből áll össze, melyek együtt hozzák a legjobb eredményeket: az egyik a teszt, a másik az elemzés.
Az elemzés során megvizsgáljuk a rendelkezésre álló adatokat, és végül ezek mentén készítjük el a teszteket, melyek megmutatják, hogy mik azok a módosítások, amelyekkel a weboldal még jobb eredményeket tud elérni.
A konverzió optimalizálás azonban nem csak elemzés és tesztelés. Egyszerre kell feltérképezni az apró módosításokban rejlő lehetőséget és komplex egységben vizsgálni a cég teljes marketingjét.
Mit jelent ez? Lássuk!
Komplex marketing stratégiát építesz? Avagy amikor a konverzió optimalizálás az egész marketingedre kihat!
Számold ki, hogy mennyibe kerül neked egy vásárló! Írd le feketén-fehéren.
Mennyit termelt a weboldalad, ha a fenti példával vesszük alapul, azaz 50 vásárlód jön és az átlagos vásárlási értéked 20.000 Ft?
Eredmény: 1.000.000 Ft árbevételt hozott a kampány
Optimalizálva: 1.400.000 Ft árbevétel
Kézzel fogható a konverzió optimalizálás eredményeként a növekedés, ugye?
Akkor a következőbe gondolj bele: mi történik akkor, ha a keresőből is számos vásárló érkezik az oldaladra? És ha vannak marketing cikkeink is? Hogyan hatnak a különböző látogatói csoportok egymásra? Mikor, milyen megoldásra van szüksége a cégednek?
Szinte minden weboldalt és webáruházat tovább lehet optimalizálni. A sikeres cégek több konverziónövelő eszközt is használnak. Ilyen a hírlevél feliratkozás, visszahívás kérése, ingyenes tanácsadás, Exit popup megoldások, a nagy CTA bannerek.
Tökéletes megoldás nincs, csak folyamatos mérés és tökéletesítés van. Mindig tesztelünk, mérünk, módosítunk, és ezt a folyamatot ismételjük újra és újra addig, amíg azt nem mondod, hogy már nem akarsz még több bevételt.
A konverzió jelentése bővebben:
Megkülönböztetünk makro konverziót és mikro konverziót. Makro konverzió például egy termék vagy szolgáltatás megvásárlása, megrendelése, mikro konverzió lehet például, amikor feliratkozik az oldalon hirlevélre, visszahívást kér az oldalon, stb.
Mire ad megoldást a konverzió optimalizálás? Milyen megoldások vannak?
Ezekkel a problémákkal küzdesz?
- Az átlagtól elmaradó, feltűnően alacsony konverziók száma
- Landing oldalakon magas a visszapattanási arány – vagyis azok száma, akik azonnal elhagyják az adott oldalt
- Kosárban hagyott termékek aránya nagyon magas a valós végigvitt vásárlásokhoz képest
- Az oldalon eltöltött idő minimális
Mielőtt fejvesztve nekiállunk optimalizálni, mindenképp tisztázni kell a lépéseket!
Első lépésként azt kell meghatározni, hogy mit akarsz optimalizálni. A kampányokat, mielőtt a látogató az oldaladra érkezik? Esetleg azt, amikor az oldalon tartózkodik? Vagy az egész folyamatot egyben? Minden esetben szinte más-más feladatot kell elvégezni.
Fontos meghatározni, hogy jut el az oldaladra a látogató:
- Keresőből, linkekből – Keresőoptimalizálás
- Hirdetésből – Hirdetés optimalizálás – szöveg, CTA gomb, képi anyag
- Hírlevélből – Hírlevél automatizálás
Weboldalon belüli feladatok:
- Technikai – lassú az oldal, hibák feltárása, javítása
- Szöveges – nem egyértelmű, nem látható (“bannervakság”), új, jobb marketing szöveg írása
- Képi anyagok (Pl.: egy édesség fotójánál össze kell folynia a látogató szájában a nyálnak ahhoz, hogy meg akarja venni a termékedet, szolgáltatásodat)
A te folyamataid és weboldalad milyen a felhasználó szemével? Biztos, hogy kihozod belőle a maximumot?
Komplex megoldások konverzió optimalizálásra
Léteznek komplex és specifikus megoldások is, amik növelik az oldalad profittermelő kapacitását, ez a konverzió optimalizálás.
Ez magába foglalja a weboldalad érthetőbb szövegezését, a nagy CTA gombokat, az átlátható tartalom és menüfelépítést. A még jobb eredményekért mindig használj specifikus ajánlatot és legyen élmény az oldaladon tartózkodni!
Használhatsz hőtérképet és elemző szoftvereket (Google Analytics, Hotjar, Mouseflow, Crazy Egg), vagy AB tesztelő programokat (Optimizly, Google optimize, Leadformly), esetleg Exit popup megoldásokat (Poptin, Optinmonster, stb.)
CTA (Call-to-Action) gombok használata
Mi a CTA gomb jelentése?
Ezek azok a gombok a weboldaladon, vagy a landing oldaladon, amire szeretnéd, hogy a felhasználó kattintson. Ilyenek például:
- a „Kosárba” gomb
- a „Hírlevél feliratkozás” gomb
- vagy egy „Letöltés” gomb
A CTA gomboknak egyetlen céljuk van, ami nem más, mint maga a konverzió.
Milyen a jó CTA gomb?
Először is, legyen feltűnő, legyen optimális a mérete, legyen jó helyen, és legyen jó rajta a szöveg. De nézzük meg egy picit részletesebben.
Mitől feltűnő?
A leglényegesebb része maga a színe. Egyes tanulmányok szerint a zöld és a narancssárga gombok konvertálnak a legjobban, de persze ettől el lehet térni. A lényeg, hogy a színe úgy illeszkedjen az arculatba, hogy közben elég nagy kontrasztban álljon a hátterével.
Ahhoz, hogy a gomb maximálisan kiemelkedjen, nagyon fontos, hogy elég white space, azaz fehér terület legyen körülötte, ami a gombra irányítja a tekintetet.
Milyen legyen a CTA gomb alakja?
Mi a lekerekített gombokat javasoljuk, mert ezek sokkal jobban odavezetik a szemet a gomb szövegére, mint a derékszögű változatok.
Milyen legyen a CTA gomb szövege?
Alapszabály, hogy jól olvasható betűméretet és betűtípust kell választani, de úgy, hogy közben maradjon elég hely a gomb széleihez képest. Ez a megoldás szintén jobban vonzza a tekintetet, mint a túl nagy szövegméret.
A legfontosabb azonban maga a gombon lévő szöveg. Ez legyen személyes hangvételű, fogalmazza meg pontosan a cselekvést, amit szeretnénk és ne legyen hosszabb 5 szónál.
Harmadszor, de nem utolsósorban, legyen sürgető. Például így: Jelentkezz Marketing Tanácsadásra Most
Elsőre összetettnek, bonyolultnak hangzik? Az is. De nem vagy egyedül!
Sok szakember áll rendelkezésedre, aki a maga területén tényleg nagyon jó, kiemelkedő teljesítményt nyújt, legyen szó akár Google Ads, Facebook hirdetések, kereső optimalizálás vagy UX design készítéséről.
Mi az amivel mi mégis többet nyújtunk?
A szupererőnk az, hogy ezeket a folyamatokat jól összeszokott csapatként egyben látjuk át, és kezeljük, így a teljes terhet levesszük a válladról!
Az egész online marketing folyamatot hozzáértő szakemberek végzik, akik mellett ott van egy-egy dedikált szakértő, aki az egymásra ható folyamatokat kivizsgálja, értelmezi, és az ügyfél céljainak megfelelően módosításokat javasol. Legyen szó fizetett hirdetésekről, keresőoptimalizálásról, grafikai, vagy szöveges megjelenésről.
Tartsd szemmel eredményeidet egyedi dashboardal! Fedezd fel, hogyan javíthatod oldalad teljesítményét.
Tervezéstől a kivitelezésig megoldjuk. Gyorsan dolgozunk és hatékonyan kommunikálunk, így az eredményeid is gyorsabban jönnek. Mikor kezdjük a közös munkát?
Magasabb fokozatra kapcsolnál?
Foglald le a helyed a személyre szabott marketing konzultációnkra!
Mennyibe kerül? Megéri ez nekem?
A konverzió optimalizálás egy összetett folyamat, nehéz előzetesen megítélni azt, hogy az eredményhez képest túl magas az ár, vagy sem. Azonban, ha belegondolsz, hogy mindössze egyetlen százalék növekedés a konverziós arányodban (mondjuk 2%-ról 3%-ra) mennyi addicionális bevételt jelenthet a cégednek, azt gondolom nem kell tovább ragozni, hogy bőségesen meg fog térülni ez a befektetésed!
Ha még nem tartasz 2%-nál a konverziós arányokban, vagy az 50% profitnövekedés egy év alatt nem fedezi a tanácsadás befektetését, akkor ez a szolgáltatás még nem neked való! Növekednie kell az áruházadnak, hogy legalább az alapdíjat könnyedén ki tudd termelni.
Nem mi dolgozunk a legolcsóbban… mint bizonyára te sem a saját szakmádban. Ez nem véletlen. Ahogyan más üzleti döntéseidnél, kérjük, itt se csak az árat nézd!
A végleges ár minden esetben egyedileg, a te cégedre szabva alakul, hogy minden szükséges elem vizsgálatára sor kerülhessen, de ne kelljen egy fillérrel sem többet fizetned a szükségesnél.
Az alapdíj, amiért ezt az szolgáltatást elvégezzük nagyságrendileg 350.000 Ft + ÁFA-tól indul.
Szeretnél a mélyére menni az optimalizálásnak?
Fogalmak, amiről beszélnünk kell:
- Konverzió: marketing fogalom, mely során a felhasználó elvégzi azt a cselekvést, amely számodra értékkel bír.
- Konverziós arány (CR) = (konverziók száma/ látogatások száma)* 100. Vagyis azt mutatja meg, hogy a látogatók hány százaléka teljesítette a konverziós célt, csinálta meg, amit vártunk tőle.
- Konverzióoptimalizálás (CRO): a leadekből a minél több látogató minél nagyobb konverziójára való törekvés elérése érdekében végzett változtatások folyamata.
- Átkattintási arány (CTR): az egyik legfontosabb mérőszám az internetes marketingben, amely megmutatja, hogy egy adott hirdetésre vagy linkre a megjelenések arányában hányan kattintottak rá.
- Célok (goals): az oldal üzemeltetője által a látogatók számára meghatározott cselekvés. Leggyakrabban az analitikai eszközökben találkozhatunk ezzel a kifejezéssel.
- Célcsatorna (conversionfunnel, goalfunnel): egy analitikai módszer a felhasználók oldalon bejárt, a konverziós cél irányában mutató útvonalának követésére, megjelenítésére.
- A/B és többváltozós teszt: a konverzióoptimalizálás egyik leghasznosabb eszköze, melynek segítségével különböző tartalmú, szöveges vagy megjelenésbeli változatokat próbálhatsz ki.
- Customer Lifetime Value (CLV): ügyfél élettartam érték. Egy adott vásárlóhoz kapcsolható jelenértéken kifejezett cashflow, amely a marketingben megmutatja egy átlagos vásárló hosszútávú értékét, és egyben azt is kiszámolhatja, hogy mennyit érdemes egy új vásárló megszerzésére fordítani.
- Key Performance Indicator (KPI): fontos teljesítmény indikátor. Az online szolgáltatás sikerességét reprezentáló legfontosabb mutatószámok összessége, mely minden esetben más, és Ön határozza meg őket.
- PPC: a Pay Per Click angol kifejezés rövidítése, mely az olyan -jellemzően szöveges – hirdetési formátumot jelenti, ahol a hirdető a hirdetésre történt kattintások után fizet. Ehhez kapcsolódó kifejezés a CPC: CostPerClick, azaz a kattintásonkénti költség.
- Bounce rate: visszafordulási arány, webanalitikai kifejezés, mely megmutatja, hogy a látogatók hány százaléka hagyja el a webhelyet közvetlenül egyetlen oldal megtekintése után további kattintások nélkül, azaz mennyi az egyoldalas látogatások száma.
- Exit rate: kilépési arány, azt mutatja meg, hogy a webhely különböző oldalairól – például a konverziós csatorna, a regisztrációs folyamat egyes lépéseinek oldalairól- hány látogató távozik a webhelyről. Nem összekeverendő a bounce rate-tel, hiszen ezek a felhasználók valamilyen formában már elkötelezettek, elindultak a konverziós csatornában, de valamiért elhagyták azt. A magas exit rate az adott oldal valamilyen problémájára hívja fel a figyelmet, például túl hosszú a kitöltendő form, stb.
- CPA: Cost Per Acquisition. Az egy vásárló megszerzésére fordított átlagos költséget mutatja.
- CTA: Call To Action, azaz felhívás cselekvésre. Azokat a pontokat takarja, amelyek valamilyen interakció elvégzésére buzdítják a látogatót, ezért kiemelten fontos szerepe van a konverzió optimalizálásában.