Stratégiai marketing

Marketing stratégia? Igen!

Napjainkban a számtalan elérhető lehetőség egy rendkívül komplex feladattá formálta a marketinget. Annak, aki fejlődni akar, akinek a piacvezető pozíció a cél, annak már nem elég marketingezni, annak mindenképpen stratégiában kell gondolkodnia.

Elsőre kicsit megfoghatatlan a marketing stratégia, és hosszú évek szakmai tapasztalata azt mutatja, hogy a cégek egy része alábecsüli a marketing stratégia jelentőségét.

Sőt kijelenthetjük, hogy a hazai piacon ritkaság az a cég, akinek naprakész, professzionális online marketing stratégiája van, amelyet nem csak lobogtat, hanem alkalmaz is. Sajnos mind a mai napig az esetek nagy többségében az emberek még a taktikát is összekeverik a stratégiával, vagy ezzel ellentétben teljes mértékben megtagadják a terv szükségességét.

Mi lesz ennek a következménye? Sajnos ez hosszútávon stagnáló bevételekhez, lassú vállalati fejlődéshez, felesleges költéshez, és rosszul célzott közönséghez vezet. Ugye neked nem ez a célod?

marketing stratégia

marketing stratégia

Nem kell a marketing minden területén szakértővé válnod – a stratégiai marketing kialakításában és kivitelezésében is számíthatsz ránk!
Megoldásaink gyorsak, hatékonyak és teljes körűek. Biztos lehetsz benne, hogy mindig a legkedvezőbb megoldásokat javasoljuk, sőt meg is valósítjuk neked!

Ami bennünket motivál:

  • Maximalista ügyfelek
  • A lehetőségek folyamatos keresése és megragadása
  • Folyamatos innováció az ügyfél oldalán
  • Megbízható, partneri együttműködés
  • Biztonságra vágyó ügyfél, aki egy kézben akarja tudni a fejlesztést, tanácsadást és kivitelezést

Amiben ügyfeleink segítségére leszünk:

  • Feltárjuk a lehetőségeket és a fejlődést gátló tényezőket
  • Érthetően prezentáljuk az elkészített dokumentációt
  • Személyesen válaszoljuk meg a felmerült kérdéseket
  • Kitörési pontokat javaslunk cégednek az eredmények tükrében
  • Határidőre és pontosan szállítjuk az elemzést
  • Jól bevált, előremutató megoldáscsomagot adunk a kezedbe

Mi az a marketing stratégia

Mi a célja, és miért szükséges neked a profi stratégiai marketing?

Az első és legfontosabb, hogy ez az, amivel pénzt és időt spórolsz.
A stratégiai marketing összetett. Egyfelől összefoglalja a hosszú távú célokat, víziókat fogalmaz meg. Másfelől a stratégiai marketing részletesen szól vállalkozásod célkitűzéseiről, de tartalmaz mindent a vállalkozás arculatától kezdve, a pozicionáláson át egészen a konkrét kampányötletekig.

Ez egy részletes terv arról, miként tesszük még érdekesebbé, még izgalmasabbá a céged. Megismerjük a célközönséget, meghatározzuk az őket megszólító marketing eszközöket, és felállítjuk a Te marketing rendszered, mely mérhető és eredmény orientált.
Hagyd a vaktában lövöldözést másokra, kerüld el a buktatókat!

Egy profi marketing stratégia kidolgozása és a marketing tervezés új korszakot nyit a márkateremtésben és a profitmaximalizálásban egyaránt.

Mi a stratégiai marketing célja és miért szükséges neked a jó stratégiai marketing?

  • a pontosan megfogalmazott és leírt célok kivitelezése jó eredményeket és megnövekedett profitot generálnak.
  • bizonytalan helyzetben mindig tudsz mihez fordulni, hiszen a stratégiai marketing meghatározza, hogy mit, hol, hogyan és mikor kell megtenni.
  • az elvégzett piackutatásból alaposan megismered célpiacod, és nem költesz felesleges összegeket rosszul beállított kampányokra.
  • megmutatja, hogy új termékeidet hogyan tudod berobbantani a piacra, illetve régi terveidet hogyan tudod újjáéleszteni.
  • fenekestül felforgat – az egész cégedre hatással van. Hiszen magába foglalja az árképzést, a célpiaccal való kommunikációs csatornákat és még abban is segít, hogy milyen alkalmazottat vegyél fel legközelebb!

Mit jelent a stratégiai marketing

Lásd lézer pontossággal a piacod!

Tervezd meg velünk céged jövőjét, és járj kilométerekkel a versenytársaid előtt!
Mérhető célok. Kirobbanó konverzió. Automatizált siker.

Stratégiai konzultációt kérek

Ismertetés, a marketing stratégia elemei

A stratégiai marketing a kezedben az iránytű és a térkép is egyszerre. Egy forgatókönyv, ami pontos útmutatást és elegendő feladatot ad neked és a csapatodnak több évre. Használd, ne hagyd, hogy csak a hullámok sodorjanak!

Miért kell marketingtervet írni? Mire használhatod a marketing tervet?

Segítségével pontosan látod és tudod, hogy mikor, mire van szüksége a vállalkozásodnak, mikor és hol kell kommunikálni, mekkora büdzsét érdemes elkölteni. A online marketing terv lényegében a marketing stratégia részletes összefoglaló dokumentuma.
Egy ilyen mindent átfogó marketing tervvel pontosan látni fogod, hogy melyek a legjobb kitörési lehetőségeid, amik a konkurenciád előtt még rejtve vannak, melyek azok a területek, amelyekre érdemes jobban odafigyelned, illetve hol tartanak a versenytársaid. Különösen fontos például egy weboldal esetében, hogy a konkurens cégek milyen linképítési stratégiát alkalmaznak. Tudjon meg többet a linképítésről, olvassa el ezzel kapcsolatos bejegyzésünket.

„Tudom, tudom – mondta a vadgalamb.”

A legtöbben abba a hibába esnek bele, hogy azt gondolják, ők mindent sokkal jobban tudnak. Úgy érzik, hogy éjszaka megálmodják, majd másnap reggel kirázzák a kisujjukból a komplett online marketing stratégiát. Mégis a gyakorlat azt mutatja, hogy míg a bevétel növekedés biztos cél minden cégnél, addig az ehhez szükséges, pontos lépések már legtöbbször csak nagy vonalakban vannak megfogalmazva, inkább a ködbe vesznek. Ez viszont hosszú távon nem vezet sehova, legjobb esetben is csak stagnálást lehet vele elérni, a fejlődés azonban legtöbbször kizárt.

Egy vállalat sem tud tartósan növekedni és fejlődni stratégia nélkül! Még ha egy-egy ad hoc húzás be is jön, az biztos, ahogy ezekre hosszú távon nem lehet alapozni – épp úgy, ahogy a rulett asztalnál is – van, amikor bejön, és van, amikor nem. 

A stratégia célja épp az, hogy ezek a fejekben lévő nagy álmok és ködös elképzelések testet öltsenek, és valóra váltható akciótervvé váljanak, hogy a legzavarosabb időkben is pontos iránymutatással szolgáljanak.
Épp ezért egy stratégia elengedhetetlen részét képezik a pontosan megfogalmazott, mérhető célok, és természetesen a piac és versenytárselemzés. Fontos, hogy ennek a hármasnak átlássuk az egységét. Nem elég a saját eredményeinkkel tisztában lenni, pontosan kell ismernünk a célközönséget, és azt, hogy miként tudunk a leginkább az ő problémájukra rezonálni. Illetve azt is látnunk kell, hogy rajtunk kívül kik versengenek még ugyanazon vásárlók figyelméért és pénzéért – ahogy a boxolók sem csak a saját technikájukat fejlesztik, de a ellenfél technikáját is igyekeznek kiismerni a meccs előtt!

Ahogy a boxolók is profi edzőkkel készülnek, így a marketing stratégia is profikkal igazán hatékony. A házon belüli sufni megoldások egy ideig még elegendők lehetnek, de az igazán nagy dobáshoz profi támogatás kell! Arról nem is beszélve, hogy ezzel nem csak látványosabb növekedést érhetsz el, de a tanulópénzt, a felesleges kerülőutakat is megspórolod magadnak!

Milyen a jó stratégiai marketing

Egyedi. Ne feledd a sablonok itt sem működnek!

A marketingben az a szép, hogy minden termék, cég, és szolgáltatás egyedi. Nincsen olyan marketing terv, ami univerzálisan ráillene minden cégre, de még az ugyanarra a piacra dolgozó cégekre sem. Ennek az oka az, hogy mindenki, minden cég kicsit más. Máshogy akarják tálalni terméküket, mások az erősségeik, a gyengeségeik. Különböznek a célpiacban, a konkurensekben és természetesen más-más habitusú és képességű emberek dolgoznak ott és vezetik a cégeket, így különböző szempontokat tartanak fontosnak vagy kivitelezhetőnek.

Az igazi nagyágyúk a stratégiai marketinget olyan komolyan veszik, hogy évente felülvizsgálják azt, és szükség esetén finomítják.
Miért? Mert a világ gyorsan változik, és ha nem akarunk a mamutok sorsára jutni, akkor alkalmazkodnunk kell. Változnak a trendek, új felületek jelennek meg, változnak a keresési szokások, az algoritmusok, de akár még a vásárlási szokások is. Arról nem is beszélve, hogy egyes eszközöknek idő kell, amíg beérnek – van, ami egyszer nem működik, de később azzal tudunk igazán nagyot robbantani a piacon!

Már beszéltünk a nagyokról – de mi a helyzet a kisvállalatokkal? Nekik is kell stratégiai marketing?
A válasz egyszerű: igen. Az első lépésektől érdemes lehet – nagyobb fokozatba azonban csak akkor érdemes kapcsolni, ha már nem a havi túlélés a cél, és valóban van a marketing számára elkülönített keret!

Ne bízd a véletlenre!

Tervezd meg velünk céged jövőjét, és járj kilométerekkel a versenytársaid előtt!
Mérhető célok. Kirobbanó konverzió. Automatizált siker.

Stratégiai konzultációt kérek

Mit jelent a stratégiai marketing és mik a marketing stratégia elemei

Mit tartalmaz a stratégiai marketing?

A stratégiai marketing terv a következő fő részekből áll:

  1. Helyzetelemzés
    Csak reálisan! A jelenlegi helyzetet és a jövőbeni tárgyilagos becsléseket kell itt meghatározni, amennyire pontosan csak lehet. Célszerű akár több alternatívát is felvázolni, úgynevezett marketing szcenáriókat, amelyek az optimista, a pesszimista és a reális becsléseket, várakozásokat, és az ezek bekövetkezése esetén követendő stratégiát vázolják fel.
    Példa a becslésre: “Legfőbb versenytársunk az év folyamán 1 millió Ft-os beruházást hajtott végre, így feltételezhető, hogy a jövő évben reklámra el fog költeni 500.000 Ft-ot, hogy az új kapacitásokat lekösse.” Neked, mint cégvezetőnek nehéz feladatod van. Kívülállóként, teljesen érzelemmentesen kellene elemezned a céged helyzetét és jövőjét. Ez nem könnyű, de létfontosságú – de ne feledd mi itt vagyunk, állunk rendelkezésedre.
  2. Marketing feladatok és célok meghatározása
    Számtalan feladat és cél megfogalmazható. De fontos itt szem előtt tartanunk, és nem csak nagyjából körvonalazni – nem érhetjük be a feladat leírásával – hanem tűpontosan kell meghatározni az elvárt célokat. Legyen szó akár piacrészesedés növeléséről, vagy a vevőszám emeléséről.
  3. Marketing ellenőrzés
    A marketing aktivitások kivitelezése hónapok, B2B üzletágakban esetleg évek munkáját jelentik. Hogy a végzett munkáról tudd, hogy a jó úton haladsz, csakis úgy lehetséges, ha megfelelő pontokon ellenőrzést iktatsz be.

Hogyan ellenőrizd a marketinged hatékonyságát? Vizsgáld meg ezt a 7 pontot:

  • konverziók számának növekedése
  • egyre több érdeklődő
  • jelentősen több ajánlatkérés
  • számottevően több feliratkozás
  • weboldal forgalmi adatainak javulása – egyedi oldallátogatás, weben töltött idő
  • ajánlások növekedése
  • határidők pontos betartása

Az ideális stratégiai marketing így legalább a következő 7 fejezetből épül fel:

Marketing stratégia fogalma

Az egyedüli mérce a minőség.

Ne aggódj, nem kell egyedül neki állnod, mi átvállaljuk a munka oroszlánrészét!

Miben tudunk neked segíteni?

Marketing stratégia kialakításának gyakorlati lépései

A marketing terv alapjai, avagy miből áll egy marketing stratégia?

A marketing stratégia a cég alapköve. Az a dokumentum, ami kéznél kell, hogy legyen, amikor bármilyen marketinges kérdés merül fel, vagy a cégen belül bárki bizonytalan a következő lépésekről – hiszen a választ megtalálja ebben!

A marketing stratégia meghatározza azokat a lépéseket, melyekre alapozva a cég képes teljesíteni a saját elképzelésit és a célpiac elvárásait. Egy átfogó marketing stratégia magában foglalja a cég piaci helyzetének leírását, marketingköltség javaslatát, eszközrendszerét, sőt még prioritási sorrendet is felállít.
Teljes és áttekinthető képet ad, ami megkönnyíti és hatékonyabbá teszi a piaci sikerek megvalósítását.

De lássuk, mit jelent a marketing stratégia a gyakorlatban!

  • Konkurencia elemzés
  • SWOT analízis (erősségek, gyengeségek, lehetőségek és veszélyek felmérése)
  • Célpiac elemzés
  • Rövid- és hosszútávú célok felállítása
  • A cég szlogenjének, üzenetének kitalálása
  • USP (Unique Selling Proposition) meghatározása, az az erősség, amivel a cég kitűnhet a konkurensek közül
  • Arculatelemzés
  • Árképzés, árazás kialakítása
  • Termékek vagy szolgáltatások piacra dobási stratégiájának elkészítése
  • Régi termékek fellendítésének taktikái
  • Hirdetési megoldások körvonalazása
  • Hirdetési költségek meghatározása
  • Létfontosságú céges statisztikák felállítása, például kosárérték, ROI, vásárló megszerzésének költsége, stb.
  • Weboldal elemzés
  • Kulcsszókutatás
  • SEO felmérés
  • Akciók, ajánlatok kitalálása
  • Tartalommarketing ötletek felsorolása
  • Marketingeszközök meghatározása, melyekkel elérhető a célpiac
  • Belépő termékek kitalálása
  • Közösségi média taktikák felvázolása
  • Ügyfélmegtartás kialakítása

A marketingterv elemeinek listájából könnyen érthetővé válik, hogy miért alapvető egy ilyen dokumentum megléte minden cég életében. A piaci siker számtalan elemből épül fel és csak ezek komplex finomhangolása teszi elérhetővé a várt eredményeket.

A marketinges szakembernek, aki ezt elkészíti, számtalan szempontot figyelembe kell vennie, bele kell magát ásnia a statisztikák és marketing elemzések rengetegébe. Éppen ez a magyarázat arra, hogy egy marketing ügynökséggel, vagy marketing vállalkozóval való együttműködés során maga a stratégia felállítása a legnagyobb befektetés.

Előzd meg versenytársaidat velünk!

A stratégiai marketinggel olyan tudást kapsz, mellyel könnyedén dominálni fogsz.

Díjmentes konzultáció

Mire használhatod a tervet

Segítségével megtalálod a piaci réseket, lehetőségeket – azokat a kitörési pontokat, amiken keresztül végre felemelkedhet a céged, illetve pontosan látni fogod, merre tartanak a versenytársaid.

Kinek ajánljuk a stratégiai marketing megalkotását, elkészítését

Röviden: minden tudatos és igényes vállalkozásnak. A legnagyobb szükséged akkor van rá, ha a vállalkozásod még nem rendelkezik dokumentált és minden részletre kiterjedő stratégia marketinggel. De ha már van marketing stratégiád, viszont nem vagy elégedett a jelenlegi teljesítménnyel, akkor is ez a neked való szolgáltatás! Egy ilyen lépésről- lépésre lebontott forgatókönyv nélkül céltalan, nem hatékony és költséges a céged marketing tevékenysége.

Elkövethető hibák

A 3 leggyakoribb hiba, amit cégvezetők elkövetnek a stratégia kapcsán

  1. Halogatás
    Ez a leggyilkosabb hiba, amit egy cégvezető elkövethet! Mindig jön egy sürgős hívás, mindig van egy fontosabb feladat és persze a projektekkel sincs, aki nálad jobban tudna foglalkozni… Ismerős helyzet, ugye?
    Ha voltál már olyan helyzetben, hogy csak vártál arra, hogy ” ha majd lesz időm, megírom azt a kampány oldalt”, vagy „most nincs ihletem ehhez a hírlevélhez, ráér ezt kiküldeni a jövő héten”, akkor pontosan tudod mi az, ami szabotálja, hogy végre bezsebeld a jól megérdemelt profitot.
    Eredmény: A kampányok hónapokon át csak húzódnak, a vállalkozás honlapja fél éve várja a következő fejlesztést, vagy éppen blogcikket, a közösségi oldalon is csak egy hevenyészve összedobott poszt lóg, amit három hónapja tettél ki.
    Megoldás: A naptáradban legyen egy bejegyzés, amikor dedikáltan a vállalkozásod marketingjével foglalkozol – ugyanúgy, ahogyan beírod a partnereiddel való tárgyalás időpontját! Tégy meg mindent, hogy legalább annyira ragaszkodj is ehhez az időhöz, ami lehet akár heti 1-2 óra is. A lényeg, hogy kezdd el! Jó megoldás, ha megbízol egy külsős marketingest, aki megvalósítja az ötleteidet, kampányaidat és figyelemmel kíséri a stratégiát. Heti egy órában pedig átbeszéled vele, hogy mi történt eddig, és mi a következő heti menetrend.
  2. A marketing ismeretek hiánya
    A fenti gondolatot folytatva pedig el is érkeztünk a következő gyakori problémához, ami a marketing ismeretek hiánya.
    Az egyik véglet, amikor a cégvezető egyáltalán nincs tisztában a a marketinggel, és rábízza teljes egészében a feladatot egy külső szakemberre. A kezdő vállalkozások jellemzően alacsony marketing költségvetése általában behatárolja, milyen „szakembert” tud alkalmazni.
    Sajnos az esetek nagy többségében ez végül csak kidobott pénz lesz. Egy jó szakember jól látható növekedést hoz a cégbe, azonban ennek ára van. Az üzleti életben az olcsó és a drága fogalma nagyon relatív! Az egyik marketinges pár ezer forintért konzultál óránként – mások több tízezer forintos óradíjon dolgoznak, hogy csak a tanácsadókat említsük. Feltételezve a jó szándékot és a felkészültséget, számolj utána, hogy ha mindegyikük azonos hatásfokkal dolgozik, és a kifizetett díjának a tízszeresét hozza profitban, akkor melyik érte meg jobban…
    Ehhez azonban a cégvezetőnek is tisztában kell lennie a marketing alapokkal, hogy kit és milyen feladattal fog megbízni, és ez hogyan fog neki megtérülni.
    A másik véglet, ami talán még rosszabb, mint az előző eset, amikor a vállalkozó vagy cégvezető úgy gondolja, hogy ő ehhez is nagyon jól ért és képtelen elfogadni egy marketing szakember tanácsát. Ebben az esetben teljesen felesleges, és egyúttal lehetetlen is egy külsős marketing szakemberrel együtt dolgozni.
    Lehet valaki jó műszaki vagy éppen vendéglátós szakember, aki kiválóan ért a saját területéhez, de a marketingbe nem elég alap szinten beletanulni. Ma már felsőfokon mesterszakon is lehet marketinget tanulni, talán érdemes lenne ezt ennek megfelelő komolysággal kezelni!
    Eredmény: unalmas weboldal, érdektelen reklámszövegek a vevő számára értelmetlen zsargonnal, azaz ablakon kidobott pénz.
    Megoldás: A jó megoldás akkor születik, ha a vállalkozó elsajátítja a marketing alapjait (ezt néhány könyv elolvasásával már abszolválta is), majd közösen a marketingessel – aki szintén megismeri a vállalkozás termékeit és szolgáltatásait -, felállítanak egy marketing stratégiát, célokat tűznek ki és feladatokat határoznak meg – mindezt határidővel.
    A vállalkozó feladata innentől kezdve elsősorban a folyamatos nyomonkövetés (marketing meeting), ellenőrzés (beszámoló), új feladatok és célok meghatározása.
  3. A webfejlesztő nem marketinges. A grafikus nem marketinges. Az informatikus meg pláne nem az!
    A marketinges ugyanúgy egy külön szakma, mint az informatikus, a grafikus , vagy a webfejlesztő.
    Ma már egyre árnyaltabb a kép, de még mindig nem törölném el a határvonalat. A legtöbb weboldal szerkesztő és minden grafikus rémálma az a fajta megrendelés, ahol a reklámszöveg nincs mellékelve.
    A webfejlesztő feladata a weboldal fejlesztése, ahol a szöveget a megrendelő, pontosabban a megrendelőn keresztül a marketinges, szövegíró biztosítja. A grafikus megtervezi a design-t és az arculatot, a webfejlesztő leprogramozza a honlapot. A grafikus dolga a design és arculat megtervezése, a webesé a honlap programozása és szerkesztése.
    A marketinges feladata a koncepció megalkotása, a szövegíró feladata a szövegírás, ami mind-mind illeszkedik a marketing stratégiához. Ha ez nem így történik, megint csak kiaknázatlan lehetőségekről, elmaradt eredményről és kidobott pénzről beszélhetünk!
    Eredmény: A munka elkészül, a megbízó elégedett lesz, mert ezzel pénzt és időt spórolt, csak éppen a kívánt eredményt nem fogja hozni számára. És jöhet a fejvakarás, hogy hol a hiba…
    Megoldás: Mindenki csinálja azt amihez ért, a feladatokat a megfelelő szakemberekre kell bízni és nem összemosni a feladatköröket!

Mennyibe kerül? Miért fizessek a stratégiai tervért

A kérdés úgy helyes, hogy mennyit hozhat a vállalkozásomnak, ha elkészíttetem a marketing stratégiáját egy professzionális csapattal?

A stratégiai marketing  elkészítése körülbelül 20 munkanapot igényel, amely alatt számos személyes interjúra is szükség van. Piackutatást végzünk, és megkeressük azokat az identitásokat, piaci pozicionálást, amelyeket kihasználva, és kommunikálva elérheti a céged a kitűzött célokat.

Nem mi dolgozunk a legolcsóbban… mint bizonyára te sem a saját szakmádban. Ez nem véletlen. Ahogyan más üzleti döntéseidnél, kérjük, itt se csak az árat nézd!

A stratégiai marketing és marketing terv készítés munkadíjára minden esetben egyedi ajánlatot adunk, de általában 350 000 Ft + ÁFA-tól lehet kalkulálni iparágtól és az első megbeszélés során megismert helyzettől függően. A stratégiai terv a vállalkozás méretétől és összetettségétől függően egy 50-80 oldalas dokumentáció, amely a vállalkozás egyik legfontosabb információs vagyona, befektetése.

Kérj ingyenes ajánlatot és növeljük együtt céged bevételét a stratégiai marketing erejével!

Hasznosnak találta a cikket?