Technikai SEO audit

Már számtalan dolgot kipróbáltál, de még mindig nem érted el a Google találati listájának az első oldalát? Pedig neked csak az első hely a megfelelő? A technikai SEO audit felfedi azokat a háttérben megbúvó hibákat, amik rontják a helyezésed, és amik kijavításával biztosan javulni fog a pozíciód!

Mi az a technikai SEO audit

A technikai SEO audit – folyamán a weboldalad azon technikai tényezőit elemzünk, amelyeket a Google a weboldalak értékelésénél figyelembe vesz, vagyis, amelyek hatással vannak a weboldal helyezésére és egyben látogatószámára.

A technikai SEO audit a keresőoptimalizálásnak első sorban arra a részére fókuszál, amely az oldalad technikai beállításaiért felelős. Egy ilyen átfogó vizsgálat rengeteg olyan, eddig nem ismert hibát tud feltárni, amiknek a javítása után ugrásszerűen javul a keresőben a honlapod pozíciója.

Az elemzés során felkutatott technikai hiányosságokról egy részletes és érthető leírást adunk, bevált lépésekkel, ellenőrző listákkal neked és a fejlesztődnek is. Általában ez a dokumentum 8-40 oldal terjedelmű, és ami a legfontosabb – pontos javaslatokat tartalmaz.

Ami bennünket motivál:

  • Maximalista ügyfelek
  • A lehetőségek folyamatos keresése és megragadása
  • Folyamatos innováció az ügyfél oldalán
  • Megbízható, partneri együttműködés
  • Biztonságra vágyó ügyfél, aki egy kézben akarja tudni a fejlesztést, tanácsadást és kivitelezést

Amiben ügyfeleink segítségére leszünk:

  • Feltárjuk a lehetőségeket és a fejlődést gátló tényezőket
  • Érthetően prezentáljuk az elkészített dokumentációt
  • Személyesen válaszoljuk meg a felmerült kérdéseket
  • Kitörési pontokat javaslunk cégednek az eredmények tükrében
  • Határidőre és pontosan szállítjuk az elemzést
  • Jól bevált, előremutató megoldáscsomagot adunk a kezedbe

Mikor van szükséged a technikai SEO auditra

Google első hely megszerzése a célod. Egy technikai seo auditálás mindig hasznodra válik, ezért általánosságban is azt ajánljuk, időnként bízd szakértő szemekre a weboldalad, webshopod átvizsgálását, hiszen a technika folyamatosan fejlődik, így az oldalon is mindig lesz majd olyan pont, amit fejleszteni kell.

Különösen igaz ez az alábbi esetekben:

  1. Új a webáruház. Ilyenkor még kevés a látogató, a technológiai fejlesztés befejeztével megkezdődhetnek a fenntartási munkák és a konverzió maximalizálása.
  2. Új motort kap a weboldal. Ez a külső szemlélő számára sok esetben láthatatlan változás alapjaiban teszi jobbá a weboldalad, azonban a SEO folyamatoknak is lépést kell tartaniuk ezzel a fejlődéssel – ezért elengedhetetlen egy alapos átvizsgálás.
  3. Domain név módosítás esetén. Nevet változtatott a webshopod, átneveztél egy márkát, új márka érkezett a portfólióba – számtalan oka lehet a domain név cserének, bár általában ez nem egy mindennapi esemény. Ebben az esetben szinte kötelező egy SEO auditot elvégezni, hiszen a hivatkozások alapja változik meg. Egy félresikerült átállás hónapokra visszavetheti az áruház, vagy az oldal forgalmát!

A technikai SEO audit az alap, melyre a SEO kampány épül. Bízd profikra, hogy biztos lábakon álljon.

Megoldjuk – csak vedd fel velünk a kapcsolatot a részletekért!

Díjmentes konzultáció

Miket veszünk ilyenkor figyelembe?

Mielőtt elmerülünk a részletekben, ismerd a fő szempontokat, amik meghatározzák a technikai SEO elemzést!

Weboldal audit: Fejleszd a SEO eredményeidet és szerezz új ügyfeleket a Google organikus találatai által, fizetett hirdetés nélkül!

Az egyik szempont az, hogy a keresőrobotok (Google, Bing, Yandex, Baidu) számára olyan weboldalt kell készíteni, ami a rangsorolási kritériumoknak megfelel, ezáltal jobb helyezést érsz el. Ezek a technikai beállítások, a felhasználók számára kevésbé észrevehető fejlesztői, programozói feladatok.
A weboldal sebessége is ide tartozik, hiszen a mobil eszközök, mobil hálózatok terjedésével, fejlődésével a felhasználói szokások is változnak, amit a kiszolgáló oldalnak követnie kell! Néhány másodperc különbség a betöltési sebességben, akár tetemes bevétel változást is jelenthet egy webáruház számára.  Nézd meg mennyit számít webáruházad esetében a gyorsabb weboldal.

Technikai SEO audit

A másik szempont nem meglepő módon a felhasználó. Megjelentek az okostelefonok, ezáltal folyamatosan emelkedtek a weboldal látogatottságok, amit mobileszközökről végeztek. 2017-ben eljutottunk oda, hogy telefonról több keresést indítottak, mint asztali számítógépről. A telefonról wifi segítségével, vagy mobilinternetről böngésznek a felhasználók. Magyarországon több helyen limitált a mobilinternet, ezért a betöltési időt és a weboldal méretét is a szempontok listájára kell írnunk. Ezeket kiegészítik a weboldal használatával kapcsolatos kényelmi funkciók, amiket a „felhasználóbarát” kifejezés jelöl.

On-site seo auditálás

Olvasd el a backlink elemzés módszerünket, így növelheted az oldalad forgalmát.

Az említett szempontokon kívül fel kell deríteni azokat a problémákat technológiai oldalról, amik hátráltathatják az oldalad helyezésének a javulását. Ezeket több nagy csoportra lehet osztani:

Bejárhatóság 7 alapszabálya

Technikai seo tippek:

Indexelési problémák – azok, amelyek az oldal feltérképezését, bejárhatóságát gátolhatják a keresőrobotok számára:

  1. Google számára elérhető, paraméterezett, illetve dinamikus URL-ek
  2. átirányítási problémák – túl hosszú, vagy többszörös átirányítások, hibás átirányítások
  3. belső link nélküli tartalmak, vagy nem linkelt tartalmak
  4. nem jól beállított belső linkek
  5. Hibás indexelés
  6. txt problémák

A minőség 7 kulcseleme

Az oldal felhasználói élményét visszavető problémák – azok, amelyek gátolják az oldal felhasználási hatékonyságát, és ezáltal rontják az élményt:

  1. sok hibát jelző (4xx és 5xx státuszkóddal ellátott) oldal
  2. duplikáció
    -a www vagy nem-www miatt
    -http és HTTPS miatt
    -archívumok miatt
    -kategória fa nem megfelelő felépítése és url lekövetése miatt
  3. nem működő, vagy rosszul működő linkek
  4. nem minőségi képek
  5. pop-up ablakok és egyéb zavaró jelenségek
  6. lassan betöltődő oldal
  7. nem felhasználó barát kialakítás
  8. seo link audit

Plusz 7 árulkodó jel, ami arra utal, hogy a Google-nek szól az oldal:

  1. Indexálás (márkanévre keresve, mobilos oldal stb…)
  2. Tartalmi SEO elemek (meta címek, meta leírások, oldalak meta adatai)
  3. Duplikációk
  4. XML sitemap, robots.txt
  5. Google alap eszközök megléte, ezeknek a beállításai (Google Search Console, Google Analytics)
  6. Oldal szerkezete és a betöltési sebessége
  7. Redirect-ek megfelelő használata (301, 302-es átirányítások)

Felkeltettük a kíváncsiságodat, és azonnal technikai SEO auditot akarsz futtatni az oldalon, hogy mielőbb javítani tudd az esetleges hibákat?
Keress fel minket! Az őszinteségben hiszünk, na meg persze abban, hogy egy jó audit csodákra képes.

Úgy érzed inkább profikra bíznád technikai seo auditot?

Megoldjuk – csak vedd fel velünk a kapcsolatot a részletekért!

Kapcsolatfelvétel

SEO Checklist – a technikai SEO legfontosabb elemei

Szeretnél még többet megtudni? Akkor gyere, bevezetünk a technikai audit rejtelmeibe!

A technikai SEO audit, ahogy látod számtalan különféle egységből, részből áll össze. Ahhoz, hogy teljes képet kapjunk, valóban érezhető legyen az eredménye, érdemes követni a SEO checklist-et:

  • Indexálás
    Az első és az egyik legfontosabb, hogy az oldal be van-e indexálva és ha igen, akkor helyesen-e. Mit jelent ez konyhanyelven? Annyit, hogy a Google látja-e egyáltalán az tartalmunkat. Hogyan tudod ellenőrizni? Ez úgy vizsgáljuk, hogy a google.com-on oldalspecifikus keresést indítunk. Azaz beírjuk, hogy site: és ezután megadjuk annak az oldalnak a domain nevét, amelyre kíváncsiak vagyunk. Így a saját és persze a konkurensek oldalát is le tudod csekkolni időről időre. Már csak az a kérdés, hogy megfelelő-e az indexálás. Mit jelent az, hogy megfelelő? Azt, hogy a Google, minden tartalmunkat látja. Hogy lehet ellenőrizni? Elég ellenőrizni, hogy az indexált oldalaknak száma megegyezik-e a Google Analyticsben található landing pagek számával.
  • Betöltési sebesség növelés
    A következő létfontosságú tényező a betöltési sebesség. Te is utálod, amikor arra kell várnod, hogy egy oldal betöltődjön? Hidd el, ezzel mindenki így van, még a te oldalad felhasználói is! Ha sokat kell várniuk, elunják, csalódottak lesznek, és elhagyják az oldalt vásárlás nélkül. Az oldalelhagyást pedig méri a Google – ha pedig ez a szám magas, akkor hátrébb sorol.
    Egyszerű: Lassú weblap – több elhagyás – romló pozíció.
    Gyorsan betöltődő oldal – elégedett felhasználó / elégedett Google – jobb pozíció
  • Kép optimalizálás
    Ez akár a betöltődés egy alpontja is lehetne. A betöltési idő nagyban függ a fotók, képek méretétől. Ezért érdemes kicsinyíteni legalább a fájlok méretét mindig. Erre, a képméret optimalizálásra több megoldást is tudunk neked javasolni, hiszen használhatsz belső szoftvert, vagy külső képszerkesztő szoftvereket.
    A képek esetében ezenkívül lényeges még átnézni a képek nevét és az „alt text”-et, amely alapján a keresők kategorizálni tudják őket.
  • Title tag, Meta description és meta keywords ellenőrzés
    A title tag és a description az, amit a Google a találati listán megjelenít a weboldaladról. Épp ezért kiemelkedően fontos a megfogalmazása, hiszen nem csak a Google nézi, de a felhasználók is. Egy jó title tag és description pedig megtöbbszörözi az átkattintásokat. A magasabb kattintási arány pedig jobb helyezést eredményez. Tipp! A duplikáció itt csak ront a helyzeten!
  • Keresőbarát URL-ek kialakítása
    Az URL az a szövegrész, ami a honlapod domain neve mögött a különböző aloldalak címét adja meg a böngésző számára. Fontos, hogy könnyen érthető és jól strukturált legyen, hogy már ebből, ránézésre tudja a felhasználó és a Google, hogy az adott oldalnak mi a tartalma. Sajnos az URL sokszor nagyon „csúnya”, értelmezhetetlen, viszont a megfelelő „aliasok” megoldásával ez könnyen orvosolható.
    Ne feledd! A keresőbarát URL-ek beállítása a technikai SEO fontos eleme. Lehet, hogy időigényes, de meghálálja.
  • 301-es átirányítások kialakítása
    301-es átirányítás? Igen! Amikor új oldal készül, ezzel az átirányítással tudjuk azt a Google felé szakszerűen lekommunikálni.
  • 404-es hibaoldal
    Ugye milyen idegesítő, amikor ilyenbe futsz? Hidd el, nem csak téged zavar – épp ezért, ha ilyen törölt oldalak nagy mennyiségben vannak a weboldaladon, akkor azt a Google bünteti. Így ezek felkutatására és megszüntetésére a technikai SEO audit külön hangsúlyt fektet.
  • Reszponzív – Mobil kompatibilis weblap
    Napjainkban a felhasználó böngészhet asztali gépen, mobilon, vagy tableten. A lényeg, hogy bárhonnan keres, az élmény mindig ugyanaz legyen. Mert ha nem, akkor azt a Google bünteti – hátrébb sorol.
  • SSL kapcsolat (https) domain beüzemelése
    „Nem biztonságos”…  ugye te sem szívesen kattintasz olyan oldalra, amit a Google ilyennek ítél? A te weblapodat is „nem biztonságosnak”  bélyegzi és hátrébb sorolja, ha nincs SSL titkosítás.
  • Breadcrumb, avagy a morzsamenü
    A breadcrumb, vagy morzsamenü egy mankó a felhasználónak, hiszen azt mutatja meg pontosan, hogy a weboldaladon belül épp merre jár. Például a morzsamenü mutatja meg, hogy egy termékoldalt nézve épp melyik alkategóriában és főkategóriában van. Fontos, hogy a breadcrumb adatokat ad át a Google részére, ezzel is támogatja a weboldald indexelését és persze az előbbre jutását a találati listában.
  • Duplikált tartalmak megszüntetése
    A Google utálja és erősen bünteti is a duplikált tartalmat, ezért ezeket mielőbb fel kell számolni!
  • Strukturált adatok
    Minden szolgáltatási területnek megvannak a rájuk jellemző speciális jellemzői, melyet a jól használt strukturált adatokkal tudod segíteni a keresőrobotokat és a látogatókat. Más adatokra van szükség egy étteremnek, szállodának, egy ügyvédi irodának vagy egy webshopnak.

Kinek a feladata a technikai SEO

Ez az a kényes kérdés, amit már az első pillanatban érdemes tisztázni. Végezheted te magad, vagy kiadhatod valamelyik munkatársadnak, de a tapasztaltunk azt mutatja, hogy a technikai SEO munkát érdemes külső szakértőre bíznod!
A technikai SEO elemzés komplex szakterület, ahol nagyon sok elemet kell lépésről-lépésre átvizsgálni és biztosnak kell lennünk abban, hogy a kapott adatok helyesek. Nem szabad elfelejteni, hogy a technikai SEO-n nagyon sok múlik. Hiszen elég egy rossz beállítás és garantáltan elérhetetlenné válik a találati lista első helye, de még az első oldala is, vagy akár komoly büntetést is kaphatunk a Google-től.
Ugye ez neked sem hiányzik?

Milyen gyakran kell technikai SEO

Attól függ, hogy milyen a jelenlegi oldalad. Ha egyszer rászánod a kellő időt, pénzt és energiát, akkor meglesznek azok az alapok, amelyek akár 2-3 évig is kiválóan működnek. Ez persze csak ökölszabály. Hiszen a SEO egy annyira gyorsan változó terület, hogy a mai napig havonta jönnek újabbnál újabb elvárások, amiknek meg kell felelnünk az oldalainkkal.

Miért érdemes bennünket választania?

Szakértői szemmel és tulajdonosi szemlélettel vizsgáljuk át a weboldalad. A megkerülhetetlen elemző szoftverek mellett számtalan vizsgálatot manuálisan végzünk el, és ami a legfontosabb, hogy sok éves szakmai tapasztalattal értékeljük a kapott eredményeket. Keresőoptimalizálási tapasztalatunk olyan pluszt ad az elemzésbe, akár ingyenes tesztelési megoldásokkal, akár a gépi rendszerek vizsgálataival szemben, amely látványos eredménynövekedésben mérhető.

A technikai SEO auditban elérhető felbecsülhetetlen teendő listát minden eseten magyarázatokkal egészítjük ki neked, vagy akár fejlesztődnek is, hogy érthető, egyértelmű legyen.
Technikai elemzésünk szinte azonnal elkezdi növelni az ingyenes találatok számát! Olvassa el linképítési tippjeinkkel kapcsolatos Linképítés tippekünket is.

Kérj ingyenes ajánlatot és növeljük együtt céged bevételét a technikai SEO audit erejével!

Hasznosnak találta a cikket?