SEO szövegírás

„Content is king” – (Bill Gates, 1996)

Az online világban percenként 500 órányi videót töltenek fel a felhasználók a Youtube-ra, kb. 3 millió Facebook poszt kerül posztolásra, és 60 másodperc alatt 3,8 millió keresés van a Google keresőben.

Biztos vagy benne, hogy a célcsoportod ekkora zajban is meghallja a „hangod”? Napjainkban, amikor ilyen szinten túlterheltek a felhasználók, akkor ahhoz, hogy érvényesülni tudj, hogy észrevegyenek, elengedhetetlen, hogy kiváló tartalmat gyárts. A sikered múlhat azon, hogy olyan szöveget írj weboldaladra, blogposztjaidba, szakmai cikkeidbe, ami nem csak olvasmányos és szórakoztató, hanem a Google is előre sorolja.
Ez a SEO szövegírás lényege, de lássuk mit érdemes még tudni a SEO szövegekről!

Mi az a SEO szövegírás?

Egyszerű, olyan tartalomgyártás, amit egyszerre értékelnek a felhasználók és a Google is. A keresőoptimalizált tartalmakkal meg tudod hódítani a találati listák elejét, ami garantálja, hogy folyamatosan a potenciális vásárlók látóterében legyél, nagyobb tömegeket érj el.

De hogyan is tudjuk mindezt elérni?

Az internetnek köszönhetően az embereknek hatalmas tartaloméhsége van, így nem csoda, hogy a blogolás virágkorát éli. Hasznos tartalmak gyártásával, tartalommarketinggel, vagy más néven „inbound marketinggel” így pofon egyszerűen megsokszorozhatod az eladásaidat!
Hogyan? Nagyon egyszerű: üzeneteidet olyan natív tartalmakba csempészed be, amiket egyébként is olvas a felhasználó az interneten.

De miért is hatékonyabb ez a módszer?

Napjainkban akkora a reklámzaj, hogy az emberek egyre immunisabbak a direktbe vett reklámokhoz és nem tartják szavahihetőnek az ilyen tartalmakat. Ez valahol természetes. Gondolj csak bele, hogy a film legizgalmasabb jelentének a tetőpontjában, amikor fény derülne a gyilkos arcára, legtöbbször beraknak egy hosszabb reklámszünetet és neked hirtelen felszökik a vérnyomásod. Ismerős?
Kit ne bosszantana ez? Hiszen még akkor is el akarnak adni nekünk valamit, amikor pihennénk. A tartalommarketing esetében a reklám maga a tartalom (a fent említett példában ez a filmben elrejtett reklám). Így a tartalom nincs a fogyasztóra erőltetve, és nem is fogja az üzenetet idegennek érezni, tehát nem vált ki belőle ellenszenvet. Így ez a módszer szuper hatékony!

Kell neked a SEO szövegírás?

Ha nem akarod, hogy az organikus találatokból csak a konkurenseid profitáljanak, akkor igen. Ha uralni akarod a találati listát és egy valóban hatékonyan keresőoptimalizált honlapot akarsz, akkor annak esszenciális hozzávalója a SEO alapú szövegírás!

A keresőoptimalizálás hosszú folyamat, mely hónapok alatt érik be, és mutatja meg az eredményeit. Valóban komoly eredményeket csak akkor lehet elérni a SEO terén, ha a technikai beállítások mellett a tartalom is rendben van.

Ami bennünket motivál:

  • Maximalista ügyfelek
  • A lehetőségek folyamatos keresése és megragadása
  • Folyamatos innováció az ügyfél oldalán
  • Megbízható, partneri együttműködés
  • Biztonságra vágyó ügyfél, aki egy kézben akarja tudni a fejlesztést, tanácsadást és kivitelezést

Amiben ügyfeleink segítségére leszünk:

  • Érthetően prezentáljuk az elképzeléseinket
  • Célzott szövegek kialakítása, ami minden paraméternek megfelel
  • Pontos, gyors kommunikáció az együttműködésben
  • Határidőre teljesítünk
  • Kreativitás, ami mindig kéznél van
  • Megvalósítjuk a közös célokat

Mit várunk el a SEO szövegírástól?

Jobb helyezést a találati listán a megcélzott kulcsszavakra, több weboldal látogatót, növekvő bevételeket, erősödő szakértői státuszt. Egy jól megfogalmazott, szaftos kulcsszavakkal megszórt SEO bejegyzéssel könnyebben rád találnak a böngészők és persze a felhasználók is. Ezáltal több terméket, vagy szolgáltatást adsz el, ráadásul még a felhasználók fejében a vállalkozásod neve is rögzül!

A SEO szövegírás remek megoldás arra, hogy egy olyan weboldalt készítsünk, ami választ és megoldást kínál a felhasználónak. Így idővel honlapod olyan biztos ponttá válik, ahová bármikor fordulhat a user, ha valamilyen problémája adódna. Ezáltal egyetlen varázsütéssel növelheted a szakmai hitelességedet és a márkád erősségét!

Több hónapra a Google találati lista elejére kerülhetsz egy-egy jól irányzott és tudatosan megírt tartalommal. Úgy tudsz minőségi forgalmat terelni weboldaladra, hogy az nem jelent többletkiadást számodra! Ráadásul ez csak egyetlen kulcsszóra vonatkozik, képzeld el, milyen forgalommal bírna az oldalad, ha a legtöbb számodra releváns kifejezésre Te jelennél meg elsőként!

Ezt az előnyt mindaddig meg tudod őrizni, amíg a versenytársaid nem készítenek olyan tartalmat, ami megelőzné a tiédet. Tudatos tartalomstratégiával tovább is meg tudod őrizni a versenyelőnyödet.

 

Lássuk a SEO szövegírás folyamatát a kezdeti lépésektől a tartalom feltöltéséig!

SEO szövegírás

 

Lássuk 7 pontban a SEO szövegírás vitathatatlan előnyeit!

  1. Uralni fogod a keresőkben a legjobb pozíciókat.
  2. Megtöbbszörözi a weboldalad, webshopod látogatottságát.
  3. Futótűzként terjed a jó híred. A minőségi tartalmat többen olvassák, többen hivatkoznak rá, ajánlják, osztják meg stb. – így még a közösségi oldalakon is nő a népszerűséged.
  4. Csökken a visszafordulási arány weboldaladon.
  5. Többszörösen megtérülő befektetés, hiszen költséghatékony módon generálja az organikus/ ingyenes forgalmat.
  6. Hiteles forrásként tekintenek rád, a márkádra. A minőségi SEO szövegekkel épül és erősödik a branded.
  7. Egy jó cikk, egy érdekes tartalom akár még évek múlva is aktuális lehet.  Mit jelent ez SEO szempontból? Azt, hogy elég egy jól optimalizált szöveget egyszer megírnod, és az utána önálló életre kel – sokan olvassák, hivatkoznak rá, és még a publikálást követő években is folyamatosan generál újabb és újabb megosztásokat. Egyszeri befektetéssel hosszú távú eredményt érhetünk el vele!

Ez mind nagyon jól hangzik, azonban mielőtt őrületes tartalomgyártásba fognál, előbb fel kell hívnunk a figyelmed arra, hogy ezeket az eredményeket csak a minőségi SEO szöveg hozza. Mit jelent ebben az esetben a minőség? Milyen a jó tartalom? Milyen a jó SEO szöveg? Ezekre és még sok más kérdésre is megtalálod a következőkben a választ!

 

Mi az a SEO

Milyen a jó tartalom?

Egyszerű, kereső és felhasználóbarát!

Fontos, jól vésd az eszedbe! Attól még, hogy SEO szöveget írsz, az nem csak a Google-nek szól. Vissza-visszatérő hiba a SEO szövegírással kapcsolatban az, hogy legtöbben elfelejtik, hogy a szöveg kinek is szól valójában.
Az elsődleges mindig a felhasználó, egy ember, valaki aki olyan, mint te vagy én. Olyan ember, aki reggel felkel, megissza a kávéját és azon töri a fejét, hogy oldja meg a legegyszerűbben a problémáit. Olyan valaki, akinek érzései vannak, és aki figyelmet igényel. Hiába a sok kulcsszó és a professzionálisan beállított paraméterek, ha pont a legfontosabb, a felhasználói élmény egy az egyben hiányzik a szövegekből.

Lássunk egy egyszerű példát. Napjainkban az emberek a Google-t leggyakrabban problémák megoldására használják.

Elromlik a hűtőnk. Mit teszünk? A legtöbben felütjük a Google-t és valami hasonlót írunk be: „hűtő vásárlás olcsón”,  „használt hűtő vásárlás”, „hűtő javítás azonnal”, vagy esetleg a merészebbek „hűtő javítás házilag”.

A kifejezésekből jól látható, hogy több megoldási lehetőség is van, a választás az adott személyen múlik, illetve ezek kiegészülhetnek egyéb olyan szűrést segítő paraméterekkel, mint: „hűtő vásárlás hétvégén is”, „hűtő javítás azonnal Budaörs” vagy „legjobb hűtőszerelő XII. kerület”.

Azért fontos, hogy weboldalad szövegét ezeknek megfelelően alakítsd ki, mert így a Te oldaladat dobja fel a Google, mint megoldás! Ha maradunk ennél a példánál, és egy hűtőszerelő weboldalról beszélünk, akkor nem elég csak a „hűtőgép” és „hűtőgép javítás” kifejezésre optimalizálnunk, hanem figyelembe kell vennünk azt a számtalan egyéb kifejezést is, ami szintúgy jó lehet, hiszen a felhasználók használják!

Lássuk akkor tételesen, hogy mire kell odafigyelni az emberi faktor mellett a SEO szöveg készítésénél:

  • Kulcsszókutatás
    Minden SEO alapú szövegírás előfeltétele egy alapos kulcsszókutatás. Ebből pontosan kirajzolódik, hogy melyek azok a kifejezések, amikre a későbbiekben optimalizáljuk a weboldalad tartalmát. Ezután a kiválasztott kifejezéseket szerepeltetnünk kell bizonyos helyeken az oldal tartalmán belül. Melyek ezek a bizonyos helyek? Például az adott oldal „title” tagje, a „meta description” (ezek egyébként azok a szövegrészek, amit a Google a találati oldalán megjelenít a weboldalad url-jét követően”), de az oldal címsorába és természetesen a szöveges tartalomba is bele kell ügyesen csempészni.
  • CTA
    A hatékony SEO szövegben a megfelelő helyen szerepel a „call-to-action” (CTA) vagyis az a felhívás, ami cselekvésre ösztönzi az olvasót. Ha utasítást adunk a felhasználónak, akkor azt végrehajtja: „Kérjük, kattintson ide”>>(Te is láthatod, hogy mit jelent egy egyértelmű kérés-utasítás.)
  • Cím, alcím,…
    Lehet a szöveged bármennyire is olvasmányos és keresőbarát, de nem fogsz túl sok eredményt elérni vele, ha nincsen megfelelő SEO mögötte és nincs megfelelően tagolva. Ennek elkerülése végett használj címsorokat, és lehetőleg helyezd el ezekben is a korábban már gondosan kiválasztott kulcsszavaidat, vagy azok szinonimáit.
  • LSI kulcsszavak
    Törekedj arra, hogy az adott témát minél jobban lefedd, és igyekezz a témával laza kapcsolatban álló szavakat is használni, amiket a szakma LSI kulcsszavaknak hív. Mi az LSI kulcsszó? Az LSI „Latent Semantic Indexing” olyan szavakat és kifejezéseket jelent, amik csak „látens” kapcsolatban állnak a kulcsszóval. Annak nem szinonimája, de jelentésben közel áll hozzá. Például ha a „zeneírásról” írunk egy oldalt, akkor ilyen lehet az „mp3” kifejezés.
  • Duplikáció
    Előfordul, hogy néhány weboldal tulajdonosa más oldalakról másolja össze a szöveget, hogy így megspórolja a szövegírás költségét, vagy energiáját. Ez nem javasolt, mivel az így alkalmazott szöveg duplikált tartalomnak minősül, amit a Google szigorúan büntet, és így nem fogsz jó helyezést elérni az oldaladdal.
    Gondolj csak bele: ha 10 weboldalnak ugyanaz a szövege, és Te is innen másolod át a tartalmat betűről betűre, akkor miért is sorolna előre téged a keresőmotor, mint minőségi tartalmat?
    Persze vannak olyan esetek, amikor szinte elkerülhetetlen a duplikált tartalom. Ilyen jellemzően a műszaki cikkek, vagy a könyvek leírása. Azonban itt is szükség van több és hasznosabb tartalmat adni a látogatónak, végig kell gondolnunk, hogy a látogatónak milyen plusz információra van szüksége, amivel jobb felhasználói élményt biztosíthatunk. Pl.: írunk a termék üzembe helyezéséről, vagy teszteléséről, esetleg megjelenítjük a vásárlói véleményeket. Többfajta lehetőség van, meg kell találni a számodra leginkább megfelelő megoldást. Ebben is segítünk neked! A duplikált tartalmak kérdése épp ezért SEO szakmai körökben is állandó téma, amiről az alábbi linken találsz egy érdekes cikket: Moz.com – tartalom duplikáció a SEO szempontjai szerint.
  • Kanonikus URL
    A duplikáció elkerülésére az egyik legjobb megoldás a kanonikus url alkalmazása. Ezt a weboldal kódjában elhelyezett jelzés, de ezeknek a beállítására mindenféleképpen érdemes felkeresni egy SEO szakembert, aki végrehajtja ezt neked.
  • A SEO szöveg nem nagy regény
    Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy milyen hosszúságú legyen az így elkészülő szöveg? Konkrét válasz nincs. Ez mindig az adott témától és az elérni kívánt céltól függ. Annyi elmondható, hogy általában az 1500-2500 szavas tartalmak teljesítenek a legjobban, mert ekkora mennyiségben a megfelelő szakmai mélységben már körbe lehet járni 1-1 témát a SEO elvárásoknak megfelelő kifejezésekkel, szinonimákkal.

A SEO szövegírás fajtái

Biztos benned is felmerül a kérdés, hogy egyáltalán milyen szövegekkel lehet keresőbaráttá tenni a weboldalad, milyen szöveget lehet SEO szempont szerint készíteni. A válasz egyszerű – bármilyen, a weboldaladon megjelenített szöveg vagy tartalom lehet SEO optimalizált.

Mégis, ha a főbb fajtákat vesszük sorra, akkor azok a következőek:

  • honlapok törzsszövegei, vagyis a landing page szövegek,
  • az aloldalak, kategóriaoldalak szövegei (például egy webáruházon belül a terméktípusok szövegei)
  • termékleírások
  • szakmai vagy blog cikkek
  • leíró tartalmak
  • termék összehasonlítások
  • interjú egy szakértővel

Sales szöveg vagy SEO szöveg – mi a különbség?

Biztos te is érzed, hogy a SEO szöveg az nem egy reklám szöveg, nem egy sales-, marketingfókuszú szöveg. A SEO szöveg egy érdekes, izgalmas, informáló tartalom, amely megfelelően el van látva kulcsszavakkal és így szerez látogatót az oldaladra.  A sales-, marketing szöveg ezután lép akcióba, hiszen azok célja ösztönözni a vásárlásra, a konverzióra.

Mennyibe kerül? Hogyan zajlik a SEO szövegírás?

Szívesen leülünk veled egy kávéra, átbeszéljük a folyamatokat, adunk tanácsot, és ha igényed van rá, akkor a továbbiakra pedig egy árajánlatot írunk. Így látni fogod milyen kiadás mellett mekkora megtérülésre számíthatsz, ha elkezdesz velünk együtt dolgozni. Terhelhetőek vagyunk és gyorsan dolgozunk, így nem kell heteket, hónapokat várnod a tökéletes szövegre!

Kérj ingyenes ajánlatot és növeljük együtt céged bevételét a SEO szövegírás erejével!

Hasznosnak találta a cikket?