SEO
Tartalomjegyzék
SEO, avagy keresőoptimalizálás? Az a marketing eszköz, mely az első helyre repít, viszont megköveteli a folyamatos fejlődést. Tudj meg róla többet, és érd el, hogy neked dolgozzon! Hódítsd meg az online keresők dobogós helyeit professzionális SEO megoldásokkal, amelyek akkor szükségesek, ha nem szerepelsz az első oldalakon! SEO ügynökség lévén Budapest egyik legjobb keresőoptimalizálási szolgáltatását nyújtjuk.
SEO Tanácsadás
Évek óta foglalkozunk webáruházak és weboldalak optimalizálásával. Különböző iparágakban szereztünk széleskörű tapasztalatot, ami az Ön vállalkozását is segíti fogja. Tudásunkat a keresőoptimalizálási tanácsadás formájában is igénybe veheti.
SEO stratégia kialakítása
Nagyobb cégek és új webáruház, weboldal esetében rendszeresen előfordul, hogy új SEO stratégia kidolgozására van szükség. A stratégia kialakítása során felépítjük azokat a megoldásokat, amikkel kiváló eredményt tudnak elérni.
Havidíjas SEO
Havidíjas SEO szolgáltatás a rendszeres tanácsadáson, egyedileg előre kidolgozott havi SEO feladatokból áll. Folyamatosan fogjuk a kezed és segítünk elérni a kijelölt célokat.
Technikai SEO
A technikai SEO során a weboldal / webáruház technikai megfelelősséget vizsgáljuk meg, hogy a Google robotok számára megfelelően felépített, bejárható oldalt biztosítsunk. Egy jó oldal felhasználóbarát és Google-barát is. Ismerje meg, hogyan használhatja a Google Cégem szolgáltatást!
Tartalmi SEO
A tartalmi keresőoptimalizálás weboldalad tartalmi elemeit vizsgáljuk meg a kulcsszavak alapján, így jobb organikus pozíciót érsz el és több látogatód lesz. A szegmentált kulcsszókutatással láthatóvá válik számodra, hogy a milyen tartalmak hoznak üzletileg profitot vállalkozásod számára.
SEO szövegírás
A keresőoptimalizált szövegírás támogat abban, hogy a felhasználóidhoz olyan tartalmat juttass el, ami támaszkodik a keresőből érkező forgalomra, azonban kiegészíti az elvárt célok teljesülését így még több profitot hoz számodra.
SEO jelentése
A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weboldalak keresőmotorokban való organikus megjelenésének, találati listában elért pozíciójának javítási folyamata. Fontos, hogy ez valóban egy folyamat, nem megy egyik napról a másikra. A SEO-ban folyamatosan arra törekszünk, hogy egy adott kifejezésre (kulcsszóra) minél előrébb és előrébb sorolja a weboldalad a kereső (legtöbb esetben a Google) az organikus, normál találatok között.
Szerezz több látogatót minőségi tartalommal. Legyél első a Google-ben is.
Növeld organikus forgalmadat. Kattints és domináld a keresőket!
Jó tudni! SEM = SEO+ SEA
Mit jelent ez a valóságban? SEO marketing. A keresőoptimalizálás során a természetes, más néven az organikus találatokra és azok javítására, optimalizálására koncentrálunk. Ez azokat a találatokat jelenti, melyek nem a fizetett keresési eredmények közé tartoznak. A fizetett találatok a Google (vagy más hirdetési rendszerek) PPC (Pay-Per-Click) kategóriájába, vagy egyéb hirdetési tevékenységből származó kattintások közé tartoznak. Itt azért fizetünk, hogy adott kifejezésekre jelenjünk meg a hirdetések között. Ezt SEA-nak is nevezik, vagy Search Engine Advertisingnak. A két kategória együtt alkotja a SEM-et (Search Engine Marketing) azaz a Keresőmarketinget. A SEM tehát nem más, mint SEO + PPC. Ezt sokan keverik, összemossák, és a PPC-t is a SEO részeként kezelik.
A Google a világ legnagyobb keresője, ezért kifejezetten erre fókuszálunk, de ezek a megállapítások igazak a többi keresőre is (Bing, DuckDuckGo, Yahoo), vagy a többi tematikus keresőre, a Youtube-ra, LinkedIn-re is.
SEO előnyei – megéri ez neked? Igen!
A SEO nem egyik napról a másikra fejti ki a hatását, de hosszútávon megtérülő befektetés, hiszen a segítségével a keresők előre sorolják a kiválasztott kulcsszavakra a weboldalad, amivel jelentősen több felhasználót érsz el, így egyszerre tudod növelni weboldalad látogatottságát és persze a bevételed is!
Először is lássuk, milyen terheket tudunk levenni a válladról, ha pedig akarod, bővebben el is merülhetsz a SEO rejtelmeiben!
Keresőoptimalizálás 5*, avagy egy SEO ügynökség szolgáltatásai
Technikai SEO
A technikai SEO keretén belül feltérképezzük (site crawl) a weboldal szerkezetét és rávilágítunk az esetleges hiányosságokra.
Vizsgált faktorok maximum 5.000 URL mintán:
- indexálás állapota,
- robots.txt és sitemap.xml vizsgálata,
- DNS beállítások,
- feltérképezési hibák feltárása,
- reszponzivitás,
- betöltési sebesség,
- URL-ek,
- page title,
- meta elemek,
- open graph tagek,
- meta elemek,
- képek,
- alt text,
- státusz kódok.
A legfontosabb, és a weboldal szerkezetét legjobban érintő technikai faktorok alapján PPT-s formában összefoglaljuk az elemzés eredményét, a jelenleg előforduló esetleges hibákat, valamint kreatív javaslatokat annak megoldására. Az elemzés mellé továbbá Excel formátumban átadjuk a hibás meta elemek, URL-ek, képek, további technikai elemek listáját, így teljes képet adva a hibák forrásairól.
Keresőoptimalizálás – Legyél első a keresőkben!
Javíts weboldalad teljesítményét technikai SEO-val és onsite optimalizálással.
Linkprofil elemzés PR tevékenységhez
A Konkurenseid linkprofil hálózatának felmérése, mely alapján meghatározható a PR stratégiád – hiszen tisztán láthatóvá válik versenytársaid kapcsolati hálója!
SEO tartalomírás
Ma már a minőségi tartalom a siker kulcsa, ezért szolgáltatásunk keretében rendszeresen szállítjuk a friss SEO szövegeket a keresőoptimalizált szövegírás részeként.
Kulcsszókutatás
A kulcsszókutatást elsősorban a weboldalad aktuális kulcsszavai alapján kezdjük el, tehát felmérjük a Google Search Console, SEMrush, Rank Tracker által meghatározott alap készletet, és ebből kiindulva javaslatokat adunk a konkurensek, valamint a kulcsszó-piac helyzetének összevetéséből. Weboldaltól és témakörtől függően változó mennyiségű, de átlagban minimum ezer kulcsszóból álló listát adunk át, amelyre a későbbiekben stratégiát építhetünk közösen. A kulcsszavaknál figyelünk arra, hogy ne csak egy egyszerű listát adjunk át, hanem konkrét témaköröket, tippeket adjunk a fejlesztéshez.
Eredmény: Kulcsszólista a jelenlegi kulcsszavak helyzetéről, valamint újonnan feltárt kulcsszavak elemzése, potenciál meghatározása különböző mérőszámok és a konkurencia – lokális piac alapján, valamint egy ehhez tartozó PPT elemzéssel, háttér információk átadásával.
Rank tracking
Minden hónapban elküldjük a weboldal aktuális helyezéseit kulcsszavanként, továbbá folyamatosan elérhető webanalitikát is biztosítunk.
Linképítés
Manapság sokat olvasni a linképítés veszélyeiről, de egy biztos: a sikeres SEO projektekhez továbbra is nélkülözhetetlenek.
On-site SEO
Az on-site audit során az oldalon megtalálható faktorokat vizsgáljuk SEO szempontból, melyek a következőek:
- Reszponzivitás,
- betöltési sebesség,
- URL-ek,
- page title elemek,
- meta description elemek,
- meta keywords elemek,
- open graph tagek,
- meta elemek,
- képek,
- belső linkek,
- státusz kódok,
- legelterjedtebb SEO mérőszámok.
Off-site SEO
Az off-site SEO nem más, mint az oldalon kívüli SEO faktorok vizsgálata, elemzése, melynek során az alábbi faktorok kerülnek vizsgálat alá a weboldalra mutató linkállomány vonatkozásában:
- text – kép alapú linkek aránya,
- dofollow – nofollow linkek aránya,
- .hu TLD aránya,
- backlink progress,
- spam backlinkek feltárása, valamint a legerősebb (legértékesebb) backlinkek listája,
- weboldal linkelhetőségének elemzése,
- külső blog és az alkalmazott Social csatornák SEO szempontú elemzése, fejlesztési javaslataik.
Bízd profikra oldalad keresőoptimalizálását!
Több, mint 10 éves tapasztalattal rendelkezünk a SEO területén (is).
SEO tényezők 2024-ban
- Weboldal struktúra (HTTPS VS HTTP)
- Mobilbarát weboldal
- Struktúrált adatok
- Weboldal tartalmi minősége
- Weboldal tartalmi hossza
- Weboldal sebessége
- Közösségi jelenlét
- Minőségi backlinkek
- Képek optimalizálása
- Domain kora
- Felhasználói élmény (UX)
Hogyan működik a keresőoptimalizálás – A fő SEO elemek
Technikai SEO
Vannak, akik a technikai SEO-t és az on-page SEO-t egy kategóriába sorolják. Ez is egy megközelítés, mégis ezeket sokkal szerencsésebb külön kezelni. És az sem véletlen, hogy a technikai SEO-t írtuk először. Minden weboldal, így a te honlapod keresőoptimalizálását is érdemes a technikai SEO elemek rendezésével kezdeni. Ez biztosítja ugyanis, hogy az oldalt indexálni tudja a kereső algoritmusa, ezáltal pedig értelmezni tudja az on-page SEO elemeket rajta.
Vagyis a technikai SEO az alap. És csak egy biztos alapra lehet felépíteni az on-page SEO-t, és azt követően jöhet az off-page SEO!
A technikai SEO számtalan elemzést és vizsgálatot foglal magába, egy külön szakterület. Azonban ha hüvelykujj-szabályként ellenőrizni akarod, hogy mennyire jó egy oldal technikai felépítése, akkor használd a Google PageSpeed Insights szolgáltatását!
A Google PageSpeed Insights megmutatja, hogy az oldal:
- milyen szintű felhasználói élményt nyújt (UX)
- mennyire gyors
- mennyire mobilbarát – hiszen ma már alapkövetelmény, és egyébként SEO faktor is, hogy a weboldalad mobilbarát legyen!
Valamint arra is érdemes figyelni, hogy az üzleti folyamatok során keletkezett és tárolt adatokat GDPR komform módon kezeljük.
On-Page (tartalmi) SEO
Az on-page SEO, vagy más néven on-site SEO a weboldalad tartalmára, és annak optimalizáltságára vonatkozik.
Milyen tartalmakról van szó? Nézzük!
Egy weboldal esetében ezeknek az elemeknek az optimalizálására kell törekedni:
- URL
- oldal címe (title)
- elsődleges, vagy fő kulcsszó (primary keyword)
- címsorok, vagy heading-ek (H1, H2, H3, stb)
- meta leírások (meta description)
- kép címek és alternatív leírások (image title, alt text)
- tartalom, azaz a törzsszöveg (paragrafusok, bekezdések, szöveg)
Hazánkban sokszor már a tartalmi optimalizálás és a SEO audit segítségével a keresők első oldalára kerülhetünk!
Off-Page SEO
Az off-page, vagy más néven off-site SEO azokat a SEO faktorokat és tevékenységeket tartalmazza, amelyek az oldalon kívül történnek, de az oldalunkra hatnak.
Ide tartoznak a következő elemek:
- Mennyi viszontlink (backlink) mutat az oldalunkra?
- A backlinkek milyen minőségű oldalakról mutatnak ránk?
- Milyen a hivatkozás szövege az adott linknél?
Általánosságban elmondható, hogy minél több hiteles és releváns külső hivatkozással bír az oldal, annál jobb helyezést fog elérni a Google rangsorában. Ennek lényege röviden: Ha van egy oldal, aminek 1 linkje van egy gyenge weboldalról, és van egy másik, aminek 12 minőségi viszontlinkje van, akkor az utóbbi lesz a nyertes a találati listában. Ismerd meg, hogyan építhetsz erős linkprofilt!
Google rangsor
A Google és a többi kereső számos, akár több száz faktort is figyelembe vesz, amikor kialakítja a találatok végső rangsorát, és persze ez a rangsor is folyamatosan változik. Épp ez biztosítja azt is, hogy lehetőségünk van benne előre lépni!
A Google rangsora a fenti elemek mellett függ attól is, hogy milyen böngészőt (Mozilla, Chrome, Safari stb.) használunk, a földrajzi elhelyezkedésünktől (ország, város stb), és a böngészési előzményektől is. Emiatt nehéz általánosságban a helyezéseket meghatározni.
Ennek ellenére a megfelelő eszközökkel ellenőrizhető, hogy a felhasználók többségének számára az adott kifejezésre milyen helyen szerepel az oldalunk a találati listán. Erre az egyik legjobb megoldás a Search Console, a Google saját eszköze (korábban Webmester Eszközök / Webmaster Tools néven volt ismert), amely a lekérdezést megelőző 18 hónapra visszamenőlegesen megmutatja a Google rangsorában elfoglalt helyünket az adott kulcsszóra.
SEO WordPress
Az egyik leggyakrabban használt weboldal motor a WordPress. A keresőoptimalizálás alapelveit tekintve ugyanúgy kivitelezhető ezen a platformon, mint bármely más weboldal motor esetében, azonban – mint bármely más motornak – a WordPressnek is megvannak a maga sajátosságai.
A WordPress alapjában véve egy jól keresőoptimalizálható rendszer. Rendelkezik néhány, SEO szempontból apróságnak, esetleg jelentéktelennek tűnő sajátossággal, amivel fontos tisztában lenni, mielőtt valaki nekikezd az optimalizálásnak.
Ilyen például a duplikáció kérdése – egyetlen beállításon múlik, hogy az oldalt bünteti, vagy előre sorolja a Google!
Ha WordPress alapú weboldalad van, válassz olyan SEO szakembert, aki a WordPress kezelésében is járatos, így a keresőoptimalizálás is sokkal hatékonyabbá válik. A SEO szakember ugyan nem fogja a fejlesztő helyett megoldani az adott WordPress problémát, de pontos útmutatásokkal nagyban segítheti a munkáját a beállítások elvégzése során.
Milyen SEO Plugin-ok a legnépszerűbbek a WordPress és a Woocommerce esetében:
Yoast SEO: Az egyik legismertebb bővítmény a Yoast SEO. Egymilliónál is több aktív telepítéssel rendelkezik, és majdnem 20.000 ötcsillagos értékelést kapott. Így tekinthetjük a SEO bővítmények királyának. Vezető szerepéhez hozzájárul az egyszerű beállítás és felhasználóbarát kezelőfelület, emiatt kezdőknek is ajánlható.
A bővítmény weboldalán közösséget is találsz a fórumon, a keresőoptimalizálási ötletek mellett.
Gyakran Ismételt Kérdések
Miért van szükségem SEO-ra?
Mi az a SEO?
Mire jó a SEO?
Milyen részekből áll a SEO?
Kinek éri meg igénybe venni a SEO szolgáltatást?
Mik a SEO előnyei?
Mi a linképítés?
Hogyan fogom látni az eredményt?
Hogyan számítjuk a SEO ROI-ját?
Hogyan válasszak SEO szakembert?
Ki a jó SEO szakember?
Mennyibe kerül a keresőoptimalizálás?
Ti végzitek el a változtatásokat, vagy csak tanácsot adtok?
Mi a különbség a SEO és a PPC között?
Számít-e a weboldal, szerver földrajzi helye, vagy a domain neve?
Vállaltok garanciát hogy a kulcsszavam az első helyre kerül?
Végeztek versenytárs elemzést? Mi alapján?
Milyen mérőpontokat állítotok fel?