Google hirdetés

Ügyfeleink között olyan eltökélt, céltudatos vállalkozásokat tudhatunk, akik csak a piacvezetői pozícióval elégedettek!

Ki ne akarná a termékei, szolgáltatásai értékesítését növelni, ráadásul egy hatékonyan és pontosan mérhető eszközzel? Ki ne akarna a Google találati listájának első oldalára kerülni, ráadásul pillanatok alatt?

Jól hangzik, ugye? A Google Ads hirdetéseivel ez elérhető. (A Google hirdetés mai, hivatalos neve Google Ads. A félreértések elkerülése végett, ez ugyanaz a hirdetési rendszer, mint a Google AdWords, mivel 2018. júliusában nevet váltottak.)

Nézzük meg közelebbről, hogy pontosan mi az a Google Ads, és hogyan tudja támogatni vállalkozásod sikerét. Tudj meg többet!

Mi is az a Google Ads hirdetés?

A Google Ads (AdWords) nem más, mint egy olyan hirdetési platform, ahol célzási beállításokkal és a keresési kulcsszavakkal tudjuk elérni a célcsoportunkat. A megadott kulcsszavak azok a kifejezések, amelyekre ha jól van elkészítve a kampány, akkor megjelenik a hirdetésünk az épp keresést végző felhasználónak.
Az, hogy végső soron egy érdeklődő megszerzése mennyibe kerül nekünk, az a Google összetett hirdetésaukciós rendszerén múlik, ami figyelembe veszi az oldalunk tartalmát, annak minőségét és a hirdetések relevanciáját is.

A Google Ads hirdetéskezelő rendszere számtalan lehetőséget rejt, de alapjában véve három hálózaton működik: a Google kereső hálózaton (google.comgoogle.hu, stb), a display hálózaton (GDN-Google Display Network) és a szintén Google tulajdonú YouTube-on. A Google hirdetés ezen a három csatornán megjelenített hirdetéseket fedi. Ezt még kiegészíti a Gmail, és az Androidos applikációk, ahol szintén jeleníthetünk meg hirdetéseket.

SEM, SEO, SEA? Tegyük rendbe a rövidítéseket!

Az online marketing egyik fontos eszköze a keresőmarketing (SEM: Search Engine Marketing). A keresőmarketing két fő területre oszlik: a keresőhirdetésre (SEA: Search Engine Advertising) és a keresőoptimalizálásra (SEO: Search Engine Optimization). Ezekkel érheti el a vállalkozásod, hogy a Google kiemelt találatai között, például az első pozícióban jelenjen meg.  A SEO, amiről itt most nem beszélünk részletesen, az organikus találatok között elfoglalt pozíciók javításán dolgozik. Ezért a Google nem kér pénzt, épp ezért vérre menő harcok folynak érte, és az elérése munka- és időigényes.

Ezzel szemben a Google Ads szinte instant megoldást kínál. A fizetett Google hirdetés szinte bármely weblapot azonnal a találati lista élére repíti!
A Google Ads másik nagy előnye a gyorsaság mellett az, hogy jókor van jó helyen, hiszen kizárólag akkor jelenik meg a potenciális vásárlónak, ha épp azt keresi. Emellett pedig csak akkor kell fizetni érte, ha valaki rákattint, vagyis ezek PPC (pay-per-click) hirdetések.

„Hirdetés”. Bármire is keresel rá – a fagyi készítőtől, a kárpitosig – a Google találati listájának első helyén biztos ez a kis címke fog visszaköszönni. A Google Ads (régebbi nevén Google AdWords) felületén létrehozott fizetett hirdetésekkel akár a te céged is uralhatja a Google találati listájában a fizetett pozíciókat, amelyek az organikus találatok fölött, alatt, vagy esetleg jobb oldalon (képes Shopping hirdetések) érhetők el.
A Google Ads a lehetőségek szinte végtelen tárházát biztosítja, hiszen ezzel az eszközzel a Google teljes hirdetési hálózata elérhetővé válik számodra!

Miért éri ez meg? Mert így hozzáférést kapsz egy olyan hirdetési hálózathoz, amely világszerte több, mint kétmillió weboldalon történő megjelenést tesz lehetővé a keresési hirdetésektől kezdve, a vizuális hirdetéseken át, a videós hirdetésekkel bezárólag.
A Google állítása szerint az AdWords kampányokkal az internetes felhasználók több, mint 90%-át el lehet érni. Te már elérhető vagy a számukra? Nem? Akkor itt az ideje, hogy belevágj!

Érdekel a Google Ads hirdetéskezelés? Magasabb fokozatba kapcsolnád vállalkozásodat?

Vegyél részt marketing konzultáción!

Jelentkezés

Miért a Google?

Amikor annyi lehetőség és kereső van, akkor mért épp a Google az, amivel ennyit foglalkozunk? Mert a keresők között a Google a legnagyobb, és a legnépszerűbb keresőmotor az interneten.  Ha azt akarod, hogy internet is neked termelje a profitot, akkor a használnod kell a Google-t. Lehet szeretni, vagy utálni, de szinte lehetetlen megkerülni anélkül, hogy ez profitkiesést ne eredményezzen!

Magyarországon az online piac 97%-át uralja a Google.  A „Just Google It” kifejezés az angol nyelvterületeken már beépült a köznyelvbe, és nálunk is ez a tendencia.
A Google Ads, a Google zászlóshajója és egyben a te legjobb barátod, leghasznosabb munkatársad is lehet. Hiszen növeli az ismertséged, a weboldalad forgalmát, az eladásokat, mindezt egyszerűen, mérhetően, átláthatóan.

Eredményeink számokban:

megcélzott kulcszó aktívan futó kampány millió forint reklámvásárlás
18000+ 12000+ 80+

 

A Google Ads 7 top előnye

  1. Legjobbkor a legjobb helyen: ha valaki épp a te terméked, szolgáltatásod keresi, amikor megjelenik a hirdetésed – tudsz ennél jobbat? Csak neki, csak akkor, csak ott. Nincs meddő szórás, csak a jól célozott hirdetés.
  2. Átlag feletti vásárlási hajlandóság = átlag feletti konverziós ráta.
    A hirdetésekből érkező látogatók a vásárlási folyamatban már előrébb tartanak. Ezek a felhasználók már tudják, hogy szükségük van a termékre. Náluk már nem az a kérdés, hogy kell, vagy nem, hanem hogy melyik. Így már csak a jó ajánlat kell nekik, és vásárolnak!
  3. Gyors, nagyon gyors. A növekvő látogató és vásárló számra nem kell hónapokat várni, a roham azonnal beindul.
  4. Kattintás= fizetés, de tényleg csak akkor kell fizetni, ha valóban rá is kattintanak a hirdetésedre.
  5. Lehet licitálni, ugyanis a hirdetések ára egy összetett aukciós rendszerben alakul ki – ami lehetőséget ad a versenyre és az optimalizálásra is.
  6. Olcsó, vagy legalábbis a tömeges marketing kampányok árának töredékéért tudsz újabb és újabb vásárlókat szerezni.
  7. Mérhető – egy Ads kampány eredményei és megtérülése lézerpontosan mérhetők. Persze megfelelő webanalitika beállítások kellenek hozzá.

Hogyan működik a Google ads?

Stratégiák, kampánytípusok, elérhető Google hirdetés termékek

Röviden az AdWords kampánytípusokról

A Google kereső hirdetések (Google search hirdetések)

Ebben az esetben a Google kereső találati listáján fognak megjelenni a hirdetéseink. Hogy jelenhetünk meg a találati listán?

Az első és egyik legfontosabb lépés, hogy össze kell gyűjtenünk azokat a kulcsszavakat, amelyekre meg akarunk jelenni a hirdetésünkkel, amikor rákeresnek a felhasználók. A Google Ads platformján van egy ehhez használható eszköz, a Keyword Planner tool. Ez ötleteket ad a kulcsszavakra (keresőkifejezésekre), illetve még licit javaslatokat is tesz az egyes kulcsszavakhoz.

Miért létfontosságú, hogy nagyon alaposan válogassuk össze a kulcsszavainkat? Azért, mert ha nem ezt tesszük, akkor lesz egy jópár irreleváns kifejezésünk, amelyek vásárlót, ügyfelet nem hoznak, viszont a pénz viszik. Épp ezért kell gondosan átgondolni, szűrni és csoportosítani a kulcsszavainkat.

Tipp! Soha ne akarj megalapozott üzleti cél nélkül a legmagasabb keresésű kulcsszavakra megjelenni – na hajszold magad bele felesleges árversenybe. Inkább mindig próbálj a falhasználó fejével gondolkodni. Tedd fel magadnak a kérdést – mit gondol a felhasználó, amikor az adott kulcsszóra keres? A versenytársak helyett a fókusz legyen minidig a felhasználón, így garantáltan jobb eredményeket érsz el!

A legmagasabb keresésű kulcsszavakra akkor érdemes hirdetni, ha a cél a brandépítés, és nem az eladás.

Amire általában érdemes hirdetni például egy webáruház esetében:

Display hirdetés

A Google partner hálózata a Display Hálózat (Google Display Network). Ez gyakorlatilag nem jelent mást, mint rengeteg weblapot, applikációt, ahol megjelenik a tartalomba ágyazva az általában banneres, vagy szöveges hirdetésünk.

Kifejezetten márkaépítésre javasolja maga a Google is, bár a Display hirdetések hasznosak lehetnek számunkra akkor is, ha csak nagyobb forgalmat akarunk terelni a weboldalunkra. Erre a célra ez egy viszonylag olcsó megoldás, hiszen kb. 10 Ft-ért tudunk egy látogatót csalni az oldalunkra. Miért éri ez meg? Ennek általában a remarketing adatbázis tudatos építése a célja. Hiszen így később még nagyobb célközönséget tudunk megcélozni a remarketing hirdetéseinkkel.

Fontos tudni! Mielőtt belevágsz, tudnod kell, hogy a display hirdetések ritkán hoznak valóban minőségi látogatókat és még ritkábban vásárlásokat. Ezeknél általában magas a visszafordulási arány, alacsony az oldalon eltöltött idő és kevés a megtekintett oldalak száma. De ne feledd, nem is ez a cél!

Gmail hirdetés

A Display hirdetések egyik válfaja a Gmail hirdetés. Ilyenkor a Gmail fiókban jelenik meg a hirdetésünk a „Promóciók” fül alatt.
Általában jóval eredményesebb értékesítési szempontból, mint a display hirdetések. Kattintásonkénti költsége (CPC – cost per click) általában olcsóbb, mint a search hirdetéseké, így értékesítés szempontjából általánosságban a search és a display hirdetések közé helyezhető.

Mikor lehet hasznos a Gmail hirdetés? Legtöbb esetben akkor, amikor a search kampányok már tetőznek, de mégis bővíteni akarjuk az értékesítési lehetőségeket a Google Ads rendszerében.

Ilyen esetek a következők:

YouTube hirdetések

Ezek gyakorlatilag azok a videók, amikkel a YouTube-on találkozunk a videók előtt. Ezt az opciót kevesen használják, ami nem is csoda, hiszen egy minőségi videó költséges mulatság is lehet, viszont ez a kampánytípus első sorban szintén márkaépítési célokat szolgál.

Remarketing kampányok a Google Adsben

Újjracélzás

Hatékony megoldás lehet, azt azonban tudnod kell, hogy a Google Ads-ben van egy minimuma a célozható listáknak:

Ez természetesen korlátozza a felhasználhatóságát és a remarketing kampányok futtatását, az oka viszont érthető – a felhasználók védelme.
A remarketing listáknál tudsz használni ún. „similár listáit”, amikor a Google az alap listán szereplő felhasználókhoz hasonló embereket keres, és ad hozzá a listához. Ők még nem jártak a weboldalunkon, de nagy valószínűséggel potenciális érdeklődők, akiket így el tudsz érni.

Dinamikus remarketing

A dinamikus remarketinget csak display hálózaton tudjuk futtatni. Lényege, hogy azokat a termékeket fogja megjeleníteni a felhasználóknak, amely termék(ek) aloldalán már jártak.

Mi alapján érdemes remaketing listákat építeni?
A tankönyvi remarketing úgy néz ki, hogy szegmentáljuk egyfelől idő szerint, másfelől a látogatás minősége szerint a felhasználókat. Csak példákat említve, mert egy komplett remarketing lista szett akár 100-as nagyságrendű listát is jelenthet.

Idő szerint:

Látogatás minősége szerint:

Ez így valóban nagyon csábítóan hangzik, de jobb, ha tudod, hogy megeshet, hogy nem tudod a teljes kulcsszólistádat lefedni Google hirdetéssel.
Mit lehet ilyenkor tenni? Lássuk!

Milyen stratégiák léteznek, ha nem tudjuk az összes kulcsszót „meghirdetni”?

A válasz egyszerű: priorizálj!  Milyen szempontokat érdemes figyelembe venned? Mutatjuk!

Mint mindennek, így a Google hirdetéseknek is megvan a maga helye és szerepe egy cég marketingjében. Mindig az adott cég profilja, marketing stratégiája határozza meg, hogy a Google hirdetések milyen, és mekkora szerepet kapnak az ügyfélszerzésben és az értékesítésben.

Te is élni akarsz a Google Ads adta lehetőségekkel, de még bizonytalan vagy, hogy melyik irány a leginkább neked való? Akkor keress fel bennünket!
A tervezéstől a kivitelezésig mindenben számíthatsz ránk – érjük el együtt a céljaidat!
Ne aggódj, ha több platformon szeretnél fizetett hirdetésekkel érvényesülni és elérni leendő ügyfeleidet, abban is állunk a rendelkezésedre, hiszen Google hirdetéseken kívül Instagram és Facebook kampányokat is kezelünk.

Legyen szó akár új kampányokról, vagy a meglévő optimalizálásáról – ami azt jelenti, hogy ugyanazzal a hirdetési költéssel több vásárlót fogsz nyerni magadnak-  ránk számíthatsz!
Mire vársz?

Ads hirdetések elkészítésének menete

Ha egyedül akarsz belevágni, akkor jobb, ha már most felhívjuk rá a figyelmed, hogy annak ellenére, hogy nagyon egyszerűnek tűnik a Google Ads rendszere, azért sok buktatót is tartalmaz.

Egy kampány létrehozásakor a stratégiai tervezéstől, a kulcsszavak kiválasztásán és a frappáns hirdetési szövegek megírásán át, a lézerpontos technikai beállításokig mindent el kell végezni. Ez sok időt emészt fel, és rengeteg új dolgot kell megtanulnod, amíg magabiztosan eligazodsz az olyan betűszavak között, mint a PPC, a CTR vagy CPA.

A második nagy kihívás a Google Ads rendszerében a szolgáltatás ára. Könnyű belecsúszni abba a hibába, hogy az olcsó kattintásokkal azonosítjuk a rendszert és nem figyeljük, hogy a sok kis összeg végül mekkora büdzsét emészt fel havonta. Ha pedig az AdWords kampányod nincs profin, naprakészen menedzselve, egy kisebb vagyont kell költened, mire valóban eredményeket érsz el.

Ezért sok vállalat inkább profikra bízza, és a PPC menedzselésére egy külön szakértőt választ. Válaszd te is a profi megoldást!

Hogyan dolgozunk veled?

Mit jelent a gyakorlatban, hogy a Google által minősített, naprakész tudással, több éves szakmai tapasztalattal rendelkező szakértő készíti el a kampányaidat? Azt, hogy a profitot termelő hirdetésekhez elég ez a 9+1 lépés:

  1. Konzultáció – egy kötetlen beszélgetés egy kávé mellett, feltesszük neked a legfontosabb kérdéseket, amiből már tudni fogjuk, hogy mi a teendő.
  2. Céljaid – pontosan meghatározzunk, hogy mit akarunk együtt elérni. Több vásárló, márkaismertség – mindegy, együtt megoldjuk.
  3. Csatornák meghatározása – hol érjük el a célcsoportod és a kitűzött célokat?
  4. Üzenet – lehet akármilyen jó egy csatorna, ha nem a megfelelő üzenetet kommunikáljuk rajta. Ehhez figyelembe kell venni a célcsoportod, a kulcsszavaid és a versenytársaidat is.
  5. Költségterv – fókuszban a hatékonyság és a megtérülés.
  6. Kampányok és a hirdetéscsoportok finomhangolása.
  7. Hirdetések – legyen szó akár szövegről, akár kreatívról, profi szakembereinktől garantáltan komplex megoldást kapsz.
  8. Start – elindítjuk a kampányokat, és folyamatosan felügyeljük, optimalizáljuk őket, hogy a lehető legjobb eredményeket érhessék el a lehető legnagyobb megtérülés mellett.
  9. Jelentés – minden hónapban tájékoztatunk a hirdetések teljesítményéről és az elvégzett munkánkról. A havi jelentést a saját személyes kapcsolattartódtól fogod megkapni, aki minden felmerülő kérdésedre készséggel válaszol.

+1 lépj velünk kapcsolatba, bár ez inkább 0. lépés.

Ami bennünket motivál:

  • A lehetőségek folyamatos keresése és megragadása
  • Folyamatos innováció az ügyfél oldalán
  • Megbízható, partneri együttműködés
  • Komplex megoldásokban gondolkodj
  • Innováció, innováció, innováció

Amiben ügyfeleink segítségére leszünk:

  • Elejétől a végéig elkészítjük Google kampányod
  • Megírjuk a hirdetések szövegét
  • Kijelöljük a mérési pontokat és pontosan elvégezzük az eredmények mérését
  • Jól bevált, előremutató megoldáscsomagot adunk a kezedbe
  • Értékeljük a kampányok sikereit és rávilágítunk a további fejlődési pontokra

Mennyit kell rá költenem?

Hogy néznek ki a Google hirdetés árak?

A Google Ads kampány költségei 2 részre oszthatóak:

  1. Amit a Google-nek fizetsz – vagyis a kattintásonkénti összeg, amit a rendszer automatikusan von le a megadott bankkártyáról. A Te döntésed, hogy mennyit tudsz ebbe befektetni, és természetesen a költségterv segít. A Google Ads egy licit alapú rendszer, itt nincsenek előre megszabott árak. A kalkulálásban a Google a segítségünkre siet a kulcsszavaknál a licit javaslatokkal – ezzel lehet kalkulálni.
  2. Plusz ügynökségi díj – Ez nem más, mint egy egyszeri kampánytervezési és setup díj, és a havi kampánymenedzsment díja. Ezek összegét pontosan akkor fogjuk tudni neked megmondani, amikor pontosan látjuk a kampányod összetettségét és méretét.

Miért válassz bennünket?

Vagy a tanulópénz fizeted meg, vagy egy jó szakembert. Ha nincs egy szakember melletted, akkor ott van a folyamatos bizonytalanság, hogy elég jól csinálod-e azt, amit csinálsz. Spórolj magadnak időt, energiát és pénzt. Sokkal hatékonyabb és nem utolsó sorban időtakarékosabb megoldás, ha a Google Ads hirdetésekhez szakértőt alkalmazol.

Professzionális Full Stack ügynökségként csakis olyan profi szakemberekkel dolgozunk, akik a szakma élvonalában vannak. Szakértelem és személyes odafigyelés: ezt garantáljuk neked! Személyes kapcsolattartót biztosítunk, aki bármikor segít a kérdésekben és az új ötletek megvalósításában.

  1. garantáljuk a folyamatos felügyeletet, a rendszeres optimalizálást a folyamatosan növekvő eredmények érdekében
  2. folyamatosan képezzük magunkat – 100%-ban naprakész a tudásunk
  3. hazai és nemzetközi hirdetésekben is van tapasztalatunk
  4. nem hagyatkozunk az automatikus beállításokra, számtalan egyedi, manuális beállítást végzünk a fiókodban a jobb eredményekért
  5. alapos kulcsszókutatással kezdjük a munkát
  6. követhető, átlátható eredményeket garantálunk a folyamat alatt végig
  7. imádunk innoválni, ezért gyorsan vezetjük be a Google hirdetéskezelő rendszerébe érkező újításokat, hogy mindig a piac előtt járj egy lépéssel
Felkeltette az érdeklődésed a Google hirdetéskezelés?
Kérj ajánlatot gyorsan és egyszerűen!
Ajánlatot kérek

Tanácsadó és kivitelező partnerként oroszlánrészt vállalunk az internetes bevételeid maximalizálásában.

A Penge Média az a Magyarországon működő digitális ügynökség, amely az online konverziónövelés valamennyi tényezőjét jól ismeri és alkalmazni is képes!

Ügyfeleinknek nem kell minden területre külön szakértőt toboroznia, a Penge Média összefogja a fizetett hirdetések, keresőoptimalizálás, egyedi  webfejlesztés és a grafikai tervezés menedzseléséhez kapcsolódó feladatokat és saját, szakértő munkatársaival megalkotják az optimális megoldást.

A Penge Média digitális médiastratégiákat fejleszt a legeltökéltebb, fejlődésre vágyó cégek számára. Az elmúlt évek fejlesztései során a mobil és a digitális marketing terén szerzett átfogó tapasztalataink és házon belüli CRO fejlesztéseink nagyban hozzájárulnak a márkák és a fogyasztók közötti hatékony kommunikáció kivitelezéséhez és továbbfejlesztéséhez. A hangsúly mindig a növekedésen és a konverzió növelésén van, nem a rövidtávú teljesítményen! Ezzel a Penge Média segíti a márka hosszú távon fenntartható és folyamatos fejlődését.

Tippek, Trükkök, Esettanulmányok
Az online marketing legújabb technikái egy e-mailben.
0% spam, 100% hasznos tartalom