Google hirdetés

Ki ne akarná a termékei, szolgáltatásai értékesítését növelni, ráadásul egy hatékonyan és pontosan mérhető eszközzel? Ki ne akarna a Google találati listájának első oldalára kerülni, ráadásul pillanatok alatt? Google Ads ügynökség is vagyunk, így ebben is tudunk neked segíteni.

Jól hangzik, ugye? A Google Ads hirdetéseivel ez elérhető. (A Google hirdetés mai, hivatalos neve Google Ads. A félreértések elkerülése végett, ez ugyanaz a hirdetési rendszer, mint a Google AdWords, mivel 2018. júliusában nevet váltottak.)

Nézzük meg közelebbről, hogy pontosan mi az a Google Ads, és hogyan tudja támogatni vállalkozásod sikerét. Tudj meg többet!

Mi is az a Google Ads hirdetés

A Google Ads (AdWords) nem más, mint egy olyan hirdetési platform, ahol célzási beállításokkal és a keresési kulcsszavakkal tudjuk elérni a célcsoportunkat. A megadott kulcsszavak azok a kifejezések, amelyekre ha jól van elkészítve a kampány, akkor megjelenik a hirdetésünk az épp keresést végző felhasználónak.
Az, hogy végső soron egy érdeklődő megszerzése mennyibe kerül nekünk, az a Google összetett hirdetésaukciós rendszerén múlik, ami figyelembe veszi az oldalunk tartalmát, annak minőségét és a Google hirdetések relevanciáját is.

A Google Ads hirdetéskezelő rendszere számtalan lehetőséget rejt, de alapjában véve három hálózaton működik: a Google kereső hálózaton (google.comgoogle.hu, stb), a display hálózaton (GDN-Google Display Network) és a szintén Google tulajdonú YouTube-on. A Google hirdetés ezen a három csatornán megjelenített hirdetéseket fedi. Ezt még kiegészíti a Gmail, és az Androidos applikációk, ahol szintén jeleníthetünk meg hirdetéseket.

SEM, SEO, SEA? Tegyük rendbe a rövidítéseket!

Az online marketing egyik fontos eszköze a keresőmarketing (SEM: Search Engine Marketing). A keresőmarketing két fő területre oszlik: a keresőhirdetésre (SEA: Search Engine Advertising) és a keresőoptimalizálásra (SEO: Search Engine Optimization). Ezekkel érheti el a vállalkozásod, hogy a Google kiemelt találatai között, például az első pozícióban jelenjen meg.  A SEO, amiről itt most nem beszélünk részletesen, az organikus találatok között elfoglalt pozíciók javításán dolgozik. Ezért a Google nem kér pénzt, épp ezért vérre menő harcok folynak érte, és az elérése munka- és időigényes.

Ezzel szemben a Google Ads szinte instant megoldást kínál. A fizetett Google hirdetés szinte bármely weblapot azonnal a találati lista élére repíti!
A Google Ads másik nagy előnye a gyorsaság mellett az, hogy jókor van jó helyen, hiszen kizárólag akkor jelenik meg a potenciális vásárlónak, ha épp azt keresi. Emellett pedig csak akkor kell fizetni érte, ha valaki rákattint, vagyis ezek PPC (pay-per-click) hirdetések.

„Hirdetés”. Bármire is keresel rá – a fagyi készítőtől, a kárpitosig – a Google találati listájának első helyén biztos ez a kis címke fog visszaköszönni. A Google Ads (régebbi nevén Google AdWords) felületén létrehozott fizetett hirdetésekkel akár a te céged is uralhatja a Google találati listájában a fizetett pozíciókat, amelyek az organikus találatok fölött, alatt, vagy esetleg jobb oldalon (képes Shopping hirdetések) érhetők el.
A Google Ads a lehetőségek szinte végtelen tárházát biztosítja, hiszen ezzel az eszközzel a Google teljes hirdetési hálózata elérhetővé válik számodra!

Miért éri ez meg? Mert így hozzáférést kapsz egy olyan hirdetési hálózathoz, amely világszerte több, mint kétmillió weboldalon történő megjelenést tesz lehetővé a keresési hirdetésektől kezdve, a vizuális hirdetéseken át, a videós hirdetésekkel bezárólag.
A Google állítása szerint az AdWords kampányokkal az internetes felhasználók több, mint 90%-át el lehet érni. Te már elérhető vagy a számukra? Nem? Akkor itt az ideje, hogy belevágj!

Érdekel a Google Ads hirdetéskezelés?

Kapcsold magasabb fokozatba vállalkozásodat

Marketing konzultációt kérek

Miért a Google

Amikor annyi lehetőség és kereső van, akkor mért épp a Google az, amivel ennyit foglalkozunk? Mert a keresők között a Google a legnagyobb, és a legnépszerűbb keresőmotor az interneten.  Ha azt akarod, hogy internet is neked termelje a profitot, akkor a használnod kell a Google-t. Lehet szeretni, vagy utálni, de szinte lehetetlen megkerülni anélkül, hogy ez profitkiesést ne eredményezzen!

Magyarországon az online piac 97%-át uralja a Google.  A „Just Google It” kifejezés az angol nyelvterületeken már beépült a köznyelvbe, és nálunk is ez a tendencia.
A Google Ads, a Google zászlóshajója és egyben a te legjobb barátod, leghasznosabb munkatársad is lehet. Hiszen növeli az ismertséged, a weboldalad forgalmát, az eladásokat, mindezt egyszerűen, mérhetően, átláthatóan.

Eredményeink számokban:

megcélzott kulcszó aktívan futó kampány millió forint reklámvásárlás
18000+ 12000+ 80+

 

A Google Ads 7 top előnye

  1. Legjobbkor a legjobb helyen: ha valaki épp a te terméked, szolgáltatásod keresi, amikor megjelenik a hirdetésed – tudsz ennél jobbat? Csak neki, csak akkor, csak ott. Nincs meddő szórás, csak a jól célozott hirdetés.
  2. Átlag feletti vásárlási hajlandóság = átlag feletti konverziós ráta.
    A hirdetésekből érkező látogatók a vásárlási folyamatban már előrébb tartanak. Ezek a felhasználók már tudják, hogy szükségük van a termékre. Náluk már nem az a kérdés, hogy kell, vagy nem, hanem hogy melyik. Így már csak a jó ajánlat kell nekik, és vásárolnak!
  3. Gyors, nagyon gyors. A növekvő látogató és vásárló számra nem kell hónapokat várni, a roham azonnal beindul.
  4. Kattintás= fizetés, de tényleg csak akkor kell fizetni, ha valóban rá is kattintanak a hirdetésedre.
  5. Lehet licitálni, ugyanis a Google hirdetések ára egy összetett aukciós rendszerben alakul ki – ami lehetőséget ad a versenyre és az optimalizálásra is.
  6. Olcsó, vagy legalábbis a tömeges marketing kampányok árának töredékéért tudsz újabb és újabb vásárlókat szerezni.
  7. Mérhető – egy Ads kampány eredményei és megtérülése lézerpontosan mérhetők. Persze megfelelő webanalitika beállítások kellenek hozzá.

Hogyan működik a Google ads

Stratégiák, kampánytípusok, elérhető Google hirdetés termékek

  • Google keresőhirdetés: adott kulcsszóra a Google találati lista dobogós helyeinek egyikére jelenik meg a weboldalad.
  • Display, banner hirdetés: a Google Display hálózatán képi alapú PPC hirdetések  – bannerek és natív elhelyezések.
  • Google Shopping hirdetés: webáruházak számára elengedhetetlen, hiszen ezek termékhirdetések a Google hálózatain.
  • Videó, Youtube hirdetés: videóhirdetések, melyek ideálisak a figyelemfelkeltésre.
  • Remarketing hirdetés: felhasználók utánkövetése speciális, lézerpontosan célzott hirdetésekkel.

Röviden az AdWords kampánytípusokról

A Google kereső hirdetések (Google search hirdetések)

Ebben az esetben a Google kereső találati listáján fognak megjelenni a hirdetéseink. Hogy jelenhetünk meg a találati listán?

Az első és egyik legfontosabb lépés, hogy össze kell gyűjtenünk azokat a kulcsszavakat, amelyekre meg akarunk jelenni a hirdetésünkkel, amikor rákeresnek a felhasználók. A Google Ads platformján van egy ehhez használható eszköz, a Keyword Planner tool. Ez ötleteket ad a kulcsszavakra (keresőkifejezésekre), illetve még licit javaslatokat is tesz az egyes kulcsszavakhoz.

Miért létfontosságú, hogy nagyon alaposan válogassuk össze a kulcsszavainkat? Azért, mert ha nem ezt tesszük, akkor lesz egy jópár irreleváns kifejezésünk, amelyek vásárlót, ügyfelet nem hoznak, viszont a pénz viszik. Épp ezért kell gondosan átgondolni, szűrni és csoportosítani a kulcsszavainkat.

Tipp! Soha ne akarj megalapozott üzleti cél nélkül a legmagasabb keresésű kulcsszavakra megjelenni – na hajszold magad bele felesleges árversenybe. Inkább mindig próbálj a falhasználó fejével gondolkodni. Tedd fel magadnak a kérdést – mit gondol a felhasználó, amikor az adott kulcsszóra keres? A versenytársak helyett a fókusz legyen minidig a felhasználón, így garantáltan jobb eredményeket érsz el!

A legmagasabb keresésű kulcsszavakra akkor érdemes hirdetni, ha a cél a brandépítés, és nem az eladás.

Amire általában érdemes hirdetni például egy webáruház esetében:

  • termék pontos, vagy részben pontos neve, típusszáma
  • termék általános neve + tulajdonság
  • termék általános neve + vásárlás, ár, rendelés, webshop, webáruház

Display hirdetés

A Google partner hálózata a Display Hálózat (Google Display Network). Ez gyakorlatilag nem jelent mást, mint rengeteg weblapot, applikációt, ahol megjelenik a tartalomba ágyazva az általában banneres, vagy szöveges hirdetésünk.

Kifejezetten márkaépítésre javasolja maga a Google is, bár a Display hirdetések hasznosak lehetnek számunkra akkor is, ha csak nagyobb forgalmat akarunk terelni a weboldalunkra. Erre a célra ez egy viszonylag olcsó megoldás, hiszen kb. 10 Ft-ért tudunk egy látogatót csalni az oldalunkra. Miért éri ez meg? Ennek általában a remarketing adatbázis tudatos építése a célja. Hiszen így később még nagyobb célközönséget tudunk megcélozni a remarketing hirdetéseinkkel.

Fontos tudni! Mielőtt belevágsz, tudnod kell, hogy a display hirdetések ritkán hoznak valóban minőségi látogatókat és még ritkábban vásárlásokat. Ezeknél általában magas a visszafordulási arány, alacsony az oldalon eltöltött idő és kevés a megtekintett oldalak száma. De ne feledd, nem is ez a cél!

Gmail hirdetés

A Display hirdetések egyik válfaja a Gmail hirdetés. Ilyenkor a Gmail fiókban jelenik meg a hirdetésünk a „Promóciók” fül alatt.
Általában jóval eredményesebb értékesítési szempontból, mint a display hirdetések. Kattintásonkénti költsége (CPC – cost per click) általában olcsóbb, mint a search hirdetéseké, így értékesítés szempontjából általánosságban a search és a display hirdetések közé helyezhető.

Mikor lehet hasznos a Gmail hirdetés? Legtöbb esetben akkor, amikor a search kampányok már tetőznek, de mégis bővíteni akarjuk az értékesítési lehetőségeket a Google Ads rendszerében.

Ilyen esetek a következők:

  • remarketingnél
  • eseti kampányoknál: akciós, promóciós üzenetek eljuttatására
  • új ügyfelek szerzésénél

YouTube hirdetések

Ezek gyakorlatilag azok a videók, amikkel a YouTube-on találkozunk a videók előtt. Ezt az opciót kevesen használják, ami nem is csoda, hiszen egy minőségi videó költséges mulatság is lehet, viszont ez a kampánytípus első sorban szintén márkaépítési célokat szolgál.

Érdekel a Google Ads hirdetéskezelés?

Kapcsold magasabb fokozatba vállalkozásodat

Marketing konzultációt kérek

Remarketing kampányok a Google Adsben

Újjracélzás

Hatékony megoldás lehet, azt azonban tudnod kell, hogy a Google Ads-ben van egy minimuma a célozható listáknak:

  • Display hirdetések esetén 100,
  • Search hirdetések esetén 1000 tagnak kell lennie azon a listán, amit meg akarunk célozni.

Ez természetesen korlátozza a felhasználhatóságát és a remarketing kampányok futtatását, az oka viszont érthető – a felhasználók védelme.
A remarketing listáknál tudsz használni ún. „similár listáit”, amikor a Google az alap listán szereplő felhasználókhoz hasonló embereket keres, és ad hozzá a listához. Ők még nem jártak a weboldalunkon, de nagy valószínűséggel potenciális érdeklődők, akiket így el tudsz érni.

Dinamikus remarketing

A dinamikus remarketinget csak display hálózaton tudjuk futtatni. Lényege, hogy azokat a termékeket fogja megjeleníteni a felhasználóknak, amely termék(ek) aloldalán már jártak.

Mi alapján érdemes remaketing listákat építeni?
A tankönyvi remarketing úgy néz ki, hogy szegmentáljuk egyfelől idő szerint, másfelől a látogatás minősége szerint a felhasználókat. Csak példákat említve, mert egy komplett remarketing lista szett akár 100-as nagyságrendű listát is jelenthet.

Idő szerint:

  • 0-7 nap
  • 7-14 nap
  • 14-21 nap
  • 21-30 nap
  • 30-60 nap, stb.

Látogatás minősége szerint:

  • melyik kategóriát nézte meg
  • termék aloldalon járt
  • kosár oldalon járt, de nem vásárolt, stb.

Ez így valóban nagyon csábítóan hangzik, de jobb, ha tudod, hogy megeshet, hogy nem tudod a teljes kulcsszólistádat lefedni Google hirdetéssel.
Mit lehet ilyenkor tenni? Lássuk!

Milyen stratégiák léteznek, ha nem tudjuk az összes kulcsszót „meghirdetni”?

A válasz egyszerű: priorizálj!  Milyen szempontokat érdemes figyelembe venned? Mutatjuk!

  • Profit – első és legfontosabb kérdés, hogy mennyit tudsz profitálni az adott termékcsoporton. Nyilván minél többet, annál jobb!
  • Potenciál – mérlegeld, mekkora esélyed van a Google Ads hirdetésekből vásárlókat szerezni, mekkora a konkurencia, milyen a termék ár/érték aránya, mennyire drága az adott termékcsoport hirdetése.
  • Kulcsszó rangsorolás: elsődleges, másodlagos és akár harmadlagos kulcsszavakat is meghatározhatsz annak megfelelően, hogy a vásárlás melyik szakaszára vonatkoznak.
  • Tesztelés: ez a legbiztosabb módszer. Vágj bele, és figyeld, irányítsd. Ami nem működik töröld, próbálj újat. Három hónap általában elég arra, hogy kirajzolódjon, hogy mi az, ami valóban termeli a profitot, és mi az, ami csak viszi a pénzt. Ami nem elég jó, állítsd le és a felszabaduló összeget használd más kulcsszóra. Ezzel a megoldással kb. egy év alatt kialakítasz egy olyan kampánystruktúrát, ami jó megtérülési adatokat hoz.

Mint mindennek, így a Google hirdetéseknek is megvan a maga helye és szerepe egy cég marketingjében. Mindig az adott cég profilja, marketing stratégiája határozza meg, hogy a Google hirdetések milyen, és mekkora szerepet kapnak az ügyfélszerzésben és az értékesítésben.

Te is élni akarsz a Google Ads adta lehetőségekkel, de még bizonytalan vagy, hogy melyik irány a leginkább neked való? Akkor keress fel bennünket!
A tervezéstől a kivitelezésig mindenben számíthatsz ránk – érjük el együtt a céljaidat!
Ne aggódj, ha több platformon szeretnél fizetett hirdetésekkel érvényesülni és elérni leendő ügyfeleidet, abban is állunk a rendelkezésedre, hiszen Google hirdetéseken kívül Instagram és Facebook kampányokat is kezelünk.

Legyen szó akár új kampányokról, vagy a meglévő optimalizálásáról – ami azt jelenti, hogy ugyanazzal a hirdetési költéssel több vásárlót fogsz nyerni magadnak-  ránk számíthatsz!
Mire vársz?

Ads hirdetések elkészítésének menete

Ha egyedül akarsz belevágni, akkor jobb, ha már most felhívjuk rá a figyelmed, hogy annak ellenére, hogy nagyon egyszerűnek tűnik a Google Ads rendszere, azért sok buktatót is tartalmaz.

Egy kampány létrehozásakor a stratégiai tervezéstől, a kulcsszavak kiválasztásán és a frappáns hirdetési szövegek megírásán át, a lézerpontos technikai beállításokig mindent el kell végezni. Ez sok időt emészt fel, és rengeteg új dolgot kell megtanulnod, amíg magabiztosan eligazodsz az olyan betűszavak között, mint a PPC, a CTR vagy CÉL CPA.

A második nagy kihívás a Google Ads rendszerében a szolgáltatás ára. Könnyű belecsúszni abba a hibába, hogy az olcsó kattintásokkal azonosítjuk a rendszert és nem figyeljük, hogy a sok kis összeg végül mekkora büdzsét emészt fel havonta. Ha pedig az Ads kampányod nincs profin, naprakészen menedzselve, egy kisebb vagyont kell költened, mire valóban eredményeket érsz el. Online marketing ügynökségként segítünk, hogy folyamatosan pénzt spóroljmeg, miközben a hirdetésekből érkező üzleti megkeresések száma növekszik.

Vállalkozásod alapvető fontossága, hogy a látogatói adatokat figyelemmel követed. Az  oldalad teljesítményét megnézheted a Google Analytics szolgáltatásban, ha segítségre van szükséged akkor a Google Analytics audit szolgáltatásunkat javasoljul.

Ezért sok vállalat inkább profikra bízza, és a PPC menedzselésére egy külön szakértőt választ. Válaszd te is a profi megoldást!

Kapcsold magasabb fokozatba vállalkozásodat

Vedd fel velünk a kapcsolatot és bízd profikra a PPC hirdetéseket!

Díjmentes konzultáció

Hogyan dolgozunk veled?

Mit jelent a gyakorlatban, hogy a Google által minősített, naprakész tudással, több éves szakmai tapasztalattal rendelkező szakértő készíti el a kampányaidat? Azt, hogy a profitot termelő hirdetésekhez elég ez a 9+1 lépés:

  1. Konzultáció – egy kötetlen beszélgetés egy kávé mellett, feltesszük neked a legfontosabb kérdéseket, amiből már tudni fogjuk, hogy mi a teendő.
  2. Céljaid – pontosan meghatározzunk, hogy mit akarunk együtt elérni. Több vásárló, márkaismertség – mindegy, együtt megoldjuk.
  3. Csatornák meghatározása – hol érjük el a célcsoportod és a kitűzött célokat?
  4. Üzenet – lehet akármilyen jó egy csatorna, ha nem a megfelelő üzenetet kommunikáljuk rajta. Ehhez figyelembe kell venni a célcsoportod, a kulcsszavaid és a versenytársaidat is.
  5. Költségterv – fókuszban a hatékonyság és a megtérülés.
  6. Kampányok és a hirdetéscsoportok finomhangolása.
  7. Hirdetések – legyen szó akár szövegről, akár kreatívról, profi szakembereinktől garantáltan komplex megoldást kapsz.
  8. Start – elindítjuk a kampányokat, és folyamatosan felügyeljük, optimalizáljuk őket, hogy a lehető legjobb eredményeket érhessék el a lehető legnagyobb megtérülés mellett.
  9. Jelentés – minden hónapban tájékoztatunk a hirdetések teljesítményéről és az elvégzett munkánkról. A havi jelentést a saját személyes kapcsolattartódtól fogod megkapni, aki minden felmerülő kérdésedre készséggel válaszol.

+1 lépj velünk kapcsolatba, bár ez inkább 0. lépés.

Ami bennünket motivál:

  • A lehetőségek folyamatos keresése és megragadása
  • Folyamatos innováció az ügyfél oldalán
  • Megbízható, partneri együttműködés
  • Komplex megoldásokban gondolkodj
  • Innováció, innováció, innováció

Amiben ügyfeleink segítségére leszünk:

  • Elejétől a végéig elkészítjük Google kampányod
  • Megírjuk a hirdetések szövegét
  • Kijelöljük a mérési pontokat és pontosan elvégezzük az eredmények mérését
  • Jól bevált, előremutató megoldáscsomagot adunk a kezedbe
  • Értékeljük a kampányok sikereit és rávilágítunk a további fejlődési pontokra

Mennyit kell rá költenem

Hogy néznek ki a Google hirdetés árak?

A Google Ads kampány költségei 2 részre oszthatóak:

  1. Amit a Google-nek fizetsz – vagyis a kattintásonkénti összeg, amit a rendszer automatikusan von le a megadott bankkártyáról. A Te döntésed, hogy mennyit tudsz ebbe befektetni, és természetesen a költségterv segít. A Google Ads egy licit alapú rendszer, itt nincsenek előre megszabott árak. A kalkulálásban a Google a segítségünkre siet a kulcsszavaknál a licit javaslatokkal – ezzel lehet kalkulálni.
  2. Plusz Google ügynökség díja – Ez nem más, mint egy egyszeri kampánytervezési és setup díj, és a havi kampánymenedzsment díja. Ezek összegét pontosan akkor fogjuk tudni neked megmondani, amikor pontosan látjuk a kampányod összetettségét és méretét.

Miért válassz bennünket

Vagy a tanulópénz fizeted meg, vagy egy jó szakembert. Ha nincs egy szakember melletted, akkor ott van a folyamatos bizonytalanság, hogy elég jól csinálod-e azt, amit csinálsz. Spórolj magadnak időt, energiát és pénzt. Sokkal hatékonyabb és nem utolsó sorban időtakarékosabb megoldás, ha a Google Ads hirdetésekhez szakértőt alkalmazol.

Professzionális Full Stack ügynökségként csakis olyan profi szakemberekkel dolgozunk, akik a szakma élvonalában vannak. Szakértelem és személyes odafigyelés: ezt garantáljuk neked! Személyes kapcsolattartót biztosítunk, aki bármikor segít a kérdésekben és az új ötletek megvalósításában.

  1. garantáljuk a folyamatos felügyeletet, a rendszeres optimalizálást a folyamatosan növekvő eredmények érdekében
  2. folyamatosan képezzük magunkat – 100%-ban naprakész a tudásunk
  3. hazai és nemzetközi hirdetésekben is van tapasztalatunk
  4. nem hagyatkozunk az automatikus beállításokra, számtalan egyedi, manuális beállítást végzünk a fiókodban a jobb eredményekért
  5. alapos kulcsszókutatással kezdjük a munkát
  6. követhető, átlátható eredményeket garantálunk a folyamat alatt végig
  7. imádunk innoválni, ezért gyorsan vezetjük be a Google hirdetéskezelő rendszerébe érkező újításokat, hogy mindig a piac előtt járj egy lépéssel

Más felületen szeretnél hirdetni? Esetleg hirdetési tanácsadást, auditot, vagy stratégiai tervet szeretnél? Tekintsd meg a hirdetéskezelés oldalunkat!

Kérj ingyenes ajánlatot és növeljük együtt céged bevételét a Google hirdetés erejével!

Hasznosnak találta a cikket?