Írta: Nagy László 2019. szeptember. 11.

Google Cégem regisztráció és beállítások részletesen

Miről szól a Google Cégem szolgáltatás?

A Google Cégem, amivel Google My Business néven is találkozhattál már, egy olyan innováció, ami a fizikai üzlettel / bolttal rendelkező cégek számára nyújt megjelenési lehetőséget. Kezdetben a Google térképen, ma már a találati listában is megjelenést biztosít a cégeknek.

Ha kíváncsi vagy a további részletekre, és elmerülnél a Google Cégem rejtelmeiben, akkor olvasd tovább a cikket, ahol bemutatjuk, milyen lehetőségek vannak arra, hogy üzletedbe több fogyasztó vendég / vásárló érkezzen. Hatékony segítség azoknak a vállalkozásoknak, akik szeretnének több ügyfelet bevonzani az üzletükbe.

Hogyan is néz ki maga a folyamat? Ha egy konkrét szolgáltatást szeretnénk igénybe venni, általában a Google keresőjét hívjuk segítségül. Konkrét cégnévre, vagy pontos címre keresve, általában a jobb oldalon, vagy ha több telephellyel rendelkezik a vállalkozás, akkor a találati listában térképes felülettel jelenik meg a keresett cég. Két példa:

CBA:

Google cégem profil


Pick Szeged Zrt.

Pick Szeged megjelenítése

Pick Szeged Zrt

2014-től a Google egyik kiemelt célja az, hogy nagymértékben támogassa azokat a vállalkozásokat, akik fizikai üzlettel rendelkeznek. Pont ezért, a cég számos fejlesztést hajtott végre a Google Cégem fiókban elérhető eszközökön, így ezek az üzletek több vásárlót tudnak bevonzani a boltokba. A innovációnak köszönhetően a cégek az így kapott eredményeket monitorozni is tudják a statisztika segítségével.

Fontos kiemelni, hogy ez a szolgáltatás éppúgy különálló szolgáltatás, mint a Google Analytics, vagy a Google Adwords. Ugyanakkor saját kereső algoritmussal is rendelkezik, ami azt jelenti, hogy teljesen elkülönül a weboldalakat érintő organikus helyezésektől.

Tapasztalataink szerint, Magyarországon kevés cég használja hatékonyan a Google cégem fiókot, így azoknak a vállalkozásoknak, akik odafigyelnek rá, plusz bevételt generáló szolgáltatást jelent. Ugyanúgy, mint a keresőoptimalizálásból származó forgalomnövekedés, csak ez nem az online megkeresésekre, hanem a fizikai boltlátogatásra, telefonhívásokra van kihegyezve.

Google Cégem regisztráció

A Google cégem használata teljesen ingyenes, mint sok más Google szolgáltatás. A regisztrációhoz nem kell más, mint egy Google fiók, és pusztán néhány adat:

  • Cég neve:
  • Ország:
  • Pontos címadatok (irányítószám, város, utca házszám):
  • Telefonszám:
  • Weboldal címe:
  • Szolgáltatás kategóriája:
  • Az ügyfeleknek szállít-e árut vagy sem: Igen / Nem

Google cégem regisztráció

A regisztrációt a következő linken lehet elvégezni (1-2 perc alatt):

https://www.google.hu/business/

Akkor, amikor elkezdjük beírni a vállalkozásunk nevét, a Google már általa ismert cégeket kínál fel, így könnyen elképzelhető, hogy vállalkozásunk már szerepel a Google rendszerében. Ebben az esetben, a cég kiválasztása után, automatikusan kitölti azokat az adatokat, amelyeket már ismer (Vállalakozás neve, címe, telefonszáma, weboldal címe).

Az adatok megadása után, a második oldalon egy összefoglalót kapunk, ahol lehetőség van képeslapon kapcsolattartó név megadására is (tipikusan nagyobb cégek esetében jön jól). Erre azért van szükség, mert az elmúlt években számos visszaélés történt.

A Google így bizonyosodik meg arról, hogy a megadott cím valós adatokon alapszik. A véglegesítés gomb megnyomásával el is készültünk.

Tapasztalataink szerint, Magyarországon 5-10 nap alatt meg szokott érkezni a képeslap.

Google Cégem létrehozása

A regisztrációt követően, a Google képeslapot fog küldeni a vállalkozás címére, mely 5-6 karakterből álló egyedi kódot tartalmaz. A képeslap megérkezését követően a fiókba belépve meg kell adnunk a kapott kódot, ami hitelesíti a létrehozott fiókot.

A vállalkozás címére ilyen képeslapot küld a Google tapasztalataink szerint 10 napon belül.

Google My Business képeslap

Google cégem regisztrációs képeslap

Lehetőség van a Google Cégem fiók azonnali hitelesítésére is, ebben az esetben a következőkre kell odafigyelni:
A weboldalon legyen elérhető legalább 2-3 napja az az email cím és telefonszám amit a regisztrációkor megadunk. A Google Analytics és a Google Search Console  (régebbei nevén Webmaster Tools) legyen hozzárendelve a weboldaunkhoz és ahhoz az e-mail címhez amivel a regisztrációt is elvégezzük.

Google Cégem beállítás

Bejelentkezés után a kezdőoldalra jutunk ki.

A fiókhoz a következő kategóriák beállítására van lehetőség a menüpontok alatt, amiket a kép bal oldalán láthatunk.
Így néz ki az admin oldal:

  • Bejegyzések
  • Információ
  • Statisztika
  • Vélemények
  • Fotók
  • Webhely
  • Felhasználók

Google cégem adatlap

Cégadatok:

Bejegyzések: (itt látható az utolsó bejegyzés, a bejegyzés közzétételének időpontja, továbbá innen is gyorsan elérhető a bejegyzés megtekintéseinek statisztikai adatai)

Összefoglaló statisztika

Google Cégem: Összefoglaló statisztika

Statisztikai jelentés az elmúlt 30 nap teljesítményéről

Gyors statisztikai jelentés az elmúlt egy hónap teljesítményéről

Google Cégem: Google Analytics statisztika

Google Analyticsből származó statisztika a Google cégem oldalon

Amennyiben fiókunk össze van kötve a Google Analytics szolgáltatással, akkor a weboldalunkhoz kapcsolódó összefoglaló statisztikája:

Google cégem: Vélemények statisztika

Google cégem vélemények statisztikája

Vélemények: (itt a vállalkozáshoz kapcsolódó Google értékelés átlaga, vélemények száma, és a megválaszolatlan vélemények száma olvasható)

Google Cégem: AdWords hirdetés feladása

Google AdWords hirdetések feladása

Abban az esetben, amennyiben használunk AdWords Expresszt, annak az összefoglalója.

Google Cégem bejegyzések

Egyszerűen kezelhető felület, melynek célja, hogy az üzlet szolgáltatása felől érdeklődő felhasználók tájékozódni tudjanak újdonságainkról, híreinkről, akcióinkról.

A Google minta bejegyzésekkel nyújt segítséget, amik további ötleteket adnak az üzemeltetőknek.
Tekintse meg a közösségi média/ Google Cégem képméretekkel (logó, fejléc, embléma) kapcsolatos bejegyzésünket is, hogy naprakész maradhasson.
Itt a következő lehetőségeink vannak:

  • Kép feltöltése
    mérete bármekkora lehet javasolt a HD képméret (1280 x 720 px)
  • Bejegyzés szövege
    100 – 300 szó közötti tartalom maximum 1.300 karakter
  • Bejegyzés módosítása eseményre
    (Amennyiben szeretnénk kezdeti és végzési időt megadni) Fontos tudni, hogy az eseménynek nevet is kell adni.
  • Gomb hozzáadása:
    A gomb hozzáadásával a Google és a felhasználó számára segítünk megérteni, hogy milyen interakciót akarunk elérni. Egyszerre egy gomb használható melyhez meg tudjuk adni a bejegyzéshez tartozó weboldal elérhetőségét is.

A bejegyzés előnézete az adatok kitöltésével így fog kinézni:

Google cégem bejegyzés

Bejegyzések létrehozása és szerkesztése

Hol jelennek meg a bejegyzések:
A bejegyzéseket a Google kereséskor jeleníti meg a cég adatlapja alatt.

Az információ oldalon találjuk meg a cégünk adatit:

  • Cégnév:
  • Kategória:
  • Pontos cím:
  • Nyitvatartási idő:
  • Rendkívüli nyitvatartás:
  • Telefonszám:
  • Webhely információk:
  • Weboldal url-je
  • Találkozók url-je
  • Asztalfoglalás url-je
  • Foglalások url-je
  • Üzlet kódja:
  • Címkék:
  • Adwords telefonszám megadása:
  • (Adatlap lezárása vagy eltávolítása)

Kategória

Itt kell kiválasztani azt a kategóriát, amibe a vállalkozásunk tartozik. A Kategória megadásához, a Google több mint 4.000 szolgáltatást tartalmazó listát ad a felhasználónak, melyből ki tudja választani a legmegfelelőbbet.

Google Cégem üzlet kódja

Ez azoknak a vállalkozásoknak hasznos, akik nagy mennyiségben töltenek fel cégadatokat – tipikusan marketing ügynökségek, akik az adatokat xls formátumban töltik fel a Google Cégem fiókba.

Címkék megadása:
Itt tudja megadni azokat a szavakat vállalkozásáról, melyek a legjobban jellemzik azt.

Képek feltöltése:
Az itt található felület átnavigál a képek feltöltése menüpontra.

A Google kiemelten kezeli a vizuális elemek fontosságát, így a képek felöltésén túl, a helyszínt értékelő felhasználók már videót is meg tudnak osztani az üzletről, amivel kibővíthetik a szöveges véleményezésüket. Bővebben a videók hozzáadásáról itt olvashat.

Google Cégem törlése

Amennyiben szeretnénk törölni a Google-ről cégünket, akkor azt az adatlap lezárása, vagy eltávolítása menüpontban tehetjük meg.
Az adatlap törlése opcióval véglegesen töröljük cégünket a Google adatbázisából, míg az adatlap eltávolításával a hozzáférésünket szüntetjük meg.

Statisztikai adatok

A statisztika menüpontban találjuk meg a cégünkről a legfontosabb statisztikai adatokat.
Átlátható formában tájékoztatja és segíti a marketinges szakembereket és a döntéshozókat az eredményekről. Lássuk milyen adatokat érhetőek el:

Hogyan keresnek rá az ügyfelek vállalkozásra

Google Cégem: Statisztika

Hogyan találnak rá vállalkozására

Felfedezés:
Azok az ügyfelek, akik kategóriát, terméket, vagy szolgáltatást keresve találják meg az adatlapot.
Közvetlen:
Azok az ügyfelek, akik a vállalkozás nevére vagy címére keresve találják meg az adatlapot.

A tulajdonosoknak az a megfelelő, ha a felfedezés aránya magas, hiszen így a cég szolgáltatására találják meg legtöbben a vállalkozást. Akik így keresnek, azok nagy valószínűséggel még nem ismerték a céget, így nagy rá az esély, hogy rövid időn belül kapcsolatba is lépnek vele.

Hol találkoznak az ügyfelek a vállalkozással

Google cégem: hol találják meg ügyfelei

Hol találják meg ügyfelei vállalkozását

Amíg a multinacionális vállalatoknál leginkább a cégnévre keresnek rá (pl.: Westend) a Google keresőben, addig a KKV szektorban az a jellemző, hogy a cégnév helyett a szolgáltatásra keres rá az, aki szeretne egy adott szolgáltatást igénybe venni (pl.: kávézó). Ez alapján az az optimális, ha a keresés közben a szolgáltatást beírva megjelenik a konkrét cég, mint egy optimális választás a szolgáltatáson belül. Mint azt már említettük a cikkben, a keresés leginkább a jobb oldali megjelenést takarja, a térkép pedig a találati listában a térképen való megjelenést, vagy a térképes keresést jelenti.

Ügyfélműveletek

Google cégem ügyfélműveletek

Milyen műveleteket végeznek el a látogatók cégével kapcsolatban

Összefoglaló grafikon arról, hogy az ügyfelek hogyan léptek kapcsolatba a vállalkozással. Ez az interakció jelenthet webhely látogatások, útvonaltervezést a vállalkozáshoz, vagy telefonhívást.

A vállalkozás típusától függ, hogy a webhely látogatása, a telefonhívás, vagy az útvonaltervezés a legértékesebb művelet (konverzió) számára.

Nézzünk két szemléletes példát:

  • Egy kávézó – étterem esetében, nagy valószínűséggel a felhasználó az útvonaltervezőt fogja segítségül hívni, hiszen ez a leggyorsabb megoldás arra, hogy rövid idő alatt jusson el a helyszínhez – hiszen most van rá szüksége.
  • Egy orvosi szolgáltató esetében, ha valaki az orvosról, vagy a kezelésről szeretne információt megtudni, úgy nagy valószínűséggel telefonál, vagy a weboldalon fog információ után kutatni.

Autós útvonaltervezés

Google Cégem útvonaltervezés vállalkozásához

Hol terveznek útvonalat vállalkozásához

Itt a térképen is megjelenő pontos statisztikát kapunk arról, hogy általában honnan szoktak útvonalat tervezni vállalkozásunkhoz. Úgynevezett hőtérkép mutatja, hogy leggyakrabban honnan terveznek útvonalat cégünkhöz. A pirossal jelölt rész a forróbb, vagyis onnan nagyobb számban történik autós útvonaltervezés.

Telefonstatisztika

Itt láthatjuk, hogy melyik nap hívják legtöbben a vállalkozást azok közül, akik a Google keresőben találtak rá a cégre.

Google Cégem: Telefonstatisztika

Napszakra bontott telefonhívások számának ábrázolása

A statisztikát le tudjuk bontani napszakra.

Órákra bontott telefonhívások megjelenítése

Google Cégem – Telefon hívások

és órákra.

Népszerű időpontok:

Google Cégem: Népszerű időpontok

Népszerű időpontok vállalkozásában

Itt láthatjuk, hogy a felhasználók (emberek) melyik nap, hány órakor keresik fel személyesen az üzletet, valamint statisztikát arról, melyik napon van a csúcspont, avagy a magasabb forgalom.

Fotómegtekintések

Google Cégem: Fotómegtekintések

Fotómegtekintések száma és összehasonlítása a konkurenciával

Itt láthatjuk, hogy fotóinkat hányan nézték meg, valamint betekintést nyerünk a konkurencia adataiba is. Láthatjuk, hogy hasonló vállalkozások fotóinak megtekintése mekkora a miénkhez képest, illetve hogy képeink megtekintése hány %-ban teljesített jobban a hasonló vállalkozásokhoz viszonyítva!

Fotók száma:

Google Cégem: Fotók

Fotók száma statisztikai adatok

Itt láthatjuk, hogy mennyi fotóval rendelkezünk, illetve más, hasonló vállalkozások hány darab képet töltöttek fel.

Google Cégem vélemények

A vélemények menüpontban láthatjuk azokat vállalkozásunkról kapott értékeléseket és véleményeket, amiket a vásárlóink írtak szolgáltatásunkról. Érdemes körültekintően megválaszolni ezeket a visszajelzéseket, mivel a vélemények és a rájuk adott válaszok a cégünk adatlapján mindenki számára elérhető, így különös odafigyelést igényel. Kérjük meg ügyfeleinket, látogatóinkat, hogy mondjanak véleményt cégünkről, meséljék el másoknak is, hogyan érezték magukat.

Google Cégem vélemény törlése

Amennyiben cégéről negatív vélemény érkezett, semmiképpen se keseredjen el. Sajnos nincs arra mód, hogy a véleményt törölje, mivel egyedül a felhasználó tudja módosítani a vállalkozásra adott véleményt és pontszámot, de adhat egy kielégítő válaszolt az értékelésre.

Fotók

A képek kiemelt figyelmet kaptak a Google Cégem fiókban. Azt tapasztaljuk, hogy sok vállalkozás kitölti az alapinformációkat cégükről, ugyanakkor sajnos a képekre már nem helyeznek kellő hangsúlyt. Sőt, azzal is gyakran találkozunk, hogy feltöltenek a cégükről képet, azonban a felhasználó számára azok kevés használható információval bírnak. A jól összeállított galéria az, ami segíti a felhasználót abban, hogy képbe kerüljön a szolgáltatással, és az így kapott minőséggel, – ez alapján pontosan tudja, hogy hova fog érkezni és mit fog kapni a cégtől.

A magunkról közölt képeket kategóriákba tudjuk csoportosítani, melyek a következők lehetnek:

  • Beltéri fotók
  • Kültéri fotók
  • Munkában – Referenciaképek
  • Csapat – Munkatársak
  • Identitás
  • Logó
  • Embléma
  • Boritókép
  • Ételek és italok
  • Étlap

Ezen kívül láthatjuk a következő csoportokat:

  • Vásárlóktól (látogatóktól) származó fotók és videók
  • 360 fokos fotók – panorámaképek

Google Cégem Webhely

Azoknak a vállalkozásoknak, akik nem rendelkeznek saját weboldallal, a Google Cégem szolgáltatás keretében kézhez kapnak egy egyszerű weboldalt. Itt a vállalkozás adatainak (cégnév, telefonszám, pontos cím, nyitvatartás) megjelenítésén túl a következő egyszerű lehetőségek állnak a rendelkezésére:

  • Fotók feltöltése
  • Téma és nyelvválasztás
  • Rövid leírás és bemutatkozó feltöltése
  • Alapvető formázási lehetőségek

Az adatok megadása után lehetőség van a mini weboldalon véglegesítésére és a publikálásra.

Felhasználók

Itt lehet hozzárendelni azokat a felhasználókat, akik a Google Cégem fiókot kezelni fogják.

A hozzáadáshoz meg kell adni a felhasználó e-mail címét, illetve a következő jogosultsági szintekből kötelező választani.

  • Tulajdonos
  • Felettes
  • Kommunikációs kezelő

Fontos! Soha ne adjon illetékteleneknek hozzáférést Google Cégem fiókjához! A hozzáférés megadása csak a Google Cégem fiókhoz való hozzáférésre vonatkozik, így az a személy, akinek jogosultsága van cége fiókjához más Google szolgáltatáshoz nem fog hozzáférni (Gmail, Google Drive, Google AdWords szolgáltatásokhoz NEM lesz a felhasználónak hozzáférése)

Érdemes megfontolni, hogy csak a vállalkozás tulajdonosának legyen korlátlan hozzáférése a fiókhoz.

Részletes leírást a jogosultságról itt talál.

Cégem ügyfélszolgálat

Ahogy korábban említettem a Google Cégem egy különálló szolgáltatás. Jelenleg nincs telefonos támogatás Magyarországon.  Mi nem vagyunk Google alkalmazottak, a különösen bonyolult kérdéseket mi is a Google dedikált kapcsolattartójával egyeztetjük.

Amennyiben további információra van szüksége akkor ajánlani tudjuk a hivatalos oldalt, vagy a Google Cégem fórumban is segítséget kaphat.

+1: Google Shopping

A Google-ban 2019 óta elérhetőek termékek esetében a képpel ellátott, árak alapján megkülönböztetett hirdetések. Ezek fizetett hirdetési megjelenést biztosítanak, amelyek az organikus keresőtalálatok fölött jelennek meg. Ugyan nem tartozik a klasszikus árkereső oldalak kategóriájába, de a Google Shopping kvázi ugyanazt a funkciót tölti be és grátisz kiemelt helyezést biztosít a keresőmotorban. Olvassa el az árösszehasonlító oldalakról szóló blogbejegyzésünket is.

Üzlete növekedésének kulcsa a Google Cégem fiókjának lézerpontosságú beállítása.

Olvass tovább online marketing blogon a szakmai anyagunkat.

Hasznosnak találta a cikket?


További olvasnivaló