Marketing audit
Tartalomjegyzék
Mi az az Audit?
Az online marketing audit a jelenlegi eszközeid és eddigi törekvéseid felülvizsgálatát jelenti.
Összeszedtük, amit érdemes tudod az online marketing auditról, az alábbiakban megtudhatod, hogy…
- Miért és mikor feltétlenül szükséges online marketing audit?
- Mire terjed ki az audit?
- Milyen válaszokat kapsz az audit végén és azokat miként használhatod fel?
Milyen hibákat, hiányosságokat lehet feltárni az alkalmazásával? Mit vizsgálunk?
Amikor nem látod a fától az erdőt. Egy külső szem sokszor olyan dolgokat lát meg, amelyeket te esetleg közelről már észre sem veszel. A marketing audit során még többet tudsz meg a saját cégedről, de még a versenytársak tevékenységeiről is!
Az auditot legtöbbször egy új stratégia összeállítása követi, mely lehetővé teszi, hogy kihasználd a legújabb marketing trendeket.
Egy marketing audit rávilágít azokra a dolgokra, amelyek céged marketing erősségei, de azt is feltárja, hol vannak még fejlődési lehetőségek. Megmutatja, stratégiád tényezői közül melyek rezonálnak igazán a közönséggel, és melyek hagyják hidegen a célközönséget. Kifürkészi miben sántikálnak a versenytársak, és hogyan csinálhatod te még jobban!
Ami bennünket motivál:
- Maximalista ügyfelek
- A lehetőségek folyamatos keresése és megragadása
- Folyamatos innováció az ügyfél oldalán
- Megbízható, partneri együttműködés
- Biztonságra vágyó ügyfél, aki egy kézben akarja tudni a fejlesztést, tanácsadást, kivitelezést
Amiben ügyfeleink segítségére leszünk
- Feltárjuk a lehetőségeket és a fejlődést gátló tényezőket
- Érthetően prezentáljuk az elkészített dokumentációt
- Személyesen válaszoljuk meg a felmerült kérdéseket
- Kitörési pontokat javaslunk cégednek az eredmények tükrében
- Határidőre és pontosan szállítjuk az elemzést
- Jól bevált, előremutató megoldáscsomagot adunk a kezedbe
Mire terjed ki a marketing audit?
Egy szóval? Mindenre. De lássuk kicsit részletesebben!
Nulladik lépésként kikérdezünk a céged céljait illetően. Amint megértettük a céljaidat, össze tudjuk azt vetni a meglévő kommunikációddal, alkalmazásokkal és a webhelyed tartalmával.
- Webhely
Auditunkat webhelyed elemzésével kezdjük. Könnyedén navigálható? Minden üzleti információ egyszerűen megtalálható rajta? Számos konverziós lehetőséget kínál? Gyors? Mobil verzióval rendelkezik? Átvizsgáljuk, elemezzük, teszteljük külső, friss és persze szakértői szemmel. Az audit során górcső alá vesszük még a UX-design megoldásokat is. - Keresőoptimalizálás
Minél erősebb SEO-ja van webhelyednek, annál magasabb pozíciót érsz el a keresési találatok között! Auditunk során elemezzük kulcsszavaidat, SEO beállításaidat, helyezésed a Google találati listájában. Megvizsgáljuk, hogy a fejlesztő mennyire tudta hatékonyan megvalósítani a weboldaladon a SEO beállításokat. - PPC és a fizetett hirdetés audit
Legyen szó akár Google Ads, Facebook, Instagram, vagy bármely más hirdetésről – biztosra veheted, hogy A-tól Zig átvizsgáljuk minden aktuális kampányod és hirdetésed. - Social média elemzés
Ahogy a webes jelenlét szerves része a közösségi média, úgy egy online marketing audit is elképzelhetetlen anélkül, hogy a közösségi felületeken való kommunikációd ne ellenőrizzük töviről-hegyire. - Konverzió elemzés
Az audit talán egyik legfontosabb része a CRO vizsgálata, hiszen itt épp azt vizsgáljuk, hogy a látogatók hány százaléka teszi meg azt, amit várunk tőle, vagyis konvertál. A vizsgálat célja pedig az, hogy felkutasson, rávilágítson olyan tényezőkre, amelyek a CRO javulását eredményezik. - Analytics fiók auditálás
A mérések csak akkor lehetnek pontosak, ha a mérőeszköz lézer pontosan van beállítva és minden mérőkód a helyén van. Leellenőrizzük, hogy a fejlesztő pontosan érti-e, hogyan kell az Analytics méréseket elvégezni és hogy azt meg is valósította-e.
A marketing audit során minden alkalommal sikerül olyan „csontvázakra” felhívnunk a cégvezetők figyelmét, amit ők eddig nem láttak meg, hiszen ők benne vannak a folyamatban. A külső szakértő más perspektívából szemléli a dolgokat.
Lásd az összképet! Mi akadályozza a céged a robbanásszerű fejlődésben, a nagyobb nyereség elérésében
Szeretnéd, ha hatékonyabbá válna a céged konverziója és az élmezőnybe kerülnél?
Viszlát, marketinghibák! Profi auditom lesz.
Mikor és miért van szükség online marketing auditra? Kinek ajánljuk?
- Többet várnál a marketingedtől?
- Szeretnéd, ha az pontosan mérhető lenne és megtöbbszörözné az eddigi eredményeket?
- Nem látod 100%-osan, melyik marketing eszköz hozza számodra a legtöbb vevőt (ügyfelet, vendéget stb.)?
Nos, ezért vagyunk mi, hogy ezekre a kérdésekre megadjuk a válaszokat!
Attól függetlenül, hogy milyen a weboldalad, vagy szakítottál-e időt a keresőoptimalizálásra, milyen gyakran használod a közösségi média felületek nyújtotta lehetőségeket, közel sem biztos, hogy minden eszközből kihozod a maximumot.
A marketing audit neked való, ha szeretnél tiszta képet kapni a jelenlegi helyzetről és pontosan megismerni a fejlődési lehetőségeket.
Azt tapasztaljuk, hogy az audit azoknál létfontosságú, akik több vállalattal, alvállalkozóval dolgoznak/ dolgoztak szorosan együtt. Számukra egy természetes folyamat, hogy többen dolgoztak a weboldalukon, webshopjukon, jöttek mentek a külső és belső szakemberek.
A legtöbb esetben mindenki beleveti magát a folyamatokba, munkavégzésbe, de nincs senki, aki ezeket összehangolná a cég érdekében. Így könnyen maradhatnak ellentmondások a rendszerekben.
Biztos, hogy a most használt megoldásaid alkalmasak a célcsoportod és céljaid eléréséhez, online marketing költségeid optimalizálásához? Biztos, hogy teljes mértékben kihasználsz minden, az online marketingben rejlő potenciált? Menj biztosra – vedd igénybe az auditot!
Mi az audit végső célja?
A legfontosabb célja az, hogy tisztán átlásd a céged minden rejtett kis részletét, hogy az adatokat elfogulatlanul összegezve, a tényeket tárjuk eléd.
Azonban ettől még nem megy jobban a cég, nem lesz több a bevételed – mi pedig pontosan azt szeretnénk, hogy közreműködésünk eredményét a bevételekben is mérni tudd!
A végső cél, hogy az elemzés és a következtetések összegzése lehetőséget adjon arra, hogy közösen folytatva a munkát elkészíthessük a céged stratégiai marketing tervét, amit megvalósítva mérhető bevételnövekedést produkál a vállalkozásod!
A tervezés során havi szintű akcióterveket dolgozunk ki, melyet a belső munkatársaiddal meg tudsz valósítani, vagy ha marketing osztály szolgáltatásunkat veszed igénybe, amikor mi magunk meg is valósítjuk az elkészült tervet.
Ez utóbbi azért is hatalmas előny számodra, mivel:
- nem igényel belső erőforrásokat
- nálunk jobban senki sem fogja érteni a terved
Mennyibe kerül? Megéri ez nekem?
Az auditálás során nehéz előzetesen megítélni azt, hogy az eredményhez képest túl magas az ár, vagy sem.
Azonban ha belegondolunk, hogy ezáltal pontos térképet kapsz a kezedbe a cégedről, azaz kiszűrheted a nem-, vagy hibásan működő folyamatokat, illetve erősítheted a jól működő eszközeidet, azt gondolom, nem kell tovább ragozni, hogy bőségesen meg fog térülni ez a befektetésed!
Az ár minden esetben egyedileg, a te cégedre szabva alakul, hogy minden szükséges elem vizsgálatára sor kerülhessen, de ne kelljen egy fillérrel sem többet fizetned a szükségesnél.