Facebook hirdetéskezelés

Te kihozod a Facebook hirdetéseidből a maximumot?

Igen, a Facebook a szórakozás, a kikapcsolódás és a kapcsolattartás helye, de mi lenne, ha még pénzt is keresnél vele? Te biztos, hogy kihozod belőle a maximumot?  Tudj meg többet, és hagyd, hogy még a Facebook is profitot termeljen neked!

Mi az a Facebook hirdetés?

Egy olyan marketing eszköz a kezedben, amit ha megfelelően használsz, akkor bőven túlmutat a márkaépítésen. Megfelelő irányítással rendkívül hatékonyan támogatja az értékesítést és valódi konverziókat hoz!

A Facebook – a Google kampányaihoz hasonlóan – a felhasználói számára jeleníti meg a hirdetésedet. Mivel itt nem beszélhetünk kulcsszavakról, ezért a Facebook az emberek adataiból és használati szokásaiból összeállított adatbázisa alapján jeleníti meg a hirdetéseket.

A Facebook kampány felépítésekor a következő 5+1 kérdésre kell pontosan ismerni a választ

A valóban eredményes Facebook kampányok, hirdetések tervezése és kivitelezése ma már professzionális szaktudást követel. Meg lehet tanulni, de sok időt és pénzt emészt fel.

Miért a Facebook?

Mert a Google mellett ezen a felületen érhetjük el a legtöbb embert – a Facebooknak több mint 1 milliárd felhasználója van naponta világszerte. A magyarországi statisztisztikai adatokat itt találod.
Emellett egyszerűen elérhető bárhonnan. Legyen szó akár számítógépről vagy mobilról. A Facebook alkalmazás most már nagyjából minden harmadik mobiltelefonra le van töltve – ami azt jelenti, hogy a felhasználók a te vállalkozásod oldalát is bárhol elérhetik, hiszen az okostelefon mindig ott lapul a zsebükben.

Az pedig csak hab a tortán, hogy amikor egy ügyfeled like-olja az oldalad, vagy hozzászól valamelyik posztodhoz, az ő ismerősei közül jópáran értesülnek erről a tevékenységről, és így megismerhetik a vállalkozásod. Mégis, a Facebook egyik legnagyobb erőssége az, hogy 100%-ban te szabod meg, hogy kihez jusson el az üzeneted. Hiszen a Facebook-on a célközönséged megtalálhatod kor, nem, lokáció, érdeklődési körök és más hasonló tényező alapján.

A Facebook felhasználói közül hány vált már a te vásárlóddá? És hány válhatna még? Jó hír, hogy még hatalmas potenciál van benne, amit a Facebook hirdetésekkel ki is tudsz aknázni. A rossz, hogy azoknak a hirdetéseknek a megalkotása, amivel ebből a tömegből le tudod vadászni a valóban értékes felhasználókat, nem is olyan könnyű. De… Aggodalomra semmi ok, nem kell kitanulnod még egy szakmát. A kontroll nálad marad, a kassza nálad cseng, de a munkát mi elvégezzük helyetted!
Jól tudjuk ugyanis, hogy cégvezetőként mennyire nehéz a mindennapi feladatok mellett még a közösségi média felületekre is odafigyelni. Posztok, képek, folyamatos kommunikáció, és most még a hirdetések is? Ezt nyugodtan bízd csak ránk, amíg te a céged más területeivel foglalkozol!

Ami bennünket motivál:

  • A lehetőségek folyamatos keresése és megragadása
  • Folyamatos innováció az ügyfél oldalán
  • Megbízható, partneri együttműködés
  • Komplex megoldásokban gondolkodj
  • Innováció, innováció, innováció

Így segítjük ügyfeleinket:

  • Elejétől a végéig elkészítjük a marketing kampányod
  • Elkészítjük a kreatívokat
  • Beállítjuk a méréseket és pontosan elvégezzük azokat
  • Jól bevált előremutató megoldáscsomagot adunk a kezedbe
  • Értékeljük a kampányok sikereit és rávilágítunk a további fejlődési pontokra

A Facebook hirdetések kezelése minden túlzás nélkül egy külön szakmává nőtte ki magát. Ha tapasztalat nélkül vágsz bele, rengeteg időt kell tanulásra fordítanod, arról az összegről nem is beszélve, amit tanulópénzként el fogsz hirdetni. De először nézzük meg, hogy valóban neked való-e a Facebook hirdetés!

Facebook hirdetés: Mikor és miért érdemes használni?

A Facebook hirdetés ideális megoldás, ha

Vagy akár mindezek kombinációja, hiszen a lehetőségeknek csak a fantázia szab határt!

Kérj visszahívást és egyeztesd vállalkozásod céljait hirdetési szakértő kollégánkkal, akivel közösen lézerpontosan meghatározzátok majd a célokat és az ezek eléréséhez szükséges teendőket.

Jelentkezz, és 2 munkanapon belül visszahívunk!

Jelentkezés

A Facebook hirdetések előnyei

  1. a célcsoportod tűpontos elérése földrajzi hely, nem, életkor, érdeklődési kör szerint
  2. több tízezer potenciális vevő elérése egy hirdetéssel
  3. nincs meddő szórás, a hirdetés csak a célcsoportnak jelenik meg
  4. remarketinggel a korábbi látogatók újbóli elérése, megszólítása
  5. megjelenési lehetőség a Facebook hírfolyamban, a jobb oldalsávban,  az Instagramon és a Messengerben is
  6. ideális a weboldal forgalmának ugrásszerű növekedéséhez
  7. pontosan kontrollálható és beállítható költségek
  8. kedvelők, megosztások, aktivitások megtöbbszörözése
  9. konverziók növelése
  10. nyomon követhető, ellenőrizhető eredmények

Facebook kampánytípusok

Amit először is érdemes átlátnod, az az, hogy a Facebook-on akkor éred el a hirdetéseiddel a felhasználókat, amikor éppen a szabadidejüket töltik, szórakoznak. Emiatt ezen a felületen kiemelten jellemző az impulzusvásárlás. Épp ezért a hirdetések mellett nagy sikereket tudsz elérni a remarketing kampányokkal – amivel azokat a felhasználókat éred el, akik már jártak az oldaladon.

A Facebook és az Instagram hirdetések kiváló eszközök még:

A Facebook több opciót ajánl fel, annak függvényében, hogy mire akarod használni a hirdetést.
A hirdetési stratégiád kialakításához szükséged van arra, hogy alap szinten ismerd, hogy milyen típusú kampányok futtathatóak Facebook-on. Ezzel elkerülhetőek az olyan malőrök, amik nem szolgálják a céged javát.

  1. Forgalomterelő kampányok (CTW, click-to-website):
    Sok esetben ezt futtatjuk konverziószerzési céllal. Ennek több oka lehet. A legjellemzőbb az, hogy még nincs elég statisztika ahhoz, hogy a Facebook algoritmusokra bízhassuk a konverzióra történő optimalizálást.
  2. Konverziónövelés:
    A Facebook ennél a kampánytípusnál azoknak jeleníti meg a hirdetéseidet, akiktől nagyobb eséllyel várható, hogy konvertáljanak. A konverzió gyakorlatilag bármi lehet, amit célként tűzöl ki. Legtipikusabb a vásárlás, de lehet például egy weboldal regisztrációs lapjának a kitöltése. Konverziós kampányban csak akkor van értelme gondolkodni, ha már van előzetes konverziós statisztikánk, hiszen a Facebook algoritmusoknak kellő mennyiségű adatra van szükségük ahhoz, hogy megtalálják azokat, akik nagyobb eséllyel fogják végrehajtani a kívánt konverziót.
  3. Post promotion/poszt kiemelés/boost post:
    Ezt a fajta kampánytípust ismerik talán a legtöbben, hiszen a kiemelés gomb ott szerepel közvetlenül a posztok mellett. Ebben az esetben a cél az, hogy valamilyen aktivitást végezzenek a felhasználók a posztjaid alatt (like, megosztás, hozzászólás). Ezzel építheted a Facebookon az elköteleződést. A poszt behirdetése azt a célt szolgálja, hogy mivel a Facebook organikus elérése nagyon alacsony, úgy hirdetéssel több emberhez juttathatjuk el az üzenetünket, akár új célcsoport körében is. Facebook poszt hirdetésekkel komolyabban csak akkor van értelme foglalkozni, ha komplex Facebook marketinget folytatsz. Tehát van egy tartalmi stratégiád a posztokra, és posztolsz is rendszeresen (heti 4-5 alkalom).
    Ezen túl eseti jelleggel célszerű még használni, olyan esetekben mint például:
    -„akciós” poszt kiemelésére, ahol a fő cél a vásárlás
    -tartalom terjesztésére, ahol a weboldaladra szeretnél olvasókat terelni azért, hogy elolvassák a legújabb cikkeidet
    -előkampányoknál, amikor nagyobb akciós időszakot szeretnél beharangozni (pl.: Black Friday előtt pár nappal már posztban tudatod a célközönségeddel, hogy Te is részt veszel az akcióban)
    -„hivatalos”, céges hírek behirdetésénél (nyitva tartás változása, új termék, szállítási feltételek megváltozása)
  4. Érdeklődők szerzése (lead generation) 
    Ebben az esetben a felhasználók a Facebook rendszerét nem hagyják el. Egy „form” kitöltésével iratkoznak fel az adatbázisunkba. Az adatok természetesen letölthetőek, de a Facebook rendszere össze is köthető a saját CRM, vagy hírlevél rendszerünkkel és így automatikussá tehetjük a felhasználók adatainak kezelését. Feliratkozók gyűjtésére használhatod, ami lehet hírlevél, de akár olyan érdeklődőket is gyűjthetsz, akiknek a későbbiekben valamilyen szolgáltatást szeretnél értékesíteni.
  5. Videó megtekintés (vide view)
    Ebben az esetben az elsődleges cél, hogy minél több ember, minél hosszabban nézze meg a videónkat. Az alábbi esetekben használhatjuk például:
    -elköteleződésnövelés
    -brandépítés
    -remarketing lista építés (a videót megtekintőkből is készíthetsz remarketing listákat, általában költséghatékonyabban, mint más kampánytípusokkal)
  6. Elérés
    Kevesen futtatják, pedig megvan a létjogosultsága minden olyan esetben, amikor a cél az, hogy egy üzenetet egy adott célközönségnek minél magasabb arányban juttassuk el. Jellemző példa, ha egy készletkisöprő kampányt csinálunk és a remarketing célközönségünket akarjuk minél nagyobb százalékban elérni.
  7. Márkaismertség
    A kampány célját már maga a neve is elárulja. Már akár havi 10-20 000 Ft-tal is el tudod indítani. Mivel segíti a Facebook adatgyűjtését, így a hatására javulhat a többi kampányunk eredménye is. Emellett hatással bírhat a más forrásból (nem Facebook) érkező forgalmunkra.
  8. Oldalkedvelések (page like):
    Segítségével növelheted a Facebook oldalad követőtáborát. Ha nem folytatsz Facebook marketinget, nem posztolsz rendszeresen, akkor nincs értelme ilyen hirdetést futtatni. Viszonylag drága, az esetek túlnyomó részében 100 Ft/oldalkedvelés költséggel számolhatunk.
  9. Remarketing kampányok
    Bármilyen kampánytípusnál használhatsz remarketing célzást, mind a weboldal látogatóidat, mind e-mail adatbázisaidat tekintve. Remarketing kampányokat akkor is érdemes lehet futtatni, ha egyébként más célod nincs a Facebook hirdetésekkel, mint meglévő felhasználóid újbóli elérése.

Ahogy azt a fentiekben is láthatod, nagyon sok lehetőséged van a Facebook-on belül, ami különböző marketing céljaidat szolgálja. Gondolkodhatsz komplex kampányszettekben is, de  akár csak 1-1 kampánytípusban is. Hogy miként döntesz, az leginkább a marketing stratégiád függvénye.

Ha szívesen belefognál a Facebook hirdetésekbe, de nem tudod eldönteni, hogy melyik vonalon indulj el a felsoroltak közül, akkor kérj tőlünk tanácsot és érjük el céljaidat együtt! A Facebookon kívül Instagram és Google Ads kampányokat is kezelünk, így akkor is fel tudsz keresni bennünket, ha más platformon szeretnél fizetett hirdetésekkel érvényesülni és elérni leendő ügyfeleidet. Segítünk optimalizálni a kampányaidat, ami azt jelenti, hogy ugyanazzal a hirdetési költéssel több vásárlót fogsz nyerni magadnak!

Érdekel a Facebook hirdetéskezelés? Magasabb fokozatba kapcsolnád vállalkozásodat?

Vegyél részt marketing konzultáción!

Jelentkezés

Mit tartalmaz a Facebook kampánykezelés?

A Facebook kampány mára már szinte kötelező eleme az online marketingnek, és nem véletlen, hogy az egyik legnépszerűbb eszközök közé tartozik. Gyorsan és kényelmesen érhetjük el az adott célcsoportot.

 Buktatók és kockázati tényezők:

Ahhoz, hogy egy kampány sikeres legyen, hogy a várt számú konverzió érkezzen teljes munkanapokat kell áldozni a drága időnkből. Az idő pedig pénz. Gondolj bele, hogy mi mindentől von el, az, amíg próbálsz kiigazodni a Facebook hirdetési rendszerben, vagy megtalálni az okát, hogy miért nem hozza a futó hirdetésed a várt számokat. Így a Facebook kampány valójában sokkal többe kerül, mint a kattintások ára összességében.

Egy tervezett, felépített, folyamatosan felügyelt Facebook kampány nem csak hogy eléri, de meghaladja a célokat. Ehhez első lépésben, a tervezéskor fontos, hogy pontosan határozzuk meg a célokat, és tisztán lássuk, hogy mik azok, amik valóban elérhetők. Tegyük fel a kérdéseket:

Facebook hirdetéskezelés a 360 Marketinggel

Ha a célt látjuk már sokkal könnyebb! Mi az, amiben szakértőinkre számíthatsz, amikor a Facebook kampánykezelésről beszélünk?

Egy profi Facebook kampány akár 3 hónap alatt képes már egy frissen indult oldalnak is több ezres látogatottságot generálni. De akkor jön még csak a „neheze”, hiszen a megszerzett felhasználók figyelmét  ezután is fent kell tartani – kommunikálni kell velük!

Facebook hirdetési árak

Fontos! A Facebook hirdetés ára nem egy fix összeg – csak a végösszeget tudod meghatározni, de maga a Facebook hirdetés megjelenése egy folyamatos vak licitben dől el. Mit jelent ez a gyakorlatban? Megmondjuk, hogy kiket akarunk elérni és a Facebook javasol egy árat. A versenytársak jelenlététől és aktivitásától függ az ár.  Így csak kampányidőszak végén tudjuk pontosan meg, hogy végül hány embert sikerült elérni. Vagyis akkor látjuk számszerűen, hogy egy 1 kattintás, 1 konverzió mennyibe került (10 , vagy 100 Ft?)

Természetesen a Facebook hirdetésre elköltött összeg mellett még az ügynökségi díjjal is érdemes kalkulálni, ha azt akarod, hogy valóban profi hirdetésid legyenek, amik többszörösen visszahozzák az árukat.

A terveidnek és a céljaidnak megfelelően ez az összeg is változik, ezért mindenképp beszéljünk. Kérj ajánlatot és találjuk meg a legjobb megoldást együtt!

Miért válassz bennünket?

Kérd ajánlatunkat a teljes Facebook hirdetési stratégia elkészítésére és megvalósítására – vagy ha már rendelkezel részletesen kidolgozott tervvel a közösségi média hirdetéseidet illetően, akkor a professzionális hirdetések menedzseléséről!

Szeretnéd felpörgetni céged bevételét Facebook hirdetésekkel?
Mi tudjuk a megoldást! Jelentkezz konzultációnkra!
Érdekel
Tippek, Trükkök, Esettanulmányok
Az online marketing legújabb technikái egy e-mailben.
0% spam, 100% hasznos tartalom