Backlink elemzés
Ügyfeleink között olyan eltökélt, céltudatos vállalkozásokat tudhatunk, akik csak a piacvezetői pozícióval elégedettek!
A keresőoptimalizálás egyik alapköve a linképítés és az oldalak közötti hivatkozások. Azonban itt sem minden egyformán értékes.
Te biztos vagy benne, hogy oldaladra egy olyan backlink sem mutat, ami inkább hátráltatja, mintsem előre vinné a keresők találati listáján? Találgatások helyett inkább menj biztosra – ismerd meg a blacklink elemzést, és élj vele!
Mi az a backlink elemzés?
Tudnod kell, hogy nem minden link számít jónak. A Google-nek erre több algoritmusa van, amit a linkek vizsgálatára és szűrésére fejlesztett ki. Éppen ezért a backlink elemzés során az oldaladra mutató linkeket vizsgáljuk, és ezek közül kiszűrjük a károsakat. Ezeknek a káros linkeknek a kiszűrése azért fontos, mert egy részletes analízist követően nagy helyezés javulást érhetsz el.
Ami bennünket motivál:
- Maximalista ügyfelek
- A lehetőségek folyamatos keresése és megragadása
- Folyamatos innováció az ügyfél oldalán
- Megbízható, partneri együttműködés
- Biztonságra vágyó ügyfél, aki egy kézben akarja tudni a fejlesztést, tanácsadást és kivitelezést
Amiben ügyfeleink segítségére leszünk:
- Körültekintően és mélyrehatóan feltérképezzük a backlinkeket
- Érthetően prezentáljuk az elkészített dokumentációt
- Személyesen adunk választ kérdéseidre
- Kitörési pontokat javaslunk cégednek az eredmények tükrében
- Pontosan, határidőre szállítjuk az elemzést
- A tanácsadást követően a kivitelezést is ránk bízhatod
Mit vizsgálunk ilyenkor?
Górcső alá vesszük azokat a linkeket, amik az oldaladra mutatnak. Nem csak a káros linkeket szűrjük, hanem a már meglévő linkeket is ellenőrizzük, hogy azok az elérhető maximális linkerőt közvetítik-e.
- URL Rating – Az adott URL-re mutató linkek mennyiségére és minőségére
- Domain Rating – Az egész domainre mutató hivatkozások mennyiségére és minőségére
- Score érték – Az elemzés során használható viszonyszám az adott weboldalra. (Ez a számérték a vezetők számára hasznos információ, mert egy szám alapján össze lehet hasonlítani a weboldalak teljesítményét, illetve később nyomon követhető a változás)
- Backlinks – Az URL-re mutató hiperhivatkozások száma
- Referring Page – A hiperlinkekkel rendelkező oldalak száma
- Referring Domains – A hivatkozó egyedi domainek száma
- Referring Content – A score érték arra a relatív forgalomra vonatkozóan
- Horgony szövegek – Az hivatkozásokban használt horgonyszöveg
Milyen a rossz backlink?
A nem megfelelő linkeket azért nehéz kiszűrni, és azért igényel több éves szakmai tapasztalatot, mert minden káros hivatkozás egyedileg határozható meg. Mivel ez nem egy automatizálható folyamat, így a linklistát mindig az adott weboldalak szempontjából kell vizsgálni.
Gondoljunk csak a mesterségesen előállított tartalmakat közzétevő, vagy az ömlesztett reklámokat ránk zúdító oldalakra, ahol olyan linkek vannak elhelyezve, amik az oldaladra mutatnak. Ez káros és hátráltatja az oldaladat. Ilyen és hasonló példák miatt ajánlott, hogy mindig olyan valaki végezze a linkjeid elemzését, aki tapasztalt, és összhangban folyhatnak vele a munkálatok.
Backlink elemzésre több eszköz is alkalmazható. Nincs tökéletes szoftver, ezért mi több elemző eszközt is párhuzamosan használunk, hogy jobb eredményt érjünk el.
Mikor érdemes még a backlink vizsgálatot lefolytatni?
Amikor a versenytársainkat ellenőrizzük – így átfogó képet kapunk, hogy honnan szerezhetünk még viszont-linkeket, mielőtt elkezdenénk a linképítést, hiszen ez is fontos része a keresőoptimalizálásnak.
A SEO-t támogató viszont linkek 3 fő ismérve:
- szoros kapcsoltban van a témával
- értékes
- oda illő és soha nem erőltetett
A jó hivatkozás releváns témájú, a felhasználó számára az adott oldalon hasznos információt nyújt, így a link elhelyezése is természetes.
PRO tipp: Mindig dolgozz tisztességesen! Google büntetés vár azokra, akik spam linkeket használnak, vagy más manipulációt alkalmaznak!
Az alábbi 4 kapcsolatot érdemes használni a linképítés során:
- Két domain viszonya egymáshoz
- Az adott oldal és a domain illeszkedése
- A különböző oldalak közötti összefüggések
- A viszont link és maga az oldal egyedi kapcsolata
Ezekre kell építenünk.
Milyen eszközöket használhatsz, ha saját magad szeretnéd auditálni a bejövő linkeket az oldaladon?
- ubersuggest
- cognitiveseo
- majestic SEO
- Moz – Open Site Explorer
- SEO PowerSuite
Kérj ingyenes ajánlatot és növeljük együtt céged bevételét a backlink elemzés erejével!
Hasznosnak találta a cikket?
Tanácsadó és kivitelező partnerként oroszlánrészt vállalunk az internetes bevételeid maximalizálásában.
A Penge Média az a Magyarországon működő digitális ügynökség, amely az online konverziónövelés valamennyi tényezőjét jól ismeri és alkalmazni is képes!
Ügyfeleinknek nem kell minden területre külön szakértőt toboroznia, a Penge Média összefogja a fizetett hirdetések, keresőoptimalizálás, egyedi webfejlesztés és a grafikai tervezés menedzseléséhez kapcsolódó feladatokat és saját, szakértő munkatársaival megalkotják az optimális megoldást.
A Penge Média digitális médiastratégiákat fejleszt a legeltökéltebb, fejlődésre vágyó cégek számára. Az elmúlt évek fejlesztései során a mobil és a digitális marketing terén szerzett átfogó tapasztalataink és házon belüli CRO fejlesztéseink nagyban hozzájárulnak a márkák és a fogyasztók közötti hatékony kommunikáció kivitelezéséhez és továbbfejlesztéséhez. A hangsúly mindig a növekedésen és a konverzió növelésén van, nem a rövidtávú teljesítményen! Ezzel a Penge Média segíti a márka hosszú távon fenntartható és folyamatos fejlődését.