Kulcsszókutatás
Tartalomjegyzék
Ugyan a Google algoritmus frissítései folyamatosan változtatják a SEO technikákat, egy dolog ugyanolyan fontos maradt az online marketing eszköztárban: a kulcsszókutatás.
Ügyfeleink között olyan eltökélt, céltudatos vállalkozásokat tudhatunk, akik csak a piacvezetői pozícióval elégedettek!
Az elmúlt 30 évben az internetnek és a vele járó technikai újításoknak köszönhetően a marketing szakma teljesen átalakult. Korábban sosem látott módszerek és stratégiák jelentek meg, így a vállalatodnak sokkal pontosabb célzási lehetőségei vannak. Ennek köszönhetően a kívánt üzenet is könnyebben eljut azokhoz, akiknek releváns a tartalmad.
Ha a vállalatod adatközpontú marketinget folytat és használod a korszerű technikákat, úgy jóval hatékonyabban juthatsz el a célpiacodhoz és jelentősen nagyobb bevételt generálhatsz. Ahhoz, hogy a vállalatod sikeres legyen az online térben is, lépést kell tartanod a változásokkal.
Ebben a cikkben megtudhatod, hogy mit jelent a kulcsszókutatás, milyen keresőszavak relevánsak a számodra, hogyan kerülhetsz ezeknél az első helyre, hogyan néz ki egy kulcsszó kutatás riport és hogy Te magad mit tehetsz a jobb eredményekért.
Mi a kulcsszókutatás?
A kulcsszókutatás egy folyamat, amely során megtalálhatod és elemezheted azokat a keresőszavakat, amiket az emberek beírnak a keresőbe azért, hogy választ találjanak a kérdésükre.
Manapság az emberek a Google-t valamilyen probléma megoldására használják és ennek megfelelően is keresnek. Ha lenne egy listád arról, hogy a felhasználók milyen szavakra/kifejezésekre/mondatokra keresnek, amelyek fontosak lehetnek a weboldaladdal kapcsolatban, akkor egy pontosan megfogalmazott üzenettel könnyen elérhetnéd ezeket az embereket.
A kulcsszó kutatás pontosan ezeknek a kifejezéseknek az összegyűjtését jelenti. Használd fel Te is egy sikeres Online marketing ügynökség tapasztalatait és kerülj a konkurenciád elé.
A 360 Marketing Ügynökség-nél több hazai és nemzetközi weboldal keresőoptimalizálást végeztük el eddig, így nagy tapasztalatokkal tudjuk segíteni a Te oldalad sikerét is.
Álljon biztos lábakon a marketing stratégiád!
A kulcsszókutatás az egyik legfontosabb folyamat, mellyel meg tudjuk határozni a helyes irányt. Bízd szakemberekre a kulcsszókutatást is!
Miért olyan fontos a kulcsszókutatás
Ha már tudod, hogy a célpiacod milyen kulcsszavakra keres, akkor könnyen rájöhetsz a keresések valódi szándékára is. Miután megfejtetted az emberek aktuális szándékát, pontosan tudni fogod, hogy milyen tartalom stratégiával kell előállnod és a teljes marketing stratégiát is jobban átlátod majd.
És itt maga a szándék a lényeg, hiszen a keresőmotorok éppen eleget fejlődtek az elmúlt években ahhoz, hogy kiszűrjenek egy tartalmat, ami csak tele van tűzdelve kulcsszavakkal anélkül, hogy a felhasználók valódi szándékát venné figyelembe.
Ha magad végeznéd a kulcsszókutatást, akkor a következőkre figyelj:
Sajnos a legtöbb tudásanyag a témában csak angolul érhető el és a külföldön használatos praktikák nem biztos, hogy Magyarországon is megállják a helyüket. Emellett több eszköz nem működik megbízhatóan, így szakmai háttértudás nélkül nehezen szűrhetőek ki a megfelelő programok, lépések.
Amennyiben úgy döntesz, hogy ezek ellenére sem fordulsz szakemberhez, a következőképpen kezd neki a kulcsszókutatásnak:
Hogy keress megfelelő kulcsszavakat
Első lépés: Készíts egy listát azokról a témákról, amelyek az üzletednek a legfontosabbak.
Az elején elég lesz 5-10 ilyen, amelyekkel kapcsolatban az egyes keresési kifejezéseket pontosíthatód a későbbiekben.
Ezek azok a témák amik például az értékesítési megbeszéléseken gyakran előkerülnek, vagy amelyekkel kapcsolatban a legtöbb kérdést teszik fel az ügyfelek.
Képzeld el, hogy te vagy a céged ideális vásárlója. Milyen tartalmakat keresel a neten? Milyen kérdések fogalmazódnak meg benned?
Ha például egy olyan céged lenne, mint a 360 Marketing Ügynökség, ami online marketing szolgáltatásokat kínál, akkor valami hasonló témák jönnének szóba:
- “keresőoptimalizálás” (1600)
- “seo” (2900)
- “online marketing” (2900)
- “facebook hirdetés” (1600)
Látod a zárójelben lévő számokat? Azok a havi átlagos keresési számot mutatják az adott kifejezésre. Ezekből következtethetsz arra, hogy mennyire fontos a téma a célpiacod számára, és mennyire fontos lenne számodra, hogy te legyél az első találat.
Második lépés: Egészítsd ki a fenti témákat pontosabb kulcsszavakkal.
Most, hogy a fő témákat tisztán látod, itt az idő, hogy megtaláld a legpontosabb kulcsszavakat, amik akár hosszabb mondatok is lehetnek. A fenti példánál maradva nézzük mondjuk a “keresőoptimalizálás”-t. Mire kereshetnek az emberek ezzel kapcsolatban? Például ezekre:
- mi az a keresőoptimalizálás
- google keresőoptimalizálás
- webáruház keresőoptimalizálás
- keresőoptimalizálás árak
- seo ügynökség Budapesten
És így tovább. Készíts olyan hosszú listát, amilyet csak tudsz, mert később ezek közül fogod kiválogatni azokat a kulcsszavakat, amelyekre az új tartalmakat optimalizálni kell.
Tipp: írd be az egyik fő témát a Google keresőbe és görgess a lap aljára, ahol “kapcsolódó kérdések” címszó alatt látsz majd pár javaslatot.
Harmadik lépés: Próbáld megérteni a felhasználók szándékát és annak megfelelően folytasd az elemzést.
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy nem maga a kulcsszó a fontos, hanem az ember szándékának a megértése. Nem mindegy ugyanis, hogy valaki azért keres a keresőoptimalizálással kapcsolatos anyagokat, mert azzal szeretne hivatásszerűen foglalkozni, esetleg egy szakdolgozathoz keres forrásokat, vagy a weáruházát szeretné fejleszteni. Ugye, hogy nem ugyanazt a tartalmat mutatnád, mind a háromnak?
Ne hagyd a forgalmat elúszni!
A szakszerűen elvégzett kulcsszókutatással olyan kifejezések is előkerülnek, melyekre nem is gondolna az ember, ezzel pedig jelentős forgalmat tudunk az oldaladra irányítani a későbbiekben!
Kulcsszó kereső
Használj kulcsszókutató szoftvereket. Az olyan szoftverek, mint a SEMrush, Ahrefs, vagy az Ubersuggest további kulcsszójavaslatokak tesznek és megmutatnak minden adatot ami az adott kulcsszavakkal kapcsolatos (havi keresések száma, versenytársak, alternatívák stb.)
Sajnos a legtöbb ilyen szoftver fizetős, de akad közöttük olyan, amelyiknek ingyenes verziója is van.
Google kulcsszótervező
A legjobb ilyen ingyenes eszköz maga a Google kulcsszótervező.
Ezzel az ingyenes eszközzel felfedezheted a vállalkozáshoz kapcsolódó új kulcsszavakat és megnézheted, hogy a becslések szerint hány keresés tartalmazza őket, valamint hogy mennyibe kerül a célzásuk.
A Kulcsszótervező emellett lehetőséget nyújt a részletes kulcsszókutatásokra épülő keresési kampányok létrehozására.
Előnyök
- Új kulcsszavak felfedezése: Javaslatokat kaphatsz a termékekhez, szolgáltatásokhoz vagy webhelyhez kapcsolódó kulcsszavakra.
- Havi keresések megtekintése: Megnézheted a kulcsszavakra érkező keresések havonkénti becsült számát.
- Kulcsszavak rendezése: Megtekintheted, hogy a kulcsszavak hogyan illenek a márkádhoz kapcsolódó különböző kategóriákhoz.
- Új kampányok létrehozása: A kulcsszóterv révén új kampányokat hozhatsz létre a részletes kulcsszókutatásra épülően.
Hogy válaszd ki a legjobb kulcsszavakat
Ha már van egy pontos képed arról, hogy milyen kulcsszavakat keresnek az emberek a cégeddel kapcsolatban, akkor nincs más hátra, mint kiválasztani azt a párat, amire az energiáidat összpontosítod a jövőben. Ezek a fő szempontok a választáshoz:
Relevancia
A Google relevancia alapján rangsorol. Ezért olyan fontos a felhasználó szándéka, mert a Google olyan találatot keres, ami a lehető legpontosabban válaszol az ember igényére. Ha te szeretnél lenni az első találat, akkor neked kell a legrelevánsabb választ adnod. Különben miért sorolna előre a kereső?
Keresési mennyiség
Vagyis az a szám, amennyien átlagosan keresnek havonta az adott kifejezésre. Ha alig páran keretek csak egy kifejezésre, akkor felesleges vesződnöd vele. Lehet, hogy te leszel az első találat, de minek? Ez olyan, mintha egy lakatlan városban nyitnál egy üzletet.
Verseny (Competitive Density)
Ez egy 0 és 1 közötti szám, amit a profi szoftverek mutatnak és arra utal, hogy mekkora a verseny az adott kulcsszóra. Értelemszerűen a 0 kevés versenytársat jelöl, az 1 pedig sokat és erőseket. Szóval lehetőleg olyan kulcsszavakat válassz, ahol a keresési volumen magas, relevánsak számodra és viszonylag kicsi a verseny.
Ha ezek után mégis egy ügynökség mellett döntenél…
Például bízd ránk a kulcsszóelemzést, ami rávilágít arra is, hogy mire érdemes optimalizálni az oldalad, miről érdemes blogolnod, vagy mondjuk egy tanulmányt írnod. Ráadásul, az így az oldalra terelt minőségi látogatók után nem kell fizetned, mivel azok organikus úton, a Google találati listáiról, releváns kifejezések által érkeznek a weboldaladra.
A számodra összeállított kulcsszókutatásunk a következőket tartalmazza majd:
- Keresőszavak
- Havi keresések száma
- Megtalálható vagy-e a Google kereső első 5 oldalán
- Mekkora a verseny az adott kulcsszóra
- Viselkedési szándék azonosítása
Az elemzés mellé készítünk neked egy egyedi vezetői riportot is, amiből pontosan látod, hogy milyen fejlődési lehetőségeid vannak. Az írásos anyag átadását követően személyesen, vagy Skype-on keresztül is átbeszéljük az adatokat és a következő lépéseket. Mindig érthetően kommunikálunk, fogjuk a kezed és segítünk abban, hogy a következő szintre lépj, így a céged folyamatosan fejlődni tudjon.
A kulcsszókutatás nem egy egyszerű feladat. Nekünk is hosszú évek tapasztalata van a hátunk mögött, de még így is találkozunk újításokkal, hiszen a Google rendszere folyamatosan változik, amivel tartani kell a lépést.
Hogyan fogunk együtt dolgozni?
Gyorsak vagyunk, így a ránk bízott feladatokat is ennek megfelelően végezzük el. A 360 Marketing ügynökségnél folyamatokban gondolkodunk. Minden apró részletre kiemelt figyelmet fordítunk és felhívjuk rájuk a Te figyelmedet is. Növekedésedet nem napi teendőként, hanem szenvedélyként éljük meg. Velünk nem online marketing ügynökséget, hanem partnert választasz, akik azonosulni tudnak veled és a céged értékeivel.