Írta: Nagy László 2023. október. 20.

Ismerd meg a vevőid vásárláshoz vezető útját

Gondolkoztál már azon, hogy miért vásároltad meg a legutóbbi cipődet? Hogy milyen ingerek értek, míg eljutottál addig a pontig, hogy elővetted a bankkártyádat, és lecsippantottad a terminálon?

Jó hír, hogy vállalkozóként nem fontos ilyen mélységig ismerni a saját vásárlási szokásaidat. Bőven elég, ha a vevőid vásárlásig vezető útját ismered, mint a tenyered. Lehetetlen küldetésnek tűnik? Pedig nem az.

Vásárláshoz vezető út

Egy friss kiskereskedelmi kutatásból – amelyben 1000 résztvevővel 120 000 vásárlási helyzetet szimuláltak –  érdekes dolgok derültek ki. A felmérés szerint az emberek sokkal inkább hűségesek egy adott termékhez, mint egy adott üzlethez. A kutatásból ugyanis világos lett, hogy a

vásárlók csupán 25%-a váltana másik termékre, ellenben 47%-uk választana másik kiskereskedőt, ha jobb ajánlatot kapna.

Ebből sok kiskereskedő tévesen arra a következtetésre juthat, hogy „Jó, akkor összedobok pár kedvezmény kampányt, és a hűtlen vevőket máris elcsábítottam.” Csakhogy ez a hozzáállás egy lassan ölő méreg. Ahogy az alkohol is rövid távon serkentő hatású, hosszabb, rendszeres fogyasztása már inkább depresszív hangulatba viszi az embert.

Úgyhogy az évi egy-két árengedmény kampányod mellé hozz a marketingedbe pár új, vevővonzó technikát:

  • Vásárlói vélemények: A jó vásárlói vélemények, például az 5 csillagos értékelések nagyon meggyőzőek lehetnek. A kutatások szerint ez a legerősebb technika az árengedmény ellensúlyozására.
  • Szállítás bökkenők nélkül: Ha az online hirdetéseinkben megmutatjuk a gyors másnapi kiszállítás, a bolti átvétel vagy az ingyenes visszaküldés lehetőségét, a fogyasztók könnyebben hozzák meg vásárlási döntéseiket.
  • Az „ingyenesség” ereje: A vásárlás mellé ingyenes ajándékot, ingyenes kiegészítőket vagy szervizelést felajánlani mindig vonzó ajánlat. Az „ingyen” szó nem meglepően nagy hatással van az emberek viselkedésére.
  • Érthető jellemzők: Azzal, hogy a fogyasztóknak rövid leírást mutatsz a legfontosabb termékjellemzőkről, leegyszerűsítheted a vásárlási döntést, és időt takaríthat meg a vásárlóknak. Hasznos lehet például annak feltüntetése, hogy egy laptop kategóriájában több mint 12 órás akkumulátor-üzemidővel rendelkezik, vagy hogy az állateledel 100%-ban természetes összetevőket tartalmaz. A viselkedéstudományban ezt „kategóriaheurisztikának” nevezik.

Bármilyen meglepő, de az emberek nem csak az akciókat, a leárazásokat keresik. Mindig örülnek, ha egy cég a vevő kegyeit a kreatív szolgáltatásaival, nem pedig árakciókkal elégíti ki.

Éppen ezért van szükség egy átfogó, jól kidolgozott marketing stratégiára, amely nem csupán az árakra, hanem az ügyfél teljes vásárlási élményére is fókuszál. Egy hatékony marketing stratégia segít abban, hogy vállalkozásod kiemelkedjen a tömegből, és valódi értéket nyújtson a vásárlóknak, miközben hűséges ügyfélkört épít.

Ha érdekel, mivel váltanánk ki céged árengedmény kampányait,

akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!

Ajánlatot kérek

Hasznosnak találta a cikket?