Írta: Nagy László 2023. október. 19.

Értékesítési tölcsér jelentése

Mi fán terem a sales funnel? Miért kerül elő minden marketing megbeszélés első 5 percében a fogalom? Ennek járunk utána egy kávészünetnyi idő alatt.

A szájbarágós rész szerint a sales funnel (értékesítési tölcsér) nem más, mint az ügyfél útjának vizuális ábrázolása.  Lényegében azt az elképzelést szemlélteti, hogy minden értékesítés nagyszámú potenciális ügyféllel kezdődik, és sokkal kisebb számú ténylegesen vásárlóval végződik.

Miért fontos az értékesítési tölcsér bevezetése

  1. Először is hatékonyabbá teszi a vevőszerzést
    Az értékesítési tölcsér lényege ugyanis, hogy egy adott vállalkozás a célközönségét egy sor lépcsőn keresztül mozgatja, amelyek végül azt eredményezhetik, hogy azok vásárlókká válnak. Radikálisan hatékonyabban, mintha azonnal direkt értékesítésbe fognának.
  2. Másodszor ajánlásokat generál
    Az értékesítési tölcsér ugyanis arra is ösztönzi az elégedett ügyfeleket, hogy más érdeklődőket is ajánljanak, akik korábban talán nem tartoztak volna az eredeti célközönséghez. Ergo plusz költségek nélkül növeli a potenciális vevők beáramlását a tölcsérbe.
  3. Folyamatosan monitorozza a potenciális vevőt
    Az értékesítési tölcsér lehetővé teszi, hogy átlásd, mennyire jól működnek az értékesítési folyamatod egyes lépései, így szükség esetén kiigazításokat végezhetsz.
  4. Fókuszálja az erőfeszítéseket
    Az értékesítési tölcsér a vállalkozás fókuszát a potenciális ügyfelek egy meghatározott csoportjára szűkíti. Ez megkönnyíti a célközönség tagjainak elérését és vásárlóvá konvertálását, amikor elérik a tölcsér alját.

Értékesítési tölcsér 4 legfőbb szakasza

  1. A tudatos szakasz
    Ebbe a szakaszba tartozik a legtöbb ügyféljelölt. A potenciális ügyfelek felismerték a problémájukat, és elkezdték keresni a megoldást, mikor is találkozik a céged egy hasznos tartalmával.
  2. Interakciós szakasz
    Ebben a szakaszban az ügyféljelöltek száma ugyan csökkenni kezd, de az értékesítési konverzió lehetősége megnő. Általában ekkor az ügyfél kapcsolatba lép a cégeddel, és további információkat kér a problémája megoldására.
  3. Érdeklődő szakasz
    A folyamatnak ebben a szakaszában a potenciális ügyfeled már ajánlatot is bekér a problémáját megoldani hivatott termékről, szolgáltatásról.
  4. Cselekvő szakasz
    Ezen a ponton az ügyfél eldönti, hogy megvásárolja-e a terméked/szolgáltatásod vagy sem. Ha az érdeklődő elutasítja a vásárlást, más marketing taktikákkal még biztosíthatod, hogy a terméked/szolgáltatásod továbbra is a figyelem középpontjában maradjon nála.

Fontos tehát, hogy a tölcsér alján a lehető legtöbb potenciális ügyfélből legyen VEVŐ.

Ebben nyújthat segítséget egy tapasztalt marketing ügynökség, mint amilyen a miénk is. A marketing ügynökség nem csupán elméleti tudást nyújt, hanem gyakorlati eszközöket és stratégiákat is kínál, amelyek segítségével vállalkozása kiemelkedhet a versenyből. Az értékesítési tölcsér megfelelő kezelésével nem csak a jelenlegi, hanem a jövőbeli siker is biztosított lehet.

Ha érdekel, hogy mi hogyan maximalizáljuk az értékesítési tölcsér alját, és hogyan dolgoznánk veled,

akkor a következő linken izgalmas dolgok várnak!

Ajánlatot kérek

Hasznosnak találta a cikket?