Írta: Nagy László 2023. október. 24.

Ezen a 7+7+7 dolgon áll vagy bukik, hogy egy landing oldal sikeres lesz vagy kudarcba fullad

Egy New Yorkból Londonba tartó repülőgép a repülési idő 95%-át a pontos pályán kívül tölti. A pilóták egész úton azon dolgoznak, hogy erre a pályára visszatereljék a repülőt. Egy landing oldalnál hasonló a képlet: a pályára még rá nem állt potenciális vevőidet próbálod a landoló oldaladra szállítani. Hogy ez a legköltséghatékonyabban sikerüljön, összeírtunk pár olyan tippet, amellyel a lehető legtöbb érdeklődőt leszel képes rávenni a feliratkozásra. Készíts egy csésze kávét, és már kezdjük is.

Onnan ismerhető fel egy távlatokban gondolkodó cég, hogy mindig futtat legalább egy „landing page” kampányt. Érdeklődőket gyűjt, hogy aztán azokból később vevőket generáljon. Ellenben a rövidtávon gondolkodó cégek kizárólag a vevőre, a vásároltatásra koncentrálnak. Az élet számos területén a rövid távú igényeink kielégítése a hosszú távú terveinknek tesz keresztbe.

Az édesség boldogsághormonokat szabadít fel a szervezetünkben, később azonban elhízáshoz vezethet. Az alkohol hatására megszabadulunk a gátlásainktól, másnap reggel viszont fejfájással ébredünk. Mégis sok cégvezető nem akarja megérteni, hogy a marketing, nem értékesítés, hatásai csak hosszabb távon mutatkoznak meg. Azok a vezetők, akik ezt viszont elfogadják, remek társra lelnek egy feliratkoztató landing oldalban.

Mi is az a landing page

Ha egy marketing szótárban vagy a Wikipédián kutakodunk, akkor valószínűleg a következő választ kapjuk: A landing oldal egy weblap olyan oldala, ahol általában egy űrlap segítségével információt szeretnénk begyűjteni a látogatótól.

Ez az az oldal, ahová a látogató „landol”, miután rákattintott egy hirdetésre, egy e-mailben található linkre, egy Facebookon megosztott ajánlóra, vagy bármi másra.

A landing oldalon a látogató általában egyéb tartalmak mellett egy űrlappal is találkozik, amelynek kitöltésével igénybe tudja venni az ott felkínált lehetőséget. Például feliratkozhat egy hírlevélre, letölthet egy tanulmányt, ajánlatot kérhet, vagy akár vásárolhat is. Miután a megfelelő adatokkal kitöltötte az űrlapot, a látogató az adataival együtt bekerül a cég adatbázisába.

Egy landing oldal lényegében tehát egy gyűjtőhely, aminek a végső célja ugyan az értékesítés, az oldal látogatói azonban erről még mit sem sejtenek. Ennek ellenére messze nem etikátlan, hiszen bárki, aki beregisztrál egy landing page felületen, kap valamiféle értéket. Akár oktatóanyagot, akár kedvezményt, akár termékmintát, akár konzultációt, akár részvételt egy nyereménysorsoláson.

Milyen a jó landing oldal

Egy jó landing oldalnak a díjtalanul kínált értéken kívül „mindössze” 4 fontos kritériumnak kell megfelelnie:

  1. Legyen hatásos címsora
  2. Tartalmazzon megfelelő ajánlatot, és mutassa azt be
  3. Ne maradjon le róla egy megragadó kép vagy videó
  4. És tartalmazzon feliratkozási űrlapot vagy CTA (call-to-action) gombot

A legtöbben nem is a kritériumoknál, sokkal inkább azok nem megfelelő felhasználásban buknak el. A fenti négy elemnek ugyanis mindig úgy kell megjelennie a landing oldalon, hogy görgetés nélkül is a látogató szeme előtt legyen. Ha egy is kicsúszik a kezdő képernyőről, a hatékonyság csorbát szenved, a sikeres feliratkoztatás esélye lecsökken.

A négy fő elemet persze számos más kiegészítő alkotórész is követhet: ügyfélvélemények, termék, illetve szolgálatás információk, elérhetőségek, közösségi média linkek, stb. Azonban ezek még mindig nem garantálják a sikert, ha a landing oldaladnak nincs igazán célja.

Sikeres landing oldal alapjai

Amikor egy cég nem azt kapja a landing oldalától, amit szeretett volna, az legtöbbször azért van, mert valójában fogalma sincs, hogy mit is szeretne. Kicsit olyan ez, mintha megtanulnál puskával lőni, de senki sem tanít meg célozni. Lesz egy fegyver a kezedben, de a vadászatról egy trófeát sem viszel majd haza. Ezért az első és legfontosabb, hogy határozd meg a landing oldalad célját… mégpedig több szempontból.

  1. Miről fog szólni? Játékot indítsak vagy inkább egy kutatást, felmérést, netán egy ingyenes webinár előadás, tanulmány legyen a csali?
  2. Mennyi feliratkozót érjek el a kampány végére?
  3. Egy feliratkozó megszerzésére mennyi költséggel számoljak?
  4. Milyen minőségű feliratkozókat szerezzek?
  5. Mi legyen a következő lépés? Hírlevél sorozatot indítsak vagy inkább videósat?
  6. Milyen lépésekből lesz a végén a feliratkozóból vevő?
  7. És egyáltalán később mit adjak el nekik?

Ha ezekre a kérdésekre nem adod meg a választ, akkor az egész landing oldalad  lényegében tessék-lássék módon fog működni. Egy tessék-lássék landing page pedig tessék-lássék eredményeket fog hozni.

landing oldal

Milyen a jó landing oldal?

De tegyük fel, hogy a fenti 7 kérdésre már tudod a választ. A következő lépésben akkor már „csak” meg kell tervezni, és meg kell alkotni a tökéletes leadgeneráló landing oldalt.

Így készülnek a hatékony landing oldalak

  1. Megfelelően tervezik és szerkesztik
    Sajnálatos tény, de nem minden látogató jut el az oldalak aljára. A fontos funkcióidat ezért tartsd a képernyő tetején: például az űrlap felső részét és a cselekvésre ösztönző elemeket, hogy biztosan ne kerülje el a látogató tekintetét. Emellett távolítsd el a az összes gombot, linket a landing page-ről, hogy ezzel is megelőzd, hogy bárki is elkattintson az oldalról.
  1. Megnyerő címet írnak neki
    Az oldalad címsora keltse fel a látogató figyelmét, generáljon kíváncsiságot. A „Mi vagyunk Sopron egyik kedvenc szoftverfejlesztője” nem olyan izgalmas egysoros, mint mondjuk a „Segítettünk vállalkozásoknak 10 millió forint profitot keresni 3 hónap alatt egy zseniális IT megoldással.” Bármilyen további szövegnek legyen az a célja, hogy a látogató többet akarjon megtudni, ezért pedig még az adatait is kész legyen megadni.
  1. Egy szuper CTA-t kap
    Mit szeretnél, mit tegyen a látogató, mikor az oldalra érkezik? Ha a címsorral és az egyéb szövegekkel sikerült felkeltened a potenciális érdeklődő figyelmét, akkor addig üsd a vasat, amíg forró. Tegyél egy „Keress minket most” vagy „Kérd a különleges megoldást még ma” típusú CTA-t az oldalra.
  1. Esettanulmányokkal, ajánlásokkal is feldobják
    Korábbi, illetve meglévő partnereiddel közös munkád bemutatása, amelyek még számokat, neveket, időpontokat, fotókat is tartalmaznak, olyan ütőkártya lehet a kezedben, amelyről minden landing oldal álmodozik. Ha van ilyen esettanulmányod, akkor ne hagyd parlagon, dobd fel az oldaladra.
  1. Bizalmat generáló elemekkel is felturbózzák
    A mai világban, amikor minden bokorban két olyan cég nő ki, amelyek a versenytársaid lehetnek, a bizalom az egyik legfontosabb tőke. Ezért vevővélemények, díjak, pecsétek, kritikák, interjúk és cikkek bemutatásával a még csak kialakulásra váró bizalmi tőkének erősen megalapozhatsz.
  1. A lenyűgöző képekről, videóról sem feledkeznek meg
    A cím lehet erős motivátor, de egy fotó vagy videó is közvetítheti az általad kívánt üzenetet. Válassz egy olyan fotót, videót, ami vagy azt népszerűsíti, amit csinálsz, vagy azt, amit szeretnél, hogy az oldaladra érkező közönséged lásson belőled.
  1. Villámgyorssá teszik
    Győződj meg róla, hogy optimalizáltad az oldaladon található képeket vagy videókat annak érdekében, hogy elkerüld az oldal sebességének lelassulását. Ha az oldalad túl hosszú idő alatt töltődik be, akkor a látogatók könnyen elhagyhatják, még mielőtt az egész oldalt látnák.

Pár landing page trükk, amit jó, ha bevetsz

Az értékesítés felel a mai napi sikeredért, a marketing a holnapiért. Ezért mindig, mikor egy leadgyűjtő landing oldal megtervezésébe és létrehozásába fogsz, az előbb részletezett 7 elemhez tegyél hozzá még hetet:

  1. Az első 5 másodpercen áll vagy bukik minden
    A landing oldalra látogatók gyakran még annakl betöltése előtt eldöntik, hogy kitöltik-e a kérdőívet vagy sem. Győződj meg róla, hogy mind az oldalad, mind a kérdőíved érthető, átlátható, a kitöltése nem vesz el túl sok időt az emberektől. Teszteld le, hogy a címsorból 5 másodperc alatt világos lesz mindenki számára, hogy miről is szól az oldalad.
  1. Azt add, amit ígértél
    Minden látogató valamilyen gombra kattintott, hogy eljusson a landing oldaladra. Klikkelhetett egy hirdetésből, e-mailből, egy tanulmányból. Elméletileg tehát már tudsz valamit ezekről az emberekről. Fontos, hogy ne ígérj mást, mint amit abban az anyagban, hirdetésben, amelyről a landing oldalra terelted őket.
  1. A kevesebb szó itt többet mond
    Azonosítsd a legfontosabb üzeneteket, amelyeket közölni szeretnél a landing oldaladon keresztül az érdeklődőkkel. Kerüld a hosszú vállalati történeteket vagy bonyolult magyarázatokat. Egy látogató nem akar a kelleténél több időt az oldalon tölteni, ezért a lehető legrövidebb idő alatt add át neki a legfontosabb üzeneteket.
  1. Hitelesség nélkül bukta
    Az emberek egyre nehezebben adnak meg információkat magukról ismeretlen cégeknek. És ez jól is van így. Ezért érdemes már a landing oldaladra vezető úton a hitelességedet felépíteni. Ha lehetőséged van rá, akkor már a hirdetésbe fogalmazz bele olyan szófordulatokat, mint hogy „Jelenleg 3770 aktív partnerrel rendelkezünk”; „Munkánkat tavaly 3 díjjal is elismerték”; „22 éve vagyunk a piacon”.
  1. Ne légy link!
    A landing oldal látogatói néhány billentyűleütésre és egy kattintásra vannak attól, hogy valódi érdeklődővé váljanak. Más szóval, ott vannak, ahol akarod, hogy legyenek! Az utolsó dolog, amit szeretnél, az az, hogy az utolsó pillanatban elkattintsanak egy másik oldalra. A landing oldalad ezért legyen annyira meztelen, amennyire csak lehet. Kerüld a felesleges gombokat, linkeket, amelyek elterelhetik az oldalról a „már majdnem érdeklődőket”. Az oldalnak mentesnek kell lennie mindenféle hiperhivatkozásos elemtől. Hagyd, hogy a „Beküldés” gomb legyen az egyetlen link az oldalon.
  1. Ismétlés a siker anyja
    A legfontosabb üzenetet a címsor után még az űrlap fejlécében is ismételd meg. Sőt, ezt megteheted akár még a „Beküldés” gomb alatt is. Egy fontos üzenet kétszeri megismétlésével szinte lehetetlen csatát veszíteni.
  1. Hazavinnéd?
    Az oldal közzététel előtt tegyél fel néhány kérdést magadnak: „Én kitölteném ezt az űrlapot? Nem túl zavaros ez az oldal? Ér annyit a kapott információ, hogy megadjak magamról több adatot is?” Amíg valamelyik kérdésben nem vagy biztos, addig ne élesítsd az oldalt. És ami még fontos: teszteld le! Ne a barátaidon, ne a családtagjaidon, hanem a célpiacodon. Végülis őket kell meggyőznöd, nem igaz?

Végszó

Vevőket szerezni bitang nehéz és bitang drága dolog. Ezért érdemes első lépésben az érdeklődésszerzésre tenni a fókuszt. Így egy jóval járhatóbb, olcsóbb úton találod magad. Ha kihagyod ezt a lépést, akkor csak a jövőbeni cégvezető énednek szerzel kellemetlen pillanatokat. Könnyítsd meg az 1 évvel idősebb önmagad dolgát azzal, hogy lépésről lépésre haladsz, és a vevőszerző terved mellé leteszel az asztalra egy vérprofi érdeklődőszerző stratégiát is.

Fogalmad sincs, hogyan kezdj bele? Semmi gond. Itt vagyunk mi, hogy melletted álljunk ezen a remek irányba vezető úton.

Szeretnél több Lead megkeresését?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és megosztjuk veled a saját nyerő érdeklődőszerző stratégiánkat.

Ajánlatot kérek

Hasznosnak találta a cikket?