Írta: Nagy László 2024. október. 30.

Autókereskedések SEO szempontú piackutatása 2024-ben

Az autókereskedők számára a SEO kulcsfontosságú, mivel a vásárlók jelentős része az interneten keresztül kezdi el a keresést új vagy használt autók iránt. Egy jól optimalizált weboldal segíti a kereskedőt abban, hogy előkelőbb helyen jelenjen meg a keresési eredmények között, így növelve az organikus forgalmat.

Ebben a cikkben 16 autókereskedő cég weboldalát vettük górcső alá SEO szempontok alapján. Az elemzés célja, hogy részletes képet adjunk a magyarországi autókereskedő cégek weboldalainak SEO teljesítményéről, kiemelve az erősségeket és gyengeségeket, valamint javaslatokat tegyünk a további optimalizálásra.

Cikkünkben vizsgáljuk a weboldalak kulcsszavait, Domain Authority (DA) értékét, hivatkozó domainek számát, organikus és fizetett forgalmukat, valamint rövid technikai elemzés alapján is összehasonlítottuk őket.

Fontos szem előtt tartani, hogy a mérések technikai korlátai miatt az adatok és a valós eredmények között lehetnek eltérések.

Ha kíváncsi arra, hogyan juttathatja weboldalát a keresési eredmények élére, olvasson tovább, és ismerje meg a legfontosabb SEO stratégiákat és lehetőségeket a biztosítási piacon.

Versenytársak feltérképezése

A versenytársak elemzése során alaposan megvizsgáltunk 16 autókerekedő weboldalt. Az alábbiakban ismertetjük ezen weboldalak legfontosabb SEO mutatóit, amelyeket a cikk további részében részletesen tárgyalunk.

Weboldal DA érték Hivatkozó domainek száma Organikus forgalom Kulcsszavak száma Fizetett forgalom
hasznaltauto.hu 53 2100 230000 57000 106000
kocsiguru.hu 24 127 3200 866 132
akedvenc.hu 25 403 3200 393 300
m3autopark.hu 25 333 4200 2800 180
autoscout24.hu 31 886 171000 22500 400
aaaauto.hu 28 51 3100 34 81
becsiautopark.hu 20 36 2000 659 73
csonticar.hu 21 59 262 145 150
dunaauto.hu 34 677 18100 3200 1490
joautok.hu 36 1500 117000 14600 29875
kocsi.hu 29 555 63700 21400 3612
schiller.hu 34 644 28500 5000 2025
dasweltauto.hu 34 109 8800 2400 518
jpauto.hu 29 235 2600 1400 444
pappas.hu 34 514 15700 3200 1863
carnet.hu 29 544 11500 3900 5830

A fenti adatok pontos jelentése:

DA érték: A Domain Authority (röviden DA vagyis Domain hitelesség ) egy olyan mutató, amely azt jelzi, hogy egy weboldal mennyire tekintélyes és megbízható az interneten. Ezt a pontszámot 1-től 100-ig adják, ahol a magasabb érték a magasabb hitelességet jelenti. A DA értéket több tényező alapján számítják ki, például hogy hány másik weboldal hivatkozik rá, és mennyire hitelesek ezek a hivatkozások. Minél több és jobb minőségű weboldal hivatkozik egy oldalra, annál magasabb lesz a DA értéke.

Hivatkozó domainek: A (referring domains) olyan weboldalak, amelyekre linket helyeznek (hivatkozást) ami a vizsgált weboldalra mutat. SEO szempontból fontosak, mert a keresőmotorok, mint a Google, ezeket a linkeket ajánlásként értelmezik. Minél több megbízható és releváns hivatkozó domain linkel egy weboldalra, annál nagyobb eséllyel növekszik annak hitelessége és rangsorolása a keresési eredmények között

Organikus forgalom: Ez a forgalom olyan látogatókból áll, akik keresőmotorok, (Google, Bing stb.) használatával érkeznek a weboldalra. Az organikus forgalom növelése a kulcsszó-optimalizálás és minőségi tartalom létrehozásának eredménye.

Kulcsszavak száma: Azt mutatja meg, hogy egy weboldal hány különböző keresési kifejezésre vagy kulcsszóra rangsorol a keresőmotorokban, például a Google-ben. Minél több kulcsszóra jelenik meg egy weboldal, annál nagyobb eséllyel ér el különböző felhasználókat, akik ezekre a kifejezésekre keresnek.

Fizetett forgalom: Azokat a látogatókat jelenti, akik valamilyen fizetett hirdetésen keresztül érkeznek az oldalra. Ez lehet Google Ads, Facebook hirdetés, banner hirdetés, vagy más online reklámforma.

Kulcsszókutatás – Kulcsszó stratégia

A kulcsszókutatás a SEO stratégia alapja, amely során azonosítjuk azokat a kifejezéseket, amelyekre a célközönség keres a keresőmotorokban. Ez azért fontos, mert segít olyan releváns tartalmat létrehozni, amely megfelel a felhasználói keresési szándékoknak, így növeli az oldal forgalmát és javítja a rangsorolást.

Kigyűjtöttünk néhány üzletileg fontos kulcsszót, amelyek segíthetnek megérteni a kulcsszókutatás fontosságát:

Kulcsszó Keresési mennyiség/hó
autókereskedés 1900
használtautó 677000
használtautó kereskedés 700
eladó autók 2100
olcsó autók 700
toyota használtautó 450
ford focus 1.6 benzin eladó 450
ford focus eladó 350
alacsony fogyasztású autók 300
használt ford 300
használtautó győr 1800
használtautó szeged 1500
eladó használt olcsó suzuki swift 1100
eladó használt toyota yaris 900
4 liter fogyasztású autók 250

Ezekkel a kulcsszavakkal széles közönség érhető el, amennyiben sikerül rájuk jó rangsorolni.

Az autókereskedő cégeknek rengeteg lokális kulcsszavuk van (olyan kulcsszavak amelyek valamilyen településhez kötöttek) a legnagyobb kereséssel a megyeszékhelyek rendelkeznek a fenti sorrendben. Megtalálhatóak még az autómárka + eladó kulcsszava. Ezekből a Suzuki, Toyota, és a Ford a legkeresettebbek. Valamint sokan keresnek fogyasztás szerint is autót.

Azok a keresések amelyek tartalmazzák az eladó és az olcsó szavakat, kereskedelmi jellegű kulcsszavak. A keresési szándék ez esetben vásárlásra irányul, amely azt jelenti, hogy akik ilyen kulcsszavakra keresnek nagy eséllyel lesznek vásárlók is.

Az autókereskedések releváns kulcsszavai nagy keseresési volumenűek, ezért a verseny is kiélezett.

Az adatok alapján látható, hogy legnagyobb keresési volumen a “használtautó” (677000 keresés/hónap) kulcsszóhoz kapcsolódik. Erre a kifejezésre kimondottan magas a keresési mennyiség, ezért a verseny is nagy. Erre a kulcsszóra tehát, nehéz rangsoroloni, de ha sikerül, akkor a 677000 keresés nagy része az Ön weboldalán fog célt érni.

Egy alapos kulcsszókutatás a SEO startégia alapja, amire építeni lehet, ezért érdemes elég időt rászánni, hogy a megfelelő alapokat fektesse le.

Hogyan jelenhet meg a keresési találatokban a fenti kulcsszavakra?

Ahhoz, hogy egy weboldal megjelenjen a keresési találatokban egy olyan specifikus kulcsszóra, mint például a „4 liter fogyasztású autók,” kulcsfontosságú a célzott és releváns tartalom létrehozása. Első lépésként érdemes egy átfogó cikket készíteni, amely részletesen bemutatja azokat az autókat, amelyek megfelelnek ennek az üzemanyag-fogyasztási kritériumnak. A cikkben sorra veheti a legnépszerűbb modelleket, bemutatva azok fogyasztását, előnyeit és esetleges hátrányait.

Ez nemcsak a kulcsszóra való rangsorolást segíti, hanem értéket is nyújt a felhasználóknak, hiszen információt kapnak a számukra releváns autóválasztékokról.

A tartalom optimalizálása érdekében a fő kulcsszón kívül használjon szinonimákat és kapcsolódó keresőkifejezéseket, mint például „alacsony fogyasztású autók” vagy „üzemanyag-takarékos autók.” Tovább növelheti a relevanciát egy FAQ (Gyakran Ismételt Kérdések) szekcióval, ahol megválaszol olyan felmerülő kérdéseket, mint például „Milyen autók fogyasztanak 4 litert?” vagy „Melyek a legjobb üzemanyag-takarékos modellek?”

Az ilyen strukturált tartalmak és az olvasók számára hasznos információk segítenek az oldalnak magasabb helyezést elérni a keresési találatok között, és nagyobb eséllyel válik a látogatók számára értékes forrássá.

Kulcsszavak száma

Egy weboldal számára az, hogy minél több releváns kulcsszóra rangsoroljon, kulcsfontosságú az organikus forgalom növelése szempontjából. Minden egyes kulcsszó egy-egy keresési szándékot jelöl, amelyet a felhasználók beírnak a keresőmotorokba, és ha egy weboldal számos kulcsszóra jól szerepel, nagyobb eséllyel vonzza be azokat a látogatókat, akik pont az adott témában keresnek információt, szolgáltatást vagy terméket.

Ez nemcsak növeli a látogatottságot, hanem javítja a weboldal ismertségét is, hiszen a felhasználók számára hitelesebbnek tűnik egy olyan oldal, amely több keresésnél is megjelenik.

Emellett, ha egy weboldal több kulcsszóra rangsorol, az jobban elosztja a forgalmi forrást, így kevésbé lesz függő egy-egy adott kifejezéstől. Például, ha egy kulcsszó pozíciója valamiért visszaesik (pl. algoritmusváltozás vagy versenytárs aktivitása miatt), a többi kulcsszó biztosíthatja a stabil látogatószámot.

Továbbá, a hosszabb, specifikusabb kulcsszavakra (long-tail kulcsszavak) való rangsorolás célzottabb látogatókat hozhat, akik nagyobb eséllyel válnak ügyféllé vagy teljesítik a kívánt konverziót.

hasznaltauto.hu organikus kulcsszavak száma

Keresőoptimalizálás autókereskedéseknek – hasznaltauto.hu organikus kulcsszavak száma

A fenti képen a hasznaltautó.hu kulcsszó mennyisége látható. Jól látható, hogy kb 20.000 szóra, az első 3 találat közt szerepelnek a találati listán. Ez egy széles ügyfél bázist fed le, amely hozzájárul a piaci forgalomhoz is.

Kulcsszavak nyomon követése

A SEO sikerességének egyik legfontosabb mérőszáma, hogy weboldalunk milyen pozícióban jelenik meg a keresési találatokban az egyes kulcsszavakra. Ezeknek a helyezéseknek a folyamatos követése betekintést nyújt SEO erőfeszítései hatékonyságába. Ha rendszeresen figyeli a pozícióváltozásokat, azonnal tud lépni, amikor visszaesést tapasztal, vagy amikor a konkurencia előrelép – így szükség esetén módosíthatja a megközelítését.

Ez a gyakorlat nem csupán a jó keresési pozíciók elérését és fenntartását támogatja, de idővel magasabb organikus látogatottságot és több konverziót is eredményezhet.

Kulcsszó Keresési mennyiség/hó hasznaltauto.hu Helyezés kocsiguru.hu Helyezés joautok.hu Helyezés kocsi.hu Helyezés schiller.hu Helyezés
autókereskedés 1900 2 1 18 21
használtautó 677000 1 77 7 3 9
használtautó kereskedés 700 1 10 13 20
eladó autók 2100 1 3 5 17
olcsó autók 700 1 57 14 4
toyota használtautó 450 2 7 13 36
ford focus 1.6 benzin eladó 450 1 3 4
ford focus eladó 350 1 3 5
alacsony fogyasztású autók 300 62 43 49 53 7
használt ford 300 1 6 7
használtautó győr 1800 1 8 6
eladó használt olcsó suzuki swift 1500 1 6 3
eladó használt toyota yaris 1100 1 4 5

Forgalommérés

Miért fontos megvizsgálni a piaci forgalmat?

Egy weboldal forgalmának elemzése létfontosságú ahhoz, hogy megértse, hogyan találják meg és használják a látogatók az oldalt, illetve milyen csatornák és tartalmak hozzák a legnagyobb forgalmat. Az elemzés során láthatóvá válik, hogy mely forrásokból érkeznek a látogatók (pl. organikus keresés, közösségi média, fizetett hirdetések), valamint az is, hogy milyen kulcsszavakra és oldalakra érkeznek a legtöbben.

Ez az információ segíti az oldal üzemeltetőit abban, hogy megértsék, mi működik jól, és hol van lehetőség javulásra, így célzottabb és hatékonyabb marketingstratégiákat alakíthatnak ki.

A forgalom elemzése rámutat a felhasználói viselkedésre is, például hogy mely oldalakon töltenek a látogatók több időt, illetve hol hagyják el az oldalt gyakrabban. Ezek az adatok lehetővé teszik, hogy optimalizálja a weboldalt a felhasználói élmény javítása érdekében, ami végső soron növeli a konverziós arányokat.

Ezen felül a forgalomelemzés trendeket is feltárhat, amelyekre építve előre jelezhető a látogatószám alakulása, így a megfelelő időben indíthatók kampányok és egyéb marketing tevékenységek.

Forgalom típusok

A forgalomtípusok között megkülönböztetünk organikus, fizetett, közvetlen, közösségi média, hivatkozási és email forgalmat is. Jelenleg azonban az első kettő típust elemezzük:

  1. Organikus forgalom: Ez a forgalom olyan látogatókból áll, akik keresőmotorok, (Google, Bing stb.) használatával érkeznek a weboldalra. Az organikus forgalom növelése a kulcsszó-optimalizálás és minőségi tartalom létrehozásának eredménye.
  1. Fizetett forgalom: Ez a forgalom olyan látogatókból áll, akik fizetett hirdetések, például Google Ads vagy közösségi média hirdetések révén érkeznek. Ezt a forgalmat közvetlen költségekkel lehet növelni, és gyors eredményeket hozhat.

Szoftveres méréseink nagyságrendileg fel tudják mérni a piaci szereplők látogatottságát. Ennek segítségével körvonalazódik a versenytársak piacon elfoglalt poziciója.

Az autókereskedő vállalkozások weboldalának forgalma a következőképpen alakul:

Keresőoptimalizálás autókereskedéseknek - forgalom eloszlása

Keresőoptimalizálás autókereskedéseknek – forgalom eloszlása

A hasznaltauto.hu egyértelműen piacvezető pozícióban van, mind organikus (230,000) mind fizetett forgalom (106,000) tekintetében. Az autoscout24.hu és joautok.hu követi őket jelentős organikus forgalommal (171,000 és 117,000)

Erős korreláció figyelhető meg a kulcsszavak száma és az organikus forgalom között

  • hasznaltauto.hu: 57,000 kulcsszó → 230,000 organikus látogató
  • autoscout24.hu: 22,500 kulcsszó → 171,000 organikus látogató
  • kocsi.hu: 21,400 kulcsszó → 63,700 organikus látogató

Néhány oldal nagyon alacsony kulcsszószámmal működik (pl. aaaauto.hu: csak 34 kulcsszó)

A magas kuclsszókészlet szükséges ahhoz, hogy az organikus forgalma megfelelően tudjon növekedni.

hasznaltauto.hu organikus forgalom:

hasznaltauto.hu organikus forgalma

Keresőoptimalizálás autókereskedéseknek – hasznaltauto.hu organikus forgalma

A forgalom mérésnél fontos megvizsgálni a legforgalmasabb aloldalakat is.

A joautok.hu legforgalmasabb aloldalai a következők:

joautok.hu legforgalmasabb aloldalai

Keresőoptimalizálás autókereskedéseknek – joautok.hu legforgalmasabb aloldalai

Hasznos, ha tudja mi mit jelent a fenti ábrán:

  • URL: A vizsgált aloldal linkje.
  • Traffic: Ennyi látogató érkezik az adott oldalra.
  • Value: Az oldal pénzben kifejezett becsült értéke. Azt mutatja meg, hogy az adott oldal ugyanekkora forgalmáért, mennyit kellene fizetett hirdetésekre költeni.
  • Keywords: Azok a kifejezések, amelyekkel az aloldal a top 100-ban rangsorol a Google találati listájában. 
  • Top keyword: Az oldal főkulcszszava.
  • Volumen: Az oldal főkulcsszavának havi keresési mennyiségét mutatja meg.
  • Position: A főkulcsszó helyezését mutatja meg a találati listában.

A joautok.hu legforgamasabb oldala a főoldal, amely főkulcsszava a “ jóautók”. Ebben az esetben a jóautók egy brand keresés, amelyre átlagosan 35000-en keresnek, ami már önmagában is elég magas forgalomat hoz a weboldalnak, de a főoldal teljes forgalma mégis 56344. Ez azért fordulhat elő, mert ez a főoldal további 895 kulcsszóra is rangsorol még, amelyek további forgalmat vonzanak be.

A főoldal organikus látogatottsága megközelítőleg 1600 dollár értéket képvisel. Ez azt jelenti, ha ugyanezt a forgalmat Google Ads vagy hasonló hirdetési platformokon szeretnénk elérni, akkor ekkora összeget kellene reklámokra költenünk. Ez az érték dinamikusan változik, hiszen függ az adott kulcsszavak aktuális piaci árától.

Fontos különbség azonban, hogy míg a fizetett hirdetésekből származó forgalom azonnal megszűnik a kampányok leállításával, egy jól felépített SEO stratégiával generált organikus látogatottság tartósan fennmaradhat. Éppen ezért kulcsfontosságú a megfelelő kulcsszavak feltérképezése és az ezekre történő optimalizálás, mivel ez jelentősen javíthatja a weboldal természetes látogatottságát.

Hogyan lehet növelni a forgalmat?

A weboldalak forgalmának növeléséhez többféle stratégia alkalmazható:

  • A weboldal forgalmának növelése sokféle stratégia alkalmazásával érhető el, amelyek közül néhány kulcsfontosságú elemet érdemes kiemelni és részletesen megvalósítani.
  • SEO optimalizálás az egyik legelső és legfontosabb lépés, amelybe beletartozik a kulcsszókutatás, ahol a legrelevánsabb kifejezéseket keressük, hogy az oldal könnyebben megtalálható legyen a keresőkben. A technikai SEO elemek, mint a gyors betöltési idő, mobilbarát kialakítás és a megfelelő metaadatok beállítása, alapvetőek a jobb helyezés eléréséhez. Az On-Site SEO magába foglalja az oldal struktúrájának, a belső linkek és a tartalom optimalizálását, hogy a látogatók számára minél relevánsabb és áttekinthetőbb legyen.
  • A tartalommarketing egy másik alapvető stratégia, hiszen a rendszeres, magas minőségű tartalom publikálása nemcsak a látogatók érdeklődését kelti fel, hanem SEO szempontból is hasznos. Ehhez kapcsolódik a linképítés, amely a megbízható külső forrásokból érkező hivatkozások segítségével növeli az oldal hitelességét a keresőmotorok szemében.
  • A forgalom növeléséhez PR tevékenységek is hozzájárulnak, amelyek lehetőséget biztosítanak a szélesebb közönség elérésére, különösen, ha ezeket online és offline csatornákon is alkalmazzuk. A videó- és podcast-készítés népszerű formátumok, amelyekkel látogatók újabb rétegeit vonzhatjuk az oldalra, különösen a vizuális és hallásalapú tartalomfogyasztók körében.
  • Végül, a Social Média aktivitás kiemelkedő szerepet játszik a forgalom növelésében. A közösségi média platformokon való rendszeres jelenlét és az elkötelezett követőtábor kiépítése segít az oldal forgalmának folyamatos növelésében, miközben közvetlen kapcsolatot teremt a potenciális látogatókkal és vásárlókkal.

Új ügyfelek futószalagon!

Tudja meg, milyen kulcsszavakra érdemes fókuszálni, és növelje organikus forgalmát a segítségünkkel! Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Ajánlatot kérek

Technikai felépítés

A gyorsan betöltődő weboldal alapvető fontosságú, mivel jelentős hatással van a felhasználói élményre és a SEO-ra egyaránt. Azok a látogatók, akiknek nem kell sokat várniuk az oldalra, kevésbé hajlamosak elhagyni azt, mielőtt megnéznék a tartalmat, ezáltal alacsonyabb a visszafordulási arány, ami pozitívan hat az oldal rangsorolására.

Emellett, a Google a rangsorolási algoritmusaiban előnyben részesíti a gyors oldalakat, mivel ezek jobban kielégítik a felhasználói elvárásokat, különösen a mobilos kereséseknél, ahol a gyors elérés még fontosabbá vált.

A Google algoritmusai úgy működnek, hogy a lassan betöltődő oldalakat hátrébb sorolják a találati listán, mivel ezek megnehezítik a felhasználói interakciót és növelik a keresésből történő visszafordulások számát. Egy 2-3 másodperc alatti betöltési idő ma már jónak számít, és bár a Google számára ez az optimális szint, a további sebesség növelése önmagában már nem ad nagyobb előnyt.

Tehát, miközben a gyors betöltés jelentős SEO-támogatást ad, a figyelemre méltó tartalom és a megfelelő kulcsszavak használata is elengedhetetlen a magas rangsorolás eléréséhez.

Sok esetben nem fordítanak kellően nagy figyelmet a sebesség optimalizálásra, pedig a weboldaluk zavaróan lassan töltődik be.

Ezért fontos, hogy ezeket a hibákat mielőbb korrigáljuk, mert a helyezések és a forgalom csökkenéséhez vezethetnek.

A hasznaltauto.hu betöltési sebessége viszonylag lassúnak mondható. Asztali gépen 60-as, mobilon pedig csak 32-es értékelést kapott.

hasznaltauto.hu teljesítménye asztali géepn

Keresőoptimalizálás autókereskedéseknek – hasznaltauto.hu teljesítménye asztali gépen

hasznaltauto.hu teljesítménye mobilon

Keresőoptimalizálás autókereskedéseknek – hasznaltauto.hu teljesítménye mobilon

Mobilon, az oldal legelső tartalmi eleme 4,9 másodperc alatt töltődött be, míg a legnagyobb méretű elem 17 másodperc alatt. Ez már könnyen okozhat „visszafordulást” a felhasználók részéről.

hasznaltauto.hu betöltési sebessége

hasznaltauto.hu betöltési sebessége

Az autoscout24.hu sebességét letesztelve elmondható, hogy egészen jól optimalizált.

A weboldal asztali értéke: 98-as, míg telefonon: 70-es értéket sikerült elérnie.

autoscout24.hu teljesítménye asztali gépen

Keresőoptimalizálás autókereskedéseknek – autoscout24.hu teljesítménye asztali gépen

autoscout24.hu teljesítménye mobilon

Keresőoptimalizálás autókereskedéseknek – autoscout24.hu teljesítménye mobilon

Az elemek betöltési sebességén is egyértelműen látszik a különbség. Mobilon, az autoscout24.hu első tartalmi eleme 0,4 mp alatt, a legnagyobb tartalmi eleme 1,2 mp alatt tölt be. Ezek az eredmények egy egészen gyors weboldalra vallanak.

autoscout24.hu betöltési sebessége

autoscout24.hu betöltési sebessége

Megvizsgálva a többi versenytársat, elmondható, hogy többnyire közepesen optimalizált weboldalaik vannak, bizonyos esetekben, (főleg mobilon) találhatóak egészen lassú weboldalak is.  pl. a hasznaltauto.hu és a joautok.hu kimondottan alacsony értékekekkel rendelkezik.

Néhány oldalnál egyértelműen kijelenthető, hogy ha az oldalon kijavítjuk a technikai hibákat, ami a lassúságot okozza, akkor azt nem csak a Google, de a felhasználók is értékelni fogják.

Autókereskedések aloldalainak sebesség értéke

Autókereskedések aloldalainak sebesség értéke

Backlinkek – Domain Authority

A lenti elemzéshez azonban fontos tisztázni, hogy mi is az a DA érték:

A Domain Authority (röviden DA) egy olyan mutató, amely azt jelzi, hogy egy weboldal mennyire tekintélyes és megbízható az interneten. Ezt a pontszámot 1-től 100-ig adják meg, ahol a magasabb érték azt jelenti, hogy a weboldal nagyobb eséllyel kerül előre a Google keresési eredményeiben. A DA értéket több tényező alapján számítják ki, például hogy hány másik weboldal hivatkozik rá, és milyen erősek ezek a hivatkozások. Minél több és jobb minőségű weboldal hivatkozik egy oldalra, annál magasabb lesz a DA értéke.

Nézzük meg az általunk vizsgált autókereskedések weboldalainak DA értékét:

Autókereskedések weboldalának domain authority értéke

Autókereskedések weboldalának domain authority értéke

hasznaltauto.hu kiemelkedik mind DA (53) mind hivatkozó domainek (2100) számában, ami tükrözi erős SEO jelenlétét és autoritását, összhangban a magas organikus forgalommal. Őket követi a joautok.hu 36-os DA értékkel, majd a dunaauto.hu, dasweltauto.hu, schiller.hu és pappas.hu is 34-es DA értékkel holtversenyben.

Keresőoptimalizálás autókereskedőkenk - hivatkozó domainek száma

Keresőoptimalizálás autókereskedőkenk – hivatkozó domainek száma

A hivatkozó domainek olyan egyedi weboldalak, amelyek linkekkel mutatnak egy adott weboldalra. Ezek a linkek segítenek a keresőmotoroknak értékelni az oldal hitelességét és rangsorolását, mivel minél több releváns és minőségi hivatkozó domain mutat egy weboldalra, annál nagyobb lehet a DA értéke a keresési találatok között.

A hivatkozó domainek száma alapján a weboldalak közötti eltérések jelentős SEO teljesítménybeli különbségeket tükröznek. A hasznaltauto.hu (2100 hivatkozó domain) és joautok.hu (1500 hivatkozó domain) erős linkprofilt mutatnak, ami nagyban hozzájárul magas organikus forgalmukhoz. Ezek a weboldalak sok külső linket vonzanak, ami javítja a DA értéküket és láthatóságukat a keresőmotorokban.

Elégedetlen a SEO eredményeivel?

Mi segítünk megtalálni a hiányosságokat és kiaknázni a lehetőségeket. Kérjen konzultációt most!

Ingyenes konzultáció

Hogyan fejlődhet az autókereskedő piacon?

Technikai SEO fejlesztések

Az autókereskedők weboldalainak sebessége, mobilbarát kialakítása és a technikai hibák kiküszöbölése alapvető fontosságú. A gyors oldalbetöltés és a mobilra optimalizált dizájn különösen fontosak, hiszen egyre több felhasználó böngészi az internetet mobil eszközökön.

Ahogy említettük a weboldal sebesség nem kiemelkedően jelentős SEO szempontból, de egy bizonyos sebesség alatt, jelentős visszaesést tapasztalhat a rangsorolásban.

A technikai SEO túlmutat a reszponzivitáson és a sebességen. Számos technikai beállítás létezik, amelyhez érdemes SEO szakértőt fogadni.

Tartalmi stratégia és relevancia

A minőségi, releváns tartalom hosszú távon hozzájárulhat a jobb organikus keresési eredményekhez. Fontos, hogy az autókereskedők rendszeresen frissítsenek blogbejegyzéseket, híreket, esetleg autóteszteket vagy vásárlási útmutatókat. Az információk frissítése és aktualizálása bizalmat ébreszt a látogatókban és a Google keresőrobotjai is jobban értékelik az ilyen tartalmakat.

Lokális SEO optimalizálása

A lokális keresési eredményekben való jelenlét is kulcsfontosságú,, hiszen az emberek főleg  a környezetükben keresnek autókereskedőket. A Google My Business oldal optimalizálása, a helyi vélemények gyűjtése, valamint a helyi kulcsszavakra való optimalizálás mind hozzájárulhat a jobb láthatósághoz.

Linképítés és domain hitelesség növelése

A versenytársak elemzése rámutat, hogy a magas Domain Authority (DA) értékkel rendelkező weboldalak, mint például a hasznaltauto.hu (53 DA), jelentős előnyt élveznek. Azonban megfelelő SEO stratégiával és kitartással bárki elérheti a találati listák élét. A minőségi backlinkek szerzése más megbízható weboldalakról nemcsak növeli a DA értéket, hanem javítja az oldal hitelességét is, így a linképítés elengedhetetlen, ha előre akarunk kerülni a találati listákon a magas keresettségű kulcsszavakra.

Versenytárs elemzés és piaci trendek figyelése

A versenytársak SEO stratégiáinak folyamatos figyelemmel kísérése lehetőséget ad a saját stratégiák finomhangolására. A versenytársak rendszeres elemzése szükséges a hatékony SEO stratégia kialakítására..

Több látogatót szeretne weboldalára?

Fokozza SEO stratégiáját szakértőinkkel, és érje el a top találatokat!

Lépjen velünk kapcsolatba

Hasznosnak találta a cikket?