Blog
Írta: Nagy László 2019. július. 30.

Google cégem optimalizálás – PRO TIPPEK

Bezár / Kinyit
Tartalomjegyzék

Hogyan hozd ki a maximumot a Google Cégemből?

Használd ki a Google Cégem optimalizálás valódi potenciálját!

Kövesd ezeket a tippeket a teljes optimalizáláshoz, így a legtöbbet hozhatod ki regisztrációdból!

A Google Cégem egy igazán hatékony eszköz lehet egyes cégek számára, általa több ügyfél figyelmét kelthetik fel. Ennek ellenére a legtöbb cég nem használja ki a lehetőségeket!
Amikor az átlag felhasználó létrehoz egy profilt, csak kitölti az alapvető elérhetőségi adatokat, és végül nagyjából ennyiben hagyja a dolgot.
Ez indulásnak megfelelhetne, de van számos további részlet, amelyet ha optimalizálunk, akkor nagyban javíthatunk a megjelenési rangsorunkon.
Ugyanezen részletek szintén segítik megmutatni a vállalkozás szakértelmét, ösztönzik a bizalom kialakulását és a látogatókat vásárlókká teszik.

És az egészben az a legjobb, hogy ez nem is bonyolult, csak egy kis időre és következetességre van szükségünk!

 

1. Elérhetőségek

Nyilvánvalóan meg kell adjuk a cég üzleti elérhetőségét, ez magában foglalja a címet, a szolgáltatásunk területét, a nyitvatartási időt és a telefonszámot.

Google cégem optimalizálás

 

2. A cégem bemutatása

A Google cégem megfelelő bemutatása nemcsak a rangsorolásunkon javíthat, de nagyszerű lehetőséget kínál arra, hogy a keresőknek bemutassuk, miért is válasszanak éppen bennünket.
Sokan nem megfelelően készítik el a cég bemutatását, vagy egyszerűen nem is írnak itt semmit. Fontos, hogy mint bármely más tartalomnál, itt is koncentráljunk az ügyfelek számára megoldandó problémákra, ne pedig csak arról írjunk, hogy mióta szereplője a cég az üzleti életnek, mekkora a vállalkozás mérete, mint ahogyan a legtöbben ezt teszik. Az ügyfelek fejével kell gondolkodni, nem pedig a saját egónkat fényezni!

Természetesen nagyon fontos a megfelelők kulcsszavak használata, amelyekre a felhasználók kereshetnek, de azért nem kell túlzásokba sem esni.  Ne feledd, hogy a leírásnál a karakterek száma maximum 750 lehet, ezért ügyelj arra, hogy a legfontosabb információk a szöveg elején legyenek, máskülönben lehet, hogy el sem olvassák őket.

3. Vélemények

A pozitív vélemények sokat segíthetnek abban, hogy a felhasználók számára ismeretlen vállalkozás egy megbízható cégként mutassa be magát. Ez nagyon fontos, mert az emberek tudatában mélyen gyökerezik, hogy megbízható céget keresnek. Alapvető fontosságú hogy legyenek a termékeinkről, illetve szolgáltatásainkról vélemények, hiszen mikor a látogatók látják, hogy mások már vásároltak és elégedettek voltak a termékkel vagy szolgáltatással, akkor azt feltételezik, hogy Ők is elégedettek lesznek majd és hasonló tapasztalatokkal fognak gazdagodni, mint a vélemények írói.

Ahhoz, hogy a korábbi felhasználók véleményt hagyjanak, nagy energiákat kell megmozgatnunk, de ez megéri, hiszen nagyban befolyásolja a kialakult bizalmat a leendő ügyfelek részéről. Kulcsfontosságú kérdés, hogy a vásárlók mikor vannak emocionálisan a leginkább pozitív állapotban. Valószínűleg azonnal a vásárlás után, vagy akár még korábban is, ekkor kaphatjuk a legpozitívabb véleményt.

Fontos megbizonyosodnunk arról, hogy a vásárló véleménye hasznos-e az új, potenciális felhasználók számára, hiszen azt szeretnénk, ha útmutatást kapnának a legfontosabb részletekről. Kell, hogy kiemeljék a megoldott problémákat, és hogy ez milyen pozitív hatással volt rájuk. Ez teszi igazán áttekinthetővé, számunkra hasznossá, hatékonnyá a véleményt.

Vegyünk egy példát:

Melyik véleményt érzed hasznosabbnak?

Richárd egy nagyon jó ügyvéd, ajánlom a szolgáltatását.”

Vagy

„Amikor a NAV vizsgálatom kezdődött, Richárd segített csökkenteni az aggodalmaimat és a bizonytalanságot, mivel szilárd stratégiát dolgozott ki. Több millió forintot takarított meg számomra és az egész ügymenetet olyan egyszerűvé tette, amennyire még remélni se mertem. Ez nekem kulcsfontosságú volt, mert miközben ő harcolt a cégem érdekében, lehetővé tette számomra, hogy én csak a vállalkozásom irányításával foglalkozzak. A hozzáértése megszabadított az aggódástól, nagyon ajánlom a szolgáltatását.

Az első vélemény pozitív, de semmitmondó, üres frázis. A második viszont már világos képet ad arról, mit várhatunk el, ha Richárd-dal működünk együtt.

Google cégem vélemények kezelése

 

Mindenképpen válaszoljunk minden véleményre, mert ez is azt bizonyítja, hogy törődünk az ügyfelekkel. Ez minden véleményre igaz, különösen a negatívra! Segít ellensúlyozni az általa okozott károkat, ugyanakkor egyszerre azt is mutatja, hogy hajlandóak vagyunk foglalkozni az ügyfelekkel kapcsolatos problémákkal.

Szakértői segítségre vágysz? Lép kapcsolatba velünk. 

4. Bejegyzések

A Google Cégem szolgáltatásban szereplő bejegyzések, hozzászólások javíthatják a láthatóságot abban a pillanatban, amikor egy látogató az általad kínált terméket, szolgáltatást keresi.
A konverziók számának növelésében hatékonyan segíthetnek, mert lehetőséget adnak címsor, kép, szöveges üzenet és cselekvésre buzdító gombok megjelenítésére.

A jelenlegi CTA-k:

  • Foglalás
  • Online rendelés
  • Vásárlás
  • Tudj meg többet
  • Ajánlatot kérek
  • Hívjon most

Azok, akik használják a bejegyzéseket, általában hirdetési típusú tartalmak közzétételére használják őket, de felhasználhatóak egyszerű információs tartalmak közzétételére is. A legfontosabb, hogy a keresők számára vonzó legyen, függetlenül attól, hogy promóciós vagy információs típusú a bejegyzés. A jól megtervezett üzenet és a cselekvésre ösztönzés nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a keresők kapcsolatba lépjenek veled és ezzel kezdetét is veheti értékesítés.

Cselekvésre ösztönözhetjük a látogatókat egy azonnali telefonhívás lehetőségével, a weblapra irányítással, ahol megvásárolhatnak valamit, vagy cikket elolvashatnak, időpontot foglalhatnak, stb.
Egy megjegyzés: ha a bejegyzés jobb alsó sarkában található ikonra kattintasz, generálhatsz egy linket az adott bejegyzéshez, amelyet megoszthatsz más közösségi média platformokon is.

5. Kérdések és válaszok

Figyelembe véve, hogy a SEO teljes alapja a keresők kérdéseire adott válasz, nem meglepő, hogy a kérdések és válaszok nagy szerepet játszanak a Google Cégem profil optimalizálása során.
Ennek szépsége abban rejlik, hogy nem kell arra támaszkodnod, hogy mások megtalálják a profilt és kérdéseket tegyenek fel. Mivel nem látszik, hogy ki tette fel a kérdést, te magad is feltehetsz kérdéseket és megválaszolhatod azokat.

A kérdések és válaszok 2 dologban segítenek bennünket:

  • Segít abban, hogy a profil magasabb rangú legyen, ami több megtekintést eredményez a vállalat számára. A több megtekintés általában több vásárlót eredményez, ez pedig magasabb bevételt jelent!
  • Segít bemutatni a szakértelmet a potenciális ügyfelek részére. A válaszok megmutatják, mit tudsz és hogy képes vagy-e segítséget nyújtani az ő problémájukra, előnyös lesz-e neki a vásárlás, jó lesz-e veled együttműködni szolgáltatás esetén.

Fontos, hogy a kérdéseket a vevők szempontjából nézzük. Ne kövesd el azt a hibát, hogy haszontalan, ön-promózós anyagot készítesz. Ehelyett válaszolj olyan kérdésekre, amelyeket általában a vásárlóktól, ügyfelektől hallasz.

6. Fotók

A legtöbb Google cégem profil nagyon kevés képet tartalmaz, sőt van olyan is, hogy egyáltalán nincsenek fotók feltöltve, ami nagy hiba, egy igazi elvesztegetett lehetőség.
Általában a profil tulajdonosa csak néhány képet tesz fel az üzlet kirakatáról, bejáratáról, ami elegendő arra, segítséget nyújtson annak megtalálásában azoknak a vásárlóknak, akik személyesen keresik fel az üzletet. Viszont a további képek segítik profilodat abban, hogy jobb helyezést érjen el a rangsorolásban, valamint bemutathatja termékeidet és szolgáltatásaidat is.

Fontos, hogy ezekről tegyünk fel képet:

  • Üzlet fizikai megjelenése
  • Termékeid/szolgáltatásaid
  • Az általad használt termékek/szolgáltatások
  • A klienseid/megrendelőid
  • Alkalmazottak

Fontos, hogy gyakran tölts fel új képeket. Amennyiben még nem töltöttél fel képet, feltehetsz többet is akár egyszerre, de ügyelj arra, hogy a későbbiekben is maradjon feltöltendő kép a tarsolyodban, mert nemcsak a képek feltöltése, hanem a következetes, állandó feltöltés is segít a profil rangsorolásában. Ideális esetben törekedj arra, hogy hetente legalább egy, vagy akár több képet is feltölts. Viszont a SEO alapokhoz igazodva a minőség itt is fontosabb, mint a mennyiség.

A képek feltöltése nemcsak a rangsorolás érdekében történik, hanem amiatt is, hogy a potenciális ügyfelek tisztább, jobb képet kapjanak arról, hogy termékeid/szolgáltatásaid miként tudják őket segíteni. Emiatt mindig nagy felbontású, kiváló minőségű képeket tölts fel!

7. Termékek

Emeld ki az általad kínált termékeket, ezzel biztosíthatod a jobb megjelenést a keresőben, és növelheted annak a valószínűségét, hogy a látogatókból vásárlók váljanak.
Lehetőség van „cselekvésre buzdításra” is a “Learn more” vagy “Buy now” gomb használatával, amely kattintással a látogató rögtön a weboldaladra lesz irányítva. Ez egy igen egyszerű, de nagyszerű lehetőség.

Google cégem optimalizálás - termékek szerkesztése

 

8. Szolgáltatások

Nagyszerű lehetőség kiemelni, hogy mit tudsz tenni az ügyfelekért, bár ez az opció kissé korlátozott. A Google automatikusan javasol szolgáltatásokat az beállított szolgáltatási kategóriád alapján, viszont sokszor sajnos sok logikus lehetőség hiányzik. De a képen jelölt funkció segítségével általában megoldható, hogy beállítsd a saját, egyedi szolgáltatásaidat.

Google Cégem szolgáltatások felvitele

A kéretlen változások kezelése

Időnként előfordul, hogy a profilodban olyan változások szerepelnek, amelyeket nem te hoztál létre. Lehetséges, hogy a Google algoritmusa ajánl változtatásokat, a keresők, vagy akár versenytársak ajánlásai alapján.

Ha nem jelentkezel be gyakran és nem utasítod el ezeket a javaslatokat, akkor a Google alkalmazni kezdi őket, ez viszont komoly károkat okozhat a vállalkozásodnak. Ronthatja a megjelenést, és a potenciális ügyfelekre tett benyomást.

Emiatt javaslom, hogy legalább hetente jelentkezz be és kövesd figyelemmel a változásokat. Ez nem kellene, hogy gondot okozzon, hiszen ha jó eredményt szeretnél elérni, mindenképpen hetente úgyis be kell lépned, hogy bejegyzéseket hozz létre, fényképeket tölts fel vagy értékelésre válaszolj.

Regisztráld vállalkozásod a Google Cégemben itt.

Szeretnél hathatós segítséget kapni a Google cégem optimalizálásban? Keresd fel a pengemedia oldalát.

 

 

Témakörök
Tetszett a cikk? Szeretnél további hasznos tartalmakat olvasni?
Akkor iratkozz fel és küldünk egy emailt, ha hasonló cikket jelenítünk meg: