Tartalommarketing – Hogyan készítsünk jó tartalmat?
Hogyan készítsünk olyan tartalmat, amit az emberek valóban akarnak?
Mit látsz az első képen?
Egy kalapot? Pedig valójában ez egy kígyó, ami épp lenyelt egy elefántot.
Mi a tartalommarketing
Az a baj a legtöbb céggel, hogy ha van egy kalapjuk, semmi mást nem akarnak, mint azt eladni. Csak hát, ha valamit nagyon akarunk, egyre görcsösebbé válunk, és kudarcot vallunk. Ellenben, ha a kínálatunk mögé teszünk valamit, például érdekes és hasznos történeteket, tartalmat, amitől az értékesítésünk nem tűnik tukmálásnak, akkor a siker is előbb jön.
Márpedig a tartalommarketing egy nagyszerű módja annak, hogy felhívjuk magunkra a figyelmet, és értéket adjunk a közönségünknek. De hogyan tudjuk megkülönböztetni magunkat a rengeteg más tartalomtól, ami naponta árasztja el az internetet? Hogyan tudjuk elkerülni, hogy erőltetettnek tűnjünk? Hogyan tudjuk létrehozni azt a tartalmat, amit az emberek valóban akarnak?
A válasz egyszerű: ismerjük meg a közönségünket. Ha tudjuk, hogy kik ők, mit akarnak, milyen problémáik vannak, és milyen megoldásokat keresnek, akkor könnyebben tudunk olyan tartalmat készíteni, ami releváns, hasznos és vonzó számukra. Ehhez pedig nem kell más, mint egy kis kutatás.
A kutatás segít abban, hogy megtaláljuk a közönségünk jellemzőit, érdeklődési körét, viselkedését és preferenciáit. Ehhez használhatunk online eszközöket, mint például a:
- Google Analytics,
- Google Trends,
- Facebook Audience Insights.
De ne feledkezzünk meg az offline módszerekről sem, mint például a:
- személyes interjúk,
- kérdőívek
- fókuszcsoportos kutatások.
Emellett arra is szükségünk lesz, hogy megértsük a közönségünk érzéseit, gondolatait és motivációit. Ehhez használhatunk olyan technikákat, mint például a vevői út feltérképezése, a vevői perszónák létrehozása vagy a történetmesélés.
Ha ezeket a lépéseket követjük, akkor képesek leszünk olyan tartalmat létrehozni, ami nem csak szükséges, hanem kívánatos is.
- Olyan tartalmat, ami nem csak eladni akarja a termékünket vagy szolgáltatásunkat, hanem megoldást nyújt a közönségünk igényeire.
- Olyan tartalmat, ami nem csak informálja vagy szórakoztatja a követőinket, hanem inspirálja vagy tanítja is őket.
- Olyan tartalmat, amiben nem egy unalmas kalap a főszereplő, hanem egy kígyó, ami lenyelt egy elefántot.
Ha az utóbbi kommunikáció felé tennél egy nagy lépést,
akkor keress minket bátran, szívesen segítünk a megfelelő tartalommarketing stratégia kidolgozásában.