Írta: Nagy László 2022. június. 3.

SEO tippek – 15 profi megoldás a jobb Google helyezéshez

A keresőoptimalizálás, azaz a SEO nem varázslat, ha ismersz pár jó megoldást amivel jobbá teheted az oldalad. Jól bevált módszerek megfelelő alkalmazása hozzásegíthet ahhoz, hogy a Google és a célcsoportod megtalálja a weboldalad.

Cikkünkben lépésről-lépesre mutatjuk meg, a haladó SEO tippeken keresztül, hogy hogyan írhatunk olyan tartalmat, ami jó helyen szerepel a Google találati listáján.

SEO kulcsszó

Az első lépés mindig a tartalom kulcsszavának kiválasztása, ha azt szeretnénk, hogy a tartalmunkat rangsorolja a Google.

A SEO céllal írt tartalmaknak minimum egy fő kulcsszóra kell fókuszálnia, de még jobb, ha 3-5 egymáshoz kapcsolódó kulcsszó szerepel az írásban.

Számos ingyenes, vagy olcsó kulcsszókutató eszköz áll a rendelkezésünkre, amelyek segítségével Google-barát tartalmat írhatunk. Ilyenek a következők:

  • Google Keyword Planner
  • Keyword Generator
  • Keyword Chef
  • Keysearch
  • Longtail Pro
  • Ubersuggest

Ezek az eszközök segítenek megtalálni a legjobban és legegyszerűbben rangsorolható kulcsszavakat, amelyek általában a nagy keresési volumennel rendelkező, ám máshol keveset szereplő kifejezések.

Keresési szándék

A felhasználó keresési szándékának az elemzése a 2. lépés, mert ha a tartalom nem igazodik a felhasználók által indított keresésekhez, akkor az oldal valószínűleg nem fog jól szerepelni a Google találati listáján.

2013-ban a Google kiadott egy algoritmus frissítést, az úgynevezett szemantikus keresési algoritmust, amely a keresőmotornak segít megérteni a felhasználók keresései mögött álló tényleges szándékot.

A szemantikus keresés jelentős áttörést jelentett, mert az új algoritmus nemcsak a kulcsszavakra keres, hanem a felhasználó lekérdésének nyelvezetéhez próbálja igazítani a találatokat.

Éppen ezért mielőtt a SEO-tartalom megírásába fognál, keress rá a Google-ban a kulcsszavadra. A legjobban rangsorolt oldalak pontos képet adnak kulcsszavunkra fellelhető sikeres tartalmakról és azok legfőbb jellemzőiről.

Miután a fentiek szerint megismerted a megfelelő kulcsszavakat a saját weboldalad tartalmát is azok mintájára szabhatod, hogy a te írásod is megfeleljen a felhasználói keresési szándékoknak.

SEO oldal cím

Az oldal címe, avagy a meta cím egy fontos elem, amely a Google-nak és a felhasználóknak is megmondja, hogy mi a témája egy adott weboldalnak.

Az oldalcím megjelenik a találatokban, ezért különösen fontos, hogy olyan egyedi és vonzó címeket írj, amelyek figyelemfelkeltőek és kattintást generálnak.

Haladó SEO tippek a címadáshoz:

  • Minden oldal számára egyedi címet hozz létre – ne duplikáld az oldalad címeit.
  • Pontosan fogalmazd meg, hogy miről szól az oldalad.
  • A fő kulcsszó kerüljön az oldal címének az elejére.
  • A cím tartalmazza másodlagos kulcsszavakat is. Legyen természetes hatása a használatnak és ne ismételd ugyanazt a szót.
  • Próbáld maximum 60 karakteresre írni a címet, mert ha hosszabb, akkor a Google találati oldalán lemaradhat a cím egy része.
  • Hass a felhasználóra számokkal, vagy érzelmes kifejezésekkel, hogy a cím hatására rá is kattintson az oldaladra.

SEO leírás

A meta description – oldal leírás – címke szintén egy fontos elem, amelyet a Google a weboldal listázásához használ fel.

Ezek a leírások a Google számára foglalják össze röviden, hogy miről szól a tartalmad, így a felhasználó már a Google találati listájában felmérheti, hogy az megfelel-e az igényeinek – a felhasználó keresési szándékának.

Ha a Google úgy ítéli meg a felhasználók lekérdezései alapján, hogy épp elég információt tartalmaz a meta description egy bizonyos, kiválasztott része, akkor csak ezt mutatja meg a találati listáján, így nem mindig szerepel majd teljes egészében az általad megírt szöveg.

Ettől függetlenül érdemes mindig a lehető legjobb meta leírásra törekedned – amely SEO és átkattintási arány szempontjából is optimalizált –, hogy elérd a lehető legjobb rangsorolást.

Haladó SEO tippek a jó meta description megírásához:

  • Foglald össze pontosan az oldal tartalmát.
  • Egyedi leírást írj minden oldalra – ne duplikálj.
  • A fő kulcsszó a meta leírás elején szerepeljen.
  • Használd a leírásban a másodlagos kulcsszavakat is a lehető legtermészetesebb formában, szóismétlés nélkül.
  • Próbáld maximum 160 karakteresre írni a meta leírást, mert ha hosszabb akkor a egy része lemaradhat a Google-ban.

SEO címsorok

Ha azt szeretnéd, hogy a Google rangsoroljon, kiemelt figyelmet kell fordítani a címsoroknak is.

A címsorok hierarchikus rendszert hoznak létre a tartalmadban, amit nemcsak a keresőmotorok érzékelnek, de a felhasználókat is segíti az olvasásban.

A tapasztalatlan írók sokszor csak keveset, vagy egyáltalán nem is foglalkoznak a címsor SEO optimalizálásával, pedig ez komoly hatással lehet a tartalom Google rangsorolására is.

Haladó SEO tippek a leghatékonyabb címsorokhoz:

  • Csak egy H1 címsor szerepeljen az oldalon.
  • Használd, azaz duplikáld az oldal meta címét, mert így a Google kisebb eséllyel fogja átírni a címeket a találati listáján. Ugyanakkor SEO szempontból is fontos a duplikálás, hogy a fő kulcsszavak mindkét HTML-helyen szerepelhessenek.
  • Tagold az írásokat H2 alcímekkel, és az alcímekben minél többet használja a kulcsszavakat.
  • Ne ess túlzásba a címsorok használatával sem – csak ott használd, ahol van értelme, mert összezavarhatja a felhasználókat.
  • Használj 3-6 alcímet egy cikkben

Kulcsszavak keresése

Ahhoz, hogy a Google rangsorolja a tartalmad, jó ha a kulcsszókutatási folyamat során a célkulcsszó több változatát is sikerül megtalálni.

Egy kulcsszó általában többféleképpen is beírható a keresőmotorba – ebben remek támaszaid lehetnek a kulcsszókutató eszközök.

A lényeg, hogy a tartalom megírásakor igyekezz az összes kulcsszóváltozatot beilleszteni a szövegbe, hogy maximálisan kihasználd a keresőszavak SEO-értékét.

Ne aggódj különösebben a kulcsszavak használatának gyakorisága miatt, mert a gyakoriság erőltetése mára már inkább egy elavult SEO technikának számít. Bátran fogalmazz természetesen a szövegben.

Kapcsolódó kifejezések

A SEO-ban a “kapcsolódó kifejezés” bármit lehet. A kapcsolódó kifejezések alapú SEO még egy kevéssé ismert keresőmotor optimalizálási megközelítés, mégis nagy hatással lehet a rangsorolásra.

Bár SEO és a kapcsolódó kifejezések koncepciója izgalmas témakör, mégis van rá egy egyszerű módszer, hogy könnyebben megértsd és a lehető legjobban használhatod a weboldalon.

Alapvetően minden egyedi kifejezésnek kapcsolata van más kifejezéssel, amelyek szintén kapcsolatot alkotnak.

Ha ezeket az kapcsolatokat szerepelteted az oldaladon, akkor megkönnyíted a Google-nak az oldalad megértését és a jó rangsorolást is.

Ha jó tartalom és a megfelelő a technikai SEO ellenére sem rangsorol jól a tartalmad, akkor nagy eséllyel a kapcsolódó kifejezések hiányoznak az oldaladról.

Példa a kapcsolódó kifejezések alapú SEO-ra:

Ha például olyan tartalmat szeretnél írni, ami a „Mi a kulcsszókutatás?” kérdésre rangsorol, olyan kapcsolódó entitásokat kell felvenni az oldaladra, amelyek szoros kapcsolatban állnak a „kulcsszókutatás” kifejezéssel.

Ezek a kifejezések a következők:

SEO tippek

  • adwords kulcsszó kereső
  • google kulcsszótervező
  • kulcsszó
  • kulcsszókereső
  • kulcsszótervező google

Eláruljuk, honnan tudtuk, hogy ezekre a kifejezésekre van szükség és hogy miként lehet megtalálni őket.

Ha ezzel vagy mással kapcsolatban kérdésed merült fel, írj nekünk üzenetet, készséggel válaszolunk és segítünk neked!

Bizalomkeltő tartalom

Írj bizalomkeltő tartalmat! Többször előfordul, hogy keveset foglalkoznak ezzel a szemponttal tartalomíráskor, pedig ezzel is nagy eredményeket lehet elérni a rangsorolás szempontjából.

A keresőmotorok fejlődésével egyre nagyobb a jelentősége a hiteles tartalomnak. A megbízhatónak tűnő webhelyek jobb felhasználói élményt nyújtanak és ezt a keresőmotorok figyelembe veszik, amikor rangsorolnak.

Haladó SEO Tippek a hiteles webhelyhez:

  • Legyen egy jól és alaposan megírt „Rólunk” oldalad .
  • Legyen információ arról, hogy ki publikálja az oldalon a tartalmakat.
  • Legyen egy „Kapcsolat” oldal elérhetőségekkel: e-mail címmel, valamint névvel, címmel és telefonszámmal, ha helyi vállalkozásról van szó.
  • Az egyes tartalmak bevezetőjében szerepeljenek a tartalom legfontosabb információi és a céljai, hogy a felhasználó tudja mire számíthat majd.
  • Ha webáruházad van, gondoskodj az egyértelmű és kielégítő ügyfélszolgálattal kapcsolatos információkról is, amelyek segítenek a felmerülő problémák megoldásában.
  • Győződj meg róla, hogy a webhely biztonságos HTTPS-kapcsolattal rendelkezik
  • Ne tartalmazzon a webhely tolakodó, felugró ablakokat, hirdetéseket, amelyek reklámcélból akadályozzák a felhasználók számára a tartalom megtekintését.

Téma szakértője, tekintélye vagy

A hivatásos újságírók és a nagy híroldalak szakértői nyilvánvalóvá teszik a szakértelmüket a keresőmotorok és elsődlegesen a felhasználók számára.

Az ilyen oldalakon a szerzők általában részletes életrajzzal rendelkeznek, amelyben felsorolják a témában való jártasságukat bizonyító képesítéseiket és tapasztalataikat.

A szakemberek szakmai hitelességét – és ezáltal a Google-ban való rangsorolásuk javítását – segítik a saját maguk által feltett bemutatkozó szövegek és a saját közösségi média fiókjaikra, vagy egyéb elérhetőségeikre, valamint más korábban közzétett tartalmaikra mutató linkek.

A Google keresési eredményei között időnként olyan információk is megjelennek, amelyek a Tudásgráf nevű saját adatbázisukból származnak.

A Tudásgráf felhasználja a nyilvános forrásokat (például a Wikipédiát, vagy a fent említetthez hasonló saját bemutatkozó anyagokat) és licenszel is adatokat annak érdekében, hogy a felhasználók minél több, értékes információhoz juthassanak.

A Google elemzi a forrásait és minél több hiteles helyről származó információt talál valakiről, annál megbízhatóbbnak ítéli az adatokat és összesítve meg is jeleníti azokat a felhasználók lekérdezésekor.

A jó rangsorolás érdekében érdemes követni ezt a gyakorlatot!

Ne titkold el, ha te vagy más írja a tartalmat és azt se, hogy milyen képesítések és tapasztalatok tesznek hivatottá a tartalom megírására.

Elég információ

A SEO célú tartalom írásnál két dolog is elronthatja a Google-ban való jó rangsorolás esélyeit.

Ezek az okok a következők:

  1. Nem elég a tartalom a keresési szándék kielégítéséhez.
  2. Túl sok a tartalom, amely a túl sok – a keresési szándékon kívüli – témát fed le.

Ha olyan témában írsz tartalmat, ami az általad írtnál jóval hosszabb magyarázatot igényelne, akkor az általában nem rangsorol jól. Ugyanakkor az sem hasznos SEO szempontból, ha a tartalom növelésének érdekében illesztünk be több szót.

Haladó SEO tippek a jó minőségű tartalomhoz:

  • Idő: A jól rangsoroló tartalmak és a versenytársak tartalmainak elemzése segít feltárni a tartalmi hiányosságaidat és meghatározni, hogy milyen tartalomra van szükséged.
  • Erőfeszítés: Az összes szükséges információt tedd bele az írásodba, ami kielégíti a keresési szándékot. Egy tartalomhoz szükség lehet extra információkra is, például: táblázatokra, diagramokra, grafikonokra, képekre és videókra.
  • Szakértelem: Nyújts pontos információkat a tartalmadban, anélkül, hogy a felhasználó igényeihez képest túlságosan összetett, vagy széleskörű lenne a téma feldolgozása.
  • A tartalom megírásakor a lehető legtömörebben, de mégis átfogóan fogalmazz és engedd, hogy a téma adja meg az írás hosszát.

Külső és belső linkek

A belső linkek szuperek a felhasználói élmény szempontjából és segít a tartalmadnak azáltal, hogy a látogatók hosszabb ideig maradnak a weboldaladon, így az oldal magasabb helyezést ér el a találati listán.

A külső linkek is jók SEO-szempontból, mert segítenek a keresőmotoroknak meghatározni a weboldalad hasznosságát, szakértelmét és minőségét.

Jó példa erre, ha más weboldalakra hivatkozol forrásként, amelyek alátámasztják a tartalomban szereplő adatokat és állításokat.

Ezekkel a hivatkozásokkal, megmutatod a felhasználóknak és a Google algoritmusának is, hogy az inteneten található más webhelyek is egyetértenek azzal, amit írsz.

Éppen ezért légy óvatos azzal is, hogy milyen webhelyekre hivatkozol.

Győződj meg róla, hogy megbízható-e a forrásod és a hivatkozásod!

Egy webhelyet gyakran a linkjei alapján ítélnek meg, és ha túl sok alacsony minőségű webhelyre linkel, akkor a webhely rossz hírnévre tehet szert, és ez visszaveti a rangsorolásban is.

Képek SEO optimalizálása

Minden szövegben elhelyezett képhez adj meg egy leíró fájlnevet és ALT szöveg attribútumot. Törekedj mindig a kulcsszavak feltüntetésére is! Fontos, hogy kulcsszavanként mindig csak egy kép fájlneve és ALT szöveg attribútuma legyen optimalizálva.

Az ALT szöveg attribútum lehetővé teszi, hogy alternatív szöveget adj meg a képhez, ha ezt a böngésző nem tudja megjeleníteni. Ez egy HTML kód, amelyet a keresőmotorok indexelési célból feltérképeznek.

A megfelelően optimalizált ALT szövegmező segít a képek rangsorolásában és a Google képkeresőben is.

Strukturált adatok

A strukturált adatok, más néven a Schema Markup egy speciális kódot jelent, amelyet hozzáadhatsz a weboldaladhoz, hogy leírja a tartalom egyes elemeit a keresőmotorok számára, ami alapján jobban megértik, hogy milyen tartalom található az oldalon.

A keresőmotorok ezt az információt arra használhatják, hogy a tartalmat még hasznosabb módon mutassák meg a keresési eredményekben, amelyeket általában “Rich Snippets”-nek vagy “Rich Results”-nak hívnak.

Jó példák strukturált adatokra:

  • Recept
  • TV-sorozat
  • Video objektum
  • Esemény
  • Szervezet
  • Helyi vállalkozás, étterem
  • Termék, ajánlat, összesített ajánlat

Mobilbarát honlap

A mai napig több weboldal – főleg a B2B értékesítő weboldalak – rendelkeznek leginkább asztali nézettel, ám nem rendelkeznek mobil nézettel, holott a Google már 2016-ban egyértelműen kijelentette, hogy ez nagyon fontos szempont a találati lista tekintetében.

Fontos a weboldal mobil nézete

A Google úgynevezett mobil-első indexelő keresőmotor. Ez annyit jelent, hogy a tartalmat feltétlenül mobilra kell optimalizálni, különben rossz helyen fog szerepelni a keresők találati listáján.

Ahhoz, hogy a webhelyed mobilbarát legyen, gondoskodj róla, hogy reszponzív legyen és gyorsan betöltődjön a weboldalad. Használj olyan tervezési elemeket, amelyek illeszkednek a mobil képernyőhöz.

A Google Mobilbarát tesztelő eszközével gyorsan tesztelheted, hogy jól működik-e a tartalom a mobilon is.

Tartalom teljesítménye

A rangsorolt tartalmak írásának az utolsó lépése a teljesítmény elemzése.

A tartalom közzététele utána, meg kell nézni a kulcsszavak rangsorolási pozícióját.

Ha a tartalom minden igyekezeted ellenére sem kerül olyan pozícióba a Google találati listáján, ahogy szeretted volna, ne csüggedj!

Vizsgáld meg mi történt és törekedj a javításra.

Ha profi segítségre van szükséged vedd fel velünk a kapcsolatot, hisz online marketing ügynökségünk seo szakértői a rendelkezésedre állnak és alapos elemzést követően átfogó, minőségi megoldást nyújtanak, annak érdekében, hogy az oldalad a lehető legjobban szerepeljen a keresőmotorok találati listáján.

Tartalom teljesítményének elemzése

Az alábbi a SEO-eszközökkel értékelheted, kielemezheted a tartalmad, és a rangsorolás javítása érdekében az elemzések alapján tudsz javítani rajta.

Ingyenes eszközök:

Google Search Console

Ezzel az eszközzel ellenőrizhető a kulcsszavak pozíciója, a megjelenések száma és az átkattintási arányok is. A Google Search Console többek között megmutatja, hogy rákattintottak-e az oldaladra és azt is, hogy miért jöttek, vagy éppen miért nem jöttek az oldaladra a felhasználók.

Google Analytics

Ez az eszköz lehetővé teszi a felhasználói viselkedés elemzését – az oldalmegtekintések, a munkamenetek, a visszafordulási arányok, az oldalon töltött idő és a felhasználói áramlás mérését a webhelyen, így jól elemezhetővé és mérhetővé válik a keresőoptimalizálás sikeressége is.

Fizetős eszközök:

Semrush

A Semrush nagyon hatékony és hasznos kulcsszókutató eszköz. Segítségével többek között folyamatosan képbe kerülhetsz a változásokkal, a versenytársak legjobb kulcsszavaival és átfogó jelentéseket kaphatsz a saját oldaladról, illetve más oldalakról is.

Ráadásul a Semrush a SEO-n túl, teljes marketing megoldást kínál a cégek számára – egyszerre használható tartalmi optimalizására, linkelemzésre és kulcsszókutatásra is.

Ahrefs

Az Ahrefs – a Semrushoz hasonlóan – egy olyan eszköz, amely egyszerre segít a kulcszókutatásban, a linképítésben és a versenytársak elemzésében is.

Rangsor követés, backlink elemzés és versenyelemzés szempontjából különösen hasznos platform, mert az Ahrefs egy felületen hatalmas mennyiségű adatot biztosít az ügyfeleinek.

Zárszó

Cikkünkben haladó seo tippeket adtunk arra, hogy hogyan érdemes olyan tartalmat írni, amely jó helyen szerepel a Google találati listáján.

A fenti lépésekkel maximális az esélye annak, hogy a megcélzott kulcsszavakra megtalálják a tartalmad és a weboldalad is.

A SEO, avagy a keresőoptimalizálás fantasztikus lehetőség arra, hogy még többen megismerjék a weboldalad.

A SEO nem sprint, hanem maraton – Arra készülj, hogy a keresőoptimalizálás egy hosszú ideig tartó, komoly szakmai tapasztalatot igénylő folyamat, egy befektetés, amely hosszú távon többszörösen megtérül majd.

SEO nem sprint hanem Maraton

Amennyiben professzionális SEO megoldásokra és arra törekszel, hogy a weboldaladat könnyedén megtalálja bárki az online keresők segítségével, vedd fel velünk a kapcsolatot!

Keresőmarketing ügynökség lévén biztosan tudunk segíteni, és a lehető legmagasabb szintű SEO szolgáltatást nyújtjuk számodra.

Forrás:

https://seochatter.com/how-to-write-content-that-ranks/

Hasznosnak találta a cikket?