Blog
Írta: Nagy László 2020. november. 19.

Webáruház keresőoptimalizálás – 17 remek megoldás

Bezár / Kinyit
Tartalomjegyzék

A webáruházak  számára az optimalizált termékoldal mindig is fontos volt. Ez még inkább elengedhetetlen egy járvány idején, amikor sokan az interneten keresik meg a számukra fontos termékeket ahelyett, hogy elmennének az üzletbe vásárolni. Mivel a Google találati oldalain ( SERP ) sok termék versenyez az elsődleges helyezésért, elengedhetetlen, hogy az oldalad szerepeljen a Google 1. oldalán. A felhasználók rengeteg keresési kifejezést használnak arra, hogy megtalálják a webáruházadban megtalálható termékeket.
Pro tipp: A hang alapú keresés az okos eszközök segítségével tovább fogja növelni a versenyt, ezért már most érdemes tudatosan építeni az oldalakat.

Ha jól optimalizálod a termékoldalad, akkor az nemcsak a forgalmat biztosítja, hanem elősegítheti a látogatók vásárlóvá alakítását. Ahhoz, hogy többen vásároljanak nálad, meg kell győződnöd arról, hogy a termékoldalak  jól vannak optimalizálva.

Összeszedtünk néhány nagyszerű megoldást a webáruház keresőoptimalizálás témakörében, valamint pár buktatót amit célszerű elkerülni.

Kulcsszókutatás

Legyen kulcsszóstratégiád! A kulcsszókutatás az alapja a termékoldalad optimalizálásának. Kulcsszókutatás során mindig olyan termékközpontú témákat használj, amelyeket a felhasználók keresnek.
A felhasználó keresésének szándéka az egyik legfontosabb, erre építs! Ha más csatornákból is, például hirdetésekből (Google Ads) is érkezik forgalom, akkor azt is érdemes felhasználni a kulcsszókutatásban. A jól teljesítő hirdetéseket beépítheted az oldalad meta címébe és leírásába, így magasabb átkattintási arányt (CTR) érhetsz el.

A termékoldalak célja, hogy vásárlást eredményezzen, ezért ellenőrizd, hogy a felépítése segíti-e a vásárlót, a termékleírás és a kapcsolódó információk tartalmazzák-e a kulcsszókutatásban feltárt kulcsszavakat.
Példa: Ha valaki Samsung S20 vásárlás kifejezésre keres, akkor az egyértelműen mutatja, hogy ő vásárolni akar.

Webáruház kulcsszókutatás

Optimalizálj!

Optimalizáld az oldalad meta címét és a leírást. A keresőben megjelenő jól megadott meta cím és leírás (Title és Description) nagyon fontosak a termékoldal optimalizálásában.

Webáruház keresőoptimalizálás

Mit érdemes használni:

  • A termék gyártója, márkája
  • A termék pontos neve
  • A termék modellszáma
  • Egyéb fontos információk: méret, szín, kiemelt tulajdonság

Strukturált adatok

Jelöld meg a termékoldalakat strukturált adatokkal. A megfelelő strukturált adat használatával az oldalad bővebb kivonatként jelenik meg a látogató számára, így nagyobb helyet fogsz elfoglalni a találati listában.
Ez nagyszerű módszer, mert hasznos információt adsz a felhasználóknak, ezért végül többen fognak az oldaladra kattintani.

Minden termékoldalnak tartalmaznia kell termék- és áttekintési sémát.

Használd a strukturált adatokat (Helyi keresőoptimalizálás témakörben itt írtunk erről) mint például:

  • Készletinformáció
  • Termékértékelés
  • Ár vagy ártartomány
  • Gyakori kérdések a termékkel kapcsolatban
  • Közzététel dátuma – utolsó frissítés dátuma

Valószínűleg a strukturált adatok használatához fejlesztőre lesz szükséged.

Szerezz a vásárlóktól véleményt, így még többen fognak a webáruházad linkjére kattintani, hiszen az emberek számára kiemelten fontos más felhasználók véleménye.

Pro TIPP: A vásárlók döntési szokásairól korábban már írtunk, ahol kiderült, hogy a kereső emberek 68%-a veszi figyelembe mások pozitív véleményét.

Amennyiben a termékoldalad rendelkezik valós véleményekkel a vásárlóidtól és az a Google találati listában megjelenik, akkor nagyobb átkattintási arányra (CTR) számíthatsz, így a webshop seo eredményesebb lesz.

GYIK használata

GYIK kérdések, strukturált adatok használata. A jobb minőségű tartalom, amely megfelel a felhasználók igényeinek kulcsfontosságú a jó helyezés eléréséhez. Amennyiben a látogatók nem találják hasznosnak a tartalmadat, akkor visszafordulnak. Így valószínűleg nem tőled fognak vásárolni.
A legtöbb kategória és termékoldal az optimalizált tartalomra vonatkozik, és nincs GYIK szekció, amelyet GYIK strukturált adatokkal jelölnének meg. Ez egy fontos fejlődési lehetőség a webáruházak számára.

Ez ezért fontos, mert ha a látogató már a Google keresőben megtalálja a keresésére a választ, akkor nem a Te oldaladról fog visszafordulni, vagyis hasznosabb voltál a versenytársaidnál.

Például:
Tegyük fel, hogy egy általános kérdésem lenne egy termékkel kapcsolatban. Ha a kérdés megjelenik az oldaladban felépített GYIK strukturált adatokban, és ez megválaszolja a felhasználó kérdését, akkor előnyre teszel szert. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy a webáruházad több terméket értékesítsen.

Webshop keresőoptimalizálás - Gyakori kérdések

Egyedi meta cím és leírás

Nem tudom megmondani, hányszor láttam, hogy egy webáruház ugyanazokat a meta adatokat használta a terméklista oldalon, ezzel hatalmas lehetőségeket elhalasztva.

Minden elem rangsorolhatja a webáruházad keresőoptimalizálását, ezért figyelj oda erre. Az egyedi és kulcsszavakat tartalmazó oldal cím és leírás tovább növeli az oldalad értékét és több látogatót hoz.

Webáruház meta elemek optimalizálása

Vásárlói vélemények

Azok a vásárlók akik megvásárolták, kipróbálták a terméket segítenek meggyőzni az új vásárlókat döntésük meghozatalában.

Hagyd, hogy a vásárlók megosszák tapasztalataikat, véleményeiket – ezzel növelheted a bizalmat, ha névvel, email címmel jeleníted meg az oldalon, valamint a tőled vásárló felhasználókat felcímkézed “ellenőrzött vásárló” minősítéssel.
A vásárlói véleményeket tartalmazó termékoldalak 58% -kal több látogatót eredményeznek, mint a vélemény nélküli oldalak.

Vannak más előnyök is! A vélemények segítenek a bizalom megteremtésében, valamint egyedivé teszik az oldaladat – ezzel is megkülönböztetve magad a versenytársaktól. Ezenkívül a Google gyakrabban frissíti az oldaladat az egyedi és friss tartalom miatt, ami továbbra is segíti a webáruházad optimalizálását.

Tesztelj, mérj!

Az olyan egyszerűen használható eszközök, mint a Google Optimize, vagy az Optimizely már kevés tudással is elkezdhető, amivel könnyen tudod tesztelni az oldalad módosítását. Módosíthatod az oldalad elrendezését, a kosár gomb színét, a kosár feliratot (kosárba teszem, megvásárolom, megrendelem) kifejezésekkel mind más eredményt fogsz elérni. A Te webáruházadban valószínűleg más gombfelirat fogja a legjobb eredményt hozni. Amikor cselekvésre ösztönző feliratokat használsz, az magasabb konverziót (több vásárlót) fog jelenteni.

Egyedi képek és videók

Az online vásárlás legnagyobb hátránya, hogy nem lehet kézbe fogni a kiválasztott terméket. Esetleg a termék mérete nem tükröződik jól a képen, ezért érdemes egyedi képet használni. Amennyiben a termékképre szöveget is készítesz, akkor szintén megelőzheted a többi webáruházat.

Webáruház termékek keresőoptimalizálás

A Youtube-on már nagyon sok termék tesztje, kicsomagolása, beüzemelése elérhető – melyet a saját webáruházadban megjelenítve tovább növelheted a felhasználói elégedettséget és a vásárlások számát.

Webáruház termékek kép optimalizálás

Sebesség

Ma már alapvetőnek tekintjük, hogy a webáruház responsive, és mobilon is tökéletes megjelenése van. A weboldalak betöltési ideje is ugyanilyen fontosságú, de erről kevés szó esik. Főleg a mobil verziós weboldalak esetében kritikus tényező, hogy az oldalunk gyorsan betöltődjön – nem csak WIFI-ről, hanem mobil hálózaton is. A gyors webáruházak magasabb konverziós arányt érnek el, weboldalad sebességét itt ellenőrizheted. Számold ki, hogy a sebességnövekedés mennyi bevétellel növeli a webáruházad forgalmát a Google szerint.

Technikai SEO

Webáruházad készítésekor ha nem jutott kellő energia a keresőoptimalizálásra, vagy csak elkerülte a figyelmedet, akkor a technikai seo auditot végezd el most. A termékoldalak esetében előfordulhat, hogy egy termék esetében csak szín vagy méretbeli eltérés van, melyek ugyanúgy létrehoznak azonos aloldalakat (url-eket). Ezek ismétlődő tartalommal, címkékkel rendelkezhetnek, amik gyengítik a webáruházad teljesítményét. A következőket érdemes ellenőrizni:

  • Ismétlődő title (meta címek)
  • Ismétlődő description (meta leírások)
  • Lassú betöltési idő
  • Kevés tartalom
  • Rossz hivatkozások: 301, 404, 500

Termékleírás

Gyakori hiba, hogy az induló webáruházak a gyártó vagy a nagykereskedő oldaláról veszik át a termék leírását. Tudjuk, hogy nagyon sok munka egyedi tartalmat írni. A gyártói leírások azonban általában nincsenek optimalizálva sem a fogyasztók keresési szándékaira, sem olyan fontos kulcsszavakra mely neked értéket képviselnek.
Egy termék adatlapja minél részletesebb, annál többet ér. Az ismétlődő tartalmak amúgy is inkább hátráltatják a keresőoptimalizálást.

Speciális oldalak törlése

Szezonális akciós oldalak törlése?  Ha létrehoztál egy oldalt a Black Friday-re, akkor azt hagyd úgy, ezt a következő évben újra felhasználhatod. Az új akció előtt 2-3 héttel elengedő az oldalt módosítani. Egy régi, jól bejáratott url magas megbízhatósági értékkel rendelkezhet, ezért nem javasolt törölni vagy módosítani.

Termékek törlése

Szinte minden webshopban előbb-utóbb eltűnik egy termék, mert már nem kapható, esetleg most nincs készleten. Ezeket a termékoldalakat nem érdemes törölni, ehelyett az ide érkező látogatók számára adj egy hírlevél feliratkozás kupont, vagy mutasd meg a hasonló termékeket. Ezzel a módszerrel építheted a hirlevél adatbázisodat is.

Webáruház termékek törlése

Téves strukturált adatok

A strukturált adatok segítenek a keresőrobotoknak a webáruházad tartalmát jobban megérteni. Így jobb minőségű találatokat tudnak adni a kereső embereknek. Amennyiben helytelenül használod az adatokat, akkor büntetést fogsz kapni.

Cselekvésre ösztönzés

Ha túl sok cselekvésre ösztönző elem, gomb (CTA) van az oldalon, az összezavarja a felhasználót.

Webáruház UX terv készítés

A termékadatlapnak a vásárlás felé kell terelnie a látogatót, de a túl sok gomb, szín, információ egy helyen való halmozott megjelenése hátráltatja a felhasználó döntését.

Megfelelő kulcsszó

Olyan kulcsszavakat, keresőszavakat válassz ki, amiknek a keresési mennyisége nagy, sokan keresnek rá. Az alacsony keresési mennyiséggel rendelkező kulcsszavak nem fognak vásárlót hozni az oldaladra.

Belső linképítés

A belső linkek építése nem kap kellő figyelmet. A főoldal és kategória oldalak linkelése gyakori, azonban a főbb cikkekre, kiemelt akcióra, termékre is érdemes linket építeni. Ezek mind támogatják a keresőoptimalizálást (long tail kifejezések) és kiválóan meg tudja növelni ezáltal a bevételt.

 

Témakörök
Tetszett a cikk? Szeretnél további hasznos tartalmakat olvasni?
Akkor iratkozz fel és küldünk egy emailt, ha hasonló cikket jelenítünk meg: