
Webáruház keresőoptimalizálás – 17 remek megoldás
Tartalomjegyzék
A webáruházak számára az optimalizált termékoldal mindig is fontos volt. Ez még inkább elengedhetetlen egy járvány idején, amikor sokan az interneten keresik meg a számukra fontos termékeket ahelyett, hogy elmennének az üzletbe vásárolni. Mivel a Google találati oldalain ( SERP ) sok termék versenyez az elsődleges helyezésért, elengedhetetlen, hogy az oldalad szerepeljen a Google 1. oldalán. A felhasználók rengeteg keresési kifejezést használnak arra, hogy megtalálják a webáruházadban megtalálható termékeket.
Pro tipp: A hang alapú keresés az okos eszközök segítségével tovább fogja növelni a versenyt, ezért már most érdemes tudatosan építeni az oldalakat.
Ha jól optimalizálod a termékoldalad, akkor az nemcsak a forgalmat biztosítja, hanem elősegítheti a látogatók vásárlóvá alakítását. Ahhoz, hogy többen vásároljanak nálad, meg kell győződnöd arról, hogy a termékoldalak jól vannak optimalizálva.
Összeszedtünk néhány nagyszerű megoldást a webáruház keresőoptimalizálás témakörében, valamint pár buktatót amit célszerű elkerülni.
Kulcsszókutatás
Legyen kulcsszóstratégiád! A kulcsszókutatás az alapja a termékoldalad optimalizálásának. Kulcsszókutatás során mindig olyan termékközpontú témákat használj, amelyeket a felhasználók keresnek.
A felhasználó keresésének szándéka az egyik legfontosabb, erre építs! Ha más csatornákból is, például hirdetésekből (Google Ads) is érkezik forgalom, akkor azt is érdemes felhasználni a kulcsszókutatásban. A jól teljesítő hirdetéseket beépítheted az oldalad meta címébe és leírásába, így magasabb átkattintási arányt (CTR) érhetsz el.
A termékoldalak célja, hogy vásárlást eredményezzen, ezért ellenőrizd, hogy a felépítése segíti-e a vásárlót, a termékleírás és a kapcsolódó információk tartalmazzák-e a kulcsszókutatásban feltárt kulcsszavakat. Ha szeretnél mélyebben belemerülni a keresőoptimalizálás rejtelmeibe, olvasd el a SEO alapok cikkünket, amely részletesen bemutatja az alapvető technikákat és stratégiákat.
Példa: Ha valaki Samsung S20 vásárlás kifejezésre keres, akkor az egyértelműen mutatja, hogy ő vásárolni akar.
Optimalizálj!
Optimalizáld az oldalad meta címét és a leírást. A keresőben megjelenő jól megadott meta cím és leírás (Title és Description) nagyon fontosak a termékoldal optimalizálásában.
Mit érdemes használni:
- A termék gyártója, márkája
- A termék pontos neve
- A termék modellszáma
- Egyéb fontos információk: méret, szín, kiemelt tulajdonság
Strukturált adatok
Jelöld meg a termékoldalakat strukturált adatokkal. A megfelelő strukturált adat használatával az oldalad bővebb kivonatként jelenik meg a látogató számára, így nagyobb helyet fogsz elfoglalni a találati listában.
Ez nagyszerű módszer, mert hasznos információt adsz a felhasználóknak, ezért végül többen fognak az oldaladra kattintani.
Minden termékoldalnak tartalmaznia kell termék- és áttekintési sémát.
Használd a strukturált adatokat (Helyi keresőoptimalizálás témakörben itt írtunk erről) mint például:
- Készletinformáció
- Termékértékelés
- Ár vagy ártartomány
- Gyakori kérdések a termékkel kapcsolatban
- Közzététel dátuma – utolsó frissítés dátuma
Valószínűleg a strukturált adatok használatához fejlesztőre lesz szükséged.
Szerezz a vásárlóktól véleményt, így még többen fognak a webáruházad linkjére kattintani, hiszen az emberek számára kiemelten fontos más felhasználók véleménye.
Pro TIPP: A vásárlók döntési szokásairól korábban már írtunk, ahol kiderült, hogy a kereső emberek 68%-a veszi figyelembe mások pozitív véleményét.
Amennyiben a termékoldalad rendelkezik valós véleményekkel a vásárlóidtól és az a Google találati listában megjelenik, akkor nagyobb átkattintási arányra (CTR) számíthatsz, így a webshop seo eredményesebb lesz.
SEO ügynökség – Bevált megoldásokkal, profi seo szakértő csapattal.
GYIK használata
GYIK kérdések, strukturált adatok használata. A jobb minőségű tartalom, amely megfelel a felhasználók igényeinek kulcsfontosságú a jó helyezés eléréséhez. Amennyiben a látogatók nem találják hasznosnak a tartalmadat, akkor visszafordulnak. Így valószínűleg nem tőled fognak vásárolni.
A legtöbb kategória és termékoldal az optimalizált tartalomra vonatkozik, és nincs GYIK szekció, amelyet GYIK strukturált adatokkal jelölnének meg. Ez egy fontos fejlődési lehetőség a webáruházak számára.
Ez ezért fontos, mert ha a látogató már a Google keresőben megtalálja a keresésére a választ, akkor nem a Te oldaladról fog visszafordulni, vagyis hasznosabb voltál a versenytársaidnál.
Például:
Tegyük fel, hogy egy általános kérdésem lenne egy termékkel kapcsolatban. Ha a kérdés megjelenik az oldaladban felépített GYIK strukturált adatokban, és ez megválaszolja a felhasználó kérdését, akkor előnyre teszel szert. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy a webáruházad több terméket értékesítsen.
Egyedi meta cím és leírás
Nem tudom megmondani, hányszor láttam, hogy egy webáruház ugyanazokat a meta adatokat használta a terméklista oldalon, ezzel hatalmas lehetőségeket elhalasztva.
Minden elem rangsorolhatja a webáruházad keresőoptimalizálását, ezért figyelj oda erre. Az egyedi és kulcsszavakat tartalmazó oldal cím és leírás tovább növeli az oldalad értékét és több látogatót hoz.
Vásárlói vélemények
Azok a vásárlók akik megvásárolták, kipróbálták a terméket segítenek meggyőzni az új vásárlókat döntésük meghozatalában.
Hagyd, hogy a vásárlók megosszák tapasztalataikat, véleményeiket – ezzel növelheted a bizalmat, ha névvel, email címmel jeleníted meg az oldalon, valamint a tőled vásárló felhasználókat felcímkézed „ellenőrzött vásárló” minősítéssel.
A vásárlói véleményeket tartalmazó termékoldalak 58% -kal több látogatót eredményeznek, mint a vélemény nélküli oldalak.
Vannak más előnyök is! A vélemények segítenek a bizalom megteremtésében, valamint egyedivé teszik az oldaladat – ezzel is megkülönböztetve magad a versenytársaktól. Ezenkívül a Google gyakrabban frissíti az oldaladat az egyedi és friss tartalom miatt, ami továbbra is segíti a webáruházad optimalizálását.
Tesztelj, mérj!
Az olyan egyszerűen használható eszközök, mint a Google Optimize, vagy az Optimizely már kevés tudással is elkezdhető, amivel könnyen tudod tesztelni az oldalad módosítását. Módosíthatod az oldalad elrendezését, a kosár gomb színét, a kosár feliratot (kosárba teszem, megvásárolom, megrendelem) kifejezésekkel mind más eredményt fogsz elérni. A Te webáruházadban valószínűleg más gombfelirat fogja a legjobb eredményt hozni. Amikor cselekvésre ösztönző feliratokat használsz, az magasabb konverziót (több vásárlót) fog jelenteni.
Egyedi képek és videók
Az online vásárlás legnagyobb hátránya, hogy nem lehet kézbe fogni a kiválasztott terméket. Esetleg a termék mérete nem tükröződik jól a képen, ezért érdemes egyedi képet használni. Amennyiben a termékképre szöveget is készítesz, akkor szintén megelőzheted a többi webáruházat.
A Youtube-on már nagyon sok termék tesztje, kicsomagolása, beüzemelése elérhető – melyet a saját webáruházadban megjelenítve tovább növelheted a felhasználói elégedettséget és a vásárlások számát.
Sebesség
Ma már alapvetőnek tekintjük, hogy a webáruház responsive, és mobilon is tökéletes megjelenése van. A weboldalak betöltési ideje is ugyanilyen fontosságú, de erről kevés szó esik. Főleg a mobil verziós weboldalak esetében kritikus tényező, hogy az oldalunk gyorsan betöltődjön – nem csak WIFI-ről, hanem mobil hálózaton is. A gyors webáruházak magasabb konverziós arányt érnek el, weboldalad sebességét itt ellenőrizheted. Számold ki, hogy a sebességnövekedés mennyi bevétellel növeli a webáruházad forgalmát a Google szerint.
Technikai SEO
Webáruházad készítésekor ha nem jutott kellő energia a keresőoptimalizálásra, vagy csak elkerülte a figyelmedet, akkor a technikai seo auditot végezd el most. A termékoldalak esetében előfordulhat, hogy egy termék esetében csak szín vagy méretbeli eltérés van, melyek ugyanúgy létrehoznak azonos aloldalakat (url-eket). Ezek ismétlődő tartalommal, címkékkel rendelkezhetnek, amik gyengítik a webáruházad teljesítményét. A következőket érdemes ellenőrizni:
- Ismétlődő title (meta címek)
- Ismétlődő description (meta leírások)
- Lassú betöltési idő
- Kevés tartalom
- Rossz hivatkozások: 301, 404, 500
Termékleírás
Gyakori hiba, hogy az induló webáruházak a gyártó vagy a nagykereskedő oldaláról veszik át a termék leírását. Tudjuk, hogy nagyon sok munka egyedi tartalmat írni. A gyártói leírások azonban általában nincsenek optimalizálva sem a fogyasztók keresési szándékaira, sem olyan fontos kulcsszavakra mely neked értéket képviselnek.
Egy termék adatlapja minél részletesebb, annál többet ér. Az ismétlődő tartalmak amúgy is inkább hátráltatják a keresőoptimalizálást.
Speciális oldalak törlése
Szezonális akciós oldalak törlése? Ha létrehoztál egy oldalt a Black Friday-re, akkor azt hagyd úgy, ezt a következő évben újra felhasználhatod. Az új akció előtt 2-3 héttel elengedő az oldalt módosítani. Egy régi, jól bejáratott url magas megbízhatósági értékkel rendelkezhet, ezért nem javasolt törölni vagy módosítani.
Termékek törlése
Szinte minden webshopban előbb-utóbb eltűnik egy termék, mert már nem kapható, esetleg most nincs készleten. Ezeket a termékoldalakat nem érdemes törölni, ehelyett az ide érkező látogatók számára adj egy hírlevél feliratkozás kupont, vagy mutasd meg a hasonló termékeket. Ezzel a módszerrel építheted a hirlevél adatbázisodat is.
Téves strukturált adatok
A strukturált adatok segítenek a keresőrobotoknak a webáruházad tartalmát jobban megérteni. Így jobb minőségű találatokat tudnak adni a kereső embereknek. Amennyiben helytelenül használod az adatokat, akkor büntetést fogsz kapni.
Cselekvésre ösztönzés
Ha túl sok cselekvésre ösztönző elem, gomb (CTA) van az oldalon, az összezavarja a felhasználót.
A termékadatlapnak a vásárlás felé kell terelnie a látogatót, de a túl sok gomb, szín, információ egy helyen való halmozott megjelenése hátráltatja a felhasználó döntését.
Megfelelő kulcsszó
Olyan kulcsszavakat, keresőszavakat válassz ki, amiknek a keresési mennyisége nagy, sokan keresnek rá. Az alacsony keresési mennyiséggel rendelkező kulcsszavak nem fognak vásárlót hozni az oldaladra.
Belső linképítés
A belső linkek építése nem kap kellő figyelmet. A főoldal és kategória oldalak linkelése gyakori, azonban a főbb cikkekre, kiemelt akcióra, termékre is érdemes linket építeni. Ezek mind támogatják a keresőoptimalizálást (long tail kifejezések) és kiválóan meg tudja növelni ezáltal a bevételt.
Külső linképítés
A keresőoptimalizálás másik oldala az a folymat, mikor a keresőkben magas látogatottsággal rendelkező oldalakról irányítunk át forgalmat a saját weboldalunkra. Ezt a folyamatot nevezzük külső linképítésnek. A SEO-nak ez a része javítja a webáruházunk által a keresőkben elfoglalt organikus pozíciót, továbbá hitelesebbé is teszi azt. Tekintse meg a linképítéssel kapcsolatos tippjeinket.