Írta: Nagy László 2024. november. 27.

Fintech cégek összehasonlítása – SEO szempontú piackutatás 2024

A fintech cégek, vagyis pénzügyi technológiai vállalatok, olyan innovatív megoldásokat kínálnak, amelyek átalakítják a hagyományos pénzügyi szolgáltatásokat, gyakran digitális technológiák és új üzleti modellek alkalmazásával. Ezek a cégek sok esetben startupként indulnak, és jellemzően gyors növekedésre törekednek, hogy piaci résekre reagálva minél nagyobb felhasználói bázist építsenek ki. Ebben a piaci környezetben az online jelenlét és a megfelelő SEO stratégia kulcsszerepet játszik a versenyelőny megszerzésében.

Cikkünk célja, hogy feltérképezze, hogyan teljesítenek a hazai fintech cégek a keresőoptimalizálás terén, valamint javaslatokat nyújtson számukra a láthatóság és a keresési pozíciók javítása érdekében.

Olvasóink betekintést nyerhetnek a legnagyobb piaci szereplők SEO mutatóiba, beleértve az organikus forgalmat, a használt kulcsszavakat, a domain hitelességét (DA), valamint a technikai SEO állapotukat.

Fontos megjegyezni, hogy az elemzéshez hiteles mérőeszközöket használtunk, ugyanakkor a mérések és a valós adatok között némi eltérés előfordulhat.

Célunk átfogó képet nyújtani a magyar fintech cégek weboldalainak keresőoptimalizálási eredményeiről, kiemelve azok erősségeit és gyengeségeit, valamint javaslatokat adni a további fejlődés érdekében.

Kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás (SEO) egyik alapvető lépése, amely során olyan szavakat és kifejezéseket keresünk, amelyeket az emberek gyakran használnak, amikor egy adott témáról szeretnének információt találni az interneten. A cél az, hogy megértse, milyen szavakkal írják le a felhasználók azokat a szolgáltatásokat, termékeket vagy témákat, amelyekkel a vállalkozása foglalkozik.

Ez azért fontos, mert ha a weboldal tartalmát ezekre a kulcsszavakra optimalizálja, akkor nagyobb eséllyel jelenik meg az oldala a keresőmotorok találati listáján, így több látogatót érhet el.

A Fintech szektor sokszínűsége

A fintech iparág rendkívül szerteágazó, és különböző cégek igen eltérő szolgáltatásokat kínálnak. Ennek a sokszínűségnek köszönhetően a kulcsszókutatás során fontos, hogy a kulcsszavak kifejezetten az adott cég profiljához igazodjanak, hiszen ami az egyik szolgáltató esetében releváns, az a másik számára kevésbé lehet az.

Az általunk vizsgált cégeket 3 csoportba soroltuk a cég profiljuk alapján:

Számlázási és pénzügyi menedzsment megoldások vállalkozásoknak

  • billingo.hu
  • szamlazz.hu
  • mostszamlazz.hu
  • innonest.hu

Pénzügyi tanácsadás és összehasonlító platformok

  • bank360.hu
  • bankmonitor.hu
  • money.hu

Digitális fizetési megoldások és pénzügyi edukáció

  • barion.com
  • simplepay.hu
  • paylike.hu
  • bizpay.hu

Az 1. csoport azaz a számlázási és pénzügyi menedzsment weboldalak kulcsszó helyezéseit hasonlítottuk össze:

Kulcsszó Keresési mennyiség/ hó billingo.hu Helyezés szamlazz.hu Helyezés mostszamlazz.hu Helyezés innonest.hu Helyezés
számla minta 200 2 6 82 85
számláz 400 4 1 3 23
díjbekérő 700 5 9 73
sztornó számla 250 4 3 43
online számla 93000 5 4
árajánlat készítés 200 9 4 7
megrendelő lap 90 5 2

A fintech piacon rengeteg információs jelegű keresés van. Az információs és kereskedelmi jellegű kulcsszavak segítségével hosszabb vásárlási folyamatot támogathat.

Az információs kulcsszavak révén ráadásul nagyobb organikus forgalmat vonzhat, ami potenciálisan konverziót hozhat, ha a tartalom megfelelően tereli a látogatókat a vásárlás vagy az ajánlatkérés felé.

Ebben a csoportban például az “online számla” kulcsszó nem csak a keresési volumene miatt lehet nagyon fontos, hanem azért is mert olyan látogatókat céloz, akik valószínűleg érdeklődnek egy számlázó program iránt, így a találati listában történő kattintás után további konverziókkal számolhatunk.

A pénzügy és tanácsadás csoport weboldainak kulcsszó helyezései pedig így alakulnak:

Kulcsszó Keresési mennyiség/ hó bank360.hu Helyezés bankmonitor.hu Helyezés money.hu Helyezés
csok plusz 26000 8 1 2
babaváró hitel 15000 5 1 8
lakáshitel kalkulátor 12000 7 1 2
otthon felújítási támogatás 7200 6 3 5
autó hitel kalkulátor 1900 2 1 4
hitel kalkulátor 1700 9 1 5
lakástakarék 1200 6 1 7

Ennek a csoportnak az esetében azokat a kulcsszavakat lehet kiemelni, amelyek tartalmazzák a kalkulátor szót. Ilyen például a “lakáshitel kalkulátor” vagy az “autó hitel kalkulátor”, amik erősen kereskedelmi jellegű keresések, azaz a felhasználó konkrét ajánlatot vagy számítást keres és ezeket szeretné összehasonlítani. Az ilyen kulcsszavakkal magas konverziós arányt érhet el.

Végül pedig a digitális fizetési megoldások és pénzügyi edukáció csoport tagjainak a kulcsszó helyezéseit hasonlítottuk össze:

Kulcsszó Keresési mennyiség/ hó paylike.hu Helyezés simplepay.hu Helyezés barion.hu Helyezés bizpay.hu Helyezés
fizetési kapu 1500 35 41 7
kártyás fizetés 200 2 10 92
tranzakció jelentése 200 7 31 83
online fizetés 70 75 1 2
online fizetési megoldások 40 14 4 6

Ennek a csoportnak az egyik fontos kulcsszava lehet az “online fizetési megoldások”, ugyanis akik erre keresnek, általában specifikus megoldásokat, szolgáltatásokat vagy eszközöket keresnek online tranzakciók lebonyolítására. Mivel a kifejezés a szolgáltatásokat és megoldásokat célozza, a konverzió elősegítése szempontjából fontos kulcsszó.

A kulcsszavak értéke és a mögöttes keresési szándéka

A kulcsszókutatást szemléltetni, úgy a legegyszerűbb, ha elmagyarázunk egy esetet. Ha például az ön cége pénzügy és tanácsadással foglalkozik, akkor a “csok plusz”, mint kulcsszó hasznos lehet. Erre a szóra átlagosan 260000 keresés érkezik havonta. Tehát, ez széles körben érdekelt téma.

A Google-ben jelenleg szereplő top 10 találat között főleg olyan aloldalakat találunk, amelyeken csok plusz lakáshitel kalkulátor szerepel, valamint rengeteg gyakran ismételt kérdés a témával kapcsolatban.

Ez esetben, ha egy olyan aloldallal szeretne rangsorolni, amin például csak a hitel feltételei olvashatóak, akkor hátrányból fog indulni, azokkal szemben akik a szándéknak megfelelő információt kínálják, ez esetben egy kalkulátort és gyakori kérdések megválaszolását.

Csok plusz kulcsszó potenciálja és értéke

Csok plusz kulcsszó potenciálja és értéke

A csok plusz kulcsszónak a “potenciálja” 13000, ami azt becsüli meg hogy mennyi organikus forgalmat generál az adott kulcsszó, ha az első helyre kerül a találati listán.

Az értéke (Value), pedig megmutatja, hogy ezt a forgalmat, erre a kulcsszóral fizetett hirdetésekkel mennyibe kerülne elérni. A csok plusz kulcsszó esetében ez az érték 984 USD.

Forgalommérés és annak jelentősége

A forgalommérés azért fontos, mert pontos képet ad a weboldal teljesítményéről és a látogatói viselkedésről, így segít megérteni, hogy mely stratégiák működnek, és hol szükséges fejleszteni. Ezen adatok alapján felmérhető, hogy mely oldalak vagy tartalmak vonzzák a legtöbb látogatót, milyen forrásokból érkeznek (pl. keresőmotorok, közösségi média), és mennyi időt töltenek az oldalon.

A forgalmi adatok segítenek a célcsoport preferenciáinak és érdeklődési körének azonosításában, ami alapot adhat a hatékonyabb tartalom készítéshez és marketing kampányhoz, így hozzájárulhat a weboldal növekedéséhez és a konverziók javításához.

Miért fontos a forgalommérés?

A fintech cégek jellemzően online alapú szolgáltatásokat nyújtanak, így ügyfélszerzésük jelentős része is a digitális csatornákon keresztül történik. Ennek megfelelően elengedhetetlen számukra, hogy folyamatosan mérjék, milyen forrásból, milyen kulcsszavakra keresve, és milyen módon érkeznek a látogatók a weboldalukra.

A magas látogatószám önmagában még nem garancia a sikerre, hiszen a célzott és releváns forgalom az, ami konverzióhoz és végül bevétel növekedéshez vezet.

Milyen forgalom típusokat különböztetünk meg?

A weboldalak forgalmát különböző típusokra oszthatjuk attól függően, hogy honnan érkeznek a látogatók. A forgalom típusainak megértése segít a weboldal teljesítményének elemzésében és a hatékony marketing stratégiák kialakításában. A leggyakoribb forgalomtípusok:

  1. Organikus forgalom: Ez a forgalom a keresőmotorokból érkezik, amikor a felhasználók rákeresnek egy adott kifejezésre (kulcsszóra), és a weboldal megjelenik a találati listán. Az organikus forgalom növelésének egyik legfontosabb eszköze a keresőoptimalizálás (SEO).
  2. Közvetlen forgalom: A közvetlen forgalom abból származik, amikor a felhasználók közvetlenül beírják a weboldal címét a böngészőbe, vagy esetleg könyvjelzőként mentették el az oldalt. Ez gyakran a márkaismertség jele, hiszen azt mutatja, hogy a látogatók ismerik a weboldalt.
  3. Fizetett forgalom: Ide tartozik minden olyan látogató, aki fizetett hirdetéseken keresztül jut el az oldalra. Ezek lehetnek Google Ads hirdetések, közösségi média kampányok, vagy más online hirdetések. A fizetett forgalom jellemzője, hogy egy hirdetés megjelenéséért vagy kattintásért fizet a vállalkozás.
  4. Közösségi média forgalom: Amikor a látogatók a különböző közösségi média platformokról (pl. Facebook, Instagram, LinkedIn) érkeznek a weboldalra. Ez a forgalomtípus fontos szerepet játszik a tartalom megosztásában és a közösségi kapcsolatok kiépítésében.
  5. Referral (ajánló) forgalom: Ez a típus olyan látogatókat foglal magában, akik más weboldalakon lévő hivatkozások (linkek) révén érkeznek. Az ilyen forgalom sokat segíthet a hitelesség növelésében, hiszen azt jelzi, hogy más weboldalak is megbízhatónak tartják az oldalt.
  6. Email forgalom: Az email marketing kampányokból származó látogatók tartoznak ebbe a kategóriába. Az e-mail forgalom az egyik leghatékonyabb módja a közvetlen kapcsolattartásnak és a visszatérő látogatók számának növelésére.
  7. Egyéb forgalom: Ebbe a kategóriába sorolják azokat a látogatókat, akik valamilyen egyéb forrásból érkeznek, és nem illeszkednek a fenti kategóriák egyikébe sem. Ide tartozhat például a QR-kódok vagy offline kampányokból eredő forgalom.

Mi most az organikus és a fizetett forgalmat fogjuk megvizsgálni, amelyek az 1. csoport, azaz a számlázási és pénzügyi menedzsment következőképpen alakulnak:

fintech cégek weboldalának forgalom eloszlása

Fintech cégek weboldalának forgalom eloszlása – számlázási és pénzügyi menedzsment

Az innovest.hu és a mostszamlazz.hu valójában niche szolgáltatásokat kínál, mivel ezek a cégek gyakran specifikus üzleti igényeket céloznak meg, például kisebb vállalkozásokat vagy egyedi könyvelési, illetve adózási feladatokat. A billingo.hu és a számlázz.hu kiemelkednek, mindkettő jelentős piaci részesedéssel és gyorsan növekvő bevételekkel rendelkezik.

Egészen jó a keresőoptimalizáltságuk, erősen célozzák a releváns kulcsszavakat, amelyekre rendszeresen frissülő blogtartalmakkal és magas minőségű backlinkekkel erősítenek.

A 2. csoport, pénzügy és tanácsadás weboldainak forgalom megoszlása:

fintech cégek weboldalának forgalom eloszlása

Fintech cégek weboldalának forgalom eloszlása – pénzügyi tanácsadás és összehasonlító platformok

A bank360.hu kifejezetten hitelekkel és bankszámlákkal kapcsolatos összehasonlításokat kínál, míg a bankmonitor.hu és money.hu szélesebb spektrumot fed le, beleértve befektetési alapokat, nyugdíj-megtakarításokat és állampapírokat.A szélesebb spektrum miatt, több látogatót is tud bevonzani. A részletes kalkulátorok és edukációs tartalmak, erős organikus forgalmat generálnak, miközben a jól célzott hirdetések további látogatókat vonzanak.

A money.hu például erős promóciókkal, mint pénzvisszatérítések és kedvezmények, ösztönzi a látogatókat a platform használatára, míg a Bankmonitor edukációs funkciói a bizalmat növelik az oldalon.

A 3. csoport, a digitális fizetési megoldások és pénzügyi edukáció weboldalainak forgalom megoszlása:

Fintech cégek weboldalának forgalom eloszlása

Fintech cégek weboldalának forgalom eloszlása – digitális fizetési megoldások és pénzügyi edukáció

A barion.com és a simplepay.hu forgalmának kiemelkedő mértékét több tényező magyarázza: mindkét cég hosszú ideje vezető szerepet tölt be a magyar fintech piacon, széles körű ügyfél bázissal és erős piaci jelenléttel. Innovatív megoldásaik, mint (QR-kódos fizetés és a Google Pay integráció), valamint a jelentős nemzetközi befektetések és partnerségek tovább növelték ismertségüket és bizalmukat.

Közrejátszik a SEO stratégia is. Például a simplepay.hu aktívan vezeti a blog oldalát, amely elősegíti a forgalomnövekedésüket, míg a paylike.hu egyáltalán nem üzemeltet blogot. Csupán ez az egy tényező is hatalmas különbséget okozhat a forgalmuk különbségében.

Összességében: A vizsgált oldalak közül a legtöbb esetben az organikus forgalom dominál, ami azt jelzi, hogy az oldalak elsődleges célja a hosszú távú láthatóság biztosítása, míg a fizetett forgalom kisebb szerepet kap. Az organikus forgalomra építő oldalak versenyelőnyben vannak, hiszen így hosszabb távon is fenntartható forgalmat szereznek a hirdetési költségek növelése nélkül.

Legforgalmasabb aloldalak

A legforgalmasabb aloldalak azonosítása segíthet a SEO stratégia kialakításában, mert ezek mutatják meg, hogy a felhasználók mely tartalmak iránt érdeklődnek leginkább. Ez lehetőséget ad arra, hogy az erőforrásokat hatékonyan osszuk el, a népszerű oldalak tartalmát tovább fejlesszük, és azok konverziós potenciálját maximalizáljuk. Emellett segíthet azonosítani a gyenge pontokat is, például ha a forgalmas oldalak nem elégítik ki a felhasználói igényeket vagy nem terelik tovább a látogatókat az értékesítési csatornán.

Nézzük meg a money.hu legforgalmasabb aloldalait:

money.hu legforgalmasabb aloldalai

money.hu legforgalmasabb aloldalai

Hasznos, ha tudja mi mit jelent a fenti ábrán:

  • URL: A vizsgált aloldal linkje.
  • Traffic: Ennyi látogató érkezik az adott oldalra.
  • Value: Az oldal pénzben kifejezett becsült értéke. Azt mutatja meg, hogy az adott oldal ugyanekkora forgalmáért, mennyit kellene fizetett hirdetésekre költeni.
  • Keywords: Azok a kifejezések, amelyekkel az aloldal a top 100-ban rangsorol a Google találati listájában. 
  • Top keyword: Az oldal főkulcszszava.
  • Volumen: Az oldal főkulcsszavának havi keresési mennyiségét mutatja meg.
  • Position: A főkulcsszó helyezését mutatja meg a találati listában.

A fenti ábrán látható, hogy a money.hu oldalai közül a legtöbb látogatót az euro – forint árfolyamról szóló aloldal vonzza, amelynek fő kulcsszava a „euro árfolyam”. Erre a kifejezésre havonta átlagosan 227000 keresés történik. A Google találati listán a money.hu ezen kulcsszóra második szerepel, így a keresések jelentős részét képes megszerezni. Ez a cikk 99586 kattintást hoz, mivel a cikk további 3545 kulcsszóra is rangsorol, ami még több látogatót vonz.

Az oldal értéke körülbelül 5300 USD, ami egy becsült adat: megmutatja, hogy mennyire értékes az oldal organikus forgalma. Ez azt jelzi, hogy az oldal havi organikus forgalma 5300 USD-t érne, ha ugyanezt a forgalmat Google Ads-en vagy más PPC platformon keresztül érnék el, és tükrözi a kulcsszavak aktuális hirdetési árait. A forgalmi érték változhat a célzott kulcsszavaktól függően.

Érdemes megjegyezni, hogy a fizetett hirdetések csak addig hoznak forgalmat, amíg rájuk költenek, míg a SEO által hozott organikus látogatók hosszabb távon is folyamatosak.

Ezért is kulcsfontosságú a megfelelő kulcsszókutatás, mivel nagyban hozzájárulhat az organikus forgalmunk növekedéséhez, ha a releváns kulcsszavakra optimalizáljuk tartalmainkat.

Hogyan növelheti weboldala forgalmát?

Egy weboldal forgalmának növeléséhez fontos az erős SEO stratégia. Érdemes tartalommarketing eszközöket alkalmazni, mint például blogcikkek írása, amelyek hasznos információkat nyújtanak a célközönség számára.

A közösségi média jelenlét és a hírlevél-marketing szintén segíthet a forgalom növelésében, ahogy a minőségi külső hivatkozások (backlinkek) szerzése is javíthatja a weboldal helyezését a keresőmotorok találati listáján, így több látogatót vonzhat.

Új ügyfelek futószalagon!

Tudja meg, milyen kulcsszavakra érdemes fókuszálni, és növelje organikus forgalmát a segítségünkkel! Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Ajánlatot kérek

Technikai SEO elemzés

A technikai SEO alapvetően azokat az elemeket foglalja magában, amelyek biztosítják, hogy a keresőmotorok – elsősorban a Google – könnyen elérjék, feltérképezzék és értelmezzék az oldalt. Ezzel párhuzamosan a technikai SEO az oldalt a felhasználók számára is vonzóbbá és használhatóbbá teszi, mert például egy gyorsabban betöltődő oldal jobb felhasználói élményt biztosít.

Milyen technikai SEO elemeket érdemes vizsgálni?

Az alábbiakban felsoroljuk azokat a technikai SEO elemeket, amelyek különösen fontosak a fintech weboldalak esetében:

  • Oldalsebesség és teljesítmény: A gyors oldalbetöltés alapvető elvárás, amely nemcsak a felhasználói élményt javítja, hanem a rangsorolásban is fontos tényező. A Google különösen érzékeny az oldalsebességre, ezért annak optimalizálása kiemelt jelentőségű.
  • Mobilbarát kialakítás: A fintech szolgáltatások ügyfelei gyakran mobilról érkeznek, így az oldalnak jól kell működnie minden eszközön. A mobilbarát kialakítás nemcsak a felhasználók kényelmét, hanem a Google rangsorolását is befolyásolja.
  • Biztonság és HTTPS: Mivel pénzügyi tranzakciókról és érzékeny adatok kezeléséről van szó, a HTTPS protokoll megléte és a weboldal biztonsága kiemelkedően fontos. Az SSL tanúsítvány megléte a Google számára is fontos rangsorolási tényező.
  • Feltérképezési hibák és indexelési és egyéb problémák: Például 404-es hibák, átirányítási láncok, duplikált tartalmak, amelyek gátolják a weboldal hatékony indexelését és elérhetőségét. Ezeken kívül rengeteg egyéb hiba van, amit folyamatosan monitorozni kell, és javítani.

Megvizsgáltuk a piaci szereplők weboldalainak betöltési sebességét:

Fintech cégek oldalainak sebesség értéke

Fintech cégek oldalainak sebesség értéke

Az általunk vizsgált oldalak többnyire gyorsnak mondhatóak, de például a barion.com még optimalizálásra szorul. Mobilon az első tartalmi eleme 1,5 mp alatt betöltődik, ami egész gyors, viszont a legnagyobb tartalmi eleme 17,1 mp alatt tölt be, amely már lassúnak mondható.

Ezt azért is fontos mihamarabb javítani, mert az átlag látogató nem szeret sokáig várakozni. Ha túl hosszú a betöltési idő, inkább visszatér a találati listára és más oldalon fog tovább böngészni.

A következő lépés a mobilbarát kialakítás, amelynek – ahogyan az 2024-ben elvárt – minden általunk vizsgált weboldal megfelelt.

Fintech cégek weboldalának mobilbarát kialakítása

Fintech cégek weboldalának mobilbarát kialakítása

Csakúgy, mint a mobilbarát kialakítás az SSL tanúsítvány megléte is alapvető egy mai weboldal esetében, ahhoz hogy biztonságosnak mondható legyen. Ezzel a vizsgált weboldalak mind rendelkeznek.(http helyett https protokollal tölt be az oldal)

HTTPS protokoll használata

Egyéb technikai hibák azonban több weboldalnál előfordulnak. Ha például az innonest.hu weboldalt vizsgáljuk, akkor találhatunk néhány technikai hibát, amelyek megoldásra várnak. Ilyen például a weboldalon található 16 db túl hosszú webcím (title).

innonest.hu weboldal túl hosszú title

Ezen kívül például találhatóak túl hosszú URL-ek is a weboldalon. A szoftverünk egy gyors mérés során 1 ilyen URL-t, azonban manuálisan rengeteg olyan blog cikk URL-t találtunk, amely túl hosszú.

innonest.hu weboldal túl hosszú url

Miért baj ha túl hosszú a webcím vagy az URL?

Túl hosszú title: Ha egy title (cím) túl hosszú, a keresőmotorok levágják a végeit a találati oldalon, így nem teljesen olvasható a felhasználók számára. A megfelelően optimalizált, rövid és releváns title jobban vonzza a figyelmet, javítva az átkattintási arányt.

Túl hosszú URL: A hosszú, bonyolult URL-ek nehezen értelmezhetők mind a keresőmotorok, mind a felhasználók számára. A rövidebb, kulcsszavakkal tömörített URL-ek viszont könnyebben megjegyezhetők, megoszthatók és átláthatóbbak, ami hozzájárulhat a jobb SEO teljesítményhez.

Elégedetlen a SEO eredményeivel?

Mi segítünk megtalálni a hiányosságokat és kiaknázni a lehetőségeket. Kérjen konzultációt most!

Ingyenes konzultáció

Off-site SEO és linképítés

Az off-site SEO, a linképítés, kulcsfontosságú a keresőoptimalizálási stratégiában, mivel ez határozza meg, milyen mértékben ismeri el és értékeli az oldal tartalmát a külső források, más weboldalak és végső soron a keresőmotorok is. A linkek „ajánlásként” működnek: minél több releváns és megbízható forrás linkeli az oldalt, annál inkább növekszik annak hitelessége és keresőmotoros rangsorolása.

A fintech szektorban, ahol a hitelesség és a szakértelem létfontosságú, a minőségi linkek nemcsak a SEO-t erősítik, hanem a vállalat iránti bizalmat is növelik.

Miért kiemelkedően fontos az off-site SEO?

Egy erős linkprofil segítségével a fintech cégek javíthatják az online jelenlétüket, erősíthetik márkájukat, és megkülönböztethetik magukat a versenytársaktól. A megfelelően felépített linkhálózat segítségével az oldal több célzott forgalmat vonzhat, és hosszú távon jobb pozíciót érhet el a keresési eredmények között. Fontos azonban, hogy a linkek releváns és megbízható forrásokból érkezzenek, amelyek maguk is magas hitelességűek.

DA érték és hivatkozó domainek

Ahhoz hogy a következő két értéket megvizsgálhassuk nem árt tudni, hogy pontosan mi is a DA érték és mit jelent a hivatkozó domainek.

A DA érték (Domain Authority) a Moz által kifejlesztett mérőszám, amely azt mutatja meg, hogy egy weboldal mennyire tekintélyes az interneten, és milyen eséllyel rangsorol jól a keresőmotorokban. Az érték egy 1-től 100-ig terjedő skálán mozog: minél magasabb a DA, annál nagyobb az oldal tekintélye a keresőmotorok szemében. A DA értéket befolyásolja többek között a weboldalra mutató külső linkek minősége és száma.

A hivatkozó domainek (Referring Domains) azok a weboldalak, amelyek linkelnek egy adott oldalra. Ha például egy weboldalra több másik, különböző domain név alatt futó oldal is hivatkozik, az növeli a hivatkozó domainek számát. A sokféle, megbízható domainről származó linkek általában kedvező hatással vannak az oldal keresőmotoros teljesítményére, mivel azt sugallják, hogy az oldal értékes és megbízható tartalmat kínál.

A fentiek ismeretében tekintsük meg a piac DA értékeit, amelyeket szín szerint csoportosítottunk:

Kék: Számlázási és pénzügyi menedzsment

Zöld: Pénzügy és tanácsadás

Piros: Digitális fizetési megoldások és pénzügyi edukáció

Fintech cégek oldalainak domain authority értéke

Fintech cégek oldalainak domain authority értéke

A Számlázási és pénzügyi menedzsment (Kék) csoportban a DA (Domain Authority) értékek és a hivatkozó domainek száma alapján az Innovest.hu és a Mostszamlazz.hu jelentősen elmarad a Billingo.hu és a Szamlazz.hu mögött. Az előbbi két weboldalt kevés domainről hivatkozzák, ezért nem meglepő az alacsony DA érték sem.

Az ő esetükben fontos, hogy minőségi linképítésbe kezdjenek, mivel a magas hitelesség nagyban hozzájárul az organikus forgalomhoz.

A Pénzügy és tanácsadás (Zöld) csoportban a SimplePay.hu vezet, mögötte a Barion.com, a Bizpay.hu, és végül a Paylike.hu következik. A SimplePay magas DA értéke részben a jelentős számú hivatkozó domainnek (3100) köszönhető, amelyet valószínűleg nagyobb piaci jelenlét, erőteljes PR-tevékenység és együttműködések generálnak. A BizPay hivatkozó domainjeinek száma (123) jóval alacsonyabb, és ez korlátozza az autoritását, míg a Paylike (202 domain) a kisebb piaci ismertséggel és a kevésbé fejlett linképítési stratégiával magyarázható.

Annak ellenére, hogy a  hivatkozó domainek számában messze elmaradnak versenytársaiktól, a DA értékeik között nem ilyen jelentős a különbség. Ez annak is köszönhető, hogy minőségi linkeket sikerült gyűjteniük.

A Digitális fizetési megoldások és pénzügyi edukáció (Piros) csoportban a Bankmonitor.hu  vezet a DA értékek között, mögötte a Bank360.hu és a Money.hu következik. Egészen kiegyensúlyozottnak mondható a verseny. Még ennél is kiélezettebb a hivatkozó domainek száma, ugyanis közel megegyezik. Csupán 100-zal marad el a bank360.hu két versenytársától, akikre 1400-an linkelnek.

Ez azt mutatja, hogy a ami arra utal, hogy az autoritáskülönbségek főként a tartalom minőségében és a weboldalak technikai SEO-jában keresendők.

A hivatkozó domainek számát pedig az alábbi diagramon tekintheti meg, az előző szín csoportosítás szerint:

Fintech cégek összehasonlítása - hivatkozó domainek száma

Fintech cégek összehasonlítása – hivatkozó domainek száma

Hogyan tudjuk növelni a DA értéket?

A DA érték növelésére a leghatékonyabb mód a minőségi linkek szerzése. Többféle módszerrel lehet ilyen linkeket szerezni. Ezek közül néhányat kiemelve:

  • PR és médiakapcsolatok: A fintech cégek számára fontos, hogy iparági cikkekben, híroldalakon és gazdasági fórumokon jelenjenek meg. Egy jól elhelyezett, releváns forrásból érkező link hitelességet és nagyobb elérhetőséget biztosít.
  • Vendégblogolás és partnerségek: Az iparági blogokon és szakmai fórumokon való megjelenés lehetőséget nyújt arra, hogy a fintech vállalatok saját szakterületükről írjanak, ezáltal építve az ismertséget és hitelességet. A partnerekkel közös projektek és tartalmak is hasznos forrásai lehetnek a minőségi linkeknek.
  • Bevezető és oktatóanyagok: Mivel a fintech szektor gyakran komplex szolgáltatásokat nyújt, az edukációs tartalmak – mint például útmutatók, esettanulmányok és videók – vonzóak lehetnek mind a célcsoport, mind pedig a hivatkozó oldalak számára.
  • Közösségi média és influencer kapcsolatok: Bár a közösségi média linkek nem minden esetben számítanak közvetlen rangsorolási tényezőnek, a közösségi jelenlét segít növelni a weboldal látogatottságát és növeli annak esélyét, hogy értékes backlinkek érkezzenek az oldalra.

Összegzés és javaslatok a fejlődésre

A 2024-es SEO elemzésünk alapján a hazai fintech piac szereplői számára több olyan lehetőség emelhető ki, amellyel javítani lehet a SEO teljesítményt. A vizsgált fintech csoportok – mint a digitális fizetési megoldások, pénzügyi tanácsadó platformok, és számlázási megoldások – mind sajátos kulcsszókutatási stratégiákat igényelnek, amelyek célzottan illeszkednek a felhasználói igényekhez és keresési szokásokhoz.

Javaslatok a további fejlődéshez:

Ahhoz, hogy Ön hosszútávon élvezhesse a magas organikus forgalom előnyeit a SEO 3 fő alappillérével érdemes tisztában lennie:

  1. Tartalom optimalizálás: A kulcsszókutatás a SEO startégia alapja. Ha sikerült megtalálni a megfelelő kulcsszavakat, az alapján készíthető új tartalom, vagy optimalizálható a már meglévő. A tartalom optimalizálás egy folyamatos véget nem érő feladat, amire érdemes időt szánni, ha az élmezőnyben szeretne maradni.
  2. Technikai SEO: A technikai SEO biztosítja, hogy a weboldal technikailag megfeleljen a keresőmotorok feltérképezési és indexelési követelményeinek, ezáltal javítva a rangsorolást. Fontos, hogy megfelelően legyenek elvégezve a technikai beállítások. Bármilyen jó is a tartalom és bármennyi hivatkozó domainnel rendelkezik is ahhoz, hogy megjelenjen a találatokban a keresőmotoroknak (pl.:Google) fel kell tudniuk térképezni az Ön weboldalát.
  3. Off site SEO, linképítés: Ha a weboldal technikai és tartalmi szempontból is rendben van, akkor linképítésre lesz szükség ahhoz, hogy a top találatok közé kerüljön. Első lépésben minőségi backlinkeket szerzünk releváns és megbízható weboldalakról (például partneri linkek vagy vendég cikkek révén). Továbbá erősítjük a weboldal jelenlétét a közösségi médiában, és ösztönözzük a felhasználói véleményeket, hogy növeljük az oldal hitelességét és elérését.

Az átláthatóság kedvéért a cikk végére kilistázzuk az általunk vizsgált összes fintech cég adatait:

Weboldal DA érték Hivatkozó domainek száma Organikus forgalom Fizetett forgalom Kulcsszavak száma
money.hu 39 1400 259000 2610 24900
bankmonitor.hu 45 1400 178000 8100 219000
bank360.hu 40 1300 137900 2876 31700
barion.com 39 2000 14400 0 / Nem értelmezhető 1300
simplepay.hu 44 3100 5400 10100 2500
paylike.hu 22 202 25 8 89
bizpay.hu 34 123 7 10 84
szamlazz.hu 41 1800 117000 9677 3100
billingo.hu 39 1300 59300 2350 9000
mostszamlazz.hu 15 23 281 1515 177
innonest.hu 19 45 103 110 166

Több látogatót szeretne weboldalára?

Fokozza SEO stratégiáját szakértőinkkel, és érje el a top találatokat!

Lépjen velünk kapcsolatba

Hasznosnak találta a cikket?