Írta: Nagy László 2025. március. 24.

AI marketing parancsok: így használd jól a mesterséges intelligenciát

A mesterséges intelligencia (AI) nem valami sci-fi film díszlete. Itt van, köztünk van, és egyre több marketinges mellett dolgozik hatékony társaként. Ha eddig csak szemeztél vele, most jött el az a pillanat, hogy tényleg kipróbáld, mire képes.

AI marketing = időspórolás, kreatív boost, gyorsabb döntések. Automatizálhatod vele az e-maileket, segíthet a hirdetéseid szövegében, vagy egyszerűen csak levesz néhány monoton feladatot a válladról.

De hogyan kezdd el? Hogyan „beszélj” az AI-hez, hogy meg is értse, mit szeretnél? Milyen promptokat érdemes használni, hogy ne csak okoskodjon, hanem valóban támogatni tudjon a munkádban? Ebben a cikkben megmutatom, hogyan használd jól az AI marketinget 2025-ben. Nem varázslat, hanem eszköz. De ha jól kezeled, elképesztő dolgokat tudsz vele kihozni magadból – és a kampányaidból is.

Legfontosabb tudnivalók

  • Az AI nem helyetted dolgozik, hanem veled együtt – mint egy extra digitális csapattárs.
  • Jó prompt = jó eredmény. Pontos kérdés nélkül nem kapsz pontos választ.
  • Az AI már most is képes hirdetéseket, blogokat, e-maileket írni – gyorsan és meglepően jól.
  • Nem kell programozónak lenned: elég, ha tudod, mit akarsz, és jól meg tudod fogalmazni.
  • Az AI marketing gyorsan megtérülhet – ha okosan, stratégiai szemlélettel használod.

Mi az az AI marketing, és miért fontos 2025-ben?

Oké, kezdjük az alapoknál, de tényleg laza tempóban. Az AI marketing nem egy hype – hanem már most is sok vállalkozás napi szintű eszköze. Olyan rendszerekről beszélünk, amik nemcsak adatokat elemeznek, hanem tanulnak, figyelnek, és ott segítenek, ahol a legtöbb idő elfolyna: tartalom, ügyfélszolgálat, döntéshozatal.

Nem veszi el a munkád, csak megkönnyíti. És ha jól használod, olyan, mintha lenne egy extra kezed a billentyűzeten – ami sosem fárad el.

Nálad is gyűlnek a “majd megírom” feladatok?

Az AI nem veszi el a munkád, csak gyorsítja – és mi megmutatjuk, hogyan!

Indítsuk be együtt!

Gondolj csak bele: ott ül melletted egy láthatatlan segítő, aki sosem fárad el, mindig azonnal reagál, és villámgyorsan generál neked tartalmat.

  • Automatizált e-mailek, amik tényleg úgy hangzanak, mintha te írtad volna őket
  • Chatbotok, amik nem csak válaszolgatnak, hanem értik, mit akar a látogatód – és segítenek neki
  • Szövegek, amiket nyugodt szívvel beépítenél egy kampányba, mert minőségre is hozzák, amit kell

Nem túlzás azt mondani: az AI már nem csak kiegészít, hanem a napi rutinod szerves része lehet – ha engeded neki.

2025-ben, ha nem használod az AI-t, az olyan, mintha kézzel írnád meg minden e-mailed egy nap végén. Hosszú távon nem fog működni.

AI prompt példák – konkrét utasítások, amik működnek

Most jön a lényeg: összegyűjtöttünk neked egy csomó konkrét promptot, amiket azonnal használhatsz az AI-val. Ezek kategóriákra bontva mutatják meg, hogyan tudsz kérdezni tőle úgy, hogy tényleg hasznos, testreszabott választ adjon.

Alapinformációs promptok – amikor csak kérdeznél

Vannak olyan kérdések, amik szinte mindenkinél előkerülnek az első AI-használat során. Nem kreatív briefek, nem szövegírás – csak sima, kíváncsi kérdések. Miből dolgozol? Milyen nyelveken beszélsz? Mik az adataid forrásai? Ezek a promptok segítenek abban, hogy jobban megértsd, hogyan működik a mesterséges intelligencia, és mire érdemes (vagy nem érdemes) tőle választ várni. Íme néhány példa az alapinformációk lekérdezésére használt parancsokra:

Cél Prompt (magyar) Prompt (angol)
Nyelvi preferencia Milyen nyelvet preferálsz? Which language do you prefer?
Elérhető nyelvek listázása Milyen nyelveket támogatsz? Can you list the supported languages?
Adatgyűjtés ideje Meddig gyűjtöttél adatokat? To what year did you collect data?
Adatok forrása Honnan származnak az adataid? Where your data comes from?
Alapszintű tudás Ki volt Leonardo da Vinci, és miben volt kiemelkedő? Who was Leonardo da Vinci and what was he known for?
Esemény keresés Mi az a Web Summit, és mikor rendezik meg? What is the Web Summit and when is it held?
Úti tipp + szállás Hová utazzak Spanyolországba egy hosszú hétvégére szeptember végén, lehetőleg egy nyugodt, tengerparti városba zöld környezettel? Where should I go for a longer weekend in Spain at the end of September? I’m looking for a peaceful seaside town with green surroundings.
Weboldal tartalom összegzése Kérlek, foglald össze ezt a cikket: https://www.example.com/sample-article Summarize the content: https://www.example.com/sample-article

Kreatív stílusvariációk – amikor nem csak a mit, hanem a hogyan is számít

Az AI egyik legmenőbb tulajdonsága, hogy nem csak adatot dob vissza, hanem képes felvenni egy stílust is. Lehet ironikus, professzionális, lelkes, vagy akár írhatsz vele J.K. Rowling stílusában is. Ezek a promptok akkor jönnek jól, ha a mondanivalód megvan, de a hangulatot, tónust szeretnéd még csiszolni – hogy a szöveg ne csak pontos, de hatásos is legyen. Ezekkel a promptokkal bátran kísérletezhetsz, ha szeretnél játékosabb, egyedibb tartalmat:

Cél Prompt (magyar) Prompt (angol)
Facebook hirdetés – csodálattal teli stílus Írj Facebook hirdetésszöveget SEO szolgáltatásról csodálattal teli hangnemben Write Facebook ads text for SEO services. Style: Admiring
Facebook hirdetés – ironikus stílus Írj Facebook hirdetésszöveget SEO szolgáltatásról ironikus stílusban Write Facebook ads text for SEO services in an ironic style
Facebook hirdetés – ismert szerző stílusában Írj Facebook hirdetésszöveget SEO szolgáltatásról J. K. Rowling stílusában Write Facebook ads text for SEO services. Style: J. K. Rowling
Célcsoport meghatározása Kik a SEO szolgáltatások átlagos célközönsége? Who is the average target audience for SEO services?

Adatformátum – amikor a tartalom nem elég, kell a szerkezet is

Nem mindig szöveget kérsz az AI-tól. Néha adatokat szeretnél rendszerezve, formázva, jól átláthatóan visszakapni – például egy JSON, CSV vagy HTML struktúrában.
Ha kulcsszavakat, táblázatokat vagy tömbösített adatokat használsz, ezek a promptok segítenek abban, hogy az AI ne csak írjon, hanem rendszerezzen is. Ezek a példák azt mutatják meg, hogyan kérheted tőle a különféle adatformátumokat:

Cél Prompt (magyar) Prompt (angol)
Kulcsszavak generálása Viselkedj SEO szakértőként, és készíts egy listát a #kulcsszó témához kapcsolódó kulcsszavakról. #kulcsszó = SEO I want you act as an SEO Expert. Create a list of keywords related to #keyword. #keyword = SEO
Tematikus kulcsszócsoportok Készíts táblázatot a korábban megadott kulcsszavakból, és oszd őket tematikus csoportokra Create a table with previous keywords and divide them into thematic clusters
HTML táblázat Készíts HTML táblázatot a korábban megadott kulcsszavakból Create a html table with previous keywords.
JSON formátum Készíts JSON fájlt a korábban megadott kulcsszavakból Create a json with previous keywords.
TSV formátum Készíts TSV fájlt a korábban megadott kulcsszavakból Create a TSV with previous keywords.
CSV formátum Készíts CSV fájlt a korábban megadott kulcsszavakból Create a CSV with previous keywords.
XML formátum Készíts XML fájlt a korábban megadott kulcsszavakból Create a XML with previous keywords.
Szöveg nagybetűsítése Alakítsd át az előző szöveget csupa nagybetűsre Make the previous story uppercase.
Szöveg címsor formátumban Alakítsd át az előző szöveget nagy kezdőbetűs formátumra Make the previous story title case.
Szöveg tOGGLE formátumban Alakítsd át az előző szöveget váltakozó kis- és nagybetűsre Make the previous story tOGGLE.

E-mail válaszok – amikor fontos a hangnem és a tömörség

Az üzleti kommunikációban nem mindegy, hogyan fogalmazol. Egy túl hosszú, vagy félreérthető e-mail elronthat egy lehetőséget – de egy jó hangnemben megírt, lényegre törő válasz pont, hogy nyit ajtókat. Ezekkel a promptokkal könnyedén kérhetsz segítséget e-mailek újrafogalmazásához, rövidítéséhez, vagy udvarias visszautasításhoz:

Cél Prompt (magyar) Prompt (angol)
E-mail válasz – udvarias elutasítás Válaszolj e-mailben udvarias stílusban, és utasítsd el a felajánlást Make a #tone reply to #email. #what_to_do offer. #tone = academic, #email = „email content”, #what_to_do = „decline”
E-mail rövidítése Le tudnád rövidíteni ezt az e-mailt? Can you make it shorter?
E-mail átfogalmazása, barátságosabb stílusban Írd át ezt az e-mailt tömörebbre, de barátságos, érthető hangnemben, a szerző eredeti stílusát megtartva Your goal is to re-write the following email #draft while keeping the authors original writing style and tone. #draft: „email content”
E-mail javítása Mit javíthatnék ezen az e-mailen, hogy nagyobb eséllyel olvassák el? What can I improve in this email to make it more likely to be read?

Cikkek – amikor a kulcsszavakból tartalom születik

A mesterséges intelligencia nem csak gépiesen dobálja a szavakat. Sőt, ha jól kérdezel, néha olyan ötleteket dob be, amire te magad sem gondoltál volna. A titok a kommunikációban rejlik: ha pontosan megmondod neki, mit szeretnél, stílustól célcsoportig, szinte biztos, hogy értelmes, használható tartalmat kapsz vissza.

Ez már nem egy játékszer, hanem egy nagyon is komoly szövegíró társ – csak digitális formában. Legyen szó Facebook hirdetésről, blogposzt címről vagy akár egy hírlevél bevezetőről, az AI ott van, és segít, amikor csak akarod.

A ChatGPT, Jasper, Writesonic és társaik ma már nem egyszerű szöveggenerátorok, hanem a kreatív munkád partnerei. És a legjobb? Nincs kreatív válság, nincs fáradtság, csak prompt – és jön az eredmény.

Mire is képesek ezek az AI szövegíró eszközök, ha jól kérdezed őket? Elég sok mindenre – és nem csak időt spórolnak, hanem ötleteket is hoznak:

  • Írnak helyetted Facebook hirdetést
  • Adnak blogposzt ötleteket, címeket
  • Kitalálják a meta title-t és descriptiont is

Ha már rendelkezel kulcsszavakkal, a következő lépés a tartalomgyártás. Ezekkel a promptokkal könnyedén kérhetsz az AI-tól ötleteket, hosszabb kulcsszavakat, témacsoportokat vagy akár SEO-barát címeket és leírásokat is. Használd őket blogcikkhez, landoló oldalhoz, hírlevélhez – bármilyen tartalomhoz, ahol fontos a keresőoptimalizálás.

Cél Prompt (magyar) Prompt (angol)
Kulcsszavak csoportosítása Csoportosítsd a kulcsszavakat tematikus klaszterekbe Can you group keywords in clusters?
Felhasználói szándék szerinti bontás Bontsd a kulcsszavakat felhasználói szándék alapján Can you group keywords on users intentions?
Cikkötletek kulcsszavak alapján Adj cikkötleteket a korábban megadott kulcsszavak alapján Can you generate article ideas based on previous keywords?
SEO-barát cím generálása Készíts SEO-barát címet egy kulcsszóra, maximum 60 karakterrel, adj 5 példát Create SEO friendly title for keyword #keyword. Make sure that is no longer that 160 chars. Give me 5 examples.
SEO-barát meta leírás generálása Írj SEO-barát meta descriptiont egy kulcsszóra, max. 160 karakterrel, adj 5 példát Create SEO friendly meta description for keyword #keyword. Make sure that is no longer that 160 chars. Give me 5 examples.

A lényeg? Tudd, mit akarsz, és mondd meg pontosan. Olyan lesz, mintha egy megbízható segítőtársad lenne, aki mindig tudja, mire gondolsz, és pontosan úgy támogat, ahogy szükséged van rá.

Google Sheets– AI és táblázatok: működő képletek és okos megoldások

Ha rendszeresen használsz Google Táblázatokat, az AI ebben is nagy segítségedre lehet. Akár képleteket keresel, akár egyedi függvényeket vagy Apps Script megoldásokat szeretnél, ezekkel a promptokkal gyorsan célba érsz. Különösen akkor hasznos, ha nem vagy táblázatkezelő guru – a megfelelő kérdéssel az AI pillanatok alatt elkészíti neked a megoldást.

Cél Prompt (magyar) Prompt (angol)
Oldalcím kinyerése weboldalról Milyen Google Sheets képletet használjak, hogy egy weboldal címét kiolvassam? Mi az Excel megfelelője? What formula should I use in Google Sheets to extract the page title from a website? What is the equivalent formula in Excel?
Egyedi értékek számlálása Milyen képletet használjak Google Sheetsben, hogy egy listából egyedi értékeket emeljek ki, és megszámoljam, hányszor szerepelnek? What formula should I use in Google Sheets to extract unique values from a list and count their occurrences?
Redirect script írása Írj egy Google Sheets scriptet, amely URL-ből kiolvassa a végső cél URL-t, ahová az átirányítás történik Write script for Google Spreadsheets that creates a formula. The input the formula should be a URL, and the output will be the final URL to which the first URL redirects.
Status code lekérdezés script Írj egy Google Sheets scriptet, amely megadott URL-ek státuszkódját adja vissza Write script for Google Spreadsheets that creates a formula. The input the formula should be a URL, and the output will be the status code of the website

Hirdetés – kampányok, posztok, kreatív ötletek egy kattintásra

A hirdetések világa tele van lehetőségekkel – főleg, ha az AI-t jól kérdezed. Sokan félnek attól, hogy az AI túl „robotosan” ír – pedig ha jól kérdezed, kifejezetten ütős kampányötleteket ad.
Legyen szó egy gyors LinkedIn posztról, egy AIDA struktúráról vagy egy egész hirdetési kampányról, ezekkel a promptokkal az AI kreatív társad lesz a tervezésben.

Cél Prompt (magyar) Prompt (angol)
Rövid reklámszöveg Írj egy egyperces reklámszkriptet egy választott témáról (pl. egy új digitális termék) Write a minute-long advertisement script about #smth. #smth = új digitális termék
Kampányterv célcsoporttal Készíts hirdetési kampánytervet a #smth témára, célcsoportként #audience megadva. Adj meg fő üzeneteket és csatornákat is. Create an advertising campaign about #smth targeting #audience. Include key message and slogans and choose the best media for promotions. #smth = új digitális termék, #audience = small businesses
AIDA kampányhoz Készíts AIDA modellt egy választott szolgáltatáshoz (pl. új digitális termék) Generate an AIDA for #smth. #smth = új digitális termék

Írási stílusok – így szabhatod személyre a hangnemet

Néha nem elég, hogy mit mondasz – az is számít, hogyan mondod. Az alábbi listában olyan stílusjavaslatokat találsz, amelyeket promptba írhatsz, hogy a szöveg hangulata, tónusa még jobban illeszkedjen a célközönségedhez. Ez különösen jól jön social media szövegek, ügyfélszolgálati válaszok vagy érzékeny témák esetén.

Stílus (angol promptban) Stílus (magyarul) Javasolt célközönség
Academic Tudományos Tudományos közönség, kutatók
Admiring Csodálattal teli Rajongók, követők
Affectionate Szeretetteljes Közeli ismerősök, család
Angry Dühös Kritikusok, ellenzők
Appreciative Hálás Támogatók, patrónusok
Authoritative Tekintélyt sugárzó Munkatársak, beosztottak
Casual Laza Online közönség, baráti hangnemhez
Confident Magabiztos Magabiztos, üzleti közönség
Critical Kritikus Véleményezők, értékelők
Diplomatic Diplomatikus Politikai vagy kényes témákban érintettek
Direct Egyenes Elfoglalt olvasók, gyors válaszhoz
Earnest Komoly Komoly, elmélyült közönség
Educational Oktató jellegű Tanulók, érdeklődők
Encouraging Bátorító Nehézségekkel küzdők
Explanatory Magyarázó Kíváncsi, utánajáró olvasók
Factual Tényalapú Információra éhes közönség
Friendly Barátságos Általános közönség, lazább stílusban
Humorous Humoros Humorérzékeny, nyitott olvasók
Inspirational Inspiráló Inspirációt keresők
Ironic Ironikus Ironiát értékelő közönség
Joyful Derűs Pozitív, vidám közönség
Motivational Motiváló Célorientált, tenni akaró emberek
Professional Professzionális Üzleti, szakmai közönség
Respectful Tiszteletteljes Hivatalos, méltóságteljes hangnemet igénylők
Technical Technikai Szakértői, technikai témákra nyitott közönség

Adatformátumok – a struktúra számít

Az AI nem csak kreatív szövegek megírásában segít, hanem abban is, hogy az adataid rendezettek, strukturáltak és könnyen feldolgozhatók legyenek. Az alábbi promptokkal különböző formátumokat kérhetsz, amelyek segítenek az adatok rendszerezésében, exportálásában vagy épp az átláthatóság javításában.

Formátum típusa Mit csinál? (magyarázat)
CSV (Comma-Separated Values) Vesszővel elválasztott értékek listáját hozza létre (pl. Excelhez)
TSV (Tab-Separated Values) Tabulátorral elválasztott adattáblát hoz létre
JSON (JavaScript Object Notation) Objektumokból és kulcs-érték párokból álló strukturált adat
XML (Extensible Markup Language) Adatszerkezetek létrehozása tagek és attribútumok segítségével
Plain text Egyszerű szövegként menti az adatokat
HTML (Hypertext Markup Language) Strukturált webes tartalom létrehozása
Currency formatting Számokat átalakít pénznem formátumra, szimbólumokkal
Percentage formatting Számokat százalékos formátumra alakít
Scientific notation Tudományos formátumban jeleníti meg a számokat
Date format Dátum megjelenítési formátumát állítja be (nap, hónap, év)
Time format Óra, perc, másodperc megjelenítésének formátuma
Timezone Időbélyegek konvertálása más időzónába
Remove duplicates Duplikált sorokat vagy értékeket szűr ki
Sort data Rendezi az adatokat megadott oszlop(ok) szerint
Filter data Adatsorokat szűr le egy meghatározott feltétel alapján
Normalize data Adatok átszerkesztése, redundanciák eltávolítása

Hol találsz még több promptot?

Ha inspirációt keresel, vagy szeretnél még több kipróbált promptot böngészni, érdemes megnézned ezeket az oldalakat:

  • AIPRM – ha strukturált, kategóriákba rendezett promptokat keresel.
  • FlowGPT – közösség által beküldött, értékelt és kipróbált promptgyűjtemény.
  • SnackPrompt – egyszerű, gyors inspirációs gyűjtőhely modern designnal.

Félsz, hogy lemaradsz, miközben mások már AI-val dolgoznak?

Ne aggódj, mi segítünk lépést tartani – vagy akár előzni is.

Érdekel, mit tud az AI nálam!

Tippek az AI használatához

Az AI eszközök önmagukban is erősek, de az igazi varázslat akkor történik, ha jól kommunikálsz velük. Ahogy egy emberrel is jobb az együttműködés, ha pontosan megfogalmazod, mit vársz tőle – ugyanígy van ez a mesterséges intelligenciával is. Most megmutatjuk, hogyan tudsz olyan promptokat írni, amik tényleg működnek!

Mitől lesz jó egy prompt?

Ez az egyik legfontosabb kérdés, ha valóban használható és minőségi választ szeretnél kapni az AI-tól – és szerencsére nem is olyan bonyolult, mint elsőre hangzik.

  • Legyél minél konkrétabb, amikor megfogalmazod, mit szeretnél az AI-tól: például add meg a célcsoportot, a stílust és azt is, mit vársz el az eredménytől. Így tud igazán hatékonyan segíteni.

  • Legyél konkrét: például ne csak azt írd, hogy „írj hirdetést”, hanem azt is, hogy pontosan kinek szól. Például: „Írj Facebook hirdetést, 30-40 éves nőknek, akik fogyni szeretnének”. Minél pontosabb vagy, annál pontosabb lesz a válasz is.
  • Határozd meg a hangnemet: a stílus legalább annyira fontos, mint a tartalom. Gondolj bele, máshogy kommunikálsz egy fiatalos közösségi posztban, mint egy hivatalos ajánlatkérésnél. Például: „Írj laza, fiatalos hangnemben” – és máris olyan szöveget kapsz, ami illeszkedik a célközönségedhez.
  • Tűzd ki a célt is: ne felejtsd el megmondani az AI-nak, mit szeretnél elérni a szöveggel. Például, ha egy hirdetést írsz, írd le, hogy a cél az, hogy kattintson rá az olvasó („A cél az, hogy kattintson a hirdetésre”). Így az AI nem csak szöveget generál, hanem a konverzióra is optimalizál.

Amit érdemes kerülni

Ahogy van jó prompt, úgy van néhány tipikus hiba is, amit érdemes elkerülni, ha nem akarod feleslegesen bosszantani magad az AI válaszai miatt.

  • Túl általános promptok: például az olyan utasítás, hogy „Írj blogot”, nem mond sokat az AI-nak. Ilyenkor nem tudja, milyen témáról, kinek, milyen stílusban és milyen céllal kellene írnia. Az eredmény általában semmitmondó lesz – vagy épp teljesen eltér attól, amit te szerettél volna. Mindig érdemes pontosítani a témát, célközönséget, hosszúságot vagy akár azt is, hova kerül majd a szöveg.
  • Az első válasz elutasítása: ha elsőre nem tetszik, amit kapsz, ne húzd le az AI-t. Lehet, hogy csak finomítani kell a kérdéseden. Próbálj ki többféle megfogalmazást, add meg máshogy a célt, vagy tisztázd a stílust. Néha már egy apró módosítás is nagyot dob az eredményen. Tesztelj bátran, kérdezz újra – ez is része a tanulási folyamatnak!

Gyakran ismételt kérdések

Mielőtt belevágsz az AI használatába, biztosan felmerül benned néhány kérdés – mutatjuk a leggyakoribbakat, amiket tőlünk is rendszeresen megkérdeznek:

Mennyire megbízható az AI szövegírás marketing célokra?

Nagyon is! Ha jól fogalmazod meg a promptokat, az AI olyan szövegeket tud generálni, amelyek minőségben is megállják a helyüket – akár kampányokban, blogban vagy hirdetésekben is.

Kiváltja az AI a marketingeseket?

Nem. Az AI nem helyettesít, hanem kiegészít. Olyan, mintha lenne melletted egy extra kreatív kolléga, aki segít gyorsabban haladni. A stratégiai gondolkodást viszont nem veszi át.

Kell technikai tudás az AI használatához?

Egyáltalán nem. Egy jól megfogalmazott mondat vagy kérés elég ahhoz, hogy hasznos választ kapj. A cikkben található prompt példák már önmagukban elég jó kiindulópontot adnak.

Összegzés

Az AI nem a marketinges ellenfele, nem is helyettesítője, hanem egy olyan eszköz, ami melletted dolgozik – és ha jól használod, elképesztő dolgokra képes. Nem veszi el a kreativitást, csak segít gyorsabban és hatékonyabban megvalósítani az ötleteidet.

Ha nem te használod ki az AI marketing erejét, majd a konkurenciád megteszi helyetted.

Mi, mint online marketing ügynökség nap mint nap azt látjuk, mennyit számít, ha egy vállalkozás okosan és tudatosan integrálja az AI-t a folyamataiba. Akár szövegírás, akár chatbot, akár kampánytervezés – az eredmények látványosak.

Ha kíváncsi vagy, hogyan tudod mindezt a saját marketingedben is bevetni, és szeretnél időt spórolni, jobban teljesíteni, több ügyfelet elérni, vedd fel velünk a kapcsolatot!

Hasznosnak találta a cikket?