On-page SEO
Az on-page SEO kifejezést magyarul tartalmi keresőoptimalizálásnak lehetne fordítani. A keresőoptimalizálást (Search Engine Optimization, vagy rövidítve SEO) ugyanis három nagy alegységre szokták bontani:
- on-page (vagyis tartalmi) SEO
- off-page SEO, azaz linképítés és végül
- technical SEO
A tartalmi keresőoptimalizálásnál a cél az, hogy a keresőrobotok be tudják aznosítani, hogy pontosan miről szól az adott tartalom és megismerhessék azokat a látogatói szignálokat, amik segítenek számukra eldönteni, hogy az adott tartalom mely keresésekre vonatkozóan számít(ana) releváns találatnak. Amikor egy marketing szakember előveszi az on-page SEO taktikáját, általában az alábbi dolgokra érdemes odafigyelnie:
- A tartalom minőségi, barátságos, széles közönség szmára befogadható hangnemben és stílussal íródjon. Értelmes, tetszetős és hasznos legyen, mert ezek alapvető dolgok, amiket az emberek elvárnak.
- Alkalmazz kulcsszavakat a tartalomban meghatározott sűrűséggel, mivel ezek segítik a keresőmotorokat abban, hogy megértsék, miről van szó a az adott oldalon.
- A címekben és a bevezetőkben is használd a kulcsszavakat, mivel ezek segítik a keresőmotorokat abban, hogy megértsék, milyen jellegű tartalommal állnak szemben és az hogyan illeszkedik az oldal többi részéhez.
- A képeknél használj leírásokat, mivel ezek nélkül az úgynevezett alt text-ek nélkül a keresőmotorok nem képesek értelmezni a képi elemeket.
- A videókban ugyancsak használj leírásokat, mivel a képekhez hasonlóan a videó is black box a keresőmotorok számára, mivel ezek a botok képtelenek a videó tartalma alapján beazonosítani, hogy miről szól egy mozgóképes tartalom, így csak a leírásból tudnak következtetni.
- Kérj hivatkozásokat más webhelyekről, mivel ezek segítik a keresőmotorokat abban, hogy feltérképezzék az adott oldal szemantikus kontextusát más, a keresőmotorok által már ismert oldalakkal – bár ez már nem on-page SEO, hanem úgynevezett off-page SEO technika.
- A tartalom könnyen fogyasztható, jól olvasható legyen az emberek számára, ne csak a keresőmotorok számára optimalizáld, továbbá ne tévessze meg a látogatókat, azaz legyen konzisztens a tartalom, a metalírások és a linkek hálózata.