Opt-in
A marketing területén az opt-in jelentése: beleegyezés, feliratkozás; általában az e-mail cím megadásávl járó interakciókra használják a szakkifejezést. A definíció szerint az opt-in alkalmával az ügyfelek, vagy vásárlók a beleegyezésüket adják ahhoz, hogy a márka e-mail-ben (vagy akár sms-ben is) kommunkálhasson velük.
Érdemes szem előtt tartani, hogy a közhasználatban már teljesen elcsépelt és minőségi értelemben elhasznált „hírlevél” és „feliratkozás” szavakat célszerű mellőzni, amennyiben hatékony opt-in arányszámokat akarunk látni. A sima hírlevél helyett ajánljunk inkább hasznos tartalmakat, aktuális ajánlatokról tájékoztatást, esetleg némi kiváltságot azoknak, akik az oldalon járnak. Ezzel az apró trükkel többen iratkoznak majd fel a listára, hiszen mindenki hasznos tudásra, egyedi ajánlatokra, nem pedig egy mindenkivel megosztott egyen-hírkötegre vágyik.