Hogyan juttathatod a cégedet, a márkádat, a tartalmadat a sajtóba? A sajtósok miért dobnak vissza 10-ből 9 PR megkeresést? És mit tud az az EGY, amit végül befogadnak?
Mitől lesz jó egy PR cikk
A magyarázat egyszerű:
a médiamegkeresésnek is megvan a maga szabálya… ráadásul nem is egy.
Íme mitől lesz sikeres egy PR cikk:
Legyen releváns a célközönség és a médium számára: A tartalmadnak illeszkednie kell a médium profiljához, stílusához és témáihoz, valamint a célközönség érdeklődéséhez és igényeihez. Túracipővel ne a Forbesnál, hanem utazásokról szóló magazinokban, influenszereknél kopogtass!
Legyen időszerű és aktuális: A témádnak kapcsolódnia kell a jelenlegi trendekhez, eseményekhez, hírekhez, vagy új információt kell nyújtania egy már ismert témáról: „A héten befejeződött, és a világ legdurvább túraútvonalának tartott erdélyi XY túrát a résztvevők mind az XY túracipőben tették meg.”
Legyen vonzó és figyelemfelkeltő: A témádnak kíváncsiságot kell gerjesztenie. Ezért fontos, hogy a megkeresésed egy erős tárggyal és még erősebb bevezetővel induljon: „Az utóbbi napokban mindenki erről beszél a túrázók között.”
Legyen rövid és tömör: A megkeresésednek csak a lényeget kell tartalmaznia, anélkül, hogy mellébeszélnél: „Mindössze 2 perc alatt az üzenetem végére ér, de amit olvas, fontos lesz az Ön számára”.
Legyen személyre szabott és udvarias: A megkeresésednek meg kell mutatnia, hogy ismered a címzett munkáját, elismered az eredményeit és tisztelettel fordulsz hozzá: „A téma leghozzáértőbb csapatát kerestem, és már az első gondolatom Ti voltatok…”.
Ha többet szeretnél megtudni a PR fogalmáról és annak jelentőségéről, olvasd el korábbi cikkünket a PR jelentéséről.
Call To Action: A címzettnek tudnia kell, hogy mit is várunk el tőle. Nem érdemes olyan tartalmat ajánlani, ami nem ad irányt vagy lehetőséget a további együttműködésre.
+1. És még valami: Légy kreatív! Elképesztő mennyiségű cég akar magának PR megjelenést. Lesznek köztük persze olyanok, akik pénzzel betolják magukat, de még bőven akad olyan cég is, aki a kitartásának, kreativitásának, az izgalmas, egyedi, releváns témájának köszönheti, hogy bekerül a sajtóba.
Szeretnél még több hasznos tanácsot és útmutatást a PR világából?