Írta: Nagy László 2023. október. 5.

Mesterséges intelligencia a marketingben – Mire használhatod?

Mire használhatod a mesterséges intelligenciát a marketingedben? Vagyis inkább mire nem? Hiszen utóbbi jóval rövidebb lista lesz.

Mesterséges intelligencia a marketingben

Egy évvel ezelőtt a mesterséges intelligencia és a marketing kapcsolata nagyjából egyet jelentett a big datával, a Google és a Facebook algoritmusával. Aztán tavaly év végén jött az OpenAi és a ChatGPT, és mindent a feje tetejére állított. Azóta mást sem hallunk, minthogy a mesterséges intelligencia szövegeket ír, éves marketing tervet készít, teljes piackutatást végez, sőt, még a honlapomat is leprogramozza. És a legmeglepőbb, hogy ez mind igaz.

Csakhogy – mert mindig van egy csakhogy – a mesterséges intelligencia nem gondolatolvasó, ezért nem képes arra, hogy befektetett munka nélkül olyan anyagokat állítson elő, amelyeket szeretnél. Ha a gondolataidat nem tudod átadni neki, akkor a marketinged nem hogy nem lép előre, de elkezd hátrafelé araszolni.

Mi legfőképpen három dologra használjuk a mesterséges intelligenciát a saját és ügyfeleink marketingjében. Arra a háromra, amelyben úgy véljük, a legerősebb:

Személyre szabott tartalom előállítása

A felhasználó nevének, foglalkozásának, online viselkedésének ismeretében az A.I. személyre szabott tartalmat képes készíteni. Ha ügyesen briefeled a mesterséges intelligenciát, akkor a tartalmad nem csak személyre szabott, de izgalmas és kreatív is lesz.

Adatelemzés

Az A.I. képes összegyűjteni és átszűrni több marketingkampányból származó nagy mennyiségű adatot, és azokat összegezni. Sőt, képes megjósolni a marketingkampányok kimenetelét a múltbeli adatok, például a fogyasztói elkötelezettségi mérőszámok, vásárlások, az oldalon töltött idő, e-mail-megnyitások és más adatok felhasználásával. Ez pedig segít időt megtakarítani cégednek.

SEO

Az A.I.-algoritmusok képesek elemezni egy webhely forgalmát, azonosítani a kulcsszavakat, amelyek segíthetnek a keresőmotorok rangsorolásának javításában. Sőt, segítségével nyomon követheted a versenytársaid tevékenységét. Ráadásul az A.I.-alapú eszközök segítségével a marketingesek megismerhetik a közönségük preferenciáit, és a tartalmakat az érdeklődési körükhöz igazíthatják.

Mesterséges intelligencia kihívásai

De ne feledjük, a mesterséges intelligencia nem csak lehetőségeket, hanem kihívásokat is rejt. A Terminator 2 óta tudjuk, hogy a mesterséges intelligenciától azért nem árt tartani. Ha emberekre nem is veszélyes a dolog, néhány vállalkozást azért rendesen kicsinál majd. Hogyan? Most úgy tűnik, hogy sok cég képtelen lesz tartani a lépést a mesterséges intelligenciával, míg azok a vállalatok, akik megbarátkoznak az új technológiával, lefölözik a piacuk 99%-át.

A kérdés tehát adott: hogy lesz céged egyik legjobb barátja az AI? Mutatjuk!

  1. Fontos lépés az adatok gyűjtése és értelmezése. Az AI hatékony működéséhez szükség van megfelelő mennyiségű, minőségű és naprakész adatra. Biztosítsd, hogy rendelkezz a szükséges információkkal, amelyek segítenek az AI-algoritmusoknak a lehető legjobb döntés meghozatalában.
  2. Ne feledd, hogy az AI egy eszköz, nem csodaszer. Gondold át alaposan, hogyan tudod integrálni az AI-t a marketing stratégiádba.
  3. Az AI segíthet optimalizálni és automatizálni bizonyos folyamatokat, de a sikeres kampányokhoz továbbra is elengedhetetlen a kreatív gondolkodás és a szakértői tudás. Támogasd a marketingeseket abban, hogy fejlesszék képességeiket és hatékonyan együttműködjenek az AI-vel.
  4. Az AI-alapú kampányok monitorozást és finomhangolást igényelnek. Kövesd nyomon a kampányok teljesítményét, és ha szükséges, változtass a stratégián, hogy még jobb eredményeket érhess el.

Az AI valóban forradalmasítja a marketing világát, és óriási lehetőségeket rejt magában a vállalkozásod számára. Az AI és a marketingesek együttműködése lehet a kulcsa a sikeres üzleti tevékenységednek az ismeretlen kihívásokkal teli üzleti világban!

Három olyan dolog, amiben a mesterséges intelligencia nagy segítségedre lesz már most is. Fontos azonban, hogy ne ugorj fejest az A.I. marketing világába vakon.

Tanulj, kérj segítséget, ismerkedj vele, mielőtt élesben is használod.

Hidd el, a 2024-es éved legjobb befektetése lesz, ha erre szánsz elég időt.

Ha érdekel, hogy a mesterséges intelligencia hogyan forradalmasíthatja a vállalkozásod marketing stratégiáját, és személyre szabott tanácsra van szükséged, ne habozz kapcsolatba lépni velünk, mint tapasztalt marketing ügynökség.

Szeretnél többet megtudni a mesterséges intelligencia alkalmazásáról a marketingben?

Merülj el mélyebben az A.I. világában velünk, és használd ki az általa kínált előnyöket a versenytársaid előtt!

Ajánlatot kérek

Hasznosnak találta a cikket?