Mesterséges intelligencia a marketingben – Mire használhatod?
Tartalomjegyzék
Mire használhatod a mesterséges intelligenciát a marketingedben? Vagyis inkább mire nem? Hiszen utóbbi jóval rövidebb lista lesz.
Mesterséges intelligencia a marketingben
Egy évvel ezelőtt a mesterséges intelligencia és a marketing kapcsolata nagyjából egyet jelentett a big datával, a Google és a Facebook algoritmusával. Aztán tavaly év végén jött az OpenAi és a ChatGPT, és mindent a feje tetejére állított. Azóta mást sem hallunk, minthogy a mesterséges intelligencia szövegeket ír, éves marketing tervet készít, teljes piackutatást végez, sőt, még a honlapomat is leprogramozza. És a legmeglepőbb, hogy ez mind igaz.
Csakhogy – mert mindig van egy csakhogy – a mesterséges intelligencia nem gondolatolvasó, ezért nem képes arra, hogy befektetett munka nélkül olyan anyagokat állítson elő, amelyeket szeretnél. Ha a gondolataidat nem tudod átadni neki, akkor a marketinged nem hogy nem lép előre, de elkezd hátrafelé araszolni.
Mi legfőképpen három dologra használjuk a mesterséges intelligenciát a saját és ügyfeleink marketingjében. Arra a háromra, amelyben úgy véljük, a legerősebb:
Személyre szabott tartalom előállítása
A felhasználó nevének, foglalkozásának, online viselkedésének ismeretében az A.I. személyre szabott tartalmat képes készíteni. Ha ügyesen briefeled a mesterséges intelligenciát, akkor a tartalmad nem csak személyre szabott, de izgalmas és kreatív is lesz.
Adatelemzés
Az A.I. képes összegyűjteni és átszűrni több marketingkampányból származó nagy mennyiségű adatot, és azokat összegezni. Sőt, képes megjósolni a marketingkampányok kimenetelét a múltbeli adatok, például a fogyasztói elkötelezettségi mérőszámok, vásárlások, az oldalon töltött idő, e-mail-megnyitások és más adatok felhasználásával. Ez pedig segít időt megtakarítani cégednek.
SEO
Az A.I.-algoritmusok képesek elemezni egy webhely forgalmát, azonosítani a kulcsszavakat, amelyek segíthetnek a keresőmotorok rangsorolásának javításában. Sőt, segítségével nyomon követheted a versenytársaid tevékenységét. Ráadásul az A.I.-alapú eszközök segítségével a marketingesek megismerhetik a közönségük preferenciáit, és a tartalmakat az érdeklődési körükhöz igazíthatják.
Mesterséges intelligencia kihívásai
De ne feledjük, a mesterséges intelligencia nem csak lehetőségeket, hanem kihívásokat is rejt. A Terminator 2 óta tudjuk, hogy a mesterséges intelligenciától azért nem árt tartani. Ha emberekre nem is veszélyes a dolog, néhány vállalkozást azért rendesen kicsinál majd. Hogyan? Most úgy tűnik, hogy sok cég képtelen lesz tartani a lépést a mesterséges intelligenciával, míg azok a vállalatok, akik megbarátkoznak az új technológiával, lefölözik a piacuk 99%-át.
A kérdés tehát adott: hogy lesz céged egyik legjobb barátja az AI? Mutatjuk!
- Fontos lépés az adatok gyűjtése és értelmezése. Az AI hatékony működéséhez szükség van megfelelő mennyiségű, minőségű és naprakész adatra. Biztosítsd, hogy rendelkezz a szükséges információkkal, amelyek segítenek az AI-algoritmusoknak a lehető legjobb döntés meghozatalában.
- Ne feledd, hogy az AI egy eszköz, nem csodaszer. Gondold át alaposan, hogyan tudod integrálni az AI-t a marketing stratégiádba.
- Az AI segíthet optimalizálni és automatizálni bizonyos folyamatokat, de a sikeres kampányokhoz továbbra is elengedhetetlen a kreatív gondolkodás és a szakértői tudás. Támogasd a marketingeseket abban, hogy fejlesszék képességeiket és hatékonyan együttműködjenek az AI-vel.
- Az AI-alapú kampányok monitorozást és finomhangolást igényelnek. Kövesd nyomon a kampányok teljesítményét, és ha szükséges, változtass a stratégián, hogy még jobb eredményeket érhess el.
Az AI valóban forradalmasítja a marketing világát, és óriási lehetőségeket rejt magában a vállalkozásod számára. Az AI és a marketingesek együttműködése lehet a kulcsa a sikeres üzleti tevékenységednek az ismeretlen kihívásokkal teli üzleti világban!
Három olyan dolog, amiben a mesterséges intelligencia nagy segítségedre lesz már most is. Fontos azonban, hogy ne ugorj fejest az A.I. marketing világába vakon.
Tanulj, kérj segítséget, ismerkedj vele, mielőtt élesben is használod.
Hidd el, a 2024-es éved legjobb befektetése lesz, ha erre szánsz elég időt.
Ha érdekel, hogy a mesterséges intelligencia hogyan forradalmasíthatja a vállalkozásod marketing stratégiáját, és személyre szabott tanácsra van szükséged, ne habozz kapcsolatba lépni velünk, mint tapasztalt marketing ügynökség.
Szeretnél többet megtudni a mesterséges intelligencia alkalmazásáról a marketingben?
Merülj el mélyebben az A.I. világában velünk, és használd ki az általa kínált előnyöket a versenytársaid előtt!