Írta: Nagy László 2023. szeptember. 23.

Tartalommarketing tippek – Hogyan készítsünk olyan tartalmat, amit az emberek valóban akarnak?

Tartalommarketing tippek segítségével olyan tartalmat készíthetünk, amit az emberek valóban akarnak.

Mit látsz az első képen?

Kalap

Egy kalapot? Pedig valójában ez egy kígyó, ami épp lenyelt egy elefántot.

Kígyó és elefánt

Tartalommarketing alapjai

Az a baj a legtöbb céggel, hogy ha van egy kalapjuk, semmi mást nem akarnak, mint azt eladni. Csak hát, ha valamit nagyon akarunk, egyre görcsösebbé válunk, és kudarcot vallunk. Ellenben, ha a kínálatunk mögé teszünk valamit, például érdekes és hasznos történeteket, tartalmat, amitől az értékesítésünk nem tűnik tukmálásnak, akkor a siker is előbb jön.

Mi a tartalommarketing

Márpedig a tartalommarketing egy nagyszerű módja annak, hogy felhívjuk magunkra a figyelmet, és értéket adjunk a közönségünknek. De hogyan tudjuk megkülönböztetni magunkat a rengeteg más tartalomtól, ami naponta árasztja el az internetet? Hogyan tudjuk elkerülni, hogy erőltetettnek tűnjünk? Hogyan tudjuk létrehozni azt a tartalmat, amit az emberek valóban akarnak?

Tartalommarketing tippek: Hogyan ismerjük meg a közönségünket?

A válasz egyszerű: ismerjük meg a közönségünket. Ha tudjuk, hogy kik ők, mit akarnak, milyen problémáik vannak, és milyen megoldásokat keresnek, akkor könnyebben tudunk olyan tartalmat készíteni, ami releváns, hasznos és vonzó számukra. Ehhez pedig nem kell más, mint egy kis kutatás.

A kutatás segít abban, hogy megtaláljuk a közönségünk jellemzőit, érdeklődési körét, viselkedését és preferenciáit. Ehhez használhatunk online eszközöket, mint például a:

  • Google Analytics,
  • Google Trends,
  • Facebook Audience Insights.

De ne feledkezzünk meg az offline módszerekről sem, mint például a:

  • személyes interjúk,
  • kérdőívek
  • fókuszcsoportos kutatások.

Emellett arra is szükségünk lesz, hogy megértsük a közönségünk érzéseit, gondolatait és motivációit. Ehhez használhatunk olyan technikákat, mint például a vevői út feltérképezése, a vevői perszónák létrehozása vagy a történetmesélés.

Ha ezeket a lépéseket követjük, akkor képesek leszünk olyan tartalmat létrehozni, ami nem csak szükséges, hanem kívánatos is.

  • Olyan tartalmat, ami nem csak eladni akarja a termékünket vagy szolgáltatásunkat, hanem megoldást nyújt a közönségünk igényeire.
  • Olyan tartalmat, ami nem csak informálja vagy szórakoztatja a követőinket, hanem inspirálja vagy tanítja is őket.
  • Olyan tartalmat, amiben nem egy unalmas kalap a főszereplő, hanem egy kígyó, ami lenyelt egy elefántot.

Ha az utóbbi kommunikáció felé tennél egy nagy lépést,

akkor keress minket bátran, szívesen segítünk a megfelelő tartalommarketing stratégia kidolgozásában.

Ajánlatot kérek

Tartalom terjesztése és optimalizálása

Miután sikeresen létrehoztuk a közönségünk számára vonzó tartalmat, a következő lépés a megfelelő terjesztés és optimalizálás. A legjobb tartalom sem éri el a célját, ha nem jut el a megfelelő emberekhez. Íme néhány tipp, hogyan terjeszthetjük és optimalizálhatjuk a tartalmainkat.

1. Közösségi média

A közösségi média platformok kiváló lehetőséget biztosítanak a tartalom terjesztésére és a közönség elérésére. Használjuk ki a Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn és egyéb platformok erejét. Ne csak posztoljunk, hanem aktívan vegyünk részt a beszélgetésekben, válaszoljunk a hozzászólásokra, és osszuk meg a követőink által készített tartalmakat is.

2. E-mail marketing

Az e-mail marketing továbbra is az egyik leghatékonyabb módja a közönség elérésének. Készítsünk hírleveleket, amelyek hasznos információkat, tippeket és ajánlatokat tartalmaznak. Az e-mail kampányaink legyenek személyre szabottak és relevánsak, hogy növeljük az olvasók érdeklődését és elkötelezettségét.

3. Keresőoptimalizálás (SEO)

A tartalom optimalizálása a keresőmotorok számára elengedhetetlen ahhoz, hogy a célközönség könnyen rátaláljon. Használjunk releváns kulcsszavakat a címekben, alcímekben és a szövegben, de ügyeljünk arra, hogy természetes módon illeszkedjenek a tartalomba. Optimalizáljuk a meta leírásokat, címkéket és az URL-eket is.

4. Influencer marketing

Az influencerek bevonása segíthet a tartalom szélesebb körben történő terjesztésében. Keressünk olyan influencereket, akiknek a követői bázisa egyezik a célközönségünkkel, és kérjük meg őket, hogy osszák meg a tartalmunkat. Az influencerek hitelessége és befolyása növelheti a tartalmunk elérését és hatását.

5. Tartalom újrahasznosítása

Ne féljünk újrahasznosítani a meglévő tartalmainkat. Egy blogbejegyzésből készíthetünk infografikát, videót vagy podcast epizódot. Az újraformázott tartalmak segítségével több platformon is elérhetjük a közönséget, és növelhetjük a tartalom élettartamát.

Záró gondolatok

A tartalommarketing nem csupán arról szól, hogy elkészítjük a tartalmat, hanem arról is, hogy azt hatékonyan terjesztjük és optimalizáljuk. Ha figyelmet fordítunk a közönségünk igényeire, és olyan stratégiákat alkalmazunk, amelyekkel elérhetjük és bevonhatjuk őket, akkor sikeresek lehetünk a tartalommarketingben. Ne feledjük, hogy a jó tartalom olyan, mint egy történet, ami megragadja az emberek képzeletét és elméjét, és maradandó nyomot hagy bennük.

Hasznosnak találta a cikket?