
Online marketing ügynökség árak 12 ok, ami befolyásolja
Tartalomjegyzék
Mindig azt kapod, amiért fizettél, márpedig az eredményekért fizetned kell
Tegyük fel, hogy a vállalkozásod rendben van. Jó a terméked, vagy szolgáltatásod, de mégsem jönnek az elvárt eredmények. Az egyetlen dolog, ami visszatart a gyors növekedéstől, az a bejövő megkeresések száma és az új értékesítési lehetőségek.
Tegyük fel, hogy vannak értékesítőid és az online marketinggel is próbálkoztok már egy ideje, de semmi sem működik úgy, ahogy szeretnétek. 1000-szer hallottam már ezt a történetet, hidd el. Most megtudhatod, hogy az online marketing ügynökség árak miért magasak.
Marketing ügynökség választás
Azért, hogy változtass ezen, úgy döntöttél, hogy megbízol egy marketing ügynökséget. Nekilátsz keresgélni, kérdezősködni, e-maileket írni és telefonálni. Talán személyesen is leültél pár ügynökség képviselőjével és most döntened kell, hogy melyiket bízod meg.
Az ajánlatok hasonlók, de a marketing ügynökség árak között óriási a különbség, Te pedig nem érted, hogy miért. Elsőre biztos az tűnik a legjobb ötletnek, hogy megbízod a legolcsóbbat, hogy megspórolj egy csomó pénzt. NE TEDD!
Ha azt szeretnéd, hogy 2021 a legjobb éved legyen, változtatnod kell a szempontokon, ami alapján a leendő ügynökségi partneredet kiválasztod.
Az alábbiakban leírom, hogy miért.
Te sem a legolcsóbb orvost választanád amikor az egészségedről van szó. Céged fejlődése pont annyira fontos, mint az egészséged.
Rengeteg hasonlóság van egy orvos és egy marketing ügynökség kiválasztása között. Ajánlásokat kérsz, megnézed, hogy milyen tapasztalatuk van, megbizonyosodsz arról, hogy annak a területnek a specialistái, amit keresel. Találkozol velük, feltesztek egymásnak egy csomó kérdést, majd kapsz egy kezelési tervet és egy ajánlatot.
Ahhoz, hogy megbízz bennük, jól kell kommunikálniuk és figyelniük kell rád. Biztos, hogy nem az ár alapján döntesz, ha az egészségedről van szó.
Egy online marketing ügynökség esetén pont ez a helyzet. Azt válaszd, amelyik úgy törődik veled és a cégeddel, mint a legjobb orvosok.
Olcsó ügynökség
Az olcsó ügynökségek jó okkal olcsók. Biztosan kecsegtető, ha találsz egy ügynökséget, akik hasonló szolgáltatást féláron kínálnak a versenytársaikhoz képest. Azt azonban meg kell értened, hogy okkal teszik ezt.
Például olcsó munkaerővel dolgoznak. A munkatársaik vagy tapasztalatlanok, vagy csak félállásban dolgoznak ott. Korlátozottak a tapasztalataik az olyan cégekkel kapcsolatban, mint a tiéd és ahhoz, hogy a kellő tapasztalatot megszerezzék, most olcsón kell dolgozzanak azért, hogy ügyfeleket találjanak.
Sokan közülük egyszemélyes hadseregként, vagy minimális csapattal dolgoznak, akik ellátnak minden feladatot az ügyfelek megszerzésétől kezdve, a cégük vezetésén és az adminisztráción keresztül, a sok kis megbízójukkal kapcsolatos teendőkig.
Ők azok, akiknek semmire sincs idejük, arra pedig különösen nem, hogy naprakészen tartsák a tudásukat a hihetetlenül gyorsan változó online világban. Ők is pénzből élnek, így ha alacsony az áruk, akkor sok ügyfelet kell szerezniük. Szerinted rád mennyi idejük jut?
Hallottam olyan PPC “ügynökségről”, akik egyszer beállítottak egy Google Ads kampányt, aztán évekig rá sem néztek… 🙁
Tapasztalat számít
Egy tapasztalatlan, vagy egy tapasztalt csapattal szeretnél együtt dolgozni? Ugye, hogy a tapasztaltabbal? Amikor valaki elindít egy marketing ügynökséget, általában kevés a tapasztalata, így kénytelen olcsón sok ügyfelet elvállalni, hogy megszerezze azt, ami hiányzik.
Ahogy tapasztaltabbak lesznek, rájönnek, hogy ez így nem működik majd hosszútávon, és elkezdenek ők is megfelelő áron dolgozni válogatott ügyfelekkel. A marketingben is egyértelmű, hogy két-három éves tapasztalattal lehetetlen olyan eredményeket hozni, mint tíz évvel a hátunk mögött. Pont a tapasztalat az, amit meg kell fizetned ebben az esetben.
Semmi sem hiányozhat
Nehéz megállapítani, hogy az ajánlat minden szükséges dolgot tartalmaz-e, de ha jóval olcsóbb, mint a többi, akkor szinte biztos, hogy a lényeg kimarad.
Mit ér mondjuk egy új honlap, ha csak a kinézetében más, mint a mostani? Mit ér akkor, ha pont ugyanott (vagy még ott sem) bukkan fel a keresőben, mint a mostani? Mit ér az a szép, új oldal, ha pont annyi látogatót és vásárlót/megbízót hoz, mint az, amivel nem vagy elégedett?
Bizonyosodj meg róla, hogy az ügynökség a stratégiával kezdi. Anélkül az egész nem ér semmit még akkor sem, ha csak felárat fizettél érte. A célod nem egy új weboldal, hanem több látogató, akikből több érdeklődő lesz, és végül több vásárló. A végén csak ez számít.
Költségek átláthatósága
Például, ha egy PPC ügynökség nem kér kampánykezelési díjat, akkor szinte biztos, hogy valami nem stimmel. Nem azért teszik ezt, mert szimpatikus vagy és különben is, olyan jófejek.
Ha például 100.000 Ft hirdetési keretben állapodtatok meg, akkor simán lehet, hogy ők levesznek az összegből 30.000 Forintot minden hónapban és csak 70 ezret költenek a hirdetésre.
Mindig bizonyosodj meg arról, hogy mi mennyibe kerül és mit kapsz a pénzedért pontosan.
Minőség a lényeg
Mi a jó abban, ha valami olcsó, de egyben rossz is? Szeretnél olyan hirdetési szövegeket látni, amik nemcsak hogy rossz üzenetet közvetítenek, hanem helyesírási hibáktól is hemzsegnek? Ha valaki sok ügyféllel dolgozik, akkor arra sincs sokszor ideje, hogy még egyszer elolvassa azt, amit írt.
Mit gondolnak majd az emberek a cégedről, ha még írni sem tudnak jól a munkatársaid? Csak a tökéletes minőséggel elégedj meg, és akkor az elvárt eredmények is jönni fognak.
A stratégiával kezdenek
Ez annyira fontos szerintem, hogy egy külön pontot is megérdemel. Talán ez önmagában megéri az 50%-os felárat. Ha egy ügynökség nem az előre meghatározott stratégia mentén halad, akkor csak vaktában lövöldözik és feleslegesen költi a pénzed.
Még akkor is, ha nem sokat. Bármilyen olcsónak tűntek is az elején, hidd el, hogy összesen többe kerül majd neked.
Amit meg kell fizetned, az pont a stratégia. Ha az elején nem ezzel foglalkoznak a legtöbbet, akkor jobban teszed, ha továbbállsz.
Szoftverek
Ma, a marketing és az értékesítési taktikák olyan gyorsan változnak, hogy csakis azok tudják tartani a lépést, akik folyamatosan képzik magukat. Előfizetnek a legújabb szoftverekre, megtanulják a legújabb technikákat és mindent a te javadra fordítanak.
Kapcsolattartó
Van egy munkatársuk, aki veled foglalkozik. Nincs idegesítőbb annál, amikor valamiért leállt az oldalad és a fejlesztő cég nem veszi fel a telefont. Vagy észrevettél egy hibát és hetekbe telik, mire kijavítják. (És közben elkövetnek egy másik hibát)
Nem azt mondom, hogy valaki csak egy céggel kell foglalkozzon, de legalább ismerje az ügyfeleit személyesen és legyen képben azzal, hogy mi, hogy áll.
Garancia
Azok az ügynökségek, akik biztosak a dolgukban, általában a szerződésbe is bele merik foglalni az eredményeket. Ők azok, akik maguktól keresnek, hogy elmesélhessék az eredményeiket, amiket addigra te is biztosan érzel majd az ügyfélszám megemelkedéséből.
Csapat
A csapatuk átlagos tapasztalata több legyen, mint 3 év Az olcsó ügynökségek általában kezdőkkel, vagy gyakornokokkal végeztetik el a munkát. Természetesen minden jó csapatban vannak kezdők és fiatalok, de az elengedhetetlen, hogy legyen pár munkatárs, akinek 10+ éves tapasztalata van. Így áll össze a jó csapat.
Célpiac
Az ügynökség legyen tisztában a célpiacod szokásaival és azzal, hogy hol tartanak a vásárlóvá válás útján. Ha csak egy valamit fogadsz meg a fenti tanácsaim közül, akkor ez legyen az.
Azt az ügynökséget válaszd, amelyik a legtöbbet kérdez. Amelyik minden részletre kíváncsi a vevőiddel kapcsolatban, aki szeretné megtudni, hogy az ügyfeleid mitől félnek, vagy mitől érzik magukat biztonságban nálad.
Az az ügynökség, aki megérti az ügyfeleid, pontosan és gyorsan fog dolgozni. Pont úgy fogja elkészíteni a megjelenést, a szövegeket és minden érintkezési felületet, hogy emlékezetes maradj a piacod szemében. Azok az érdeklődők, akikre jó benyomást tettél, hamarabb lesznek a vevőid és többet is költenek majd nálad.
Az “olcsó húsnak híg a leve” mondás mindig igaz. Ha egy marketing ügynökség olcsó, akkor az azt jelenti, hogy csak azzal tudnak új ügyfelet szerezni, ha alámennek a konkurencia árainak.
Ez azt is jelenti, hogy a saját marketingjük sem jó, hiszen nincs elég érdeklődőjük ahhoz, hogy kiválogassák azokat a cégeket, akikkel Ők szeretnének együtt dolgozni.
360 Marketing ügynökség
Tudom, remélted, hogy olcsóbban megúszod, de az elvárt eredmények nem jönnek egyik napról a másikra, az idő pedig pénz. Valakinek pedig ki kell fizetni a számlát. Mi, a 360 Marketing csapata arra törekszünk, hogy az ügyfeleink nőjenek, hosszútávú partnereink legyenek és egyre többet költsenek nálunk. Erre nem sajnáljuk sem az időt, sem a tapasztalatunkat.
Ajánlott cikk: Marketing ügynökség 2021: hogy válaszd ki a legjobbat?