Írta: Nagy László 2023. szeptember. 20.

Facebook vagy Instagram marketing

Facebook vagy Instagram marketing? Facebook vagy Instagram? Melyik platformra szánj több időt, energiát és legfőképp pénzt? Nézzük, hol mozgolódnak céged potenciális ügyfelei.

Facebook vagy Instagram marketing

Ha csak a számokat nézzük, akkor egyértelműen a Facebook nyer, hiszen közel kétszer annyi felhasználója van a kék platformnak, mint az Instagramnak (2.91 milliárd Vs. 1.48 milliárd). Azonban érdemes egy pillantást vetni arra is, hogy kikből áll össze a két közösségi média tábora.

Az Instagram-felhasználók több mint 60%-a 18-34 éves, ebben a korosztályban a nők alkotják a csekély többséget. Ez azt jelenti, hogyha a 20-as és a 30-as éveik elején járó potenciális ügyfeleket céloznád meg – különösen az ebbe a korosztályba tartozó nőket -, az Instagram remek hely az elérésükre.

A Facebook követőit ezzel szemben inkább férfiak és a kicsivel idősebbek alkotják. A Facebook-felhasználók közel 50%-a 25 és 44 év közötti. Az összes Facebook-felhasználó közel 30%-a 25 és 44 év közötti férfi.

Érdekes, hogy míg tavaly a felhasználók havonta átlagosan 11,7 órát töltöttek az Instagramon, addig a Facebookon ez az idő 19,7 óra! Tehát azt már tudjuk, kik és mennyi időt töltenek a két platformon, de vajon milyen tartalmakkal érheted el őket?

Facebook vagy Instagram marketing

Facebook vagy Instagram marketing

A Facebookon a felhasználók leginkább a következő tartalmakra buknak:

  • 54% vicces vagy szórakoztató tartalmakat keres
  • 55% követi vagy kutatja a márkákat és termékeket (!!!)
  • 59% naprakészen tájékozódik a hírekről és az aktuális eseményekről
  • 71% üzenetet küld a barátainak és családtagjainak
  • 64% fotókat és videókat posztol vagy oszt meg

Mindeközben az Instagramon ez történik:

  • 61% vicces vagy szórakoztató tartalmakat keres
  • 62% követi vagy kutatja a márkákat és termékeket (!!!)
  • 51% naprakészen követi a híreket és az aktuális eseményeket
  • 51% üzenetet küld a barátoknak és a családnak
  • 70% fotókat és videókat posztol vagy oszt meg

Ahogy látod, egyre többen fordulnak az Instagramhoz márkák és termékek keresésére. Ezzel szemben itthon még erősebb „márka bemutató” platform a Facebook a cégek számára. Pedig néhány ügyes termékértékelést és vásárlói beszámolókat kiemelő poszttal hatalmasat lehetne előre lépni Instán.

Jössz velünk az Instára is?

Összeállítsunk egy igazán erős Instagram és Facebook stratégiát a cégednek?

Ajánlatot kérek

Hasznosnak találta a cikket?