Írta: Nagy László 2024. október. 17.

Futárszolgálatok SEO szempontú piackutatása 2024-ben

Az online jelenlét fontossága napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap. Cikkünkben a futárszolgálatok SEO szempontú vizsgálatával foglalkozunk. A célunk, hogy átfogó képet adjunk a magyarországi futárszolgálatok weboldalainak SEO teljesítményéről, feltárva azok erősségeit és gyengeségeit, valamint javaslatokat tegyünk a további optimalizálásra.

Megvizsgáltuk a forgalmukat, fontos kulcsszavakat, hivatkozó domainek számát, a domain hitelességet (DA), valamint technikai optimalizáltságot, amelyek mind hozzájárulnak a versenyelőnyhöz.

Ha kíváncsi, hogyan áll a cége ezen a területen, és milyen lépésekkel érhet el jobb eredményeket, érdemes tovább olvasnia.

Az elemzés során megbízható, iparági standardoknak megfelelő szoftvereket használtunk. Fontos megjegyezni, hogy az adatok és a tényleges eredmények között előfordulhatnak eltérések, amelyeket a mérések technikai korlátai okoznak.

Az elemzés során 18 különböző futárszolgálati vállalat weboldalát vizsgáltuk meg részletesen, a meghatározott kritériumok alapján.

Versenytársak felderítése

Versenytársak felderítése során 18 futárszolgálat weboldalát elemeztük.

Az alábbiakban bemutatjuk ezeknek a weboldalaknak a legfontosabb SEO mutatóit, amelyekről a cikk további részében részletesen olvashatsz.

Weboldal DA érték Hivatkozó domainek száma Organikus forgalom Kulcsszavak száma Fizetett forgalom
furgefutar.hu 32 263 6 800 1 100 11 400
gls-group.com 69 7 500 130 000 15 000 0 / Nem értelmezhető
sprinter.hu 35 440 3 300 832 5 560
expressone.hu 38 626 14 100 2 800 68 790
dpd.com 74 17 500 56 300 7 100 6 500
futar.hu 19 283 586 177 1 400
csomagnet.hu 35 600 5 200 1 500 2 400
fonix-futar.hu 9 70 162 85 280
sameday.hu 27 288 6 900 2 900 96 000
futarszolgalat.hu 15 74 84 107 530
famafutar.hu 22 78 343 252 2 690
ipsfutar.hu 7 15 19 33 101
pannonxp.hu 10 56 62 106 1 800
aranykerek.hu 18 59 7 46 890
redda.hu 18 45 50 102 440
posta.hu 58 6 000 219 000 32 200 143 800
runnerkft.hu 18 56 65 27 80
treff-speed.hu 8 13 13 40 200

A fenti adatok pontos jelentése:

DA érték: A Domain Authority (röviden DA vagyis Domain hitelesség ) egy olyan mutató, amely azt jelzi, hogy egy weboldal mennyire tekintélyes és megbízható az interneten. Ezt a pontszámot 1-től 100-ig adják, ahol a magasabb érték a magasabb hitelességet jelenti. A DA értéket több tényező alapján számítják ki, például hogy hány másik weboldal hivatkozik rá, és mennyire hitelesek ezek a hivatkozások. Minél több és jobb minőségű weboldal hivatkozik egy oldalra, annál magasabb lesz a DA értéke.

Hivatkozó domainek: A (referring domains) olyan weboldalak, amelyekre linket helyeznek (hivatkozást) ami a vizsgált weboldalra mutat. SEO szempontból jelentősek , mert a keresőmotorok, mint a Google, ezeket a linkeket ajánlásként értelmezik. Minél több megbízható és releváns hivatkozó domain linkel egy weboldalra, annál nagyobb eséllyel növekszik annak  hitelessége és rangsorolása a keresési eredmények között

Organikus forgalom: Ez a forgalom olyan látogatókból áll, akik keresőmotorok, (Google, Bing stb.) használatával érkeznek a weboldalra. Az organikus forgalom növelése a kulcsszó-optimalizálás és minőségi tartalom létrehozásának eredménye.

Kulcsszavak száma: Azt mutatja meg, hogy egy weboldal hány különböző keresési kifejezésre vagy kulcsszóra rangsorol a keresőmotorokban, például a Google-ben. Minél több kulcsszóra jelenik meg egy weboldal, annál nagyobb eséllyel ér el különböző felhasználókat, akik ezekre a kifejezésekre keresnek.

Fizetett forgalom: Azokat a látogatókat jelenti, akik valamilyen fizetett hirdetésen keresztül érkeznek az oldalra. Ez lehet Google Ads, Facebook hirdetés, banner hirdetés, vagy más online reklámforma.

Kulcsszókutatás – Kulcsszó stratégia

A top 20 Google találat között a futárszolgálat kifejezésre aloldalak és főoldalak vegyesen rangsorolnak, de egyértelműen a főoldalak vannak többségben, ugyanis 20 találatból 16 valamelyik cég főoldalára vezet.

Ha a Google főoldalakat jelenít meg egy adott kulcsszóra, akkor valószínűleg úgy értékeli, hogy a keresési szándék leginkább a teljes weboldalra irányul, nem egy specifikus aloldalra. Aloldallal sem lehetetlen rangsorolni, de ebből leszűrhető, hogy főoldallal könnyebb rangsorolni.

futárszolgálat kifejezés - Google találat

Futárszolgálat SEO – Google találati lista

A SEO stratégia alapja a megfelelő kulcsszavak kiválasztása és optimalizálása. Jelen esetben 10 olyan kulcsszót választottunk ki, amelyek relevánsak, üzletileg lényegesek, és/vagy magas keresési volumennel rendelkeznek. A versenytársak nagy része rangsorol ezekre a kulcsszavakra.

Kulcsszó Keresési mennyiség/hó
futárszolgálat 1 800
csomagfeladás 1 800
csomagküldés 2 300
fuvardíj táblázat 400
olcsó futárszolgálat 60
csomagautomata 3 200
csomag nyomkövetés 2 500
futár 1 100
csomagküldés árak 700
futárszolgálat árak 100

A fenti összefoglalóból kiderül, hogy egy adott kifejezésre havonta hány keresés történik. Tehát, például a csomagautomata kulcsszóval havonta akár 3.200 felhasználót is elérhetünk.

Azt is figyelembe kell venni, hogy a fenti kulcsszavakon túl sok helyi kulcsszóra is keresnek, ezért hasznos lehet minél több településre optimalizált tartalmat készíteni, ahol a vállalkozásunk működik. Emellett számos márkakeresés is történik, ami azt mutatja, hogy bizonyos cégek széles körben ismertek.

A keresési szándék (search intent) kulcsfontosságú, mert segít megérteni, mit keresnek pontosan a felhasználók, amikor beírnak egy adott kulcsszót a keresőbe. Azok a vezetők, akik ezt felismerik, olyan tartalmakat és megoldásokat kínálnak, amelyek pontosan megfelelnek a felhasználói igényeknek, akár információszerzésről, akár szolgáltatásról van szó.

Azok a vállalkozások, amelyek mélyen megértik a célcsoportjuk keresési szándékát, hatékonyabban optimalizálhatják weboldalukat és tartalmaikat.

Hogyan lehet megjelenni a keresési találatokban ezekre a kulcsszavakra?

Ha úgy érzi, hogy ezek a kulcsszavak relevánsak az Ön számára, de mégsem szerepel rájuk a találati listán, érdemes olyan tartalmat létrehozni, amely valóban releváns a kulcsszóhoz.

Például, ha az olcsó futárszolgálat kulcsszóra szeretne rangsorolni, jó megoldás egy olyan aloldalt készíteni, amely részletesen bemutatja a vállalkozás csomagküldési árait, hangsúlyozva azok olcsóságát.

Ha ez az aloldal SEO szempontból megfelelően van optimalizálva, akkor már jó irányba halad ahhoz, hogy a találati lista legelején megjelenjen, ugyanis a keresési szándék és a tartalom jól korrelál.

Kulcsszavak száma

Miért fontos, hogy tudjuk, hány kulcsszóra rangsorolunk? Minél több kulcsszóra szerepel jól egy weboldal, annál nagyobb eséllyel ér el különböző közönségeket, és vonz több látogatót.

A több kulcsszó segíti a weboldalt abban, hogy szélesebb témaköröket fedjen le, és többféle keresési szándékot célozzon meg. Ez növeli a weboldal esélyét arra, hogy releváns keresési találatokban jelenjen meg, ami végső soron több organikus forgalmat hoz.

gls-group.com organikus kulcsszavak száma

Futárszolgálat SEO – gls-group.com organikus kulcsszavak száma

A fenti képen a gls-group.com organikus kulcsszó számát láthatjuk, amely 15.000 szó. Jól látható, hogy ez a kulcsszó készlet már jó ideje folyamatosan növekszik, emiatt egyre több témakört fednek le és egyre több látogatót is vonzanak be.

Kulcsszó helyezések nyomonkövetése

A kulcsszavaink pozíciójának nyomon követése SEO szempontból azért lényeges, mert segít megérteni, hogy hol helyezkedünk el a keresési eredmények között, és mennyire hatékonyak az optimalizálási erőfeszítéseink.

A változások követése lehetővé teszi, hogy időben reagáljunk a rangsorolásban bekövetkezett ingadozásokra, versenytársak lépéseire, és finomítsuk a stratégiánkat annak érdekében, hogy javítsuk vagy megőrizzük a jó pozíciókat, ami növelheti az organikus forgalmat és a konverziókat.

Kulcsszó Keresési mennyiség/hó expressone.hu Helyezés dpd.com Helyezés csomagnet.hu Helyezés posta.hu Helyezés gls-group.com Helyezés
futárszolgálat 1 800 6 5 8 27 3
csomagfeladás 2 300 6 3 2 11 1
csomag szállítás 250 6 4 2 40 1
futár rendelés 70 16 12 2 42 3
csomagküldés 3 100 11 16 1 13 4
csomagküldés árak 800 15 23 2 7 1
csomag nyomonkövetés 60 10 7 33 1 3
futárszolgálat árak 100 22 59 3 28 2
csomagküldés külföldre 1 600 20 3 1 2 5
nagy csomag szállítás 10 24 30 1 35 5

Forgalommérés

Miért hasznos megvizsgálni a piaci forgalmat?

A piacon jelen lévő weboldalak forgalmának elemzése segít megérteni a versenytársak teljesítményét és azonosítani az iparági trendeket. Például, ha egy versenytárs weboldala havonta 100.000 organikus látogatót vonz, míg egy másik versenytársé csak 10.000-et, ez jelentős eltérést mutat a keresőoptimalizálásuk és tartalomstratégiájuk hatékonyságában.

A piaci forgalom elemzése lehetővé teszi annak megértését, hogy melyik versenytárs milyen csatornákon szerepel jól, és mely területeken van lehetőség fejlődésre.

Forgalomtípusok:

  • Organikus forgalom: Ez olyan látogatókból áll, akik keresőmotorokon (például Google, Bing stb.) keresztül jutnak el a weboldalra. Az organikus forgalom növelése a kulcsszavak optimalizálásának és a minőségi tartalom létrehozásának köszönhető.
  • Fizetett forgalom: Ez a látogatók azon csoportját jelenti, akik fizetett hirdetéseken keresztül érkeznek, például Google Ads vagy közösségi média hirdetések révén. Ezt a forgalmat közvetlen költségek felhasználásával lehet növelni, és gyors eredményeket érhetünk el vele.

A weboldal forgalmát sokféleképpen lehet csoportosítani, de jelenleg csak az organikus és a fizetett forgalmat fogjuk megvizsgálni.

Szoftveres méréseink lehetővé teszik a piaci szereplők látogatottságának nagyságrendi becslését. Ez elegendő ahhoz, hogy átfogó képet kapjunk a piacról. A vizsgált 18 futárszolgálat weboldalainak forgalma a következőképpen alakul:

futárszolgálat oldalak forgalom eloszlása

A posta.hu organikus forgalma:

posta.hu organikus forgalma

Futárszolgálat SEO – posta.hu organikus forgalma

A diagramon az is egyből szembetűnő lehet, hogy a posta.hu toronymagasan vezet forgalmát tekintve . Ez valószínűleg annak is köszönhető, hogy a magyar postát nem csak csomagfeladás miatt látogatják, hanem csekk befizetés és egyéb pénzügyi szolgáltatások miatt is.

A furgefutar.hu legforgalmasabb oldalai a következők:

furgefutar.hu legforgalmasabb oldalai

Futárszolgálat SEO – furgefutar.hu legforgalmasabb oldalai

Hasznos, ha tudja mi mit jelent a fenti ábrán:

  • URL: A vizsgált aloldal linkje.
  • Traffic: Ennyi látogató érkezik az adott oldalra.
  • Value: Az oldal pénzben kifejezett becsült értéke. Azt mutatja meg, hogy az adott oldal ugyanekkora forgalmáért, mennyit kellene fizetett hirdetésekre költeni.
  • Keywords: Azok a kifejezések, amelyekkel az aloldal a top 100-ban rangsorol a Google találati listájában. 
  • Top keyword: Az oldal főkulcszszava.
  • Volumen: Az oldal főkulcsszavának havi keresési mennyiségét mutatja meg.
  • Position: A főkulcsszó helyezését mutatja meg a találati listában.

A fenti ábrán jól látható, hogy a furgefutar.hu oldalai közül a legtöbb látogatót vonzó a kezdőoldal, amelynek fő kulcsszava a „futár” szó. Erre a kifejezésre havonta átlagosan 1300 keresés érkezik. A Google találati listán a furgefutar.hu elsőként jelenik meg erre a kulcsszóra, így a keresések jelentős hányadát el is tudják érni.

Kezdőlapjuk 4695 kattintást eredményez, ami jóval meghaladja a „futár” szóra érkező keresések számát. Ez annak köszönhető, hogy az oldal még további 327 kifejezésre is rangsorol, így több látogatót vonz.

Ennek az oldalnak az „értéke” kb. 1000 USD. Ez az érték egy becsült szám. Lényegében a szám azt mutatja, hogy mennyire értékes az adott oldal.

Ez azt sugallja, hogy az adott aloldal havi organikus forgalma 1000 USD-t ér, vagyis ennyi lenne a költsége, ha ugyanezt a forgalmat Google Ads-en (vagy más PPC platformon) keresztül szeretnék elérni. Ez az összeg tükrözi a kulcsszavak aktuális hirdetési piaci árait. Az aloldal forgalmi értéke változhat a megcélzott kulcsszavaktól függően.

Fontos megjegyezni, hogy a fizetett hirdetések csak addig hoznak forgalmat, amíg pénzt költenek rájuk, míg a SEO révén szerzett organikus forgalom hosszabb távon is folyamatosan érkezhet.

Ezért is kulcsfontosságú a megfelelő kulcsszókutatás, mivel nagyban hozzájárulhat az organikus forgalmunk növekedéséhez, ha a releváns kulcsszavakra optimalizáljuk tartalmainkat.

Hogyan lehet még növelni a forgalmat?

A weboldalak forgalmának növeléséhez többféle stratégia alkalmazható:

Szeretné, ha cége is az élmezőnybe kerülne?

Foglaljon időpontot 45 perces felmérésére ahol átbeszéljük a lehetőségeket

Ajánlatot kérek

Technikai felépítés

Az oldal betöltődési sebesség fontos tényező a SEO szempontjából, mivel közvetlenül befolyásolja a felhasználói élményt és a keresőmotorok rangsorolását. A gyorsan betöltődő oldalak kevesebb visszafordulást eredményeznek, ami javítja a felhasználói elégedettséget és növeli az oldalon töltött időt, mindezt a Google is előnyben részesíti.

A Google különösen mobil eszközökön figyeli szorosan a sebességet, mivel a lassú oldalak hátráltatják a felhasználói élményt. Ugyanakkor, ha egy oldal elér egy bizonyos sebességi szintet – általában 2-3 másodperc alatti betöltési időt – a további gyorsulás már nem jelent jelentős előnyt a rangsorolásban.

A Google inkább a lassabb oldalakat rangsorolja hátrébb. Ez azt jelenti, hogy a tartalom minőségére és a releváns kulcsszavak használatára és a backlinkek minőségére és mennyiségére kell leginkább fókuszálni, de fontos az is, hogy az adott tartalom, ne töltődjön be zavaróan lassan.

A top 10-be bekerülő weboldalak általában elég gyorsak, viszont előfordul, hogy a sebesség optimalizálására nem fordítanak elég figyelmet.

Ezeket a hibákat minél hamarabb javítsuk, mert helyezés csökkenéshez és forgalom csökkenéshez vezethet.

futárszolgálat oldalak sebesség értéke

Futárszolgálat oldalak sebesség értéke

A furgefutar.hu oldal betöltődésének sebessége egészen lassúnak számít. Asztali gépen a sebességük 49-es értékelést kapott, mobilon már csak 11-est. Ezek kifejezetten alacsony értékek.

A furgefutar.hu első tartalmi eleme mobilon 3,2 mp alatt töltődik be, viszont a legnagyobb tartalmi eleme 11,7 mp alatt. Ez az időtartam már elég hosszú lehet ahhoz, hogy bizonyos felhasználók bezárják a weboldalt.

furgefutar.hu oldal betöltési sebesség asztali nézetben

furgefutar.hu oldal betöltési sebessége asztali gépen

furgefutar.hu oldal betöltési sebesség mobil nézetben

furgefutar.hu oldal betöltési sebesség mobil nézetben

A gls-group.hu sebességét letesztelve elmondható, hogy jól optimalizált asztali értéke: 97 míg telefonon: 64-es értéket sikerült elérnie.

Megvizsgálva a többi versenytársat, elmondható, hogy többnyire közepesen optimalizáltak, de előfordul 1-1 lassabb oldal is.

Ahogy említettük, a sebesség nem a legjelentősebb SEO szempont, de javítja a felhasználói élményt és egy bizonyos sebesség alatt már a google is hátrébb sorolhat.

Új ügyfelek futószalagon!

Tudja meg, milyen kulcsszavakra érdemes fókuszálni, és növelje organikus forgalmát a segítségünkkel!

Vegye fel velünk a kapcsolatot

Backlinkek – Domain Authority

A lenti elemzéshez azonban hasznos tisztázni, hogy mi is az a DA érték:

A Domain Authority (röviden DA) egy olyan mutató, amely azt jelzi, hogy egy weboldal mennyire tekintélyes és megbízható az interneten. Ezt a pontszámot 1-től 100-ig adják meg, ahol a magasabb érték azt jelenti, hogy a weboldal nagyobb eséllyel kerül előre a Google keresési eredményeiben.

A DA értéket több tényező alapján számítják ki, például hogy hány másik weboldal hivatkozik rá, és milyen erősek ezek a hivatkozások. Minél több és jobb minőségű weboldal hivatkozik egy oldalra, annál magasabb lesz a DA értéke.

Nézzük is meg a futárszolgálatra rangsoroló találatokat a Googleben:

futárszolgálat oldalak domain authority értéke

A dpd.com rendelkezik a legmagasabb DA (Domain Authority) értékkel, utána következik a gls-foup.com, majd a posta.hu. A DPD és a GLS óriási multinacionális vállalatok, így a magyarországi organikus forgalmuk csak egy kis része a globális forgalmuknak. Mivel ezek világszerte ismert cégek, nem meglepő, hogy magas DA értékük van. A weboldalaikat gyakran hivatkozzák hiteles források, más weboldalak hatalmas DA értékkel.

Az ipsfutar.hu weboldal DA értéke mindössze 7. Ennek oka, hogy kevés hivatkozás mutat rájuk, és azok sem eléggé megbízható források. Nyilvánvaló, hogy az ő esetükben és más alacsonyabb DA értékű weboldalaknál a linképítés jelentős javulást hozhat a találati listában betöltött poziciók javításában és a forgalom növekedésben.

futárszolgálat seo - hivatkozó domainek

Elégedetlen a SEO eredményeivel?

Mi segítünk megtalálni a hiányosságokat és kiaknázni a lehetőségeket. Kérjen konzultációt most!

Ingyenes konzultáció

Hogyan fejlődhet a futárszolgálat piacon?

A SEO optimalizálás jelentősége az online jelenlétben egyre növekszik. A piackutatásunk alapján több olyan megfigyelés emelhető ki, amely segíthet a futárszolgálatoknak javítani SEO teljesítményüket és ezáltal növelni piaci részesedésüket.

Kulcsszavak optimalizálása és kulcsszó stratégia

A megfelelő kulcsszavak kiválasztása és azokra való optimalizálás alapvető fontosságú.

Helyi SEO és lokális kulcsszavak

A helyi kulcsszavak optimalizálása jelentős lehetőséget kínál. Számos helyi keresés történik, amelyekre érdemes külön optimalizált tartalmat létrehozni. Az olyan kulcsszavak, mint például csomagküldés Budapest vagy futárszolgálat Pécs, növelhetik a lokális keresőforgalmat és segíthetnek elérni a helyi közönséget.

A jó kulcsszó kutatás elvégzéséhez sok idő és szakértelem szükséges, de ez az alapja a SEO stratégiánknak.

Technikai SEO és weboldal sebesség

A weboldal betöltési sebessége fontos SEO tényező lehet a felhasználói élmény javításában. Az elemzés rámutatott, hogy néhány futárszolgálat weboldala, például a furgefutar.hu, lassú betöltési idővel rendelkezik, ami negatívan befolyásolhatja a felhasználói élményt és a keresőmotorok rangsorolását. A technikai hibák, jelentős visszafordulási arányt okozhatnak.

A weboldalak optimalizálása, hogy azok gyorsabban töltődjenek be mind asztali, mind mobil eszközökön,egy bizonyos szintig még a keresőmotorok rangsorolását is növelheti.

A technikai SEO azonban túlmutat a sebesség optimalizáláson és a reszponzivitáson. Több technikai beállítás van amelyhez inkább SEO szakértő segítsége szükséges.

Backlinkek és Domain Authority (DA) növelése

A magas DA értékkel rendelkező weboldalak, mint a dpd.com és a gls-group.com, sokkal könnyebben érhetnek el jobb helyezést a keresőmotorokban. A linképítés, különösen magas DA-val rendelkező, releváns és megbízható weboldalakról származó hivatkozások megszerzése, jelentősen javítja egy weboldal keresőmotorokban elért helyezését és növelheti organikus forgalmát.

Magas DA értékű hivatkozásokat szerezni, elengedhetetlen a hatékony SEO stratégiában.

Tartalomkészítés és tartalommarketing

A jól megírt és releváns tartalom készítése, mint például blogok, esettanulmányok és infografikák, segíthet a weboldal tartalmi értékének növelésében és több látogatót vonzhat. Az olyan tartalmak, amelyek konkrét kulcsszavakra optimalizáltak, különösen hasznosak lehetnek a SEO teljesítmény javításában.

Folyamatos versenytárs elemzés

A versenytárs elemzés elengedhetetlen a SEO stratégia kialakításához. Ezen elemzések alapján lehet stratégiákat kialakítani, amelyek célzottan javítják a weboldal teljesítményét az organikus forgalom növelése érdekében.

Fontos, hogy a versenytárs elemzés az nem egy egyszeri munka. Folyamatosan szemmel kell kísérni a konkurenciát különben könnyen lemaradhat a piactól.

Több látogatót szeretne weboldalára?

Fokozza SEO stratégiáját szakértőinkkel, és érje el a top találatokat!

Lépjen velünk kapcsolatba

Hasznosnak találta a cikket?