Blog
Írta: Nagy László 2021. január. 18.

Online marketing trendek 2021

Bezár / Kinyit
Tartalomjegyzék

A 2020-as év nagy változásokat, és egyben nagy kihívásokat okozott számos cégnek. Sokan álltak át digitális platformra, akár kényszerből történt, akár igazodásként a piachoz. Mindenesetre a változások olyan új igényeket hoztak el, amelyek sokak számára eddig ismeretlenek voltak: hogyan érjük el a vásárlóinkat online? Hogyan pótolhatjuk az offline vásárlóink hiányát online platformókról? Mik azok a trendek, amelyek kihasználásával feltűnőbb és sikeresebb lehetek a versenytársaknál?

Online marketing stratégia

Egyeseknek már a könyökükön jöhet ki az “online marketing stratégia mindenek előtt”, azonban a többség könnyen megfeledkezik az előzetes tervezésről, különösen akkor, ha “gyorsan kell cselekedni” és az elveszített vásárlók vagy ügyfelek pótlását egyik napról a másikra kell megoldani. Azonban, ha szánunk rá némi időt, egy jól felépített stratégiával könnyebben elérhetjük a célunkat. Gondoljunk csak a jól felépített remarketing kampányokra vagy a célközönség szegmentására. Számos hirdetés csúszik el azon, hogy más közönséget targetálunk, mint akiket valóban szeretnénk elérni. Az online marketing eszközeit ismernünk kell ahhoz, hogy tudjuk kit, hol és hogyan lehet elérni.

Webinárok, online képzések, online beszélgetések, podcastok

Az online webinar, online képzések csak bizonyos tevékenységű cégek számára hoznak hasznot ebben az időszakban – számukra azonban nagyon. Ahol a hagyományos sales más formában működik tovább (gondoljunk csak a személyes találkozók hiányára, vagy a felismerés következtében, hogy valójában “online is működik a sales, miért működjünk tovább úgy, mint eddig?”), ott a termékekkel kapcsolatos webinárok, szakértői elemzések új szintre emelhetik az online eladásokat. Azonban nagyon fontos, hogy ha el is készítjük a megfelelő videót vagy videósorozatot, az élesedés előtt (legyen az Facebook vagy Youtube live, egyéb platform) promotálnunk kell ezeket az eseményeket. Az utóbbi hónapokban különösen nagy a digitális zaj, azonban megfelelő targetálással és promócióval elérhetjük az áhított célközönséget.

Ezeknek az eseményeknek közösségteremtő erejük van, így fontos tovább vinni az eseményt akár a megfelelő link megosztásával (például további termékleírásra, formra).
Ne feledkezzünk meg továbbá arról, hogy ezek az események akár országokon átívelőek is lehetnek. A költségük minimális a hagyományos rendezvényekhez képest, valamint repülőjegyre se kell költenie a résztvevőnek.

Ingyenessé vált szolgáltatások

Példának a Google Shoppingot hozhatjuk. A Google Shopping ingyenessé tétele teljesen racionális döntés volt Google szempontból: szeretnének az Amazonnal egy szinten lenni, ehhez pedig a Google Shopping ideiglenes ingyenessé tétele remek lehetőség. Ez egy olyan kísérlet, amivel egyrészt segítenek a vállalkozókon, viszonteladókon, másrészt kellő adatot gyűjthetnek általuk, amely felhasználásra kerülhet a jövőben, mint megfelelő user experience vagy kampány setup. Remek lehetőség, amelyet érdemes kihasználni, azonban a beállításnál figyelni kell arra, hogy megfeleljünk minden követelménynek. Ebben a 360 marketing szívesen segít.

Weboldalak biztonsága

Az online vásárlások növekedésével egyre fontosabbá válik a weboldalak, és ezzel főként a vásárlók biztonsága. Elengedhetetlen, hogy weboldalunk rendelkezzen SSL tanúsítvánnyal, valamint 2014. augusztus 6-tól kezdve a Google bejelentette: az SSL tanúsítvánnyal rendelkező weboldalak előkelőbb helyre kerülnek a keresőmotorjukban. Emellett fontos továbbá webshopok esetében, hogy kellően biztonságosnak érezzék a vásárlás teljes folyamatát, a kosárba rakástól egészen a fizetésig – milyen fizetési platform várja őket, gyors vagy hagyományos regisztrációval tudnak vásárolni, és még számos más tényező dönti el, hogy legközelebb is visszatérnek hozzánk vagy a konkurenst választják. Megfelelő weboldallal, struktúrával mindez kivitelezhető, felfejleszthető.

Bármi is történjék 2021-ben, abban biztosak lehetünk, hogy az online marketing egyre fontosabb terület és megkerülhetetlenné vált. A fent felsorolt példák csak kis szeletét, főbb csapásirányait mutatják a trendeknek, azonban számos más lehetőség létezik még, például keresőoptimalizálás terén a strukturált adatok, Core Web Vitals fejlesztések vagy a Google My Business. Segítünk megtalálni a legjobb megoldást, hiszen ahhoz hogy helyt tudjunk állni 2021-ben, ismernünk kell a konkurenseket és megfelelő stratégiát kell alkalmaznunk.

Témakörök
Tetszett a cikk? Szeretnél további hasznos tartalmakat olvasni?
Akkor iratkozz fel és küldünk egy emailt, ha hasonló cikket jelenítünk meg: