Technikai SEO audit

Ügyfeleink között olyan eltökélt, céltudatos vállalkozásokat tudhatunk, akik csak a piacvezetői pozícióval elégedettek!

Már számtalan dolgot kipróbáltál, de még mindig nem érted el a Google találati listájának az első oldalát? Pedig neked csak az első hely a megfelelő? A technikai SEO audit felfedi azokat a háttérben megbúvó hibákat, amik rontják a helyezésed, és amik kijavításával biztosan javulni fog a pozíciód!

Mi az a technikai SEO audit?

A technikai SEO audit folyamán a weboldalad azon technikai tényezőit elemzünk, amelyeket a Google a weboldalak értékelésénél figyelembe vesz, vagyis, amelyek hatással vannak a weboldal helyezésére és egyben látogatószámára.

A technikai SEO audit a keresőoptimalizálásnak első sorban arra a részére fókuszál, amely a weblap szoftver beállításaiért felelős. Egy ilyen átfogó vizsgálat rengeteg olyan, eddig nem ismert hibát tud feltárni, amiknek a javítása után ugrásszerűen javul a keresőben a honlapod pozíciója.

Az elemzés során felkutatott technikai hiányosságokról egy részletes és érthető leírást adunk, bevált lépésekkel, ellenőrző listákkal neked és a fejlesztődnek is. Általában ez a dokumentum 8-40 oldal terjedelmű, és ami a legfontosabb – pontos javaslatokat tartalmaz.

Ami bennünket motivál:

  • Maximalista ügyfelek
  • A lehetőségek folyamatos keresése és megragadása
  • Folyamatos innováció az ügyfél oldalán
  • Megbízható, partneri együttműködés
  • Biztonságra vágyó ügyfél, aki egy kézben akarja tudni a fejlesztést, tanácsadást és kivitelezést

Amiben ügyfeleink segítségére leszünk:

  • Feltárjuk a lehetőségeket és a fejlődést gátló tényezőket
  • Érthetően prezentáljuk az elkészített dokumentációt
  • Személyesen válaszoljuk meg a felmerült kérdéseket
  • Kitörési pontokat javaslunk cégednek az eredmények tükrében
  • Határidőre és pontosan szállítjuk az elemzést
  • Jól bevált, előremutató megoldáscsomagot adunk a kezedbe

Mikor van szükséged a technikai SEO auditra?

Egy auditálás mindig hasznodra válik, ezért általánosságban is azt ajánljuk, időnként bízd szakértő szemekre a weboldalad, webshopod átvizsgálását, hiszen a technika folyamatosan fejlődik, így az oldalon is mindig lesz majd olyan pont, amit fejleszteni kell.

Különösen igaz ez az alábbi esetekben:

  1. Új a webáruház. Ilyenkor még kevés a látogató, a technológiai fejlesztés befejeztével megkezdődhetnek a fenntartási munkák és a konverzió maximalizálása.
  2. Új motort kap a weboldal. Ez a külső szemlélő számára sok esetben láthatatlan változás alapjaiban teszi jobbá a weboldalad, azonban a SEO folyamatoknak is lépést kell tartaniuk ezzel a fejlődéssel – ezért elengedhetetlen egy alapos átvizsgálás.
  3. Domain név módosítás esetén. Nevet változtatott a webshopod, átneveztél egy márkát, új márka érkezett a portfólióba – számtalan oka lehet a domain név cserének, bár általában ez nem egy mindennapi esemény. Ebben az esetben szinte kötelező egy SEO auditot elvégezni, hiszen a hivatkozások alapja változik meg. Egy félresikerült átállás hónapokra visszavetheti az áruház, vagy az oldal forgalmát!

Miket veszünk ilyenkor figyelembe?

Mielőtt elmerülünk a részletekben, ismerd a fő szempontokat, amik meghatározzák a technikai SEO elemzést!

Az egyik szempont az, hogy a keresőrobotok (Google, Bing, Yandex, Baidu) számára olyan weboldalt kell készíteni, ami a rangsorolási kritériumoknak megfelel, ezáltal jobb helyezést érsz el. Ezek a technikai beállítások, a felhasználók számára kevésbé észrevehető fejlesztői, programozói feladatok.
A weboldal sebessége is ide tartozik, hiszen a mobil eszközök, mobil hálózatok terjedésével, fejlődésével a felhasználói szokások is változnak, amit a kiszolgáló oldalnak követnie kell! Néhány másodperc különbség a betöltési sebességben, akár tetemes bevétel változást is jelenthet egy webáruház számára.  Nézd meg mennyit számít webáruházad esetében a gyorsabb weboldal.

A másik szempont nem meglepő módon a felhasználó. Megjelentek az okostelefonok, ezáltal folyamatosan emelkedtek a weboldal látogatottságok, amit mobileszközökről végeztek. 2017-ben eljutottunk oda, hogy telefonról több keresést indítottak, mint asztali számítógépről. A telefonról vagy wifi segítségével, vagy mobilinternetről böngésznek a felhasználók. Magyarországon több helyen limitált a mobilinternet, ezért a betöltési időt és a weboldal méretét is a szempontok listájára kell írnunk. Ezeket kiegészítik a weboldal használatával kapcsolatos kényelmi funkciók, amiket a „felhasználóbarát” kifejezés jelöl.

Az említett szempontokon kívül fel kell deríteni azokat a problémákat technológiai oldalról, amik hátráltathatják az oldalad helyezésének a javulását. Ezeket több nagy csoportra lehet osztani:

Bejárhatóság 7 alapszabálya

Indexelési problémák – azok, amelyek az oldal feltérképezését, bejárhatóságát gátolhatják a keresőrobotok számára:

  1. Google számára elérhető, paraméterezett, illetve dinamikus URL-ek
  2. átirányítási problémák – túl hosszú, vagy többszörös átirányítások, hibás átirányítások
  3. belső link nélküli tartalmak, vagy nem linkelt tartalmak
  4. nem jól beállított belső linkek
  5. Hibás indexelés
  6. txt problémák

A minőség 7 kulcseleme

Az oldal felhasználói élményét visszavető problémák – azok, amelyek gátolják az oldal felhasználási hatékonyságát, és ezáltal rontják az élményt:

  1. sok hibát jelző (4xx és 5xx státuszkóddal ellátott) oldal
  2. duplikáció
    -a www vagy nem-www miatt
    -http és HTTPS miatt
    -archívumok miatt
    -kategória fa nem megfelelő felépítése és url lekövetése miatt
  3. nem működő, vagy rosszul működő linkek
  4. nem minőségi képek
  5. pop-up ablakok és egyéb zavaró jelenségek
  6. lassan betöltődő oldal
  7. nem felhasználó barát kialakítás

Plusz 7 árulkodó jel, ami arra utal, hogy a Google-nek szól az oldal:

  1. Indexálás (márkanévre keresve, mobilos oldal stb…)
  2. Tartalmi SEO elemek (meta címek, meta leírások, oldalak meta adatai)
  3. Duplikációk
  4. XML sitemap, robots.txt
  5. Google alap eszközök megléte, ezeknek a beállításai (Google Search Console, Google Analytics)
  6. Oldal szerkezete és a betöltési sebessége
  7. Redirect-ek megfelelő használata (301, 302-es átirányítások)

Felkeltettük a kíváncsiságodat, és azonnal technikai SEO auditot akarsz futtatni az oldalon, hogy mielőbb javítani tudd az esetleges hibákat?
Keress fel minket! Az őszinteségben hiszünk, na meg persze abban, hogy egy jó audit csodákra képes.

Úgy érzed inkább profikra bíznád online marketing stratégiád felállítását?

Megoldjuk – csak vedd fel velünk a kapcsolatot a részletekért!

Kapcsolatfelvétel

Szeretnél még többet megtudni? Akkor gyere, bevezetünk a technikai audit rejtelmeibe!

SEO Checklist – a technikai SEO legfontosabb elemei

A technikai SEO, ahogy látod számtalan különféle egységből, részből áll össze. Ahhoz, hogy teljes képet kapjunk, valóban érezhető legyen az eredménye, érdemes követni a SEO checklist-et:

 

Technikai SEO – kinek a feladata?

Ez az a kényes kérdés, amit már az első pillanatban érdemes tisztázni. Végezheted te magad, vagy kiadhatod valamelyik munkatársadnak, de a tapasztaltunk azt mutatja, hogy a technikai SEO munkát érdemes külső szakértőre bíznod!
A technikai SEO elemzés komplex szakterület, ahol nagyon sok elemet kell lépésről-lépésre átvizsgálni és biztosnak kell lennünk abban, hogy a kapott adatok helyesek. Nem szabad elfelejteni, hogy a technikai SEO-n nagyon sok múlik. Hiszen elég egy rossz beállítás és garantáltan elérhetetlenné válik a találati lista első helye, de még az első oldala is, vagy akár komoly büntetést is kaphatunk a Google-től.
Ugye ez neked sem hiányzik?

Milyen gyakran kell technikai SEO?

Attól függ, hogy milyen a jelenlegi oldalad. Ha egyszer rászánod a kellő időt, pénzt és energiát, akkor meglesznek azok az alapok, amelyek akár 1-2 évig is kiválóan működnek. Ez persze csak ökölszabály. Hiszen a SEO egy annyira gyorsan változó terület, hogy a mai napig havonta jönnek újabbnál újabb elvárások, amiknek meg kell felelnünk az oldalainkkal.

Miért érdemes bennünket választania?

Szakértői szemmel és tulajdonosi szemlélettel vizsgáljuk át a weboldalad. A megkerülhetetlen elemző szoftverek mellett számtalan vizsgálatot manuálisan végzünk el, és ami a legfontosabb, hogy sok éves szakmai tapasztalattal értékeljük a kapott eredményeket. Keresőoptimalizálási tapasztalatunk olyan pluszt ad az elemzésbe, akár ingyenes tesztelési megoldásokkal, akár a gépi rendszerek vizsgálataival szemben, amely látványos eredménynövekedésben mérhető.

A technikai SEO auditban elérhető felbecsülhetetlen teendő listát minden eseten magyarázatokkal egészítjük ki neked, vagy akár fejlesztődnek is, hogy érthető, egyértelmű legyen.
Technikai elemzésünk szinte azonnal elkezdi növelni az ingyenes találatok számát!

Érdekel a technikai seo audit? Magasabb fokozatba kapcsolnád vállalkozásodat?
Vegyél részt konzultáción!
Érdekel

Tanácsadó és kivitelező partnerként oroszlánrészt vállalunk az internetes bevételeid maximalizálásában.

A Penge Média az a Magyarországon működő digitális ügynökség, amely az online konverziónövelés valamennyi tényezőjét jól ismeri és alkalmazni is képes!

Ügyfeleinknek nem kell minden területre külön szakértőt toboroznia, a Penge Média összefogja a fizetett hirdetések, keresőoptimalizálás, egyedi  webfejlesztés és a grafikai tervezés menedzseléséhez kapcsolódó feladatokat és saját, szakértő munkatársaival megalkotják az optimális megoldást.

A Penge Média digitális médiastratégiákat fejleszt a legeltökéltebb, fejlődésre vágyó cégek számára. Az elmúlt évek fejlesztései során a mobil és a digitális marketing terén szerzett átfogó tapasztalataink és házon belüli CRO fejlesztéseink nagyban hozzájárulnak a márkák és a fogyasztók közötti hatékony kommunikáció kivitelezéséhez és továbbfejlesztéséhez. A hangsúly mindig a növekedésen és a konverzió növelésén van, nem a rövidtávú teljesítményen! Ezzel a Penge Média segíti a márka hosszú távon fenntartható és folyamatos fejlődését.

Tippek, Trükkök, Esettanulmányok
Az online marketing legújabb technikái egy e-mailben.
0% spam, 100% hasznos tartalom