Tegyük fel, hogy egy olyan városban vagy éppen, melyet nem ismersz annyira jól, mégis szeretnéd gyorsan feltérképezni a legjobb helyeket. Jó lenne tudni, hol van a legjobb kávézó, merre kell indulni a legszimpatikusabb szépségszalonba, hol érdemes ebédelni vagy melyik szervizbe lenne érdemes elvinni a kocsidat. Ha kis – vagy középvállalkozóként szeretnéd,ha a potenciális vendégeid a világhálón keresztül téged találjanak meg először egy ilyen szituációban, most könnyedén tehetsz érte. A helyi keresőoptimalizálás, más néven a local SEO pontosan ebben nyújt segítséget.
Különösen hasznos ez a megoldás, ha kis – vagy középvállalkozóként egy ideje úgy érzed, egyre kevesebb az új vásárlód, stagnál a bevételed és valahogy egy kicsit megrekedt az üzleted népszerűsége. Mielőtt még legyintenél azt mondva, hogy neked nincs erre felesleges pénzed, meg kell nyugtassunk, ha megfelelően használod, a helyi keresőoptimalizálás szinte semmibe sem kerül!
Egy olyan hatékony online marketing eszközről van szó, amelyet a hazai vállalkozások közül egyelőre csak nagyon kevesen használnak ki, pedig minél előbb veszed igénybe, annál nagyobb népszerűségnek örvendhetsz az adott régióban. Röviden a lényege, hogy ha valaki például éppen Eger belvárosában sétálgat, ahol szívesen meginna egy csésze kávét és beírja a Google keresőjébe, hogy „kávézó Eger”, akkor a te üzletedet dobja fel elsőként, ha tényleg van egy hangulatos kis kávézód a városban. Ha meggyőzöd online, akár percekkel később már nálad fog ülni. Természetesen csak abban az esetben, ha használod a helyi keresőoptimalizálást.
Ha a kávézni vágyók még otthon a fotelből bekukkanthatnak az üzletedbe, láthatnak róla képeket, láthatják a hangulatát és elolvashatják az értékeléseket, sokkal nagyobb az esély arra, hogy az emberek nem a konkurenciát választják majd. Anélkül tudod meggyőzni az embereket azzal kapcsolatban, hogy te vagy a legjobb, hogy találkoznál a potenciális vásárlóiddal. Felmérések alapján a local SEO-t használók körében kétszer nagyobb lett az ügyfélbizalom, 38%-kal nőtt a bolt felkeresésének valószínűsége és 29%-kal nagyobb lett a vásárlás valószínűsége. Emellett láthatod, hogy hányan látták a világhálón az üzletedet, milyen értékeléseket kaptál, de még azt is meg tudod nézni, hányan terveztek útvonalat a boltodhoz. Ha nem tetszenek a számok, még mindig finomíthatsz az online jelenléteden.
A varázsszó a Google Cégem, vagyis a Google My Business. Ha regisztrálod az üzletedet erre a felületre, akkor a keresőprogram az összes fontos információt összegyűjti egy kis helyre és az első találatok között dobja fel. Ha megfelelőek a beállítások, a keresést követően a google kereső organikus eredményeként a jobb oldalán egy kis négyzetben megjelenik az üzletedről az összes fotó, a nyitva tartás, a pontos cím és az értékelések egy helyen. Tehát tulajdonképpen néhány kattintás után meggyőzheted az embereket arról, hogy a te szolgáltatásaidat vegyék igénybe.
A Google Cégem szolgáltatása teljesen ingyenes. Ahhoz viszont, hogy tökéletes legyen a végeredmény, érdemes szakértői segítséget igénybe venni. Ebben tudunk mi segíteni neked. Hiszen nem csak a fiókot állítjuk be, de megkeressük és felhasználjuk a leginkább megfelelő, személyre szabott kulcsszavakat, melyek segítségével még több vásárló találhat majd rá az üzletedre.
Magyarországon ez a módszer még újdonságnak számít. Ha most kihasználod ezt a lehetőséget, rögtön megelőzheted versenytársaidat, akárcsak 2004-ben azok, akik rögtön kihasználták a keresőoptimalizálás előnyeit. Ez az innováció új lehetőségeket nyit meg vállalkozásod számára, hiszen a megfelelő online jelenléttel nő a vásárlóid száma, mely a bevétel növekedésével is jár. Hamarosan lesz egy részletesebb cikkünk a felhasználói döntéshozatallal kapcsolatban, érdemes figyelned blogunkat!