Így foglalhatsz el hat pozíciót a Google oldalán

Egy vállalkozás tulajdonosaként Te is folyamatosan kutatod az új lehetőségeket? Már kipróbáltad az Adwords és a Facebook hirdetéseket, de úgy érzed, még mindig nem az igazi a dolog? A Google Cégem szolgáltatással nem csak a Google Térképre kerülhetsz fel, de a találati listában is kiemelt helyet érhetsz el anélkül, hogy hirdetnél. A helyi keresőoptimalizálás pedig abban segít, hogy az üzletedben növeld a forgalmat és új vásárlókat is megtalálj.

Attól, hogy fizikai üzlettel rendelkezel, még szükséged van az online jelenlétre, hiszen aki nem ismerős az adott településen és éppen nem fordul be azon a sarkon ahol megtalálna téged, jó eséllyel soha nem fogja megtudni, mit hagyott ki. Ha szeretnéd, hogy többen érkezzenek az üzletedbe, mutasd meg magad mindenkinek! Egy megfelelő online felületen bemutathatod az üzletedet, láthatóvá válik a nyitva tartásod, útvonalat tervezhetnek hozzád, felhívhatnak, de megtekinthetik az akciós ajánlataidat, sőt, szét is nézhetnek nálad anélkül, hogy valaha átlépték volna a küszöbödet. Ráadásul azok véleményét is elolvashatják, akik már igénybe vették a szolgáltatásaidat. Kell ennél nagyobb meggyőző erő?

kep2

Őszintén, mióta van a vállalkozásodnak weboldala és regisztráltál a Google My Business rendszerébe, hányszor kerestél rá a saját cégedre a Google keresőjében? Ha újra és újra arra döbbensz rá, hogy a konkurencia oldalait hamarabb kiadja ugyanazokra a keresőszavakra és már azt számolgatod, mennyit kellene fizetett hirdetésekre költeni, érdemes előbb megnézni, mindent megtettél-e azért, hogy előrébb soroljon téged a Google az organikus találatok között!

Mi az organikus találati lista?
Mikor rákeresel valamire a Google rendszerében, akkor megjelennek a fizetett hirdetések mellett azok az oldalak is, melyek előre sorolásáért nem fizetett a tulajdonos. Ezek a „hirdetésmentes” találatok az organikus találati lista részei. Tehát ide azok kerülnek, akik ismerik azokat az igazán hasznos trükköket, melyekkel a Google előrébb sorolja őt bizonyos keresőszavak használatakor.

kep1

Mit kell tennem ahhoz, hogy előrébb soroljon a Google?
Kösd össze az online jelenléted a fizikai világgal! Az nem elég, ha van egy weboldalad, egy Facebook oldalad, folyamatos munka árán lehet előrébb kerülni a találati listán. Ha labdába akarsz rúgni a Google-nél, alapból szükséged lesz egy olyan weboldalra, amelyhez van egy jól megválasztott domain név, de szükséged lesz egy jól megfogalmazott és megfelelően felépített szövegre és természetesen a címkék megfelelő használatára. A Google ugyanis elég szigorú és bonyolult számítási módszerrel rangsorolja az oldalakat.

Helyi keresőoptimalizálás és a Google Cégem használata
A helyi keresőoptimalizálás egy olyan hatékony online marketing eszköz, amelyet a hazai vállalkozások közül egyelőre csak nagyon kevesen használnak ki, pedig minél előbb veszed igénybe, annál nagyobb népszerűségnek örvendhetsz az adott piaci szegmensben. Lényege, hogy a cégedhez kapcsolódó legfontosabb kulcsszóra leszel megtalálható.
Ehhez szorosan kapcsolódik a Google Cégem rendszere is, amely egy olyan ingyenes marketing eszköz, amelyre ha beregisztrálod az üzletedet, a keresőprogram az összes fontos információt összegyűjti egy kis helyre és az első találatok között dobja fel. Ha megtörténik a konfiguráció, a keresést követően a Google keresőjének jobb oldalán egy kis négyzetben megjelennek az üzletedről, termékeidről feltöltött fotók, a nyitva tartás, a pontos cím és az értékelések egy helyen. Az értékelések egyre nagyobb hangsúlyt fog kapni a jövőben, ezért erre már most érdemes nagyobb figyelmet fordítani. Emellett fontos tudni, hogy minél gyakrabban frissíted az oldalt fotókkal, leírásokkal vagy véleményekre való reagálással, annál előrébb sorolja a te cégedet a találati listában. Érdemes ezért folyamatosan foglalkozni ezzel, ugyan úgy mint a weboldaladdal is teszed. Fontos tudnod, hogy ez sokkal kevesebb energiát igényel, mint más kommunikációs csatornák. Ennek segítségével nem csak a konkrét cégnévre keresve adja ki az üzletedet a Google kereső, hanem számodra fontos keresőszavakra.

Amennyiben pedig elég tudatosan használod a My Business által nyújtott eszközöket, az elsők között jelenhetsz meg a keresőben. Ha sikerült ezt elérni, már az is fontos, hogy naprakész adatokat lásson a felhasználó az oldaladon. Ami ugyanis számodra egyértelmű, viszont aki még sosem járt az üzletedben, nem fog tudni erről. Mondd el mindenkinek, hogy te vagy a legjobb a szakmában és téged érdemes választani a konkurencia helyett. Például ha van egy autószervized, emeld ki az online felületeiden azt a tevékenységet, amiben a legjobb vagy! Kerékcserében vagytok erősek? Vagy inkább motorproblémákkal foglalkoztok? Mondd el ezt azoknak is, akik nem ismerik a vállalkozásodat! Ha van a szerviznek egy váróterme, ahol fűtött helyen várakozhat a kocsi tulajdonosa, van kávégép és ingyen wifi, ezt se titkold el a céged online felületein, ugyanis ezeket a tulajdonságokat kihasználva téged fognak választani azok az emberek akik a szolgáltatásodat keresik!

Hogy fogjak hozzá ezek használatához?
Érdemes profi szakemberre bízni mindezek megvalósítását. Ebben tudunk mi segíteni neked és a cégednek. Hiszen nem csak egyszerűen a Google Cégem fiókot állítjuk be, de megkeressük és felhasználjuk a leginkább megfelelő, személyre szabott kulcsszavakat, melyek segítségével még több vásárló találhat majd rá az üzletedre.

 

További cikkek:
12 SEO tipp vendéglátással foglalkozó vállalkozások számára 12 SEO tipp vendéglátással foglalkozó vállalkozások számára Szeretnél az elsők között megjelenni a Google, a Bing, a Yahoo rendszerében vagy más népszer
Így optimalizáld a TripAdvisor oldalad Így optimalizáld a TripAdvisor oldalad Tapasztalatunk szerint azok a vállalkozások, akik vendéglátással (étterem, kávézó, szállá

Kövess engem

Nagy László
Bloggazda

Szeretnéd megkapni a legfrissebb változtatásokat és aktualitásokat a Google szolgáltatásaival kapcsolatban? Mostantól mindezt megteheted, hiszen ha feliratkozol a hírlevelünkre, egyenesen az email-fiókodba röpítjük a friss, ropogós híreket!

360 marketing kapcsolatfelvételMessage Us

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Kövessen minket

Feliratkozom hírlevélre