Ennyit számítanak a vásárlói vélemények

2017. december 15. - Nagy László
Olvasási idő: 2 perc


Tagek: Lokális marketing Vásárlói vélemények

A mai világban a vállalkozók számára az egyik legnagyobb kihívás, hogy már nem csak a szomszédok mondják el egymásnak, mit tapasztaltak az üzletedben, hanem online is elérhetőek ezek a vélemények, melyeknek bizony örökre nyoma marad. Ezért fontos ezt tudatosan kezelni és létrehozni egy úgynevezett üzleti felülvizsgálati profilt, amely nem csak a vélemények tudatos kezelésében lesz a segítségedre egy üzlet tulajdonosaként, de a hírneved népszerűsítésében és a vásárlók számának növelésében is segíthet.

Kulcsfontosságú adatok:

  • 2017-es Helyi keresési rangsor faktorok felmérése szerint a fogyasztók 85%-a pontosan annyira bízik meg az internetes véleményekben, mintha valaki személyesen ajánlotta volna az üzletet vagy a szolgáltatást.
  • Azok száma, akik elolvassák az online véleményeket, még magasabb, ez a fogyasztók 91%-a. 74% úgy nyilatkozott, hogy ha pozitív visszajelzéseket olvasnak, jobban megbíznak az adott vállalkozásban, még akkor is, ha azelőtt soha nem jártak ott.
  • Az emberek 50%-a folyamatosan böngészi az online értékeléseket. Ez a szám 2015-ben csupán 33% volt.
  • A fogyasztók 9%-a úgy értékelte önmagát, hogy nem nagyon számítanak nekik az internetes értékelések. Ez a szám hét évvel ezelőtt 29% volt.
  • A megkérdezettek 5%-a nem foglalkozik ezekkel a véleményekkel. Két évvel ezelőtt 11% mondta ugyanezt.

Vásárlói vélemények

A legértékesebb marketing eszközöd

A véleményeknek nagy ereje van, valószínűleg Te is tapasztaltad már, hiszen az ajánlások a legtöbb vállalkozás számára nagy értékkel bír. Ezért fontos ezek online változatát tudatosan kezelni és létrehozni egy úgynevezett üzleti felülvizsgálat profilt.

Google My Business – A kiindulási pont

A Google Cégem egy olyan felület, amelyet ha a regisztrációt követően megfelelően kezelsz, nem csak a Google keresőjében kaphatsz előkelőbb helyet, de a potenciális vásárlókat is segíted abban, hogy könnyedén tájékozódjanak a szolgáltatásaidról. Erről bővebben ebben az esettanulmányban olvashatsz.  Magyarországon sok felhasználó fordul meg ezen a felületen, mikor keres egy adott szolgáltatót vagy üzletet a környéken, így érdemes tudatosan kezelni ezt, hiszen milyen jó is az, mikor valaki azután tér be a cukrászdádba egy süteményre a barátaival, miután pozitív véleményeket olvasott rólad az interneten. Azért is lényeges e felületnek a kézben tartása, mert a versenytársakat megelőzhetjük.

TripAdvisor – Ha a tevékenységed vendégekkel és utazással kapcsolatos

Úgy definiálja magát, mint a „világ legnagyobb utazási oldala”, így ha a vendéglátásban dolgozol, vagy valamilyen szálláshelyed van, nem érdemes kihagyni az oldal nyújtotta lehetőségeket. A TripAdvisor egyszerűen összefoglalja egy turista számára mindazt, amit tudni szeretne. Megmutatja a programokat és a nevezetességeket, valamint szálláshelyet, éttermet is ajánl számára. Természetesen itt is véleményezhetnek a fogyasztók, így az is egyszerűen áttekinthető, melyek a legnépszerűbb helyek a régióban.

Árukereső – Ha termékeket értékesítesz

A fogyasztói számára az egyik fontosa tényező, hogy minél jobb áron jusson hozzá a termékhez. Természetesen nem sok esély van arra, hogy valaki végig járja az összes áruházat vagy átlapozza az összes reklámújságot. Az Árukereső viszont egy olyan felület, ahol egyetlen termékre rákeresve a rendszer számára összes elérhető árat megjeleníti. A vásárló figyelembe veszi a termék árát és a bolt megbízhatóságát – amit a mások által mondott pontok és vélemények alapján ítél meg. Ahhoz, hogy több vásárlót érj el nemcsak árban, hanem a fogyasztói véleményekben is vezetőnek kell lenned.

Fogyasztói vélemények

Ne hagyd figyelmen kívül a közösségi médiát sem

A Facebook funkciója már rég nem merül ki abban, hogy segíti az emberek kapcsolattatását, hanem üzleti szempontból is meghatározó jelentőséggel bír. Céges oldalak esetében a lokális marketing beállítások mellett a fogyasztói véleményekre és az azokra adott válaszok egyre nagyobb hangsúlyt kapnak.

Ne hagyd, hogy megkísértsen a „Hamisítsd meg!” érzés!

Sokakban felmerült a kérdés, hogy miért ne lehetne meghamisítani a vásárlói véleményeket? Mi azt javasoljuk, ne tedd ezt! Ha csak egy ilyen hamis értékelést is észlel a Google rendszere, akár az egész vállalkozásodat eltávolíthatja az online térből. Ha pedig az üzleted kikerül a Google Cégemből, az online böngészők számára olyan lesz, mintha nem is létezne. Körültekintően szépen lassan kialakul majd egy megbízható profil az üzletedről. Természetesen elképzelhető, hogy becsúszik majd néhány negatív vélemény is, ezekre reagálva azonban láthatják az online felhasználók is, hogy egy lelkiismeretes szakemberre van dolguk.

Hogy kérjem meg arra a vásárlóimat, hogy értékeljenek?

A fogyasztók szélsőségesek. Gyakran akkor értékelik maguktól a vállalkozásokat, ha azok többet adtak mint amennyit elvártak tőlük. És bizony akkor is amikor elégedetlenek. A visszajelzések segítséget jelentenek neked is vállalkozásod fejlesztés, építése kapcsán.

A vásárlók nagy része szívesen véleményezi online azt az üzletet, ahova gyakran jár és amellyel maximálisan elégedett. Ha vannak olyan törzsvásárlóid, akik még nem értékelték a boltodat online, kérd meg őket erre! Számos módja van annak, hogy a vendégeidet véleményezzék online is az üzletedet. Érdemes felhívni rá a figyelmet személyesen, akár egy kis névjegyet is a kezükbe nyomhatsz ezzel kapcsolatban, hogy biztosan ne felejtsenek el rákeresni a vállalkozásodra. Ha már van e-mail cím listád, érdemes személyre szabott leveleket küldeni a vásárlóknak, melyben keresztül néhány kattintással el is juthat a felületig, ahol értékelheti a vállalkozásodat.

Elolvastam ezt a cikket és teljesen elbizonytalanodtam. Mit tegyek most?

Cégvezetőként a cég irányításával foglalkozol, tudatosan koordinálod a marketing eszközöket, vásárlók elérését. Mi abban segítünk neked, hogy több vásárlót érj el, és növeljük a céged iránti bizalmat.

További cikkek:
12 SEO tipp vendéglátással foglalkozó vállalkozások számára 12 SEO tipp vendéglátással foglalkozó vállalkozások számára Szeretnél az elsők között megjelenni a Google, a Bing, a Yahoo rendszerében vagy más népszer
Így optimalizáld a TripAdvisor oldalad Így optimalizáld a TripAdvisor oldalad Tapasztalatunk szerint azok a vállalkozások, akik vendéglátással (étterem, kávézó, szállá

Kövess engem

Nagy László
Bloggazda

Szeretnéd megkapni a legfrissebb változtatásokat és aktualitásokat a Google szolgáltatásaival kapcsolatban? Mostantól mindezt megteheted, hiszen ha feliratkozol a hírlevelünkre, egyenesen az email-fiókodba röpítjük a friss, ropogós híreket!

360 marketing kapcsolatfelvételMessage Us

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Kövessen minket

Feliratkozom hírlevélre