Ennyit számítanak a vásárlói vélemények

2017. december 15. - Nagy László
Olvasási idő: 2 perc


Tagek: Lokális marketing Vásárlói vélemények

A vélemény, mint az egyik legértékesebb marketing eszköz

A véleményeknek nagy erejük van, de ezt valószínűleg, már Te is tapasztaltad. A mai világban a vállalkozók számára az egyik legnagyobb kihívás, hogy ezek a vélemények már nem csak szóról szóra terjednek, hanem már online is elérhetőek, amelyeknek bizony örökre nyoma marad. Ezért fontos ezt tudatosan kezelni és létrehozni egy úgynevezett üzleti felülvizsgálati profilt.

Kulcsfontosságú adatok:

  • 2017-ben a fogyasztók 85%-a pontosan annyira bízik meg az internetes véleményekben, mintha valaki személyesen ajánlotta volna nekik az üzletet, vagy a szolgáltatást.
  • Azok száma, akik elolvassák az online véleményeket, még magasabb, ez a fogyasztók 91%-a. 74% úgy nyilatkozott, hogy ha pozitív visszajelzéseket olvasnak, jobban megbíznak az adott vállalkozásban, még akkor is, ha azelőtt soha nem jártak ott.
  • Az emberek 50%-a folyamatosan olvassa az online értékeléseket. Ez a szám 2015-ben csupán 33% volt.
  • A fogyasztók 9%-a úgy értékelte önmagát, hogy nem nagyon számítanak nekik az internetes értékelések. Ez a szám hét évvel ezelőtt 29% volt.
  • A megkérdezettek 5%-a nem foglalkozik ezekkel a véleményekkel. Két évvel ezelőtt 11% mondta ugyanezt.

Vásárlói vélemények

 

A kiindulási pont – Google Cégem

A Google Cégem egy olyan felület, amelyet ha a regisztrációt követően megfelelően kezelsz, nem csak a Google keresőjében kaphatsz előkelőbb helyet, de a potenciális vásárlókat is segíted abban, hogy könnyedén megtalálják a szolgáltatásodat és a hozzá tartozó információkat. Erről bővebben ebben az esettanulmányban olvashatsz. Magyarországon sok felhasználó fordul meg ezen a felületen, amikor keres egy adott szolgáltatót vagy üzletet a környéken, így érdemes tudatosan kezelni, hiszen milyen jó is az, mikor valaki azután tér be a cukrászdádba egy süteményre a barátaival, miután pozitív véleményeket olvasott rólad az interneten. Azért is lényeges ennek a  felületnek a kézben tartása, mert a versenytársakat megelőzhetjük.

 

TripAdvisor – Ha a tevékenységed vendégekkel és utazással kapcsolatos

A TripAdvisor úgy definiálja magát, mint a „világ legnagyobb utazási oldala”, így ha a vendéglátásban dolgozol, vagy valamilyen szálláshelyed van, érdemes kihasználni az oldal nyújtotta lehetőségeket. A TripAdvisor egyszerűen összefoglalja egy turista számára mindazt, amit tudni szeretne. Megmutatja a programokat és a nevezetességeket, valamint szálláshelyet, éttermet is ajánl. Természetesen itt is véleményezhetnek a fogyasztók, így az is egyszerűen áttekinthető, melyek a legnépszerűbb helyek a régióban.

Árukereső – Ha termékeket értékesítesz

A fogyasztói számára az egyik fontosa tényező, hogy minél jobb áron jusson hozzá a termékhez. Természetesen nem sok esély van arra, hogy valaki végigjárja az összes áruházat, vagy átlapozza az összes reklámújságot. Az Árukereső viszont egy olyan felület, ahol egyetlen termékre rákeresve a rendszer számára összes elérhető árat megjeleníti. A vásárló figyelembe veszi a termék árát és a bolt megbízhatóságát – amit a mások által adott pontok és vélemények alapján ítél meg. Ahhoz, hogy több vásárlót érj el, nemcsak árban, hanem a fogyasztói véleményekben is vezetőnek kell lenned.

Fogyasztói vélemények

Ne hagyd figyelmen kívül a közösségi médiát sem

A Facebook funkciója már rég nem merül ki abban, hogy segíti az emberek kapcsolattatását, hanem üzleti szempontból is meghatározó jelentőséggel bír. Céges oldalak esetében a lokális marketing beállítások mellett a fogyasztói vélemények is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak.

Ne hagyd, hogy megkísértsen a „Hamisítsd meg!” érzés!

Sokakban felmerült a kérdés, hogy miért ne lehetne meghamisítani a vásárlói véleményeket? Mi azt javasoljuk, ne tedd ezt! Ha csak egy ilyen hamis értékelést is észlel a Google rendszere, akár az egész vállalkozásodat eltávolíthatja az online térből. Ha pedig az üzleted kikerül a Google Cégemből, az online böngészők számára olyan lesz, mintha nem is létezne. Türelem, körültekintően szépen lassan kialakul majd egy megbízható profil az üzletedről. Természetesen elképzelhető, hogy becsúszik majd néhány negatív vélemény is, ezekre reagálva azonban láthatják az online felhasználók is, hogy egy lelkiismeretes vállalkozóval van dolguk.

Hogy kérjem meg arra a vásárlóimat, hogy értékeljenek?

A fogyasztók szélsőségesek. Gyakran akkor értékelik maguktól a vállalkozásokat, ha azok többet adtak, mint amennyit elvártak tőlük. És bizony akkor is hallatják a véleményüket, amikor elégedetlenek. A visszajelzések segítséget jelentenek neked is vállalkozásod fejlesztése és építése kapcsán.

A vásárlók nagy része szívesen véleményezi online azt az üzletet, ahova gyakran jár és amellyel maximálisan elégedett. Ha vannak olyan törzsvásárlóid, akik még nem értékelték a boltodat online, kérd meg őket erre! Számos módja van annak, hogy a vendégeidet véleményezzék online is az üzletedet. Érdemes felhívni rá a figyelmet személyesen, akár egy kis névjegyet is a kezükbe nyomhatsz ezzel kapcsolatban, hogy biztosan ne felejtsenek el rákeresni a vállalkozásodra. Ha már van e-mail cím listád, érdemes személyre szabott e-maileket küldeni a vásárlóknak, melyben keresztül néhány kattintással el is juthat a felületig, ahol értékelheti a vállalkozásodat.

Elolvastam ezt a cikket és teljesen elbizonytalanodtam. Mit tegyek most?

Cégvezetőként a cég irányításával foglalkozol, tudatosan koordinálod a marketing eszközöket,a  vásárlók elérését? Mi abban segítünk neked, hogy több vásárlót érj el, és növeljük a céged iránti bizalmat.

További cikkek:
Miért éri meg a fodrászoknak/ kozmetikai szalonoknak használni a Tripadvisort? Miért éri meg a fodrászoknak/ kozmetikai szalonoknak használni a Tripadvisort? Az edzőtermekhez hasonlóan számos fodrászat és kozmetikai szalon is üzemel a városban. Nagyon
Ezekkel a lépésekkel trükközhetsz autószalonoddal a Google keresőjében Ezekkel a lépésekkel trükközhetsz autószalonoddal a Google keresőjében Biztosan számos blogot olvasol, követed a trendeket és igyekszel mindig „up to date” lenni. E

Kövess engem

Nagy László
Bloggazda

Szeretnéd megkapni a legfrissebb változtatásokat és aktualitásokat a Google szolgáltatásaival kapcsolatban? Mostantól mindezt megteheted, hiszen ha feliratkozol a hírlevelünkre, egyenesen az email-fiókodba röpítjük a friss, ropogós híreket!

360 marketing kapcsolatfelvételMessage Us

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Kövessen minket

Feliratkozom hírlevélre