Írta: Nagy László 2024. január. 16.

11 módszer, amivel SEO szempontból fejlesztheted a webshopod kategória oldalait

Ha már egy ideje foglalkozol Webáruház SEO-val (Keresőoptimalizálással), akkor valószínűleg tudod, hogy a kategória oldalak gyakran okoznak nézeteltérést a SEO és a felhasználói élmény (UX) szakemberek között. Ennek fő oka az, hogy a SEO szakértők több tartalmat és hivatkozást szeretnének hozzáadni, míg a UX szakemberek a termékek felé irányuló kattintásokat helyezik előtérbe.

Viszont van egy arany középút, ahol megőrizhetjük a kategória oldalak kereskedelmi jellegét, ugyanakkor segíthetünk a felhasználóknak a vásárlási döntéseikben hasznos tartalommal.

Ebben az útmutatóban bemutatom, hogyan fejlesztheted a webshop kategória oldalaidat SEO szempontból úgy, hogy közben a felhasználók érdekeit tartod szem előtt.

Webáruház SEO: Kategória oldalak keresőoptimalizálása

De miért is olyan fontosak a kategória oldalak

A jól megtervezett kategória oldalak jelentősége nem hagyható figyelmen kívül.

Ezek azok az oldalak, ahol gyakran elérheted a keresési lekérdezések közül a  head és medium tail kulcsszavakat – azaz azokat a nagy forgalmú, általánosabb kereséseket, amelyekre a legtöbb vezető vagy ügyfél szeretne jó helyezést elérni.

Ez nem azt jelenti, hogy a kategóriák nem célozhatnak long tail kulcsszavakat. De hacsak nincs nagyon sok terméked, az oldalak gyakran a termékoldalakon keresztül célozzák meg a long tail kulcsszavakat.

Kulcsszavak fajtái - long tail kulcsszavak

A kategóriák nemcsak azért fontosak, mert segítenek magas forgalmú kifejezésekkel forgalmat elérni, hanem azért is, mert:

  • Segítik a felhasználókat a termékek felfedezésében, amikor az oldaladon navigálnak.
  • Lehetővé teszik számodra, hogy hatékonyan oszd el a PageRank-et a fontos alkategóriák és termékek között a belső hivatkozások segítségével.
  • Segítik a felhasználókat és a keresőmotorokat megérteni az információ architektúrádat (IA), azaz azt, hogyan rendezted a tartalmadat.

Kategória oldalak típusai

Mielőtt néhány tippel folytatnánk, bemutatom a kategória oldalak két típusát, amelyekkel a webshopokban találkozhatsz:

  • Kategória listaoldalak (Category listing pages, CLP) – Ezek az oldalak elsősorban kategóriákat sorolnak fel.
  • Termék listaoldalak (Product listing pages, PLP) – Ezek az oldalak elsősorban termékeket sorolnak fel.

A kategória listaoldalakat számos népszerű webáruházban láthatjuk, és gyakran a webhely hierarchiájának magasabb szintjein találhatók.

Tehát miért fontos megérteni a kategória listaoldal és a termék listaoldal közötti különbséget?

A kategória listaoldalak nagyon széles témákat céloznak. Egy weboldal valószínűleg nem tudja kielégíteni a felhasználó igényeit, ha csak egyféle terméktípust mutat be. Például egy férfi ruházati kategória listaoldalon nem tudjuk pontosan, hogy a felhasználó milyen típusú férfi ruházatot szeretne látni, ezért különböző terméktípusokat mutatunk be.

A kategória listaoldalak azért léteznek, hogy segítsenek a felhasználóknak navigálni egy specifikusabb oldalra. Az oldalak ezt azért teszik, mert még nem biztosak abban, hogy a felhasználó pontosan mit szeretne – így bemutatják nekik az összes releváns terméktípus választékát.

A termék listaoldalak esetében viszont az oldalak tudják, mit szeretne a felhasználó. Ha valaki „pamut férfi boxer”-re keres, az a szándék egyértelmű – tehát férfi boxert mutatnak neki.

Bár továbbra is segítenünk kell a felhasználóknak navigálni egy specifikusabb kategóriába (ha lehetséges), tudjuk, hogy a férfi boxer listájának megjelenítése kielégíti az igényeiket.

Kulcselemek a kategória oldalakhoz

A tipikus kategória oldal egyszerű és olyan, mint amilyeneket az imént leírtam a termék listaoldalak esetében. Valószínűleg tartalmazni fog:

  • Egy H1 címsort.
  • Egy bevezető szöveges részt az H1 alatt.
  • Egy terméklistát, valószínűleg oldalszámozással.
  • Szűrő navigációt, hogy a felhasználók könnyebben szűrhessék a termékeket.

Azonban sokkal több elemet is belefoglalhatsz, hogy segítsd a felhasználókat és a SEO-t mind a termék listaoldalon, mind a kategóri listaoldal esetében.

Íme egy vázlat a kritikus elemekről, amelyeket mindkét típusú kategóriánál érdemes figyelembe venni, és amelyeket mind a felhasználók, mind a keresőmotorok imádni fognak.

webshop kategória oldal elemei

A cikk további részében a fenti pontokat fogom részletezni, hogy segítsek neked fejleszteni a webshop kategória oldalaidat.

Szeretnél többet megtudni arról, hogyan teheted vonzóbbá és hatékonyabbá a kategória oldalaidat mind a felhasználók, mind a keresőmotorok számára?

Lépj velünk kapcsolatba, és segítünk neked kialakítani a tökéletes webshop kategória oldalakat, amelyek kiemelkednek a versenytársak közül.

Ajánlatot kérek

Adj hozzá hasznos tartalmat

Ebben az esetben a hasznos tartalom segíteni fog a felhasználónak a vásárlási döntés meghozatalában.

Ha van egy „férfi fürdőnadrág” kategóriád, a fürdőnadrág történetéről szóló írás nem lesz hasznos.

Értékes kiegészítő tartalom ebben az esetben olyan kérdések megválaszolása lehet, mint például:

  • Milyen anyagból készülnek?
  • Hogyan válasszuk ki a megfelelő fazont?
  • Mi a legújabb divat?

A kulcsfontosságú problémákat röviden megválaszolhatod a H1 alatt, általában körülbelül 30–60 szóban. De további információkat is hozzáadhatsz az oldal alján, akár egy általános tartalom blokkban, akár egy GY.I.K szekcióban.

Webáruház SEO: Webshop kategória oldal - gyakran ismételt kérdések

Webáruház SEO

Ez nemcsak a felhasználók számára hasznos, hanem segít a rangsorolásban is.

Egy interjúban Marie Haynes-szel, John Mueller, a Google Keresési Tanácsadója ezt mondta:

„Amikor a webshop kategória oldalakon nincsen más tartalom, csak a termékekhez vezető linkek, akkor nagyon nehéz számunkra ezeket az oldalakat rangsorolni.”

A Google-nek szüksége van némi tartalomra, hogy megértse az oldal tartalmát, és azoknak a felhasználóknak, akik nem ismerik a márkádat, szükségük van valamire, ami segít eldönteni, hogy te vagy-e a legjobb választás.

Tehát tudjuk, hogy az értékes tartalom segít. Azonban néha ez túlzásba van víve, ami a látogatók által olvasatlanul hagyott nagy mennyiségű tartalomhoz vezet az oldal alján.

Összefoglalva a kategória oldal tartalmát:

  • Válaszolj olyan kérdésekre, amelyek segítenek a felhasználóknak a vásárlási döntések meghozatalában.
  • Válaszolj tömören a kérdésekre.
  • Ne töltsd túl a tartalmat.

Rendezd logikusan a kategóriákat

A legtöbb e-kereskedelmi megoldás lehetőséget biztosít arra, hogy beállítsd a szülő/gyermek kapcsolatokat a kategóriák között.

A kategóriáid logikus hierarchiába rendezése azt eredményezi, hogy a weboldalad helyesen jeleníti meg a morzsamenüt.

A morzsamenü segíti a felhasználókat abban, hogy lássák, hol tartanak a weboldaladon, és segíti a SEO-t azzal, hogy elosztja a PageRanket a morzsamenüben szereplő kategóriák között.

A morzsamenü segít a Google-nak is, mivel a belső linkeket használja a weboldal szerkezetének megértésére.

„Valóban használjuk a belső linkeket, hogy jobban megértsük az oldal szerkezetét.”

/John Mueller, Keresési Tanácsadó, Google/

Azonban a morzsamenü bevezetése sok UX szakember számára nem vonzó, általában azért, mert:

  • Sok helyet foglalnak el.
  • Előfordul, hogy csúnyák
  • A felhasználókat inkább a kategóriák felé terelik, mint a termékek felé, ahol konvertálni fognak.

A jó hír az, hogy a morzsamenü elhelyezése nem számít a SEO szempontjából.

„Nagyszerű kérdés – nem, az elhelyezés nem számít a SEO szempontjából. A morzsamenü a crawlinghez (belső linkek megtalálásához) és a rich results (strukturált adatokhoz) használjuk; egyik sem függ a morzsamenü elhelyezésétől.”

/John Mueller (hivatalos) · #StaplerLife (@JohnMu) 2021. április 25./

Belső hivatkozások a kategóriák között

Mind a kategória listaoldalon, mind a termék listaoldalon biztosítanod kell, hogy más releváns kategóriákra hivatkozz, amelyek hasznosak lehetnek a felhasználó számára. A webáruház kategória oldalakon javaslom az automatizált belső hivatkozások és a kézzel elhelyezett linkek keverékét.

Automatizáld a szülő/gyermek kategória oldalakra mutató linkeket

Nagy webáruházak esetében automatizálás nélkül a linkek kezelése adminisztrációs rémálommá válhat.

Ez azért hasznos, hogy:

  • Tudod, hogy nem lesznek árva kategóriák emberi hiba miatt.
  • Ha létrehozol egy új alkategóriát és beállítod a szülő kategóriát, a szülő kategória automatikusan hivatkozni fog az alkategóriára.
  • A belső hivatkozásaid mindig tükrözni fogják a weboldalad szerkezetét.

Egy másik jelentős előny, hogy automatikusan létrehozol egy piramis weboldal szerkezetet, ahol a szélesebb oldalak hivatkoznak a specifikusabbakra.

Tudjuk, hogy ez segít a Google-nak megérteni a weboldal szerkezetét, amint azt John is megerősítette.

„A top-down megközelítés vagy a piramis szerkezet sokkal jobban segít nekünk megérteni az egyes oldalak kontextusát a weboldalon belül.”

/John Mueller/

Automatizáld a hasonló kategóriákra mutató linkeket

Hasonlóan a fentiekhez, szintén érdemes összekapcsolni a hasonló kategóriákat. Ezt automatizálhatod, de nem minden oldal esetében megfelelő.

A szülő kategória alkategóriái valószínűleg relevánsak az aktuális oldalhoz, ami segíti a felhasználókat más kapcsolódó kategóriák megtalálásában, és támogatja a SEO-t a PageRank megosztásával közöttük.

Kézzel hivatkozz a népszerű kategóriákra

Most már jó alapot kapsz a belső hivatkozásokhoz. De az is lényeges, hogy szerkesztői kontrollt gyakorolj a linkeken, különösen a kategória listaoldalakon.

Néha előfordulhat, hogy egy magas keresési lehetőséget kínáló oldal mélyen a webhely hierarchiájában található, így a szülő kategóriák és alkategóriák közötti hivatkozásokra támaszkodva a „nagy lehetőségű” kategóriák túl mélyen helyezkedhetnek el.

Ezért biztosítanod kell, hogy kézzel is hozzáadj linkeket a népszerű/fontos kategóriákhoz olyan oldalakon, amelyek közelebb vannak a kezdőlapodhoz, mint például a kategória listaoldalaid.

Oldalszámozás és termékekre való hivatkozás

A kategóriák alapvető célja a termékekre való hivatkozás, de van néhány finomság, amelyeket érdemes figyelembe venni, hogy ezt a legjobban hogyan tegyük meg.

Hivatkozz a népszerű termékekre

A nagyobb áruházak esetében gyakran jobb a népszerű termékekre prioritást helyezni a hivatkozásokban, mint az összes termékre hivatkozni oldalszámozással.

Ez hasznos a felhasználók számára, és egyben összpontosítja a PageRanket ezekre az URL-ekre, javítva azok rangsorolását.

Ez sokkal jobb lehetőség, mint több termékre hivatkozni (de kevésbé népszerűekre), ami azt eredményezi, hogy a népszerű, forgalmat generáló termékek kevesebb PageRanket kapnak, és rosszabbul rangsorolódnak.

Vedd figyelembe a „mindet megtekint” (view all) oldalakat

Míg a kategória hierarchiád magasabb szintjein célszerű a népszerű termékekre hivatkozni, ahogy mélyebbre kerülsz a weboldalon, a felhasználók általában minél több terméket szeretnének látni.

Gyakran a legjobb megoldás erre a „mindet megtekint” oldalak használata, amit a Google is megállapított, hogy a felhasználók preferálnak (bár ez még 2011-ben volt).

A „mindet megtekint” oldalak fő fenntartása az, hogy a felhasználók gyors betöltési időt akarnak (ahogy a Google „view-all” cikkében is említve van), és a Core Web Vitals befolyásolhatja a rangsorolást.

Ha „mindet megtekint” oldalakat kívánsz implementálni, vedd figyelembe, hogy ez a PageRank szétoszlását eredményezi az összes oldal között, amelyre a kategóriából hivatkozol.

Ne vigyük túlzásba az oldalszámozást

Nem szükséges az összes termékedet megjeleníteni az oldalszámozásban.

Ehelyett inkább hivatkozz a jelenlegi kategória specifikusabb változataira, különösen, ha ezt össze tudod hangolni a keresési igényekkel (erről hamarosan többet is mondok).

Általában ez a felhasználói élmény szempontjából is előnyös lesz.

Ha egy felhasználó eléri az oldalszámozásod 20. oldalát, valószínűleg segítened kell neki finomítani, mit keres – például hivatkozással a „női ruhák” típus vagy szín szerinti kategóriáira, ahogy John javasolta.

„Használj kategóriákat vagy címkéket a kereszthivatkozásokhoz, hogy kevés oldalszámozott oldalad legyen típusonként, ahonnan a blogbejegyzésekre hivatkozol. Tarts meg egy jó és kiegyensúlyozott hierarchiát, ne legyen túl lapos, de ne is túl mély.”

/John Mueller (hivatalos) · #StaplerLife (@JohnMu) 2020. február 29./

Az oldalszámozási stratégiád kialakításakor mérlegelned kell, hogy a szekvenciális hivatkozás vagy több komponensoldalra való hivatkozás a jobb választás.

A szekvenciális hivatkozás erősebb jelzéseket eredményez az első komponensoldalak számára, ami azt eredményezi, hogy az általuk hivatkozott termékoldalak is erősebb jelzéseket kapnak, amint azt John is megerősítette.

„Ha szekvenciálisan hivatkozol, általában az történik, hogy az oldalad első oldala sokkal erősebb jelzéseket kap abban az értelemben, hogy a fő tartalmad az első oldalra hivatkozik, és aztán fokozatosan csökken, ahogy halad az oldalszámozási sorozaton keresztül.”

/John Mueller/

Tehát, ha azt szeretnéd, hogy a rangsorolási jelzések szétterjedjenek az összes terméken egy kategóriában, hivatkozz több komponensoldalra. Ha azt szeretnéd, hogy a jelzések korábban koncentrálódjanak a termékekre az oldalszámozáson belül, hivatkozz kevesebbre.

Nem vagy biztos abban, melyik megközelítést válaszd? Végezz néhány tesztet!

Hozz létre long tail kulcsszavakat tartalmazó kategóriákat

Egy jól ismert taktika a kategóriáid fejlesztésére, hogy long tail kulcsszavakat tartalmazó, specifikusabb változatokat hozz létre a szélesebb kategóriákból.

Azáltal, hogy oldalakat hozunk létre, amelyek ezekre a lekérdezésekre céloznak, és jobban lefedik a témakörét, jobban fogunk rangsorolni a széles keresési lekérdezésekben ezen a témán belül.

A SEO szakemberek gyakran hivatkoznak erre mint „témabeli szakértelem” – és ezt nem mi találtuk ki.

John megerősítette, hogy ez része a Google algoritmusainak.

„Ez olyasmi, ahol ha felismerjük, hogy ez a weboldal nagyon jó ebben a szélesebb témakörben, akkor ha valaki ezt a szélesebb témakört keresi, megpróbálhatjuk azt a weboldalt is megjeleníteni. Nem kell kizárólag az egyes oldalakra összpontosítanunk, hanem azt mondhatjuk, ó, úgy tűnik, új laptopot keresel, mint ez a weboldal sok információt tartalmaz a laptopok különböző aspektusairól.”

/John Mueller/

Válassz egy szűrő navigációs stratégiát

Egy kritikus elem, ami könnyen rosszul sülhet el a kategória oldalakon, az a szűrő navigáció kezelése (gyakran csak „szűrőknek” nevezik).

Az elsődleges SEO szempontok a következők:

  • Korlátozd a crawlingot – Bizonyosodj meg róla, hogy megakadályozod a Google-t az összes szűrő link bejárásában (mivel lehet millió számú potenciális kombináció, ami pazarolja a crawling keretedet).
  • Akadályozd meg az alacsony értékű szűrők indexelését – Ha nem teszed, a Google indexelhet százezreket vagy akár milliókat az alapvetően duplikált oldalakból, amelyek nem hasznosak a keresés szempontjából.

Ha ideális megvalósítást szeretnél, akkor:

  • Alkalmazz szűrőket kliensoldalon AJAX-szal, és ne használj <a href> linkeket.
  • Biztosíts alternatív bejárható utakat azoknak a fontos szűrőknek, amelyeket indexeltetni szeretnél.

Ez a téma kétségtelenül technikai jellegű – és olyan, amit jól akarsz csinálni.

Szeretnél tanácsot arról, hogyan kezeld hatékonyan a szűrő navigációt a webáruházadban?

Lépj velünk kapcsolatba, és segítünk neked kialakítani egy olyan szűrő navigációs stratégiát, ami javítja a felhasználói élményt és támogatja a weboldalad SEO teljesítményét.

Ajánlatot kérek

Adj hozzá véleményeket

A Reevoo adatai szerint a pozitív vélemények átlagosan 18%-os bevételnövekedést eredményeznek – tehát nagyon fontosak.

Sok weboldal csak a termékoldalakon engedélyezi a véleményeket, de a kategória oldalakon is nagyszerűek lehetnek.

Ez egyedi tartalmat ad a kategóriákhoz és segít a felhasználóknak jól értékelt terméket találni. Lényeges, hogy a jól értékelt termékek (amelyek valószínűleg jobban konvertálnak) több PageRanket kapnak és jobban rangsorolódnak.

Hasznos útmutatók és eszközök

Ahogy említettem, a kategória oldalakon gyakran hiányzik az az elem, ami segíti a felhasználókat a vásárlási döntés meghozatalában.

Bár a szöveges tartalom hozzáadása az oldalhoz segít, nem szabad, hogy túl részletes legyen. Ezért érdemes mélyreható útmutatókra is hivatkozni.

A SEO szempontjából ez segít a blogbejegyzések rangsorolásában is, mivel több PageRanket kapnak. Emellett segíti a Google-t abban, hogy jobban megértse a témabeli szakértelmedet, mivel sok összekapcsolt tartalmad van.

Válassz optimális URL-szerkezetet

Számos tanács áll rendelkezésre az URL-szerkezettel kapcsolatban, de a legfontosabb szempont az, hogy olyan formátumot válassz, amit nem kell majd megváltoztatnod.

John kijelentette, hogy az URL-ek a tartalom azonosítói.

„Nagyjából úgy kezeljük az URL-eket, mint a tartalom azonosítóit.”

/John Mueller/

Az URL-ek megváltoztatása (és átirányítása) gyakran kockázatos tevékenységnek számít – nem lehetünk biztosak abban, mennyi időbe telik a Google-nak, hogy az új URL-be konszolidálja a jelzéseket.

Ezért a legjobb, ha nem változtatod meg az URL-eket, hacsak nincs jó okod rá (például újramárkázás).

A kategória URL-ek változásának megakadályozása egyszerűségükben és előzetes tervezésükben rejlik.

Például utasíthatod a fejlesztőidet, hogy az URL-eket a kategóriák szülő/gyermek kapcsolatai alapján strukturálják:

  • example.com/ferfi/
  • example.com/ferfi/edzocipok/
  • example.com/ferfi/edzocipok/feher/

De mi történik, ha megváltoztatod a webhely hierarchiáját?

Tegyük fel, hogy az üzlet elkezd csizmákat árulni. Valószínűleg be szeretnél vezetni egy „cipők” kategóriát a hierarchiába, mint az ” edzőcipők ” oldal és az új „csizmák” oldal szülőjét.

Az URL-ek most így fognak változni:

  • example.com/ferfi/
  • example.com/ferfi/cipok/
  • example.com/ferfi/cipok/edzocipok /
  • example.com/ferfi/cipok/edzocipok/feher/
  • example.com/ferfi/cipok/csizmak/

Most éppen átirányításokat okoztunk az „edzőcipők” URL-nek és minden alkategóriájának.

Itt rejlik a hierarchikus URL-szerkezet problémája.

De mi a megoldás?

Tartsd őket a lehető legegyszerűbben, hogy csökkentsd a változtatások szükségességét.

Íme egy példa: Ha a fenti „fehér edzőcipők” URL-hez utasítjuk a fejlesztőket, hogy vegyék a legfelső szintű kategóriát (ami kevésbé valószínű, hogy változik), majd vegyék bele az utolsó kategóriát, az URL így fog kinézni: www.example.com/ferfi/feher-edzocipok/

Most, ha bármelyik szülő kategória megváltozik a fehér edzőcipők kategóriájában, az nem fogja érinteni az URL-t, de még mindig befolyásolja a morzsamenüt.

De nem lenne jobb eltávolítani a szerkezetet és egy lapos URL-t használni, mint például: www.example.com/ferfi-feher-edzocipok/?

Személyes tapasztalatom szerint a strukturált URL-ek befolyásolják a rangsorolást, annak ellenére, amit a Google mondott erről a témáról.

Teszteld ezt magad is. De ahogy már említettem, az URL-ek megváltoztatása kockázatos.

H1 és oldalcím (title tag)

Kulcsszókutatással kell kezdeni mielőtt döntesz a H1-ekről és az oldalcímekről. A tanács itt az, hogy olyan H1-et és oldalcímet kell használnod a weboldaladon, amelyek megfelelnek annak a nyelvnek, amit a felhasználók a terméked keresésére használnak.

Mind a H1-ek, mind a címkék esetében tesztelni és tanulni kell, hogy mi működik a legjobban a weboldalad számára. De vannak általános útmutatók és dolgok, amiket kipróbálhatsz.

Használj sablonokat

Általában egy sablonos címkéző struktúrát szeretnél, ami szorosan illeszkedik a H1-edhez.

Miért?

Az Ahrefs adatai szerint a Google 33,4%-ban átírja az oldalcímet, miután 2021 augusztusában megváltoztatta, hogyan hozz létre oldalcímeket.

Amikor a Google átírja a címedet, az Ahrefs adatai szerint a Google 50,76%-ban a H1 címkédre fogja változtatni.

A Zyppy által végzett kutatás szerint a Google 61,6%-ban írja át az oldalcímeket. A kutatás szerint a Google mind a hosszú, mind a rendkívül rövid címeket több mint 95%-ban átírja. A legjobb eredmény az 51-60 karakter közötti címeknél van, ahol a legkevesebb átírás történik, 39%-tól 42%-ig terjedően.

A legjobb módja annak, hogy olyan címett hozz létre, amit a Google nem fog átírni, az a sablonosítás, így az alapján generálódik, ami a lap H1 címkéje.

Íme egy példa:

[Oldal H1] – [Márkanév]

Lehet, hogy változatosságot szeretnél adni az oldalcímnek, de ami a legjobban működik, az a tesztelésen múlik.

Tesztelj, tesztelj, tesztelj

Számos különböző tesztet végezhetsz, hogy megtudd, mi működik a legjobban számodra. Íme néhány példa:

  • Használj kötőjeleket (-) a csövek (|) helyett.
  • Árazást is belefoglalhatsz – [Oldal H1] X-től kezdődően – [Márkanév].
  • Tegyél egy „Vásárolj” szót a címkéd elejére – Vásárolj [Oldal H1] – [Márkanév].
  • Adj hozzá másodlagos kulcsszavakat – [Oldal H1] – [Másodlagos Kulcsszó] – [Márkanév]

Azt is figyelembe kell venned, hogy a sablonok hogyan változhatnak hosszúság szerint. A Google 57%-kal valószínűbb, hogy átírja a 600 px-nél hosszabb címeket.

A Google szerint a hosszú címek is azoknak az okoknak az egyike, amiért átírja az általad az oldalaidhoz hozzáadott címeket.

Strukturált adatok

Többféle strukturált adattípust is hozzáadhatsz a kategória oldalaidhoz, hogy segítsd a Google-t jobban megérteni a tartalmadat és gazdag eredményeket szerezni.

A Google által ajánlott fő alkalmazható típusok a keresési galériájában:

  • Morzsamenü (Breadcrumb)
  • Gyakran Ismételt Kérdések (FAQ) – 2023. Augusztusában bejelentett változás alapján csak a jól ismert, hiteles kormányzati és egészségügyi weboldalakon jelennek meg

Ezek közvetlenül befolyásolják a SERP kivonatodat.

A morzsamenü (breadcrumb) strukturált adatai esetében a Google megjeleníti a morzsamenüt a keresési eredmények oldalán (SERP).

A fent említett két típuson kívül a Google-nek nincsenek ajánlásai a termékkategória strukturált adataira vonatkozóan.

De nem kell itt megállnod.

A „Search Off the Record” podcastban Ryan Levering (a Google-nál a strukturált adatokkal foglalkozó szoftvermérnök) válaszolt arra a kérdésre, hogy értékes-e a Google által ajánlottakon túlmenő strukturált adat (mint amit a schema.org-on találhatsz).

„Nehéz ezt közvetíteni a jelentéseinkben és egyéb dolgainkban, hogy valójában hasznosnak találjuk ezt [a strukturált adatot], mert ez egy árnyalt számítás.

De amikor problémák vannak a detektálásával [ami az oldal tartalmáról szól], akkor használhatjuk azt egy extra jelként.

Általában azokban az esetekben találjuk hasznosnak ezt, amikor szélsőséges esetekről van szó.”

/Ryan Levering Ryan Levering, Szoftvermérnök, Google/

Bár a további strukturált adatok hozzáadása másodlagos fókusz kell legyen, én általában azt az megközelítést alkalmazom, hogy minél kevesebbet hagyjak a Google-re kitalálni.

A két fő további dolog, amit hozzáadnék:

  • CollectionPage – Ez egy specifikusabb típus az általános WebPage-nél.
  • ItemList – Ez tájékoztatja a Google-t arról, hogy az oldalon egy elemek listája található.

Ezenkívül hozzáadhatsz mainEntity-t a CollectionPage-hez és az ItemList-et ehhez. Ezzel azt mondod a Google-nak, hogy az oldal fő része a termékek listája, segítve abban, hogy jobban megértse, ez egy kategóriaoldal.

Íme egy egyszerű példa arra, hogy ez hogyan nézhet ki:

Webshop kategória oldal strukturált adatok

 

Végső gondolatok

Sok mindent kell figyelembe venni ahhoz, hogy kiváló kategória oldalakat hozz létre SEO szempontból. Remélhetőleg ez az útmutató megkönnyítette ezt a folyamatot.

Ha további segítségre van szükséged a kategória oldalaid SEO optimalizálásában, vagy bármilyen kérdésed van ezzel kapcsolatban, ne habozz felvenni velünk a kapcsolatot.

Készen állunk, hogy segítsünk neked kiaknázni weboldalad teljes potenciálját.

Ajánlatot kérek

Hasznosnak találta a cikket?