
PPC változások 2021-ben
Tartalomjegyzék
A digitális marketingben egyébként is nagyon gyorsan változnak a dolgok, de koronavírus okozta lezárások még inkább felgyorsítottak bizonyos folyamatokat. A vállalatok távmunkára álltak át, az emberek még többet vásárolnak online és a személyes találkozások videó konferenciákká alakultak. A reklám- és marketing ipar igyekszik tartani a lépést a változásokkal, többek között egyre több piaci szereplő használ valamilyen mesterséges intelligencián, adatelemzésen és automatizáción alapuló szoftvert.
Szintén egyre többen értik meg a vásárlók útját és használják ki a jól elkülöníthető állomásokban rejlő lehetőségeket.
Íme, ezek a legfontosabb PPC változások és trendek, amiknek nagy szerepük lesz 2021-ben
Az automatizálás még inkább kulcsfontosságú lesz
A Statista adatai szerint az automatizálásra épülő iparágak több, mint 10%-os növekedést fognak elérni 2021-ben.
A mesterséges intelligencia és gépi tanulás segítségével a hirdetők rendkívüli mértékben növelhetik a hatékonyságukat a jövőben, olyan területeken, mint:
- A legjobb ajánlattételi stratégia megtalálása
- Ajánlatok létrehozása a maximális konverzió elérése érdekében
- Növelheti a kattintásonkénti költséget hirdetési aukciók keresésével
- Figyeli a hirdetések teljesítményét és leállítja a gyengén teljesítő hirdetéseket
- Rangsorolja a legfontosabb eredményeket generáló hirdetéseket
- Dinamikusan generálhat hirdetéseket a felhasználói viselkedés és a webhely tartalmának felhasználásával
- Dinamikusan generálhat hirdetésteljesítmény-jelentéseket
- Hirdetési adatok létrehozása és hirdetésmásolatok létrehozása a maximális kattintások elérése érdekében
Bővebben: Az Intelligens ajánlattétel hatékony használata – Hivatalos útmutató az ajánlattétel automatizálásához és optimalizálásához
Mesterséges intelligencia mindenhol
A mesterséges intelligencia kétségtelenül megváltoztatja a világot, és a gazdasági hatása várhatóan 2030-ra eléri a 15,7 billió dollárt. Ami a PPC-t illeti, az AI lehetővé teszi a marketingesek számára, hogy hatékonyabb hirdetési kampányokat hozzanak létre:
- Megjósolja a jövőbeni hirdetések CTR-jét
- Kiszámítja a hirdetések hatását a minőségi pontszámokra
- Azonosítja az adott ügyfél konverziójának valószínűségét
- Elemzi azokat az ajánlatokat, amelyek valószínűleg maximális forgalmat fognak elérni
- Optimalizálja a kulcsszavakat, hirdetéseket vagy kampányokat, ha egy bizonyos esemény bekövetkezik (például amikor a CPC egy meghatározott összeg alá csökken)
- Egyszerre adhat részletes diagnosztikai információkat az aktív kulcsszavakról
- Optimalizálja a hirdetési kampányokat a hosszú kulcsszavakhoz
Bővebben: A megfelelő ügyfelek egyszerűbb megszólítása a Keresőben
Ahogy az AI egyre többet tanul a célközönségedről és arról hogyan reagálnak a hirdetéseidre, létrehozhat pontos hirdetéseket, amik javítják a PPC kampányok teljesítményét.
Hangalapú keresés – PPC változások
Át kell gondolnod a hangalapú keresésre összpontosító kampányok létrehozását is, mert:
- 2022-ig az összes keresés 50% -a hangalapú lesz.
- 2022-re a fogyasztók 50% -a használja a hangos vásárlást.
- 2022-re a hangkereskedelem eléri a 40 milliárd dollárt.
Azok a vállalkozások, amelyek nem hoznak létre PPC-kampányokat a hangalapú kereséshez, elveszítik a lehetőséget, hogy szerepeljenek a hangalapú keresési eredmények között.
Három fő módja van annak, ahogy a hangalapú keresés befolyásolja a PPC-t:
- Először mobil: Bár a hangalapú keresés sok eszközön elérhető, leginkább mobileszközökön használják.
- Természetes nyelv: Az emberek természetesebb stílust használnak a hangalapú keresés során. Ez azt jelenti, hogy a rövid kulcsszavak nem feltétlenül bizonyulnak túl előnyösnek.
- Kérdésorientált: A hangalapú keresések többsége kérdésorientált kulcsszavakkal kezdődik.
Hogyan optimalizálhatod a PPC-kampányait a hangalapú kereséshez:
Koncentrálj a long-tail kulcsszavakra és a kérdéses kifejezésekre: A hangalapú keresések hosszabbak, mint a szöveges keresések. A legtöbb hangalapú keresés olyan kérdésekkel kezdődik, mint a „mi”, „hol”, „hogyan” stb.
Kizáró kulcsszavak hozzáadása vagy eltávolítása: Ha például online kiskereskedő vagy, akkor nem szeretnéd a megjeleníteni hirdetéseit olyan helyi kereséseknél, mint „egy étterem a közelben” vagy „egy cipőbolt az 5. kerületben”.
Tudd, hol tart a kereső a vásárlási ciklusban: Általában azok az emberek, akik a „ki” vagy a „mi” kifejezéseket használják, a tudatosság szakaszában vannak, míg azok, akik a „mikor” vagy „hol” szót használják, közel állnak a konverziós szakaszhoz. A PPC esetében a „mikor” és „hol” kulcsszavakra történő licitálás előnyös lehet.
Bónusztipp: Használjon hívásbővítményeket a PPC-kampányaiban, hogy a keresők közvetlenül hangalapú kereséssel hívhassák fel vállalkozását.
Virtuális valóság hirdetések
Mivel egyre többen töltenek időt a virtuális valóság (VR) világában, ez új lehetőségeket nyit meg a hirdetők számára.
A virtuális valóság négy fő módja, ami átalakítja a PPC-hirdetéseket:
- A VR technológia szemkövető technológiát használ egy hirdetés aktiválásához. Amikor a felhasználó néhány pillanatig ránéz, a hirdetés elindul.
- A VR betekintést nyújt abba, hogy a nézők milyen részeket néznek meg, és milyen részeket választottak a kölcsönhatásra.
- Mivel a mai fiatalok közül sokan használnak VR-t, az elkövetkező években egyre könnyebb lesz megcélozni ezt a korosztályt.
- A 360 fokos videók segítenek a fogyasztóknak többet megtudni és interakcióba lépni a termékekkel. A virtuális valóság hirdetéseinek az lesz az alapötlete, hogy a nézők kipróbálhassák a terméket, mielőtt valóban megvennék.
Képbővítmények
A termékek és szolgáltatások böngészésekor a fogyasztók mostantól sokkal látványosabb hirdetéseket és találatokat láthatnak. A világszerte megkérdezett vásárlók 86%-a úgy nyilatkozott, hogy az online vásárlás során több képet szeretne látni a vállalkozásokhoz kapcsolva. Idén a Google képbővítmények már világszerte használhatók.
A képbővítmények a termékeket és a szolgáltatásokat releváns vizuális elemekkel egészítik ki a hirdetésekben, így az emberek könnyebben megismerhetik a vállalkozást.
Az első eredmények azt mutatták, hogy a hirdetők átlagosan 10%-kal magasabb átkattintási arányt érnek el, amikor képbővítményeket jelenítenek meg a mobilkeresési hirdetésekkel.
A márkádat mostantól különféle – például életstílushoz kapcsolódó és termékekről készített – képekkel mutathatod be, amelyekre kattintva a felhasználók közvetlenül a webhelyedre jutnak.
Tipp: A képbővítmények használatának megkezdéséhez tölts fel egyedi, a kulcsszavakhoz és hirdetésekhez kapcsolódó képi elemeket, lehetőleg négyzet alakban.
Végszó
Hirdetőként mindenképpen be kell építened ezeket a PPC trendeket a marketingstratégiájába, hogy a legtöbbet hozd ki kampányaidból.
2021-ben az AI és az automatizálás kerül az első helyre, így nem árt, ha te is frissíted a tudásod a témában.
Sok sikert, és eredményes kampányokat!