
Linképítés vagy szövegírás – Melyik a fontosabb?
Tartalomjegyzék
A régi nagy kérdésben nem lehet egyértelmű választ adni, de a konverzió sikerének alapját a szövegírás jelenti. Content is king, tartja a régi mondás, és teljesen igaza van: a minőségi tartalom lesz a linképítésed alapja. A jól megírt szöveg kimagasló értéket képvisel az olvasóid számára, így ők is megosztják majd. És így indul be a linképítés gépezete, ami felpörgeti a konverziód! A stratégiádban tehát mindig a szövegírás, a tartalom élvezzen prioritást, mert ettől működik jól a linképítés!
Linképítés vagy szövegírás?
A weboldalad sikere vagy kudarca múlhat ezen a kérdésen. Ez a téma évek óta parázs vita tárgya. A válasz azért kardinális jelentőségű, mert itt dől el, mennyire lesz sikeres a weboldalad és a céged! Most mérlegre tesszük, hogy a szövegírás vagy a linképítés számít jobban a marketingedben.
Egy komplex marketingstratégiában a szövegírásnak és a linképítésnek kulcsszerep jut. A weboldalad viszont csak egy szakértővel lesz sikeres. Mert ő lesz az a hatékony segítség, aki mindkét területen a legtöbbet nyújtja számodra!
Mi lenne, ha a marketinged valamennyi fontos tényezője egy kézbe kerülne? Egy seregnyi alvállalkozó helyett bízd tanácsadónkra a marketinged!
Kérj ajánlatot linképítésre
Értékes tartalom vagy prémium linképítés
Weboldal vagy webshop üzemeltetőként adja magát ez a kérdés. Törvényszerű, hogy a napi rutinban apait-anyait beleadsz, hogy a legtöbbet hozd ki a konverzióból, és minél acélosabb forgalmat érj el.
Itt felvetődik a nagy SEO-kérdés: Mi generálja a kiugró eredményeket? A szövegírás vagy a seo linképítés?
Lássuk, mit jelent mindez a tartalom szemszögéből!
A legtökéletesebb az, ha a látogatók igazi élményben részesülnek a weboldaladon. Csak így kaphatsz értékes backlinkeket, ezáltal lesznek az olvasók által megosztott tartalmaid. De mi történik, ha a kérdést a másik oldaláról közelítjük meg?
Tekintélyes forgalmat érhetsz el a linképítésből. Ez a forgalom viszont teljesen haszontalan, ha a weboldalad képtelen kielégíteni a látogatók igényeit.
A linképítés nem azért fontos, mert számos keresőmotor számára segíti a bizalom és a szakértői státusz kialakítását. A minőségi linképítés inkább azért lényeges, mert könnyen új ügyfeleket, olvasókat és leadeket hozhat a cégednek. A linképítés által az új látogatóid releváns forrásoldalakról érkeznek (például niche-t, azaz piaci rést jelentő blogokról, hasonló médiumokról).
A hatékony linképítés önmagában viszont semmit sem ér! Csak akkor lesz nyerő, ha a weboldaladon a látogatók maximális élményben részesülnek. Jó tartalom nélkül a látogatók villámgyorsan elhagyják az oldalt, és lepattannak a konverzióhoz vezető tölcsérről. Ezért a tartalom még fontosabb is, mint a linképítés.
Pontosan ezért lesz óriási szükséged a szövegírásra és minőségi tartalomra az oldalon. Csak a kettő egysége erősíti hatékonyan a marketingfolyamataidat!
Tudj meg többet milyen a jó marketing terv
Milyen szöveg legyen a weboldalon
Először válaszd ki, milyen tartalmakat fogsz használni.
- Ez lehet a weboldal szövege, a megfelelő navigációhoz szükséges szavak, a keresési kategória struktúrája.
- Kép, ami megjelenhet magán a weboldaladon, vagy háttérképként.
Videó. - Maga a layout is lehet tartalmi elem.
- A weboldalon kínált termék szintén tartalommá válhat. A hivatalos termékoldalon lévő content csak a tiéd. Egy ilyen értékes anyag a belső linképítésedben is óriási kincs lesz.
A linképítés elég
A SEO felbecsülhetetlen értékű, de csak egy kis része a nagy összképnek. A SEO folyamata növekvő forgalmat hoz és felpörgeti az értékesítésed. Gyarapítja az e-mail listád tagjait, építi a márkád elismertségét. De csak profi szövegírással lesz sikeres a linképítésed!
A minőségi tartalom még a linképítésnél is messzebbre merészkedik a hatékonyság területén. A szövegírás átalakítja a PPC, az influencer-, az affiliate és a közösségi média forgalmát.
Ráadásul a jó tartalom folyamatos adagolása egyre kíváncsibbá és elkötelezettebbé teszi az e-mail listád tagjait! És kiemel a versenytársak tömegéből olyan kulcsszavakra is, amiket a linképítési stratégiák nem tudnának értelmezni.
Ne válaszd tehát csak a SEO-t vagy csak a szövegírást, mert az gyilkos hatással lesz a konverziódra. Minőségi cikkek nélkül az olvasók nem fogják megosztani a tartalmad. A szövegírás és a linképítés egysége nélkül a keresőmotorok sem fogják a weboldalad felé terelni a érdeklődőket, mert az nem lesz számukra releváns.
Mi a legrosszabb forgatókönyv? Ha a keresőrobotok a linked minőségi tartalom nélkülinek értékelik. Ilyenkor egyből leértékelik az oldalad, alaposan megbüntetik a természetellenes linkrendszer miatt. És linképítés helyett egy durva linkrombolásnak leszel a tanúja….
Jó tartalom nélkül a linképítés félkarú óriás
A prémium linképítés komoly erőfeszítést igényel. Írj egy figyelemreméltó contentet, amire tényleg érdemes linkelni, mert ez zseniális forrást jelent az érdeklődőknek!
Ha jól csinálod, a weboldalad csúcsforrásnak minősülhet az interneten az adott témában (és a keresőrobotok is kedvelni fogják). Tulajdonképpen a szövegírás a szívcsakrája az egész folyamatnak, mert a tartalom a kirobbanó konverzió alapja. És valójában a színvonalas content élményét fogják megosztani az olvasóid.
Ha építesz egy csomó backlinket, a weboldalon lévő tartalmak viszont gyengék, akkor feleslegesen vesztegetted az erőforrásodat és az idődet. A weboldalad és a branded hírneve is rosszabb lesz, mint amilyen a linképítés előtt. Ezután már hiába írsz jobbnál jobb szövegeket… A látogatóid a korábban tapasztalt negatívumokra fognak emlékezni, és a jövőben csak legyinteni fognak az oldaladra…
Akkor lesz nyerő weboldalad, ha a látogatóidat potenciális ügyfelekké, feliratkozókká vagy növekvő oldalmegtekintésekké tudod alakítani. A jó tartalom, eredményes szövegírás nélkül nem növeled a konverziót a weboldalon.
Ne szórd a pénzt, koncentrálj a kiugró eredményekre! Bízd inkább tapasztalt szakértőre ezeket az összetett feladatokat. Egy rutinos linképítő vagy szövegíró lézer pontossággal látja át a rendszert, és tudni fogja, hogyan lehet kiaknázni a konverzióban rejlő lehetőségeket.
A stratégiai szövegírás tehát még a linképítésnél is sokkal fontosabb. Az egyedi és izgalmas content publikálása után a keresőrobotok gyorsan rangsorolnak, és a weboldalad linképítése máris exponenciálisan növekedni kezd. Könnyen szerezhetsz rád mutató linkeket az újságírók vagy más kiváló minőségű források által. Az lesz igazán értékes a Google szemében, ha a tartalmad olyan jó, hogy még az olvasók is megosztják.
Az a lényeg, hogy eredményes szövegírás által csúcsminőségű tartalmat, igazi élményt adj a látogatóknak! Csak így lesz részed a későbbiekben minőségi backlinkekben. Választhatod a másik utat és nyerő content nélkül is belevághatsz a linképítésbe. Ebben az esetben viszont a forgalmad teljes mértékben haszontalan lesz, mert a weboldalad a legkevésbé sem fogja kielégíteni a látogatók információéhségét.
A stratégiádban tehát mindig a szövegírás, a tartalom élvezzen prioritást, mert ettől működik jól a linképítés!
Mit jelentenek a linkek pontosan
A linkek a világháló átjárói, amik összekapcsolják az interneten található tartalmakat. Vagyis az internet két dologból áll: tartalomból és linkekből.
A linkek gyakorlatilag a szövegre illesztett gombok, amelyekre kattintva egy másik weboldalra jutsz.
Minden link két elemből áll:
- Horgonyszöveg: ez az a szöveg, ami alá van húzva, és amit az olvasó lát.
- Iránytű: vagyis a cím, ahova a linked vezet, ha rákattintasz.
Mi az a linképítés
A fentiekből következik, hogy a linképítés egy átfogó stratégia, melynek során azt próbáljuk elérni, hogy minél több értékes oldal hivatkozzon linkkel a tartalmainkra. Ez a Google számára olyan, mintha rengetegen ajánlanának minket.
A hangsúly, mint sok más esetben, itt is az „értékes” szón van. Ha például az index.hu, vagy a portfolio.hu hivatkozna erre a cikkre, akkor szinte biztos, hogy előre kerülne a „linképítés” kulcsszóra. Ugyanakkor, ha haszontalan linkgyűjtő oldalak hivatkoznának csak, az még talán árthatna is az oldal/cikk rangsorolásának.
2022-ben csak a Google szemében értékes honlapokról hivatkozó linkek hoznak kézzel fogható eredményt, a PR cikkek és fórumokon megosztott linkek egyre kevésbé lesznek hatásosak.
Milyenek a jó linkek
- más szakmai oldalak linkjei
- nagy olvasottságú, a Google szemében megbízható oldalak (pl. online magazinok, blogok) linkjei
- más saját, minőségi honlapról származó linkek
Milyenek a rossz linkek
- nagy számban vásárolt linkek
- linkfarmokon telepített linkek
- értéktelen oldalakról rád mutató linkek
A linképítés alapjai
Amint elkészült az oldaladra minimum 3 minőségi cikk, máris elkezdheted megalapozni a stratégiád. A legjobb lehetőségek melyek mentén elindulhatsz a következők:
Vendégcikkek írása
Keress fel olyan oldalakat/cégeket, amelyek vagy hasonló területen működnek, vagy a tevékenységüket jól ki tudod egészíteni. Mondok egy példát: ha írtál egy jó cikket okos otthon rendszerek kiépítéséről, az nagyon érdekes tartalom lehet egy lakberendezőnek, aki egy látogatott blogot ír.
Nyugodtan keresd meg és ajánld fel, hogy elhelyezel egy írást a blogján az oldaladra mutató linkkel. Hidd el, hogy nagyon jól működik ez a technika, hiszen azok az ingatlan vásárlók akik lakberendező segítségét kérik, nagy valószínűséggel nyitottak az okos otthon rendszerekkel kapcsolatban is.
Online magazinok
Sokan nem gondolnák, pedig ez egy rendkívül hatékony és egyszerű módja a linképítésnek. A fenti példánál maradva, bármilyen lifestyle magazin örűlne egy olvasmányos cikknek, ami okos otthon praktikákról szól. Tipp: írd át az eredeti cikket a magazin stílusában és hangvételében, majd keresd fel őket az ötleteddel.
Több saját honlap futtatása egyszerre
Manapság technikailag egyáltalán nem bonyolult több, hasonló oldalt létrehozni. Megéri fontolóra venni, mert az összes oldal hivatkozhat a másikra, ezzel kölcsönösen erősítve egymást. Simán megteheted, hogy bizonyos résztémákat külön oldalra teszel fel. Példa: az alap okos otthon rendszerek kiépítésével foglalkozó blogod mellé indíthatsz egy okos konyha, valamint egy okos kert blogot is. Nem baj, ha azokon csak kevés cikk lesz, az erőfeszítésed hosszú távon így is kifizetődik.
SEO szövegírás
A jó szöveg úgy szórakoztatja az olvasót, hogy közben ösztönzi őt az író által kitűzött cél véghezvitelére. Egy igazán jó szöveg képes eladni a vállalkozást, a terméket, vagy akár magát az írót is anélkül, hogy ezt az olvasó érezné.
Vagyis tukmálás helyett vágyakat gerjeszt és elérhető előnyöket említ sztorikba ágyazva. Nem kell túl nagy fantázia ahhoz, hogy az „okos otthonos ember” kitaláljon egy jó sztorit arról, hogy éli túl a kertje az időt ameddig ő nyaral. A lényeg, hogy az olvasók átérezzék az okos kert előnyeit.
A leggyakoribb szövegírási hibák
Nem jól választod ki a célcsoportod
Más a hangvétele egy cikknek, amit fiatal egyetemistáknak írtak, mint annak, amit bankigazgatóknak. Az egyik leggyakoribb hiba, amit szövegíráskor elkövethetsz, hogy nem megfelelő stílust választasz. Általánosságban elmondható, hogy az internet nyelve inkább laza és tegező, de például egy egészségügyi oldalon nem biztos, hogy megfelelő lesz az eltúlzott lazaság.
Nincs a szövegben Call-to-Action (CTA)
Egy valamire való szöveg céllal készül. Azonban hiába próbálod elérni a célodat, ha nem bírod valamilyen cselekvésre az olvasód. Mindenképpen tegyél a szövegbe egy jól látható gombot, ami akcióra ösztönöz. Ez lehet hirlevélre feliratkozás, de adott esetben egy időpont foglalás is.
Rendszertelenül publikálsz
Olyan tartalom tervet érdemes összeállítanod, amihez képes leszel tartani magad a fent említett magas minőségben. Inkább heti egy szuper cikket írj, mint napi egy olyat, amit te sem gondolsz komolyan.
Mit lát a szövegből a Google
Függetlenül attól, hogy nem a keresőmotoroknak írjuk a szöveget, érdemes megvizsgálni, hogy mit lát belőle a Google.
Ugyan a legnépszerűbb kereső algoritmusa folyamatosan változik és fejlődik, van pár általános szabály, amiket mindenképpen követni kell.
A címsor
A címsor minden szöveg esetében kiemelt szerephez jut. A kereső szempotjából rendkívül fontos, hogy a cím tartalmazza azt a kulcsszót amiről az egész cikk/oldal szól. Ez az ami a Google keresőjében kékkel kiemelve jelenik meg. Hossza maximum 60 karakter lehet, így egyszerre kell felkeltenie a figyelmet és tájékoztatnia.
Leírás
A rövid bevezető feladata az, hogy összefoglalja a szöveg tartalmát. A Google szempontjából ez az a maximum 160 karakteres részlet, ami a cím alatt megjelenik a találati listában. Ahogy a szöveg címénél, itt is fontos, hogy egyértelműen tartalmazza a fókusz kulcsszót, amiről az egész tartalom szól.
Az olvasó szempontjából ez az a rész, ami a cikkek, oldalak előnézeténél megjelenik és arra hivatott, hogy a szöveg további olvasására ösztönözzön.
Call-to Action (CTA)
Érdemes a leírásban egy cselekvésre ösztönző mondatot elhelyezni. Hatalmas különbséget tud jelenteni a kattintások arányában, ha eredményesen ösztönözzük az érdeklődőt.
Alcímek a szövegben
Mind a kereső, mind pedig az olvasók szempontjából is fontos, hogy a szöveg kellően tagolt legyen. Az internetezők jellemzően kapkodva olvasnak egy webes szöveget, ezért számukra kiemelten fontos, hogy első ránézésre is áttekinthető legyen. Ahogy az olvasónak, úgy a keresőmotoroknak is kapaszkodókat jelentenek a kiemelt alcímek a szövegben.
Ezért már a szövegírás első lépéseként érdemes egy vázlatot összeállítani a készülő szövegről, melynek pontjai majd az alcímeink lesznek.
Kulcsszavak
A kereső szempontjából ma is az egyik legfontosabb rangsorolási faktor a kulcsszavak aránya. Ez nem azt jelenti, hogy minden bekezdésbe bele kell erőltenünk a fő kulcsszavunkat, de azért elég sokszor jelenjen meg ahhoz, hogy a kereső egyértelműen be tudja azonosítani a szöveget. Próbáld megtalálni azt az arányt, ami még épp elég olvasmányos, ugyanakkor egy picit szájbarágós is.
Pörgesd fel a linképítést és a szövegírást
Térjünk vissza az eredeti kérdéshez: a linképítésre vagy a szövegírásra érdemes összpontosítani?
Nem lehet egyértelmű győztest hirdetni a kettő közül! Mindkettő egyaránt fontos, neked pedig szakértőkre van szükséged, akik minőséget képviselnek a linképítésben és a szövegírásban.
Mert az egyik vagy a másik csatorna nem fogja megoldani a céged összes gondját. Gondolkodj inkább több csatornára kiterjedő átfogó stratégiában! Manapság a legtöbb cég, és a versenytársaid is több lábon állnak. Felmerül a kérdés: miért kellene a linképítéshez és a szövegíráshoz külön szakértő? Azért, mert minden vállalatnak teljesen egyedi igényei, lehetőségei vannak.
Egy rutinos expert meg tudja tervezni ezt a konverziótermelő gépezetet, a te elképzeléseidre hangolva!
Szövegírás nélkül a SEO félkarú óriás. És akkor még nem beszéltünk olyan további sikertényezőkről, mint a PPC, vagy a Google Ads.
Egy alaposan átgondolt, sikeresen működő marketinggépezetre vágysz? Keress meg minket, és kidolgozzuk a vállalatod számára tökéletes megoldást!