Blog
Írta: Nagy László 2021. június. 24.

Keresőoptimalizálás alapok: ilyen a jó SEO 2021-ben

Bezár / Kinyit
Tartalomjegyzék

SEO alapok

Az alábbi cikkből megtudhatod, hogy mi is az a keresőoptimalizálás és hogy miként hozhatod ki a legtöbbet belőle. Ez egy amolyan bevezető a SEO világába, ami rávilágít arra, hogy miként érhetsz el magas organikus (ingyenes) forgalmat a keresőkből.

Ugyan a SEO egy összetett és folyamatosan változó folyamat, de ha az alapokat megérted, már jó úton haladsz afelé, hogy egyszer a te oldalad legyen a leglátogatottabb a konkurenseid között.

Mi az a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás, másnéven SEO (Search Engine Optimization) nem más, mint egy hosszú fejlesztés, melynek köszönhetően több organikus (vagyis nem fizetett) látogató érkezik a weboldaladra a keresőkön keresztül .

A SEO az angol Search Engine Optimization rövidítése. Magyarul a SEO tehát a keresőoptimalizálást jelenti.

Mivel az emberek többsége az első találatok valamelyikére kattint először, kulcsfontosságú számodra, hogy minimum az első három találat között szerepelj.

A SEO hatása az oldaladra

A SEO folyamatosan szállítja a látogatókat

Ha elöl vagy a Google -ben, akkor folyamatos, ingyenes és tervezhető forgalmat kapsz, ami egyáltalán nem mondható el például a közösségi média-, vagy az email marketingről. Ráadásul mivel a keresések száma nem változik számottevően egyik hónapról a másikra, ezért a keresőből érkező forgalomra mindig számíthatsz.

A SEO “ingyenes” látogatókat hoz

A rendkívül drága fizetett hirdetésekkel szemben az oldalad keresőoptimalizálása csak időbe és energiába kerül, ha értesz hozzá, de ha nem, akkor is csak egy viszonylag rövid ideig kell fizetned érte egy ügynökségnek.

Ha egy oldalnak például 40.000 látogatója érkezik a keresőből organikusan, az körülbelül 35-40 millióba kerülne, ha ki kellene fizetni a Google-nek.

Miért olyan fontos a SEO?

Az internetes forgalom nagy része a keresőkből jön, amelyek közül itthon messze a Google a legnépszerűbb. Más szóval, több forgalom érkezik az oldaladra a Google keresőből, mint a többi forrásból összesen.

Képzeld el, hogy van 5 megfelelően megírt és optimalizált blogcikked, amelyek egyenként havi 1000 látogatót hoznak…

Mennyibe kerül havi 5000 látogató, akikért fizetsz? Ugye, hogy milyen sok pénz? Ráadásul ezt minden hónapban át kell utalni.

A keresőoptimalizálás 3 fő területe

  1. Technikai SEO
  2. On-Page SEO
  3. Off-Page SEO

 

keresőoptimalizálás

Amint a képen is látszik, a jó SEO azzal kezdődik, hogy láthatóvá válsz a Google keresőrobotjai számára. Minden más csak ez után következhet.

Mi, a 360 marketingnél a következő lépéseken keresztül haladunk a sikeres keresőoptimalizálás felé:

Technikai SEO

A technikai SEO során láthatóvá tesszük az oldalad a kereső számára, azaz biztosítjuk, hogy a Google algoritmus megfelelően tudja indexálni azt.

Ha a Google indexelte a weboldad, azt jelenti, hogy már versenyben vagy, de még nem nyertél. A nyeréshez pedig biztosan kell majd a SEO optimalizálás. Ez egyszerűen elkerülhetetlen.

Szükség esetén segítünk az oldalad felhasználóbarát kialakításban is, amely magába foglalja a gyors oldal betöltést és az átlátható UX dizájnt, ugyanis a keresők az alapján rangsorolnak egy weboldalt, hogy az mennyire elégíti ki a látogatókat tartalmilag és technikailag egyaránt.

Íme pár példa, amivel jobbá tesszük:

HTTPS protokollt használunk

Nincs annál idegesítőbb, mint amikor azt írja ki a Google, hogy a keresett oldal nem biztonságos. Ki szeretné, hogy visszaéljenek az adataival, igaz? Ahhoz, hogy ezt elkerüld, szükséged lesz a biztonsági tanúsítványra.

Kijavítjuk a 404-es hibaoldalakat

Mi az a 404-es hibakód?

A 404-es állapot akkor fordul elő, amikor a kliens (általában a böngészőszoftver) felveszi a kapcsolatot a szerverrel, azonban a szerver nem találja a kért dokumentumot, vagy weboldalt, így egy 404-es hibakódot ad vissza helyette.

Mi okozza a 404-es hibát?

A 404-es hibát általában sehová nem vezető linkek okozzák:

  • Például az URL, vagy annak tartalma törölve lett, esetleg átirányítás nélkül került áthelyezésre került.
  • Weboldal átalakítás során rosszul adták meg az URL-t, vagy rosszul hivatkoztak rá.
  • A DNS nem tudja IP címmé alakítani a kért domain nevet.
  • A beírt domain név már nem létezik.

Sok 404-es hibakódot küldő weboldal még mindig megjelenik a keresőmotorok találati listáján, ami negatívan befolyásolhatja a webhely tekintélyét az adott motor szemében. Ez logikus, hiszen azt jelzi a keresőnek, hogy a szerkesztők nem jól tartják karban az oldalt.

Ezt a keresőmotorok általában a rangsorolás csökkentésével „büntetik”, ami természetesen negatívan hat a weboldal forgalmára, arról nem is beszélve, hogy senki sem szeret egy elhanyagolt oldalon böngészni.

Mobilbaráttá tesszük

Manapság többen keresnek mobilon, mint asztali gépen, így elengedhetetlen, hogy az oldalad ugyanolyan kellemes élmény legyen használni mindkét eszközön.

Gyorsabbá tesszük

Az oldal betöltési sebessége az egyik legfontosabb rangsorolási szempont, így minél gyorsabb, annál jobb.

Ha szeretnéd tesztelni, hogy mennyire áll jól az oldalad jelenleg, azt erre a linkre kattintva teheted meg: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Azt pedig, hogy mennyire mobilbarát, itt tesztelheted: https://search.google.com/test/mobile-friendly

On-Page SEO

Ebben a szakaszban segítünk megfelelő tartalmakat készíteni, amelyek válaszolnak a Google-ben kereső emberek kérdéseire és amelyekre mások is szívesen hivatkoznak. Ha már vannak jó tartalmaid, akkor segítünk kijavítani az esetleges technikai hibákat.

Például a szövegek nem megfelelő tagolása az egyik leggyakrabban elkövetett hiba, ami rontja a keresőben elért helyezéseket.

Milyen a jó tartalom?

Minden kereső óriási jelentőséget tulajdonít annak, hogy megismerjék az emberek viselkedését. Folyamatosan mérik, hogy a felhasználók melyik találati eredményt tartják hasznosnak és melyiket zárják be szinte azonnal.

Ebből az következik, hogy szinte ugyanazok a tartalmak tetszenek a Google-nek, mint az olvasóknak, vagyis azok, amelyek választ adnak az emberekben megfogalmazott kérdésekre.

Hogy kell megírni a tartalmakat? Pont úgy, ahogy egy fontos kérdésre válaszolnál: átgondoltan, lényegre törően, megoldásokat kínálva.

Ami a tartalmak formázását illeti, van pár betartandó szabály:

  • Mindig tördeld a szöveget, pár mondat után kezdj új bekezdést.
  • Csoportosítsd a bekezdéseket és lásd el őket alcímmel, mintha csak egy könyv fejezetcímei lennének.
  • Tedd vonzóbbá a szöveget hozzá illő képekkel.
  • Használj olyan linkeket, amik az oldaladon található más tartalomra mutatnak és olyanokat is, amelyek egy hasznos külső forrásra mutatnak.
  • Helyezz el a cikkben egy akciógombot (CTA), ami valami konkrét dologra ösztönzi a látogatót. Ez lehet hírlevél feliratkozás, kapcsolatfelvétel, árajánlat kérés, vagy bármi hasonló, amit szeretnél elérni.
  • Írj a cikk elejére egy tartalomjegyzéket és ha lehet jelezd az olvasási időt is.

Kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás során megtaláljuk és használjuk a megfelelő kulcsszavakat, amelyek informálják a keresőt arról, hogy az olvasó releváns tartalmakat talál az oldaladon.

Különböző szoftverek segítségével olyan szavakat, kifejezéseket, vagy rövid mondatokat keresünk, amiket az emberek nagy számban írnak be a keresőkbe és javaslatokat teszünk ezek megfelelő használatára.

Kulcsszókutatás

URL struktúra javítása

Megfelelően beállítjuk a címeket, alcímeket, URL-eket, és a leírásokat azért, hogy többen kattintsanak a linkjeidre. Az URL struktúra rendkívül lényeges SEO faktor, hiszen elsősorban ez alapján érti meg a keresőmotor, hogy miről szól az oldalad, vagy a tartalmad. Íme egy példa:

Nem megfelelő URL: https://ateweboldalad.hu/?p=123

Helyes URL: https://ateweboldalad.hu/keresőoptimalizálás-alapok

Strukturált adatok használata

Megtanítunk a Snippet/schema markup használatára, hogy kitűnj a találatok közül.

Mik azok a struktúrát adatok?

A strukturált adat egy olyan kódrészlet, amit el tudsz helyezni a weboldaladon és ezzel teljesen egyértelművé teszed a keresőmotor számára, hogy miről szól a tartalmad pontosan. Ezt a Google például azzal “hálálja meg”, hogy részletesebben jeleníti meg az oldalad a többi találat között.

Off-Page SEO

Linképítés

A linképítés során az oldaladra mutató linkeket építünk, azaz olyan minőségi külső hivatkozásokat gyűjtünk, amelyek meghatározzák a weboldalak hitelességét.

Más oldalakról a tiedre mutató linkek amolyan “szavazatok” a keresők számára, amelyek azt mutatják, hogy az emberek sokra értékelik a tartalmaid. Jelenleg talán ez a legfontosabb rangsorolási faktor, de sajnos ez az egyik legnehezebb is a SEO optimalizálás során.

Nem mindegy ugyanis, hogy milyen értékes és megbízható az az oldal, ami hivatkozik rád.

Természetesen minél inkább minőségi tartalmak találhatóak azon az oldalon, ami linkkel hivatkozik rád, te is annál értékesebbé válsz a Google szemében.

Azt, viszont mindenképpen vedd figyelembe, hogy ennek az ellenkezője is igaz, így semmiképpen se engedj a csábításnak, ha megkeresnek egy visszautasíthatatlannak tűnő ajánlattal egy un. linkgyűjtő oldaltól, ahonnan rád mutató linkek százait ígérik.

A 360 Marketing Ügynökségnél kiemelten kezeljük a linképítést, ezért hosszú évek óta építjük a kapcsolatainkat különböző partneroldalakkal és blogokkal, amelyek közül biztosan találunk olyanokat, amiknek a témája jól kiegészítheti a tiédet.

Olvasd el legújabb blogcikkünket, amiben a linképítés és a seo szövegírás kapcsolatáról értekezünk.

Hogy állj neki a SEO-nak?

Bízz meg egy szabadúszót, vagy esetleg egy SEO ügynökséget?

Természetesen nem árt, ha egy picit te is elmerülsz a témában, de valójában a keresőoptimalizálás túl összetett és költséges folyamat ahhoz, hogy magad végezd el.

A nagy forgalmú online portálok/vállalkozások általában saját SEO szakembereket foglalkoztatnak, de ha ezt nem engedheted meg magadnak, akkor azzal jársz a legjobban, ha egy olyan online marketing ügynökséget bízol meg, ahol a keresőoptimalizálás az egyik fő szolgáltatás.

Hogy találsz ilyen céget? Ha ezt a cikket olvasod, akkor az egyik legjobbat biztosan megtaláltad, már csak fel kell venned velünk a kapcsolatot, hogy mielőbb elkezdhessük a közös munkát.

Ingyenes SEO eszköztár

Addig is, íme néhány ingyenes SEO eszköz, amit érdemes használnod:

Azok a SEO eszközök, amiket a profi ügynökségek használnak, szinte egytől egyig havidíjasak és ráadásul nem is olcsók. Szerencsére azonban több ingyenes változat is elérhető, amiknek a tudása bőven elegendő egy kezdőnek.

Kulcsszókutatás

Google Keyword Planner

Találj egyedi kulcsszavakat.

Keyword Generator

Szerezz kulcsszó ötleteket.

Keyword Difficulty Checker

Ellenőrizd, hogy mennyire nehéz (vagy esetleg könnyű) az adott kulcsszóra optimalizálni.

On-page SEO eszközök

Yoast SEO

Az egyik legjobb és egyben legnépszerűbb WordPress SEO Plugin.

Ahrefs Webmaster Tools

Ez már haladó szint, de van ingyenes verziója is.

Linképítés

Ahrefs’ Backlink Checker

Nézd meg bármelyik oldal top 100 rámutató linkjét.

Technikai SEO eszközök

Google Search Console

Megmutatja a hibás linkeket, az oldal sebességét és még rengeteg hasznos dolgot.

Ahrefs Webmaster Tools

Találj meg több, mint 100 SEO hibát az oldaladon, hogy tudd meg, miket kell első körben kijavítanod.

 

Hasznosnak találta a cikket?

Tippek, Trükkök, Esettanulmányok
Az online marketing legújabb technikái egy e-mailben.
0% spam, 100% hasznos tartalom