Írta: Nagy László 2017. december. 4.

Hogyan előzzem be a versenytársaimat rövid időn belül?

Te is azok közé a cégvezetők közé tartozol, akik minden nap tesznek azért, hogy az övék legyen a legjobb vállalkozás a környéken? Folyamatosan azon gondolkodol, hogyan reklámozzam a cégemet sikeresen?

Folyamatosan azon dolgozol, hogy még több ember megismerjen és azon, hogy maximálisan elégedett vásárlók távozzanak tőled? Helyes!

Fontos azonban, hogy az online marketingre is nagy hangsúlyt fektess, hiszen ezzel olyan előnyre tehetsz szert, amellyel sokszor még a legnagyobb vállalkozások sem élnek.

Egy kihagyhatatlan marketing eszköz

Az alábbi cikkben egy magyarországi piaci körképről írunk, hiszen neked vállalkozóként és egy üzlet tulajdonosaként fontos, hogy tisztában légy a piaccal. Ugyan Magyarországon még nem tulajdonítanak akkora jelentőséget a helyi keresőoptimalizálásnak – szemben például az amerikai trendekkel, ahol már most súlyos összegeket fizetnek a boltok az ilyen szolgáltatásokért.

Gondolj csak bele! 2004-ben beszéltek először a keresőoptimalizálásról és arról, hogy lehet a Google találati listán az első oldalra kerülni. Azok a cégek, akik időben kapcsoltak és éltek a lehetőséggel, nem csak megerősödtek, de dinamikus növekedésnek is indultak. A helyi keresőoptimalizálással ugyanez a helyzet.

Aki él a lehetőséggel, hosszútávon is eredményesen profitálhat belőle. Ráadásul, mivel a Google egyik ingyenes szolgáltatásáról van szó, nem kérdés, hogy megéri-e belevágni.

Versenytárs elemzés minta

 

Mi a lényege

A helyi keresőoptimalizálás lényege, hogy az online világban ismertebbé válik az üzletedet. Vegyünk egy példát. Amikor kiválasztottad a megfelelő üzlethelyiséget, valószínűleg fontos volt az, hogy forgalmas helyen legyen és biztosan csináltattál figyelemfelkeltő táblákat és világítást is, hogy minél több embernek feltűnjön, hogy itt bizony van egy új üzlet! Ugyanez a helyzet az online térben is, annyi különbséggel, hogy itt nem a járó-kelők figyelmét kell felkeltened, hanem az internetezőkét.

Ha valaki például szépségszalont keres a környéken és neked van egy szépségszalonod, akkor ezt jelezned kell számára egy Google keresésben. Ebben nyújt segítséget a Google Cégem, vagyis a Google My Business. Ha beregisztrálod az üzletedet erre az ingyenes felületre, akkor a keresőprogram az összes fontos információt összegyűjti a vállalkozásodról és egy figyelemfelhívó helyre, az első találatok között dobja majd fel. Ha megfelelőek a beállítások, a keresést követően a Google keresőfelületének jobb oldalán egy különálló helyen megjelenik az üzletedről az összes, fogyasztó számára fontos információ.

  • Milyen szolgáltatásokat nyújtasz?
  • Hogy néz ki az üzlet belülről?
  • Meddig vagy nyitva?
  • Lehet-e időpontot foglalni?

Kérdéseket tehetnek fel azoknak az embereknek, akik már jártak az üzletekben. (Ezzel kapcsolatban érdemes elolvasnod a kapcsolódó cikkünket a Kérdések és válaszok témakörben!) Sőt, még útvonalat is tervezhetnek hozzád és jelen lehetsz a Google Térképen is. Szakszerű segítséggel a potenciális vásárló könnyen megtalál és valamilyen módon kapcsolatba is lép veled.

Az alábbiakról rendszeres statisztikát is kaphatsz: Telefonhívások száma, útvonaltervezések száma, weboldal látogatások száma.

Konkurencia elemzés

 

Mi történik, ha nem veszem igénybe ezeket az online marketing eszközöket?

Azon túl, hogy a fent említett előnyök mindegyikétől megfosztod magad, van még egy nagyon fontos szempont. Ha van egy ügyes konkurensed vagy egy rosszakarója a cégednek, anélkül tehet közzé a vállalkozásodról negatív kritikákat az interneten, hogy te tudnál róla.

Ha pedig észreveszed, akkor is nehéz ellene tenni, így érdemes mielőbb bebiztosítanod magad. Több magyar és nemzetközi Magyarországon jelenlévő nagyvállalat nem tulajdonosa a saját Google Cégem fiókjának.
Lássunk néhány példát a teljesség igénye nélkül:

  • Szállítmányozásban vezető nagyvállalatok
  • Magyarország egyik vezető bankja
  • Benzinkút hálózatok

A szóban forgó vállalkozások kockáztatják, hogy a nevükben fognak az ügyfelek választ kapni az értékelésről, véleményekről, de a rosszakarók átírhatják a nyitvatartásukat is, vagy megváltoztathatják a címét, megtévesztve ezzel azokat a vásárlókat, akik hozzád szeretnének ellátogatni. Gondolj csak bele, valaki téves címet ír az üzletedhez, az érdeklődő útvonalat tervez oda, ám a helyszínre érkezve semmit sem talál ott. Mindemellett olyan képeket is tölthetnek fel, amellyel a konkurenciát reklámozzák, drasztikus esetben a konkurenciát sértegetik – melynek akár Gazdasági Versenyhivatali eljárása is lehet a vége.

Ha már van tudatos marketinged, marketing csapat végzi az online jelenléted felpörgetését akkor is érdemes a versenytársak online jelenlétét elemezni, ebben segít neked a versenytárs elemzés auditálásunk. Kérj személyre szabott tanácsadást.

Viszont, ha egy vállalkozás tudatosan használja ezeket a felületeket, akár a Google találati listájának első hat helyét is elfoglalhatja ahogy a képen is látod!

Hogyan reklámozzam a cégemet

Hogyan reklámozzam a cégemet sikeresen

Mit tegyek, ha szeretném használni ezeket az eszközöket

Mindenképpen érdemes szakemberhez fordulnod, nem ajánlott egyedül belefogni egy ilyen történetbe. Legyen szó kisvállalkozásról vagy országos hálózattal rendelkező nagyvállalkozásról, mi szívesen segítünk elkezdeni és végigvinni ezeket a folyamatokat a megfelelő eszközökkel.

Megtaláljuk a megfelelő kulcsszavakat, megmutatjuk az online időpont foglalások kezelését, elkészítjük a virtuális sétát és segítünk kezelni az ügyfélvéleményeket is. Ezáltal nem csak népszerűbbé válik az adott vállalkozás, de megakadályozható az is, hogy bárki rosszindulatúan visszaéljen a cég nevével és adataival.

Hasznosnak találta a cikket?