Írta: Nagy László 2019. július. 30.

Google cégem hatékony beállítása (PRO TIPPEK)

Hogyan hozd ki a maximumot a Google Cégemből?

Használd ki a Google Cégem valódi potenciálját!

Kövesd ezeket a tippeket a teljes optimalizáláshoz, így a legtöbbet hozhatod ki regisztrációdból!

A Google Cégem egy igazán hatékony eszköz lehet egyes cégek számára, általa több ügyfél figyelmét kelthetik fel. Ennek ellenére a legtöbb cég nem használja ki a lehetőségeket!
Amikor az átlag felhasználó létrehoz egy profilt, csak kitölti az alapvető elérhetőségi adatokat, és végül nagyjából ennyiben hagyja a dolgot.
Ez indulásnak megfelelhetne, de van számos további részlet, amelyet ha optimalizálunk, akkor nagyban javíthatunk a megjelenési rangsorunkon.
Ugyanezen részletek szintén segítik megmutatni a vállalkozás szakértelmét, ösztönzik a bizalom kialakulását és a látogatókat vásárlókká teszik.

És az egészben az a legjobb, hogy ez nem is bonyolult, csak egy kis időre és következetességre van szükségünk!

 

1. Elérhetőségek

Nyilvánvalóan meg kell adjuk a cég üzleti elérhetőségét, ez magában foglalja a címet, a szolgáltatásunk területét, a nyitvatartási időt és a telefonszámot.

Elérhetőségek beállítása

 

2. A cég bemutatása

A cég megfelelő bemutatása nemcsak a rangsorolásunkon javíthat, de nagyszerű lehetőséget kínál arra, hogy a keresőknek bemutassuk, miért is válasszanak éppen bennünket.
Sokan nem megfelelően készítik el a cég bemutatását, vagy egyszerűen nem is írnak itt semmit.Fontos, hogy mint bármely más tartalomnál, itt is koncentráljunk az ügyfelek számára megoldandó problémákra, ne pedig csak arról írjunk, hogy mióta szereplője a cég az üzleti életnek, mekkora a vállalkozás mérete, mint ahogyan a legtöbben ezt teszik. Az ügyfelek fejével kell gondolkodni, nem pedig a saját egónkat fényezni!

Természetesen nagyon fontos a megfelelők kulcsszavak használata, amelyekre a felhasználók kereshetnek, de azért nem kell túlzásokba sem esni.  Ne feledd, hogy a leírásnál a karakterek száma maximum 750 lehet, ezért ügyelj arra, hogy a legfontosabb információk a szöveg elején legyenek, máskülönben lehet, hogy el sem olvassák őket.

3. Vélemények

A pozitív vélemények sokat segíthetnek abban, hogy a felhasználók számára ismeretlen vállalkozás egy megbízható cégként mutassa be magát. Ez nagyon fontos, mert az emberek tudatában mélyen gyökerezik, hogy megbízható céget keresnek. Alapvető fontosságú hogy legyenek a termékeinkről, illetve szolgáltatásainkról vélemények, hiszen mikor a látogatók látják, hogy mások már vásároltak és elégedettek voltak a termékkel vagy szolgáltatással, akkor azt feltételezik, hogy Ők is elégedettek lesznek majd és hasonló tapasztalatokkal fognak gazdagodni, mint a vélemények írói.

Ahhoz, hogy a korábbi felhasználók véleményt hagyjanak, nagy energiákat kell megmozgatnunk, de ez megéri, hiszen nagyban befolyásolja a kialakult bizalmat a leendő ügyfelek részéről. Kulcsfontosságú kérdés, hogy a vásárlók mikor vannak emocionálisan a leginkább pozitív állapotban. Valószínűleg azonnal a vásárlás után, vagy akár még korábban is, ekkor kaphatjuk a legpozitívabb véleményt.

Fontos megbizonyosodnunk arról, hogy a vásárló véleménye hasznos-e az új, potenciális felhasználók számára, hiszen azt szeretnénk, ha útmutatást kapnának a legfontosabb részletekről. Kell, hogy kiemeljék a megoldott problémákat, és hogy ez milyen pozitív hatással volt rájuk. Ez teszi igazán áttekinthetővé, számunkra hasznossá, hatékonnyá a véleményt.

Vegyünk egy példát:

Melyik véleményt érzed hasznosabbnak?

Richárd egy nagyon jó ügyvéd, ajánlom a szolgáltatását.”

Vagy

„Amikor a NAV vizsgálatom kezdődött, Richárd segített csökkenteni az aggodalmaimat és a bizonytalanságot, mivel szilárd stratégiát dolgozott ki. Több millió forintot takarított meg számomra és az egész ügymenetet olyan egyszerűvé tette, amennyire még remélni se mertem. Ez nekem kulcsfontosságú volt, mert miközben ő harcolt a cégem érdekében, lehetővé tette számomra, hogy én csak a vállalkozásom irányításával foglalkozzak. A hozzáértése megszabadított az aggódástól, nagyon ajánlom a szolgáltatását.

Az első vélemény pozitív, de semmitmondó, üres frázis. A második viszont már világos képet ad arról, mit várhatunk el, ha Richárd-dal működünk együtt.

Minőségi vélemények

 

Mindenképpen válaszoljunk minden véleményre, mert ez is azt bizonyítja, hogy törődünk az ügyfelekkel. Ez minden véleményre igaz, különösen a negatívra! Segít ellensúlyozni az általa okozott károkat, ugyanakkor egyszerre azt is mutatja, hogy hajlandóak vagyunk foglalkozni az ügyfelekkel kapcsolatos problémákkal.

Szakértői segítségre vágysz? Lép kapcsolatba velünk. 

4. Bejegyzések

A Google Cégem szolgáltatásban szereplő bejegyzések, hozzászólások javíthatják a láthatóságot abban a pillanatban, amikor egy látogató az általad kínált terméket, szolgáltatást keresi.
A konverziók számának növelésében hatékonyan segíthetnek, mert lehetőséget adnak címsor, kép, szöveges üzenet és cselekvésre buzdító gombok megjelenítésére.

A jelenlegi CTA-k:

  • Foglalás
  • Online rendelés
  • Vásárlás
  • Tudj meg többet
  • Ajánlatot kérek
  • Hívjon most

Azok, akik használják a bejegyzéseket, általában hirdetési típusú tartalmak közzétételére használják őket, de felhasználhatóak egyszerű információs tartalmak közzétételére is. A legfontosabb, hogy a keresők számára vonzó legyen, függetlenül attól, hogy promóciós vagy információs típusú a bejegyzés. A jól megtervezett üzenet és a cselekvésre ösztönzés nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a keresők kapcsolatba lépjenek veled és ezzel kezdetét is veheti értékesítés.

Cselekvésre ösztönözhetjük a látogatókat egy azonnali telefonhívás lehetőségével, a weblapra irányítással, ahol megvásárolhatnak valamit, vagy cikket elolvashatnak, időpontot foglalhatnak, stb.
Egy megjegyzés: ha a bejegyzés jobb alsó sarkában található ikonra kattintasz, generálhatsz egy linket az adott bejegyzéshez, amelyet megoszthatsz más közösségi média platformokon is.

5. Kérdések és válaszok

Figyelembe véve, hogy a SEO teljes alapja a keresők kérdéseire adott válasz, nem meglepő, hogy a kérdések és válaszok nagy szerepet játszanak a Google Cégem profil optimalizálása során.
Ennek szépsége abban rejlik, hogy nem kell arra támaszkodnod, hogy mások megtalálják a profilt és kérdéseket tegyenek fel. Mivel nem látszik, hogy ki tette fel a kérdést, te magad is feltehetsz kérdéseket és megválaszolhatod azokat.

A kérdések és válaszok 2 dologban segítenek bennünket:

  • Segít abban, hogy a profil magasabb rangú legyen, ami több megtekintést eredményez a vállalat számára. A több megtekintés általában több vásárlót eredményez, ez pedig magasabb bevételt jelent!
  • Segít bemutatni a szakértelmet a potenciális ügyfelek részére. A válaszok megmutatják, mit tudsz és hogy képes vagy-e segítséget nyújtani az ő problémájukra, előnyös lesz-e neki a vásárlás, jó lesz-e veled együttműködni szolgáltatás esetén.

Fontos, hogy a kérdéseket a vevők szempontjából nézzük. Ne kövesd el azt a hibát, hogy haszontalan, ön-promózós anyagot készítesz. Ehelyett válaszolj olyan kérdésekre, amelyeket általában a vásárlóktól, ügyfelektől hallasz.

6. Fotók

A legtöbb Google cégem profil nagyon kevés képet tartalmaz, sőt van olyan is, hogy egyáltalán nincsenek fotók feltöltve, ami nagy hiba, egy igazi elvesztegetett lehetőség.
Általában a profil tulajdonosa csak néhány képet tesz fel az üzlet kirakatáról, bejáratáról, ami elegendő arra, segítséget nyújtson annak megtalálásában azoknak a vásárlóknak, akik személyesen keresik fel az üzletet. Viszont a további képek segítik profilodat abban, hogy jobb helyezést érjen el a rangsorolásban, valamint bemutathatja termékeidet és szolgáltatásaidat is.

Fontos, hogy ezekről tegyünk fel képet:

  • Üzlet fizikai megjelenése
  • Termékeid/szolgáltatásaid
  • Az általad használt termékek/szolgáltatások
  • A klienseid/megrendelőid
  • Alkalmazottak

Fontos, hogy gyakran tölts fel új képeket. Amennyiben még nem töltöttél fel képet, feltehetsz többet is akár egyszerre, de ügyelj arra, hogy a későbbiekben is maradjon feltöltendő kép a tarsolyodban, mert nemcsak a képek feltöltése, hanem a következetes, állandó feltöltés is segít a profil rangsorolásában. Ideális esetben törekedj arra, hogy hetente legalább egy, vagy akár több képet is feltölts. Viszont a SEO alapokhoz igazodva a minőség itt is fontosabb, mint a mennyiség.

A képek feltöltése nemcsak a rangsorolás érdekében történik, hanem amiatt is, hogy a potenciális ügyfelek tisztább, jobb képet kapjanak arról, hogy termékeid/szolgáltatásaid miként tudják őket segíteni. Emiatt mindig nagy felbontású, kiváló minőségű képeket tölts fel!

7. Termékek

Emeld ki az általad kínált termékeket, ezzel biztosíthatod a jobb megjelenést a keresőben, és növelheted annak a valószínűségét, hogy a látogatókból vásárlók váljanak.
Lehetőség van „cselekvésre buzdításra” is a “Learn more” vagy “Buy now” gomb használatával, amely kattintással a látogató rögtön a weboldaladra lesz irányítva. Ez egy igen egyszerű, de nagyszerű lehetőség.

Termékek felvitele a fiókban

 

8. Szolgáltatások

Nagyszerű lehetőség kiemelni, hogy mit tudsz tenni az ügyfelekért, bár ez az opció kissé korlátozott. A Google automatikusan javasol szolgáltatásokat az beállított szolgáltatási kategóriád alapján, viszont sokszor sajnos sok logikus lehetőség hiányzik. De a képen jelölt funkció segítségével általában megoldható, hogy beállítsd a saját, egyedi szolgáltatásaidat.

Google Cégem szolgáltatások felvitele

A kéretlen változások kezelése

Időnként előfordul, hogy a profilodban olyan változások szerepelnek, amelyeket nem te hoztál létre. Lehetséges, hogy a Google algoritmusa ajánl változtatásokat, a keresők, vagy akár versenytársak ajánlásai alapján.

Ha nem jelentkezel be gyakran és nem utasítod el ezeket a javaslatokat, akkor a Google alkalmazni kezdi őket, ez viszont komoly károkat okozhat a vállalkozásodnak. Ronthatja a megjelenést, és a potenciális ügyfelekre tett benyomást.

Emiatt javaslom, hogy legalább hetente jelentkezz be és kövesd figyelemmel a változásokat. Ez nem kellene, hogy gondot okozzon, hiszen ha jó eredményt szeretnél elérni, mindenképpen hetente úgyis be kell lépned, hogy bejegyzéseket hozz létre, fényképeket tölts fel vagy értékelésre válaszolj.

 

Regisztráld vállalkozásod a Google Cégemben itt.

Szeretnél hathatós segítséget kapni a Google cégem optimalizálásban? Keresd fel a pengemedia oldalát.

 

 

Tetszett a cikk? Szeretnél további hasznos tartalmakat olvasni?
Akkor iratkozz fel és küldünk egy emailt, ha hasonló cikket jelenítünk meg:
Facebook LinkedIn WhatsApp FB Messenger
Tippek, Trükkök, Esettanulmányok
Az online marketing legújabb technikái egy e-mailben.
0% spam, 100% hasznos tartalom