Írta: Nagy László 2023. május. 9.

A nagy Google hirdetés magyarázó 2024

Egy Londonból New Yorkba tartó repülőgép a levegőben töltött idejének 90%-át az előre meghatározott pályán kívül tölti. A pilóta az ideje nagyrészét azzal tölti, hogy a repülőgépet folyamatosan visszaterelje a pontos pályára. Nos, a Google ADS is valahogy így működik. A hirdetéseidet, honlapodat, blogbejegyzéseidet, beállításaidat folyamatosan finomítani kell, hogy eljuss a célodhoz: a célpiacod fejébe. Nézzük, mi mindenre lesz ehhez szükséged.

A Google manapság megkerülhetetlen, ha értékesítésről van szó. A keresőjének hála a potenciális vevőinknek olyan szegmensét érjük el, akik készek a vásárlásra. Azonban egy sikeres Google ADS kampány nem azért lesz sikeres, mert minden pillanatban optimálisan működik, hanem azért, mert van mögöttük egy szakember, egy csapat, vagy akár Te, akik tudják, hogyan kell ebben a folyamatosan változó környezetben újra és újra visszatalálni egy adott kampányt a sikerpályára. Ehhez a folyamatos pályakorrekcióhoz azonban nem kevés specifikus tudásra lesz szükségünk.

Google ADS tanfolyam

Nem árt tudni, mi történik a Google ADS fiókodban

Egy cégvezető számára egy Google ADS tanfolyam nem feltétlen azért szükséges, hogy aztán az értékes idejében ő állítgassa be a hirdetéseket, hanem azért, hogy átlássa, milyen folyamatokon keresztül lesz a Google-ben valakiből vevő. Nem véletlen, hogy ma már sokkal több hasznos tudást lehet összeszedni egy üzleti iskola falain kívül, mint azon belül. Például egy hasznos Google ADS képzéssel.

Google ADS képzés

Cégvezetőként is hasznos lehet ismerni az alapokat

Az a nap, amikor már nem fejlődünk, a sikerünk végének első napja. Ez az állítás hatványozottan igaz az olyan területeken, amelyek folyamatosan változnak, így a képzés nem állhat meg egy adott időpontban. Épp ezért én személy szerint az olyan Google ADS képzéseket preferálom, amelyek változó tudást adnak. Ez annyit tesz, hogy a tananyag akár életünk végéig is elérhető, és az folyamatosan frissül az új ismeretekkel.

Cégvezetőként azonban a legfontosabb, hogy magát a rendszert átlássuk. Azaz, ha adsz a Google-nak mondjuk 1000 forintot, akkor tudd, hogyan lesz abból vevő. Így amikor havi akár többszázezer forintot tolsz a rendszerbe, akkor teszed ezt már nagyobb magabiztossággal. De mitől lesz hasznos egyáltalán egy Google ADS képzés?

  1. Részletes és átfogó oktatást biztosít: megismered a Google Ads platform összes szolgáltatását és funkcióját.
  2. Nem tanárok, aktív felhasználók oktatnak: az oktatóknak széleskörű tapasztalattal kell rendelkezniük a Google Ads platformon.
  3. Gyakorlati példák és esettanulmányok mutat be.
  4. Folyamatos kérdezési lehetőséget biztosít.
  5. Frissítéseket és újdonságokat mutat be.

Mitől lesz hasznos a Google ADS tanfolyam

Google ADS oktatóanyag – Melyiket válasszuk

Az alapokat, a rendszer felépítését egy jól összeállított, a szakzsargont pontosan, érthetően megmagyarázó Google ADS oktatóanyag is segíthet átlátni. Egy nem megfelelő, a felület korábbi verziójára íródott anyag azonban óriási károkat is okozhat.

Képzeld el például, hogy New Yorkban próbálsz eligazodni, de a telefonodon a Google Maps valami miatt a város 1920-as térképét dobja ki. Vajon mennyi időbe, plusz kérdezősködésbe kerülne így eljutni a Kennedy repülőtérről a Wall Street bikájáig? Ezért fontos, hogy mindig a lehető legfrissebb tudásanyagot keresd. Egy 5 évvel ezelőtti, témába vágó YouTube videó, ma már jó eséllyel nem releváns, még ha milliós nézettsége is van.

Miről ismerszik fel egy jó Google ADS specialista, Google ADS szakértő

Minden erőfeszítésedet megsokszorozhatod azzal, ha a célodba bevonsz másokat. Mások birtokában lehetnek olyan tudásnak, képességnek, amikkel Te nem rendelkezel. Lehetnek más ötleteik, más látásmódjuk, más tapasztalataik. Lehet, hogy ők másban tehetségesek, mint Te. Azzal, hogy a célod elérésébe bevonsz másokat, az ő erőforrásaikat a saját forrásaiddá teszed. Azonban nem mindegy, kit vonsz be a céljaidba.

Számomra az egyik leghaszontalanabb ötlet, mikor ismerősöktől kérünk tanácsot. Kézenfekvő, hogy attól szeretnénk begyűjteni pár ügyes tippet, akit a legjobban ismerünk. Ezért fiatalon a könyvtáros szüleinktől kérdezzük meg, hogyan lehetnénk vadászpilóták. És mivel ők jót akarnak, ezért el is látnak pár jótanáccsal. Csakhogy ameddig valaki nem járt ott, ahová Te el akarsz jutni, feltehetőleg nem tudja elmondani neked az odavezető utat. Ezért ilyenkor mindig keress valakit, aki elérte már azt, amire vágysz.

Ha a Google által havi 1000 új regisztráló a célod, akkor ne olyasvalakitől kérj tanácsot, akinek csak ímmel-ámmal hoznak eredményt a Google hirdetései. Még akkor se, ha ismered ezt a valakit. Nem attól lesz valaki jó fodrász, jó autószerelő, jó Google ADS szakértő, mert az ismerőseid ajánlják. Szánj hát elegendő időt a megfelelő szakember megtalálására.

PPC specialista – a számokérhető szakértő

A PPC szakember feladata a potenciális vevők weboldaladra irányítása, valamint a konverziók maximalizálása (például vásárlás, regisztráció, letöltés). A PPC szakember olyan digitális reklámokat hoz létre, amelyek megjelennek a keresőmotorokban és más online platformokon, a hirdető pedig csak akkor fizet értük, ha valaki rákattint a hirdetésre. És hogy miről ismerszik fel egy jó PPC specialista? Nos, a számok itt sem hazudnak: ha nagyszámban tud releváns érdeklődőt vinni az oldaladra, akkor valószínűleg megtaláltad az embered. A kérdés már csak az, mennyibe fog kerülni Neked mindez…

Google ADS árak – Mennyi az annyi

A legenda szerint egy borgőzös estén egy gazdag hölgy odalépett a zongoristához, és azt mondta neki: „Bármit megadnék, hogy úgy játsszak, mint maga.” Mire a zongorista azt felelte: „Nem hiszem, asszonyom.” A nő tovább erősködött, mire a zongorista csak annyit mondott: „Szeretne úgy játszani, mint én, de nem szeretne tizennyolc éven át napi nyolc órát gyakorolni.”

Mindig, mikor egy szolgáltatásnak az árát nézzük, ne csak azt vegyük figyelembe, hogy hány órát dolgozik a szakember egy adott munkán, hanem azt is, hogy hány órán, napon, héten, hónapon, éven át tanult, fejlesztette magát, hogy eljusson odáig, hogy ne nekünk kelljen mindezeken átmenni, ha szeretnénk egy sikeres Google ADS stratégiát felépíteni.

De nézzük a számokat! A Google ADS szakértők munkadíja gyakran eltérő. Az árak elsősorban a feladat összetettségétől függenek, de a piacon számos árazási modellel találkozhatsz. Van aki havidíjas rendszerben dolgozik, van akinél fix díjat és havidíjat is kell fizetned az egyes részfeladatokhoz rendelve, sőt olyan árazással is lehet találkozni, ahol valamilyen mutatószámtól függően kérnek díjat az ADS szakértők.

A feladatok sokrétűek, ezért is létezik többféle árazás, mely leggyakrabban a következőket tartalmazza:

  • kampány tervezése,
  • kulcsszó kutatás,
  • hirdetési kreatívok létrehozása,
  • kattintások,
  • átkattintások és konverziók optimalizálása,
  • részletes jelentések készítése.

De nézzük, milyen hirdetéseket várhatunk a pénzünkért cserébe.

Szeretnéd profikra bízni a Google ADS kampányaid felépítését és kezelését?

Keress bennünket bizalommal, kérj díjtalan ajánlatot most!

Ajánlatot kérek

Google Display hirdetések – 2 dologtól függ az eredményessége

A „Milyen hirdetéseket futtassunk a Google-ban?” kérdésre először mindig a célt kell meghatároznunk. Display hirdetéseket leginkább akkor érdemes indítanunk, ha a célunk…

  • az online jelenlét növelése
  • a márkaismertség növelése
  • új termékek vagy szolgáltatások bevezetése

Google Display hirdetés

A Google Display hirdetések ma már számos lehetőséget kínálnak a célzásra. Célozhatunk érdeklődési körökre, viselkedésre, de a célzás történhet a hely, a demográfiai adatok és a keresőszavak alapján is.

Egy Google Display hirdetés hatékonysága azonban nem kizárólag a beállításoktól függ, hanem a felhasznált kreatívok minőségétől is. Ezért nem árt, ha azok elkészítésére is elegendő időt szánunk, vagy megfelelő kreatív szövegírót keresünk az elkészítésükhöz.

Google ADS hirdetés

Aki keres… az találjon is meg

Nem a legkellemesebb dolog, mikor a célcsoportod a termékedre, szolgáltatásodra keres a Google-ben, de a konkurenciád hatékonyabb és kreatívabb Google ADS hirdetésének hála, csak őket találja meg. Hogy ezt elkerüld, 4 dologra alaposan figyelj:

  1. Jól meghatározott célkitűzés: a hirdetés tartalmának és céljának összhangban kell lennie a célkitűzésekkel.
  2. Hatékony kulcsszóstratégia: a hirdetésnek jól megválasztott kulcsszavakra kell épülnie, és relevánsaknak kell lenniük az ajánlat és az üzenet tartalmával.
  3. Kreatív és vonzó cím: a cím mindig kapcsolódjon a keresőszavakhoz.
  4. Jól megfogalmazott üzenet: legyen érthető az üzented és a végén mindig legyen egy világos CTA (mit tegyen a felhasználó a hirdetéseddel).

Google ADS kulcsszótervező

A Google ADS kulcsszótervező megmutatja, mit akar a célcsoportod. Ezzel az ingyenes eszközzel a vállalkozásodhoz kapcsolódó új kulcsszavakat kereshetsz. Megnézheted, hogy a Google becslése szerint hány keresés tartalmazza ezeket a kulcsszavakat, valamint, hogy mennyibe kerül a megcélzásuk. A Kulcsszótervezővel emellett létrehozhatsz részletes kulcsszókutatásokra épülő keresési kampányokat is.

Összefoglalva

A Google ADS egy folyamatosan változó rendszer, ami jó eredményeket produkál.

Mindaz, amit az imént olvastál, csak egy töredéke annak, amit a Google ADS felületéről, rendszeréről, stratégiájáról tudható. Mire elég akkor ez a tudás? Arra mindenképp, hogy megfelelően válassz magadnak csapatot, illetve, ha együtt dolgozol már Google ADS szakértővel, akkor picit átlásd a munkáját, tudj kérdezni tőle, és akár magasabb elvárásokat is megfogalmazz vele szemben.

Ha pedig bármilyen tippre, tanácsra, netán egy teljes Google ADS kampánystratégiára lenne szükséged,

akkor vedd fel velünk a kapcsolatot:

Kapcsolatfelvétel

Hasznosnak találta a cikket?