Írta: Nagy László 2022. október. 12.

7 lépés a sikeres Google Ads hirdetéshez

A Google Ads hirdetésekkel (régebbi nevén Google Adwords) mindenkinek az a célja, hogy minél alacsonyabb költség mellett minél nagyobb bevételt – vagy minél magasabb konverziót – érjen el. És bár az lenne a jó, ha létezne egy minden cégnél, vállalkozásnál működő sablon, valamilyen sikerrecept, varázsbeállítás, de ilyen nincs.

Van helyette 7 olyan lépés, terület, amit átgondolva sokkal sikeresebbek lehetnek a Google Ads kampányaid. Íme, összegyűjtöttük őket.

Marketing célok meghatározása

Mielőtt bármit teszel, át kell gondolnod a marketing kampányod lényegét és célját. A legegyszerűbb és legáltalánosabb cél, hogy a hirdetés (vagy hirdetések) hatására többen vásároljanak tőled, nőjön a bevételed. A profitmaximalizáláson túl azonban a Google Ads hirdetések más marketing célokra is jók.

Például márkaépítésre és a márkaismertség-növelésre. Ezt világcégek is alkalmazzák akkor, amikor nem egy bizonyos cipőt, fogkrémet vagy mogyorós csokit szeretnének neked eladni, hanem a cipő vagy a csoki márkáját hirdetik.

Gyakori cél az oldal látogatottságának növelése vagy a lead generálás is. Lead generálásra egy szuper példa az, amikor valamiért cserébe (például egy hasznos e-bookért, vagy 20% kedvezményért) elkéri az oldal az ímélcímedet így érdeklődőt varázsol belőled. Persze lehet marketing cél az, hogy bemenjek az offline üzletedbe, hogy ajánlatot kérjek tőled, ahogy az is, hogy hívjalak fel.

Ha pontosan meghatározod a kampányod célját, hatékonyabb lesz.

Még ismeretlen terület számodra a Google Ads és könnyen elveszel az olyan rövidítésekben, mint a Sem, SEO, vagy a SEA?

Kattints szívesen elmondunk róluk mindent

Mi is az a Google Ads hirdetés

Google Ads költségkeret beállítása

A Google Ads lehetőséget kínál számodra ahhoz, hogy meghatározz költségkeretet: azaz egy összeget, amit elkölthet a számládról.

Azért fontos beállítani a költségkeretet, mert így a kezedben tarthatod az irányítást és véletlen sem költesz el több pénzt, mint amennyit terveztél. Az egészet úgy képzeld el, mintha bemennél a boltba pontosan 6000 forinttal. Ha ennyi pénz van nálad, maximum ennyit fogsz költeni, nem tudsz többet, bármilyen csábító dolgot is látsz.

A költségkeret segítségével tehát te kontrolláld a kiadásaidat és alkalmat ad a sikeresség, a megtérülés mérésére vagy akár arra is, hogy bizonyos periódusokban a költéseket és az eredményeket összevessük egymással.

Google Ads hirdetés földrajzi célzás

Ha van földrajzi célzásod, akkor be tudod állítani, hogy Google Ads hirdetésedet csak az általad meghatározott területen, a területre szabott szöveggel és ajánlattal jelentesd meg. Nagyon hasznos funkció (de sok más esetben is használható) például akkor, ha fitnesz stúdiód van és szeretnél új vendégeket.

Mivel viszonylag sok hasonló stúdió van (akár a környékeden) és az emberek nem feltétlen utaznak órákat egy edzésért, lehet a marketingstratégia jól átgondolt eleme, hogy kizárólag azoknak mutatod meg, akik a környékeden keresnek éppen ilyet. Azoknak, akik 70 kilométerre vannak tőled, már nem.

Google Ads hirdetés

Google Ads hirdetés – 7 lépés a sikerhez

Google Ads kampány optimalizálás

Egy Google Ads kampány soha nincsen készen. Persze, technikailag igen: van szövege, van grafikája, a lehető legprecízebben van beállítva és látható / mérhető eredményt hoz, de mindig lehet egy picit finomítani, jobban átgondolni, javítani a beállításokat és így egyre hatékonyabbá tenni.

A Google pedig minden segítséget megad ehhez: olyan adatokat nyújt számodra, ami elegendő lehet arra, hogy a Google Ads kampányt folyamatosan optimalizáljuk, javítsuk, egyre hatékonyabbá tegyük.

Támogatott kampánytípusok

A Google több különböző típusú kampánnyal, kampánytípussal segít abban, hogy a lehető leghatékonyabban érd el a marketing célodat.

Érdemes előre átgondolni és kiválasztani a számodra ideálisat: a keresési kampányok szövegesek, a Display kampányok olyan képes Google Ads hirdetések, amiket más webhelyekre helyez ki a Google, oda, ahol az érdeklődőid lehetnek, de használhatsz videó kampányt vagy Shopping kampányt, ahol kis kártyákon mutathatod meg a termékedet azoknak, akik keresik.

Fontos döntés, hogy számodra melyik a leghatékonyabb, sőt, akár az is kipróbálható, hogy a különböző kampánytípusok között melyik lehet a jobb.

Google ajánlattételi stratégia

A beállított költségkeretedet többféleképpen elköltheted a Google-nál, rajtad múlik, hogyan teszed. Beállíthatod kézzel és meghatározhatod, hogy mennyit ér meg neked egy kattintás. De lehet automatikus is, akkor rábízod a Google-ra.

Azt is megteheted, hogy a kattintás maximalizálására optimalizálsz: ez szuper akkor, ha sok sok látogatót szeretnél, de eldöntheted azt is, hogy mennyit szeretnél fizetni egy konverzióért vagy 1000 megjelenésért esetleg maximalizálhatod a konverziós értéket (ez főleg webshopoknál hasznos).

Több mint 10-féle ajánlattételi stratégia létezik, fontos, hogy előre eldöntsd melyik számodra a leghasznosabb.

Licitálj ügyesen, átgondoltan és rengeteg pénzt tudsz megspórolni.

Google Ads konverzió nyomon követése

Ha konverzió, akkor vásárlás, gondolják sokan, de ez nem teljesen igaz. Szinte bármi lehet konverzió, a konverzió követése pedig abban segít, hogy megmutatja, mi történik azután, hogy valaki kattintott a Google Ads hirdetésedre. Ehhez először meg kell határoznod azt, mit tekintünk konverziónak (vásárlás, telefonhívás, vagy akár a mailcím megadása is lehet) és ezek után az adatok alapján „lekövetheted” mi történt pontosan.

Nagy segítség, ha szeretnéd javítani a kampányodat, miközben szeretnéd megérteni, hogyan viselkednek az ügyfeleid.

A Google Ads egy olyan rendszer, amit, ha jól használsz rendkívüli eredményeket érhetsz el: az első lépés ehhez azonban mindig az, hogy a legfőbb pontokat, célokat meghatározzuk, megértsük és alaposan átgondoljuk, hogy aztán sikeresebbek legyünk. Akár a konkurenciánál is.

Segítünk növelni a bevételedet!

Kattints és vedd fel velünk a kapcsolatot, beszéljük meg miben tudunk neked segíteni pontosan

Google Ads hirdetés

Hasznosnak találta a cikket?