Írta: Nagy László 2023. szeptember. 6.

Enhanced Conversion Tracking – Továbbfejlesztett konverziókövetés az ECT-vel

A Google Ads felhasználói egy teljesen új eszköz felbukkanására lehettek figyelmesek az utóbbi időszakban. Az ECT (Google Enhanced Conversion Tracking, azaz továbbfejlesztett konverziókövetés) újításnak köszönhetően az eddigieknél még pontosabban azonosíthatóak a honlapon megjelenő, konvertáló vásárlók. Ez pedig a további optimalizálásban segít neked, így még hatékonyabb hirdetésekkel tudod elérni az oldaladon megfordulókat.

Ez önmagában is egy hatalmas lehetőség a hirdetésoptimalizálás területén, de a legjobb hír, hogy teljesen ingyen használható. A kihívások nem is az anyagiak terén, hanem a méréstechnikai beállításoknál érik a felhasználót. Nem mondjuk, hogy könnyű, de pánikra nincs ok. Részletesen bemutatjuk, hogyan működik, milyen beállítások után milyen hatás várható az ECT-ben.

Mi az alap probléma

Lássuk egy példán keresztül, hogy mi az alap probléma, amire mostantól kezedben van a – még egyszer kihangsúlyozzuk: ingyenes – megoldás!

Géza kiköltözött Budapestről az agglomerációs kertvárosba, hogy munkanapjai végeztével illetve a hétvégéken élvezhesse a nyugit és a csendet. Nem számolt azonban azzal, hogy a szomszédban lakó Gizi néni kutyája egyfolytában ugatni fog, mint a veszedelem. Ha valaki elsétál a házuk előtti járdán, a nagytestű állat még teljes erejével neki is ugrik a fémkerítésnek, kong az utca tőle rendesen. Mindez naptól és napszaktól függetlenül.

Enhanced Conversion Tracking

Hősünk idegei lassan felmondják a szolgálatot, ezért mielőtt a Sárgaházba kerülne, ellencsapást eszel ki. A tuti ötlet egy munkahelyi meeting közbeni szünetben tör fel belőle, rá is keres a kerti szerszámokat kínáló webshopodban a legnagyobb teljesítményű, és egyben legnagyobb decibellel bőgő fűkaszára, amelyet kaján vigyorral a képén betesz a kosárba. Mielőtt azonban fizetne és lezárná a megrendelést, vissza kell térnie a meetingre. Az üzletet így már csak este, otthonról tudja nyélbe ütni a mobiltelefonjáról, ahol nem a céges, hanem a magán gmail címével van bejelentkezve.

Enhanced Conversion Tracking

Mi történik ilyenkor az eddig rendelkezésre álló eszközökkel? Az Ads nem számolja konverziónak, hiszen nem hirdetésből jött a vásárlás, az Analyticsbe pedig direkt forrásként kerül be.

Ho-ho, itt jön a csavar, amitől zseniális újítás a hirdetésoptimalizálásban az Enhanced Conversion Tracking!

Az ECT ugyanis a kétfaktoros hitelesítésnél megadott magán e-mail címhez tartozó telefonszám alapján felismeri, hogy a felhasználó ugyanaz, csak más eszközről, más helyről jelentkezik be.

Vagyis a munkahelyi gépéről a hirdetésedre kattintó Géza azonos az otthonról, mobilról fűkaszát rendelő Gézával. Tehát ez egy konverzió, hurrá, pipa!

Ezt tudja ez a menő eszköz, de nem csak ennyit. A vevőhöz hasonló problémákkal küzdő potenciális vevőkből is többet tud a weboldaladra terelgetni. Khm, mondtuk már, hogy mindezt ingyen?

Ha ezek után még kérdés, miért jó neked, ha beállítod…

Mivel sokkal pontosabb mérési adatokat kapsz a konverziókról az Enhanced Conversion Trackingtől, a hirdetéseid teljesítményét a Google tovább tudja optimalizálni. Ez azt jelenti számodra, hogy ugyanakkora hirdetési költségből jóval több bevételed lesz, tehát több pénz jön vissza. A mérések szerint egy YouTube-on futó hirdetésnél kb. 17 százalékos, keresőbeli kampány esetén pedig 5 százalékos konverziójavulással biztosan számolhatsz, és hónapról hónapra nőhet a pluszod. Totál ingyen.

Nem tűnik okos dolognak nem használni az ECT-t, igaz?

Enhanced Conversion Tracking további előnyei

Az Ads és az Analytics történetében eltérő adatok ezzel az új eszközzel összekapcsolódnak, és többé nem kell bogarászni az értékek különbözősége mögötti okokat.

Az ECT konverziókövetése megragadja a form (legyen az megrendelő űrlap, feliratkozó ablak vagy bármilyen adatmezők rengetege) mezőibe az oldal látogatója által beírt adatait (pl. telefonszám, e-mail cím), ezeket hash-eli, és a Google-nek névtelen adatokat továbbít. A Google összeveti a nála tárolt, szintén hash-elt felhasználói adatokkal, és ki tudja mutatni az egyezést anonim módban is.

Enhanced Conversion Tracking

Enhanced Conversion Tracking – Továbbfejlesztett konverziók használata

Ezzel szemben a korábbi, hagyományos konverziókövetés a hirdetésre kattintó látogatók számából mutatja ki, hány hajtott végre közülük egy konkrét tevékenységet (pl. vásárlás, hírlevél-feliratkozás stb.). Mindez 3rd party cookie-t igényel, amit viszont manapság a böngészők nem támogatnak.

Nem úgy, mint a 1st party cookie-t, amellyel az ECT dolgozik. Ez nem csak a böngészők által elfogadott, de a hirdetőknek lehetőséget ad, hogy további névtelenre hash-elt adatokat gyűjtsenek az oldaluk látogatóiról. Ilyen adat lehet pl.

  • az átlagos kosárérték,
  • az oldalak látogatásának sorrendje,
  • a vásárlási összeg stb.

Ezen adatok használatával javítható a kampányod sikere, konverziója. Nem utolsó az sem, hogy a célzás pontosságát és így a hirdetések teljesítményét a kulcsszavak szintjén eltárolt adatokkal is erősítheted.

Hogyan nem vesznek el ezután a leadek és telefonos érdeklődők

Míg egy webshop napi látogatóinak és vásárlóinak száma több száz vagy ezer, addig az online beérkező leadek száma jóval alacsonyabb. Akár egyetlen mellémért adattal is más, helytelen stratégiára állhatnak egy cég marketinges döntéshozói, ezért fontos, hogy ezek az egy-egy leadek se vesszenek el az éterben.

Ha ugyanis egy látogató a hirdetésből a weboldalra jutott, de nem rendel, nem online űrlapon adja meg adatait, hanem el nem ítélhető, de mégis csak kőkorszaki módon a telefon után nyúl és tárcsáz, a hagyományos analitika nem számolja bele a konverzióba. Az ECT viszont az űrlapkitöltés helyett telefonos érdeklődést és rendelést választókat is a hirdetési eredményekhez rögzíti, és mindezt a külön call tracking egyedi beizzítása nélkül.

Igen, igen, a formokba vagy CRM-rendszeredbe beépített GCLID-vel eddig is lehetett offline konverziót is számolni, de az új eszköz, az ECT megspórol neked egy csomó munkát ezzel kapcsolatban, az url-adatok helyett a már emlegetett 1st party cookie-k használatával és az adatok anonimizálásával.

Lelkesítő hír ez a B2B szektor felé szolgáltató vagy értékesítő cégek számára, ugyanis ott elterjedtebb a telefonos vagy más offline érdeklődés és üzletkötés. A hirdetés teljesítményéhez azonban ez is hozzá fog számítódni, ha elkezded használni az Enhanced Conversion Trackinget.

Hogyan kezdj hozzá a beállításhoz

Szükséges egy Ads fiók, setup-olva egy szakértő által, és némi időráfordítás.

Google Ads felhasználói kezelőfelület

Google Ads felhasználói kezelőfelület

Gtag-et használsz a webshopodban? Ebben az esetben ráadásul automatikus az Enhanced Conversion Tracking beállítása. Sőt, a Google Tag Manager is képes az automata beállításra. Ha ezt választod, gyakorlatilag home made is meg tudod oldani, ha van egy kis affinitásod a témához.

Ha személyesen kezdesz hozzá, első lépésként be kell kapcsolnod az ECT-t a Google Ads-edben.

A manuális beállítás picit macera, szintén a Google Tag Manager segítségével vagy a Google Tag-gel tudod elvégezni, de itt kell megemlítenünk a Google Ads API-t is. A macerán azt értjük, hogy olyan végezze, aki méréstechnikai képzettséggel rendelkezik, mert ha más csinálja, a haját fogja tépni, mire a végére ér.

A beállítás a Google Tag Managerrel WordPress plugin segítségével történhet. A GTM WP plugin Integrációk menüpontjában találod meg a beállítási lehetőséget, és ott már csak követned kell a leírást.

Az Enhanced Conversion Tracking beállítását a sokak által kedvelt Pixelyoursite fizetős verziója is támogatja.

Beállítási buktatók

Ezekben az esetekben nem fog működni a beállítás

Nem fog működni az automatikus beállítás, amennyiben nem kérsz be személyes adatokat a formon. Ez nem általános, nem gyakori, de simán lehet, hogy nálad előfordul ilyen eset. Ugyanígy nem tud az automata beállítás megtörténni, ha a megjelölt url-en még nem történt konverziós esemény.

Szintén beállítási akadályokba ütközhetsz, ha különböző módokon vagy több oldalon tárolt adatokat szeretnél felhasználni.

Valamint az iFrame-be tett formok esetében is lesznek beállítási gondok.

Szakértői segítség az ECT beállításához

Szakértői segítség az Enhanced Conversion Tracking (ECT) beállításához

Talán mégis csak jobb, ha szakira bízod, amihez ő ért jobban

Mivel nincs két egyforma oldal és nem lesz két azonos beállítás sem, ezért érdemes szakembert felkérni, hogy állítsa be neked az ECT-t. A konverziós útvonalaktól a mérés logikáján át az űrlapokig vagy az egyéb egyedi megoldásokig, amelyeket a cégek a weboldalakon használnak, sok minden eltérhet egymástól. Ezek mind nehezítik, hogy saját magad boldogulj az egyébként egy PPC mester vagy fejlesztő számára nem atomfizikai bonyolultságú feladattal.

Szeretnéd profikra bízni a Google Enhanced Conversion Tracking beállítását?

Keress bennünket bizalommal, kérj díjtalan ajánlatot most!

Ajánlatot kérek

Hasznosnak találta a cikket?