Célba találó üzenetek: az email marketing ereje és előnyei
Tartalomjegyzék
Az email marketing az egyik leghatékonyabb és legfontosabb online marketing eszköz, amellyel közvetlenül elérheted a célközönségedet. Az email marketing segítségével személyre szabott üzeneteket küldhetsz a potenciális és meglévő vásárlóidnak, növelheted az ismertségedet, építheted a bizalmat és fokozhatod az elkötelezettséget. Jól hangzik? Tudunk még ezeknél is jobbat…
Még az 50-es években a Yale Egyetemen végeztek egy felmérést a frissen diplomázottak körében. Ebből kiderült, hogy a diplomások mindössze 3%-nak volt pontos, meghatározott célja. Aztán 20 évvel később a kutatócsoport felkereste a tesztalanyokat, és kiderült, hogy annak a 3%-nak, amely meghatározott célokkal rendelkezett, nagyobb nettó jövedelme volt, mint a maradék 97%-nak összesen.
A célmeghatározás tehát megtérül. Mégis csak kevés cég vág bele meghatározott célokkal az email marketingbe. Az okokat most hagyjuk, helyette inkább építsük fel céged éves email marketing kampányát. Kezdjük az alapokkal.
Mi az email marketing
Az email marketing egy olyan digitális marketing forma, amely az e-maileket használja az ügyfélkörrel való kommunikációra és kapcsolattartásra. Ez egy módja az ügyfelek tájékoztatásának, a márkaismertség növelésének, valamint az egyes termékek és szolgáltatások népszerűsítésének e-mail üzeneteken keresztül. Ezek a száraz tények. Ennél azonban sokkal izgalmasabb, hogy az email marketing számos előnyös tulajdonsággal bír más marketingcsatornákkal szemben:
- Költséghatékony, így magas megtérüléssel (ROI) rendelkezik. Egy tanulmány szerint az e-mail marketing átlagos megtérülése 36 forint minden elköltött 1 forint után.
- Személyre szabott és célzott. Az email listádat különböző kritériumok alapján szegmentálhatod, például demográfiai adatok, érdeklődési kör, viselkedés, vásárlási előzmények stb. Ráadásul minden egyes szegmensnek személyre szabott üzeneteket küldhetsz.
- Mérhető és tesztelhető. Nyomon követheted és elemezheted a különböző mérőszámokat, például a megnyitási, az átkattintási, a konverziós, a visszalépési, a leiratkozási arányt, és felhasználhatod ezeket az email kampány optimalizálásához. A/B tesztelést is végezhetsz, hogy összehasonlítsd az emailek különböző verzióit, és megnézd, melyik teljesít jobban.
- Interaktív és megnyerő. Különböző elemeket, például képeket, videókat, gifeket, emojikat használhatsz, hogy e-mailjeid vonzóbbá és figyelemfelkeltőbbé váljanak.
Korábbi LinkedIn posztunkban készítettünk egy pro és kontra listát az email marketing hatékonyságáról. Mielőtt tovább olvasol, érdemes lehet vetni rá egy pillantást (mindössze 1 perc az egész): E-mail marketing – pro és kontra lista
Email marketing szoftverek
- MailerLite
- Constant Contact
- Webgalamb
- GetResponse
- Mailchimp
- Klaviyo
- Campaign Monitor
- ActiveCampaign
- ConvertKit
- Sendinblue
Email marketing előnyei és hátrányai
Miért nincs akkor hype az e-mail marketing körül, mint mondjuk a Google ADS, Facebook, TikTok szentháromság körül? Miközben hatékonyságban mindegyiket lekörözi, költségei pedig igazából nincsenek is. Összeszedtünk egy pro és kontra listát, hogy kiderüljön, cégeddel érdemes-e az e-mail marketingre felhúznotok egy teljes stratégiát.
E-mail marketing előnyei
- Az e-mail marketing költségei alacsonyak: nincsenek hirdetési díjak, nyomtatási vagy médiafelület-költségek. Egyedül a listaépítésre kell költeni.
- Engedélyalapú: egy e-mail lista olyan emberekből áll, akik úgy döntöttek, hogy e-mail üzeneteket szeretnének kapni egy adott cégtől. Emiatt aztán kellően forró leadet kapsz kézhez.
- Rugalmas kialakítás: küldhetünk szöveget, grafikát, videókat, sőt, még fájlokat is csatolhatunk a levelünk mellé.
- Skálázható: az e-mail marketing nagy közönség vagy kisebb célzott listák elérésére is használható.
- Személyre szabható, szegmentálható: az e-mail marketinggel személyre szabhatjuk az üzeneteinket. A listánkat pedig szegmentálhatjuk is, hogy ügyfeleink kizárólag olyan üzeneteket kapjanak, amelyek érdeklik őket.
- Mérhető, tesztelhető: az eredmény a kiküldés után folyamatosan monitorozható, ráadásul könnyedén tesztelhetünk különböző szövegeket, tárgysorokat és dizájnokat is.
E-mail marketing hátrányai
- Kézbesítetlen e-mailek: ha nem tartjuk up to date a listánkat, a hibás e-mail címek miatt az üzenetek egy része nem jut el a megfelelő személyhez.
- Tervezési problémák: az e-mailt úgy kell megtervezni, hogy több eszközön és e-mail szolgáltatónál is úgy jelenjen meg, ahogyan szeretnénk. Előfordulhat, hogy kompromisszumot kell kötnünk a design és a funkcionalitás között.
- Méretproblémák: a sok képet tartalmazó e-mailek betöltése túl sokáig tarthat, ami frusztrálhatja a közönséget, és elveszíthetik az érdeklődésüket.
Az e-mail marketing már több mint 20 éve a marketing megkerülhetetlen eszköze. És a számok, a megnyitási és átkattintási arányok továbbra is elég magasak ahhoz, hogy a hírlevél még jó ideig a hatékony kommunikáció élvonalába tartozzon.
Email lista építés
A hatékony email lista építése kiemelkedő fontosságú a marketing céljaid elérésében. Az email lista lehetővé teszi a potenciális és meglévő ügyfelekkel való hatékony kommunikációt. Leadet, azaz listát a következő technikák bevetésével építhetsz:
- Készíts egy különálló feliratkozási oldalt: Hozz létre egy landing oldalt, amely kizárólag az email címek gyűjtésére szolgál. Ez lehet egy kutatás, nyereményjáték, vagy értékes tartalom bemutatása.
- Vonzó feliratkozási CTA-k: Helyezz el hatékony hívószavakat (CTA-kat) a weboldalad különböző részein, például a kezdőlapon, blogbejegyzésekben vagy láblécben. Ezeknek feltűnőnek, tömörnek és relevánsnak kell lenniük az ajánlatoddal.
- Adj hozzá feliratkozási linket az email aláírásaidhoz: Helyezz el az email aláírásodban egy feliratkozási linket, hogy minden emailben felhívhasd az olvasók figyelmét a hírleveledre.
- Használd a közösségi média profilokat: Adj hozzá feliratkozási űrlapokat vagy linkeket a közösségi média biográfiáidhoz!
- Vegyél részt kiállításokon: A kiállítások remek lehetőségek a leadgyűjtésre. Használj leadgyűjtő űrlapokat vagy landing oldalakat a standodnál.
- Rendezz online eseményeket: Webináriumok, podcastok vagy videósorozatok létrehozásával is növelheted az email listád.
- Hozz létre leadmágneseket: Ingyenes, értékes ajánlatokért cserébe kérj email címet és egyéb adatokat a potenciális vevőidtől.
- Ajánló program: Hozz létre ösztönző programot, hogy meglévő feliratkozóid hívjanak új tagokat.
Végül, ne felejtsd el, hogy a minőségi tartalom a lista építésének a kulcsa. Ismerd meg a közönségedet, a kulcsszavaidat, hogy releváns és értékes tartalmat kínálhass. Az alapos kutatás és stratégia segíthet abban, hogy a listád számottevően növekedjen, és hűséges ügyfelekké alakítsd a látogatóidat.
Már épül a listád, úgyhogy nézzük meg, hogyan teheted a listán szereplő embereket első körben elégedetté, második körben vásárlóvá!
Átgondolt email marketinget szeretnél a stratégiától a levelek tartalmáig?
Bízd ránk céged email marketingjének felépítését, A-tól Z-ig, hogy már a kezdetektől profi kézben tudhasd ezt a fontos stratégiai eszközt:
Email marketing elemei
Email marketing stratégia elemei: 10-ből 7 magyar cég még ma is ad hoc módon viszi a hírlevelezését. Ennek oka talán abban is keresendő, hogy az email marketing stratégia egy utazás, amely ott kezdődik, ahol most vagy, és nem ott, ahová el akarsz jutni. Sokan viszont megspórolnák az utazást. Csakhogy, akik így tesznek, végül a sikert fogják megspórolni.
Éppen ezért az email marketing stratégiádnak tartalmaznia kell egy átfogó kampány tervet, kreatív tartalmat és dizájnt, valamint a képességet, hogy a megfelelő időben, a megfelelő emberhez a megfelelő level kerüljön. Ez utóbbihoz jöjjön egy gyors csekklista.
Email marketing típusok
A közönséged és a céljaid függvényében különböző típusú email marketinget használhatsz a kommunikációhoz. Íme, néhány gyakori email típus:
- Üdvözlő email: Ez az első email, amelyet egy új feliratkozónak vagy ügyfélnek küldesz. Meg kell köszönnöd neki, hogy csatlakozott, bemutatnod a márkádat és el kell mesélned, mi minden vár rá a jövőben.
- Hírlevél: Ez egy rendszeres email, amely értékes tartalmat nyújt a közönségednek, például blogbejegyzéseket, tippeket, híreket vagy frissítéseket. Tájékoztatnia, oktatnia és szórakoztatnia kell a feliratkozóidat és fenn kell tartania az érdeklődésüket a márkád iránt.
- Lead gondozó email: Ez egy olyan email, amely közelebb viszi a feliratkozókat a vásárlási döntéshez. Kezelnie kell a fájdalompontjaikat, megoldásokat kell kínálnia és be kell mutatnia a termékeid vagy szolgáltatásaid előnyeit.
- Megerősítő email: Ez a levél megerősíti egy feliratkozó vagy ügyfél által végrehajtott cselekvést, például regisztrációt, vásárlást vagy időpontfoglalást. Releváns részleteket kell tartalmaznia, például rendelési számot, kézbesítési dátumot vagy egy esemény pontos információit.
- Meghívó email: Ez egy olyan email, amely meghívja a közönségedet egy eseményre, például egy webinárra, workshopra vagy konferenciára.
- Promóciós email: Ez a levél egy különleges ajánlatot népszerűsít, például egy kedvezményt, kupont vagy ingyenes próbát. Sürgősség- és kizárólagosságérzetet kell keltenie, be kell mutatnia az ajánlat jellemzőit és előnyeit, és tartalmaznia kell egy meggyőző CTA-t.
- Véleménykérő email: Ez egy olyan e-mail, amely visszajelzést kér a közönségedtől, ezért legtöbbször egy felmérést, értékelést vagy ajánlást tartalmaz.
- Szezonális email: Az ilyen leveleket egy adott alkalom vagy ünnep, például Valentin-nap, Black Friday vagy Karácsony idején küldhetsz ki.
Hatékony email kampány tervezése lépései
Azt már megismertük, milyen emailekkel kényeztethetjük, illetve „melegíthetjük” a listánkat. Most nézzük meg, hogyan tervezd meg akár az éves email kampányodat.
- Határozd meg a célodat: Mit akarsz elérni az email kampányoddal? Növelni akarod az ismertségedet, az eladásokat vagy építeni a lojalitást? Válassz egy konkrét célt, és tarts ki mellette a kampány végéig.
- Válaszd ki az email típusodat: A célodtól függően különböző típusú emaileket használhatsz a közönségeddel való kommunikációhoz (lásd fent). Írd össze, mikor melyik típusú leveleket használod majd a kampány során.
- Szegmentáld a közönségedet: Mik a szükségleteik, preferenciáik és fájdalompontjaik? Szegmentáld az email listádat releváns szempontok alapján, például demográfiai adatok, viselkedés, érdeklődés vagy, hogy épp hol áll a vevővé válás folyamatában.
- Teszteld és optimalizáld az emaileket: Mielőtt elküldenéd az emaileket, tesztelned kell őket a kézbesíthetőség, olvashatóság és teljesítmény szempontjából.
- Elemezd és javítsd az eredményeidet: Miután elküldted az emaileket, kövesd nyomon és mérd az eredményeidet. Nézz meg olyan mutatókat, mint a megnyitási, a kattintási, a visszapattanási, a leiratkozási arány. Azonosítsd be, mi működött jól és mi nem, és végezd el a szükséges korrekciókat.
Ha ezeket a lépéseket követed, a korábbiaknál jóval hatékonyabb email kampányokat indíthatsz.
Email tartalom és a design fontossága
Papíron már elég jónak tűnik a következő email kampányunk. Azonban mit sem ér mindez, ha az emailek mindenféle egyediséget, ötletet, kreativitást nélkülöznek. De hogyan biztosíthatjuk, hogy az emaileink kitűnjenek a tömegből és megkapják a megérdemelt figyelmet? A válasz két kulcselemben rejlik: a tartalomban és a dizájnban.
A tartalom az, amit mondunk, a dizájn és a stílus pedig az, ahogy mondjuk. Mindkettő egyformán fontos egy hatékony email kampány létrehozásához.
- Írj vonzó és meggyőző szöveget, amely felkelti a közönséged figyelmét és érdeklődését
- Használj figyelemfelkeltő tárgysort
- Valamint barátságos és személyes hangnemet
- Ha szükséges, légy polgárpukkasztó
A dizájn a levelezés üzenetének vizuális aspektusa. Vonzónak, következetesnek és reszponzívnak kell lennie. Pozitív benyomást akarunk kelteni, megerősíteni a márkánk identitását, és optimalizálni az emailt különböző eszközökre. Ehhez pedig szükség lesz arra, hogy:
- Egyszerű és tiszta elrendezést használj, ami kiemeli a tartalmat
- Válassz egy színsémát, ami illeszkedik a márkádhoz
- Használj képeket, videókat vagy gifeket, amik támogatják az üzenetet és megragadják a tekintetet
- Használj olyan betűtípusokat, amik olvashatóak és illeszkednek a céged stílusához
- Használj fehér hátteret, címsorokat, felsorolásjeleket és gombokat, hogy megtörjük a szöveget és irányítsuk az olvasót
- Teszteld az emailt különböző böngészőkön, platformokon és képernyőméreteken
A tartalommal és dizájnnal kombinálva létrehozhatunk egy olyan email kampányt, ami kiugró eredményeket hozhat. Ne feledd, a tartalom az, amit mondunk, a dizájn és a stíluspedig az, ahogy mondjuk.
Kész a levelünk, meg is formáztuk, már csak ki kellene küldenünk. A kérdés, hogy hogyan.
Email marketing szoftverek
Az email marketing szoftverek olyan eszközök, amelyek segítenek létrehozni, kezelni és optimalizálni az email kampányaidat. Magyarországon többféle email marketing szoftver közül választhatsz, attól függően, hogy milyen funkciókra van szükséged.
Az egyik legnépszerűbb hazai email marketing szoftver a MailChimp. Nem véletlenül, hiszen számtalan kedvező tulajdonsággal bír:
- Ingyenes használat 2000 feliratkozóig, ami kiváló lehetőség a kisvállalkozások és a kezdők számára
- Alacsony árú előfizetési csomagok, amelyek megfizethetőek és rugalmasak
- Minden alapvető email funkció megtalálható, mint például a sablonok, a tervezés, a szegmentálás, az A/B tesztelés és az analitika
- Felhasználóbarát kezelőfelület, amely egyszerű és intuitív
A hazai fejlesztésű Sales Autopilot szintén egy igen népszerű email küldő szoftver:
- Magyar fejlesztésű, így könnyen használható és megfelel a hazai jogszabályoknak
- Kisvállalkozásokra szabott, így nem kell feleslegesen fizetni olyan funkciókért, amikre nincs szükségünk
- Automatizált email kampányokkal, landing oldalakkal és pop-upokkal növelheted a konverziót és az ügyfélhűséget
Rajtuk kívül még hatékony email marketing szoftver a Mailerlite, a GetResponse, vagy épp az ActiveCampiagn. Ha ezek egyikét használod email kampányaidhoz, nem érhet csalódás.
Mérés és optimalizálás
Ha kiment a levelünk a listánkra, akkor jöhet a következő lépés: az eredmények monitorozása. A mérés során kapott adatok betekintést nyújtanak abba, hogy a feliratkozók mit tesznek, hova klikkelnek egy adott levélben, és hogyan reagálnak a CTA felhívásokra. Íme, néhány a leggyakoribb email marketing mutató közül:
- Megnyitási arány: Megmutatja, hogy egy levél mennyire tudja felkelteni a közönség figyelmét a tárgysorral és a küldő nevével.
- Átkattintási arány (CTR): Megmutatja, hogy mennyire releváns és vonzó az email tartalma és dizájnja a megnyitók számára.
- Konverziós arány: Megmutatja például egy vásárlás, egy regisztráció vagy egy letöltés végbemenetelét.
- Visszapattanási arány: Megmutatja, hogy mennyire egészséges és naprakész az email listád.
- Leiratkozási arány: Megmutatja, hogy mennyire elégedettek a feliratkozók az email gyakoriságával, minőségével és relevanciájával.
FONTOS: ahhoz, hogy a fenti számokat értelmezni tudjuk, össze kell hasonlítanunk őket az iparági referenciaértékekkel, a korábbi adatokkal és a kampánycélokkal. Csak ezek után tudjuk optimalizálni az email marketingünket.
Email marketing optimalizálása
Az email marketing optimalizálásának egyértelmű célja, hogy növeljük a megnyitási, az átkattintási arányt, a konverziókat vagy akár a bevételt is. Az email marketing optimalizálása során a következő csekklistát érdemes lehet lefuttatnod:
- Csoportosítsd az közönségedet érdeklődésük, viselkedésük vagy preferenciáik alapján
- Tervezz reszponzív és vonzó email sablonokat, amelyek illenek a márkádhoz és az üzenetedhez
- Írj világos és meggyőző szöveget, amely értéket nyújt és cselekvésre ösztönöz
- Találd meg a legjobb kiküldési időpontot, mikor a feliratkozóid a legnagyobb eséllyel nyitják meg az üzeneted
- Teszteld az email kampányaidnak különböző elemeit, például a tárgysort, a képeket, az elrendezést, a szöveget vagy az időzítést, hogy megtudd, mi működik legjobban
- Elemezd a tesztek eredményeit, és megérzés alapú következtetések levonása helyett hozz adatvezérelt döntéseket
- Automatizáld az email kampányaidat olyan események alapján, mint például a regisztrációk, vásárlások, kosár elhagyása vagy születésnapok, hogy időben releváns üzeneteket küldhess, amelyek növelik az elkötelezettséget és a hűséget
Email marketing a tervezéstől az eredmények méréséig?
Túlságosan összetettnek tűnik? Bízd ránk az email marketinged és élvezd az eredméyneket!
Tippek és trükkök
Email marketing legjobb gyakorlatai
Bár a tartalom egy jó email kampány fő alkotóeleme, nem mehetünk szó nélkül olyan „apróbb” technikák mellett sem, amelyek egyenként nem sokat dobnak egy kampány hatékonyságán, de együttesen akár 15-20%-kal is megnövelhetik annak eredményességét. Nézzük ezek közül a legfontosabbakat!
- Használj profi email marketing szoftvert, hogy biztosítsd az emaileid kézbesítését és jó megjelenését bármilyen eszközön
- Használj emlékezetes küldő nevet (Pl.: Maczkó Sára) és kerüld a no-reply címeket
- Használj megerősített feliratkozást és könnyítsd meg a leiratkozást, hogy megfelelj az anti-spam törvényeknek
- Szegmentáld a közönségedet és küldj személyre szabott, releváns és időszerű üzeneteket az ő viselkedésük, érdeklődésük és igényeik alapján
- Küldj üdvözlő emaileket az új feliratkozóknak, és „neveld” őket értékes tartalmakkal és ajánlatokkal
- Használj célzott felugró ablakokat a honlapodon, hogy ezzel is növeld az email listádat
- Igazítsd össze az email kampányaidat a többi csatornáddal
- A leveleidet (más tárgysorral) pár nap eltéréssel küldd ki újra azoknak, akik nem nyitották meg az üzenetet
Esettanulmányok
Elméletlen most már „szinte mindent” tudunk az email marketingről. Most jöjjön néhány olyan példa a nagyvilágból, ami az email marketing hatékonyságát mutatja meg.
MobileFun
Miért hasznos? Mert megmutatja, hogyan használták az automatizálást és az A/B tesztelést.
A MobileFun az Egyesült Királyság vezető online mobil kiegészítői kereskedője, amely a legújabb mobiltelefonok mellett izgalmas kiegészítőket is kínál. Kampányuk célja az volt, hogy növeljék az árbevételüket, valamint a konverziós arányukat az email marketing segítségével.
Ezért az automatizáláshoz és az A/B teszteléshez nyúltak, amelyek segítségével különböző elemeket tudtak tanulmányozni a kampányaikban, mint például a tárgysor, a szöveg, a képek, a gombok, a szegmensek és az időzítés.
A fenti megfigyeléseket követő optimalizálás után 13%-kal növelték az átlagos megrendelési értéket, 17%-kal a konverziós arányt, és 9%-kal a megnyitási arányt. Nem semmi!
Selsey
Miért hasznos? Mert megmutatja, hogyan duplázták meg a konverzióikat az „elhagyott kosár” felhasználókból.
A Selsey egyike a legnagyobb bútor- és lakberendezési kereskedőknek Lengyelországban. Céljuk az volt, hogy egy email marketing kampány során visszacsábítsák azokat a felhasználókat, akik elhagyták a kosarukat anélkül, hogy véglegesítették volna a vásárlást.
A megoldás egy automatizált email sorozat volt, amely két lépésből állt:
- Az első emailben emlékeztették a felhasználókat arra, hogy mit hagytak a kosarukban, és felajánlottak egy ingyenes szállítást
- A második emailben egy korlátozott idejű kedvezményt kínáltak, valamint sürgetést használtak, hogy növeljék a konverziót
Az eredmények lenyűgözőek voltak: kétszer akkora konverziót értek el az elhagyott kosár felhasználókból, mint korábban. És hogy mi a tanulságuk ezeknek a sikerkampányoknak?
- Ha ismered a közönségedet, és szegmentálod a listádat, akkor az eredmény sem marad el
- Ha értéket kínálsz a feliratkozóidnak, azok ezt meghálálják
- Ha teszteled a kampányaid különböző elemeit, akkor a legerősebb levéllel tudsz harcba szállni
- Ha automata rendszert használsz, azzal rengeteg időt spórolsz, és mindenkinek a megfelelő levelet tudod küldeni
- Ha nyomon követed az eredményeidet, és méred a megtérülésedet, akkor pontosan látni fogod, mennyire hatékony egy adott levél
Mi a jó megnyitási, átkattintási arány
Mi a jó megnyitási, átkattintási arány egy email marketing kampány során?
Egy biztos: az email marketinggel kapcsolatban sok tényező befolyásolhatja a megnyitási és az átkattintási arányokat, például a célközönség, a szegmensek, a tárgysorok, a tartalom, a design, a CTA-k és az időzítés. Általánosságban elmondható, hogy nincs egyetlen jó arány, amit minden iparágban vagy kampányban el kellene érni, de vannak átlagok és iránymutatások, amelyek segíthetnek a teljesítmény mérésében és javításában.
A HubSpot 2021-es email marketing statisztikája szerint az
átlagos megnyitási arány 18%, az átlagos átkattintási arány pedig 2,6% volt.
Azonban ezek az arányok nagyban változhatnak az iparágak és a kampányok típusai szerint. Például:
- az oktatás és a nonprofit szektor magasabb megnyitási arányt ért el (23% és 25%),
- míg az e-kereskedelem és a szoftver alacsonyabbat (15% és 14%).
A kampányok közül pedig:
- az üdvözlő levelek (82%) és
- a megerősítő levelek (42%)
voltak a legjobb megnyitási aránnyal.
Az átkattintási arány esetében is hasonlóan fontos figyelembe venni az iparágat és a kampány típusát. A HubSpot szerint:
- az oktatás (3,9%),
- a nonprofit (3,4%) és
- az egészségügy (3,2%)
iparágak értek el magasabb átkattintási arányt, míg
- az e-kereskedelem (1,9%),
- a szoftver (1,6%) és
- a média (1,4%) alacsonyabbat.
A kampányok közül pedig:
- az üdvözlő levelek (14,4%) és
- a megerősítő levelek (10%) hozták a legjobb átkattintási arányt.
Lista építés
A levelező lista mérete attól függ, hogy milyen célokat tűzöl ki magad elé az email marketinggel. Minél nagyobb a lista, annál több emberhez juthat el az üzeneted. Azonban itt is fontosabb a minőség, mint a mennyiség.
Nem érdemes olyan embereket tartani a listán, akik nem érdeklődnek termékeid vagy szolgáltatásaid iránt, vagy akik nem nyitják meg a leveleidet. Ezért fontos rendszeresen tisztítani a listát, és csak azokat a feliratkozókat megtartani, akik valóban értékesek a vállalkozása számára.
Árak
Email marketing árak: Utazásunk az emailek világában ezennel véget ért. Láthattad, hogy az email marketing nem egyszeri dolog. Állandó tesztelést, optimalizálást és elemzést igényel. Ha követed az email marketing leghatékonyabb gyakorlatait, azzal javíthatod a kampányaid teljesítményét és minden eddiginél jobb eredményeket érhetsz el.
Mivel az email marketing rengeteg összetevőből áll, és mindegyik összetevő külön-külön szaktudást (grafikus, technikus, szövegíró, marketing szakember, stb.), ezért egy bizonyos cégméret felett érdemes lehet az email marketinget kiszervezni.