Árösszehasonlító oldalak
Tartalomjegyzék
Minden, amit tudni kell az árösszehasonlító oldalakról
Ha van webáruházad – kereskedsz valamivel az interneten – akkor elkerülhetetlen, hogy jelen legyél a termékeiddel az olyan árösszehasonlító oldalakon, amelyek egyszerre marketing- és értékesítési csatornák is lehetnek a vállalkozásod számára. Mivel több – látszólag hasonló – oldal létezik alaposan mérlegelned kell, hogy melyik szolgáltatásait vedd igénybe és ott hogyan tudod optimalizálni az eladásokat?
Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy melyik árösszehasonlító oldal lehet a legnagyobb segítség számodra.
Vásárlás pszichológiája
A vásárlód döntési folyamata (CDJ, azaz customer decision journey) egyszerűnek és logikusnak tűnik, mégis rengeteg könyv és előadás foglalkozik ezzel a témával. Ha mélyebb ismeretekre szeretnél szert tenni, akkor – magyarul – érdemes Kotlert, Cialdinit olvasni, vagy a külföldi oldalakon angolul a „customer decision journey” szókapcsolatra keresni és üzleti blogokban tájékozódni.
Webáruház tulajdonosként abban vagy érdekelt, hogy minél többen vásároljanak nálad, megtaláld a vásárlódat, hiszen valahol valaki éppen ebben a pillanatban is a te termékedet keresi az interneten. Szeretné megvásárolni és ezért azt a helyet keresi, ahol egyszerűen, gyorsan, és a legkedvezőbb áron jut hozzá a termékedhez.
Az árösszehasonlító oldalak éppen ezt a kényelmet nyújtják a vásárlóid számára, hiszen azokon össze tudja hasonlítani a termékedet más webáruházak, szolgáltatók termékével és árával, hogy aztán az információk alapján el tudja dönteni, hogy tőled, vagy mástól vásárol-e? Az árösszehasonlítás serkenti a vállalkozások közötti versenyt. Ha a fogyasztók könnyen összehasonlíthatják az árakat, a vállalkozásoknak versenyképesebb árakat és jobb minőségű termékeket kell kínálniuk, hogy vonzóak legyenek a vásárlók számára.
Ha a vásárlóid egy része a különböző árösszehasonlító oldalakon keresi azt a terméket, amit értékesíteni szeretnél, akkor neked – értelemszerűen – jelen kell lenned az adott árösszehasonlító oldalon egy olyan vonzó ajánlattal amiért éppen tőled vásárol majd.
Mivel az (üzleti) célod az, hogy – akár az ilyen oldalak segítségével – maximalizáld a bevételeidet, hogy „megérje” ezért azt kell eldöntened, hogy melyik oldal való neked, melyik éri meg, melyik a legjobb választás? Ebben a cikkben segítünk dönteni, lépésről lépésre végigvezetünk a döntésig.
Árösszehasonlító oldalak
A legjobb árösszehasonlító oldalak három jól elkülöníthető kategóriába sorolhatók. A klasszikus ár összehasonlító oldalak jellemzően a piaci szortiment részét lefedik és egyszerre több termékkört értékesítenek.
Klasszikus árukereső oldal az Árgép, az Árukereső.
Mellettük elférnek a piacon a tematikus oldalak: a favi.hu (bútorokra, lakberendezésre specializálódott) a Glami.hu (mely kizárólag a divattal foglalkozik) vagy a Shopalike, amelyik férfi és női divat mellett bútorokat is kínál. Ezen felül 2023 nyarán indult egy, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által finanszírozott állami árösszehasonlító oldal, az Árfigyelő, ahol a főbb kiskereskedelmi láncok élelmiszerkínálatának árai találhatóak meg. Az Árfigyelő-höz terveznek egy mobilra is letölthető árfigyelő appot, azonban ez a terv jelenleg még előkészítés alatt van.
A fenti kettő kategória mellett léteznek még az alternatív árkereső oldalak: az olcsobbat.hu, a kirakat.hu, vagy akár a depo.hu, melyek profilja jellemzően a számítástechnika, a kütyük.
Az, hogy tudjuk milyen árösszehasonlító oldalak léteznek, és azokon milyen termékeket árulnak mások, még nem biztos, hogy elég egy megalapozott döntéshez. A vásárlók fejében gyakran kimondatlanul megfogalmazódik a „hol mi olcsóbb” és a ez alapján keresi fel az ár összehasonlító oldalakat.
Ennyi információ alapján még nem egyértelmű az, hogy ha napszemüveget árulsz akkor az árgép, a shopalike, vagy esetleg egy alternatív oldal lehet a legjobb értékesítési csatornád?
Mielőtt megvizsgáljuk, fontos szót ejtenünk arról, hogy a döntésedet tovább nehezítheti a Google Shopping, ami nem kifejezetten árukereső oldal, de úgy viselkedik.
Az árösszehasonlító oldalaknál esetében rendkívül fontos a brandépítés. Olvasd el azt a cikket is!
Google Shopping
Biztosan észrevetted már a Google 2019 nyári újítását: ha rákeresel egy termékre, akkor egy ideje már nem csak szöveges, hanem képpel ellátott hirdetéseket is kapsz úgy, hogy rögtön egy ár összehasonlító oldallá is válik a képernyőd, hiszen a te terméked mellett a Google gyakran megjelenteti a konkurencia pontosan ugyanolyan, vagy nagyon hasonló termékeit.
Jól mutatja a Google Shopping működését a kép. A jobb oldalon a termékhirdetésekek – ez a Google Shopping az oldal tetején a fizetett hirdetések, alatta a Google organikus találatok találhatóak meg.
Ez a Google fejlesztés szinte teljesen átrendezte a hirdetési piacot, hiszen a keresésre adott azonnali vizuális válasz, és a hozzá tartozó ár döntő lehet a vásárlásban: biztosan vannak olyan (elszalasztott) vásárlóid, akik ezzel megelégszenek, és már nem is mennek fel az ár összehasonlító oldalakra.
A Google Shopping azért is különleges mert a működtetéséhez szakemberre lehet szükséged. Neked azt kell eldöntened, hogy melyik termékkel vagy termékekkel szeretnél megjelenni a Shoppingban, a Google Ads szakértőd pedig optimalizálja majd a kampányodat (szorosan veled együttműködve).
Ha szeretnéd a termékeidet 20%-al olcsóbban hirdetni, lépj kapcsolatba velünk, hogy a kedvezményt érvényesíteni tudd.
A Google Shopping lehetőséget ad hogy „optimalizáld” a hirdetéseidet: többféle kampánybeállítás alapján tudsz hirdetéseket készíteni. A bestseller kampányba teheted (például) azokat a termékeket, amelyek a legtöbb bevételt hozzák neked.
A termékkategória szerinti kampányokba gyűjtheted a „középkategóriás” termékeket és akár létrehozhatsz egy harmadik szegmenst is, amelyikbe a „futottak még” kerül: azok a termékek, amelyeken a nyereséged alacsony. Persze, emellett még kampány szintjén rengeteg módon tudsz optimalizálni: ebben a Google Ads szakértőd fog segíteni.
Melyik árösszehasonlító oldal hasznos
Azt ígértük a cikk elején, hogy átfogó képet nyújtunk számodra arról, hogy milyen webáruházadnak melyik ár összehasonlító oldalon érdemes megjelennie, valamint arról is, milyen portálok léteznek, Az a célunk, hogy emellett segítünk abban, hogy rengeteg olyan információhoz hozzájuss, amellyel megalapozottabb üzleti döntést hozhatsz. A sort az általános árösszehasonlító oldalakkal kezdjük
Árukereső
Az Árukeresőnek havonta átlag 12 000 000 látogatója van, 15 millió feletti termékkínálata és több mint 3500 webáruházzal dolgozik együtt. A termék adatlapján megjeleníti a vásárlódnak a termék leírását, a képet és azt is, hogy milyen ársávban mozgott az adott termék. A főbb árösszehasonító oldalak közül az is kiemeli az Árukeresőt, hogy rendelkezik saját, letölthető árösszehasonlító appal.
A felhasználók véleményezhetik a terméket, a webshopot ami azért hasznos mert az ajánlásnál nincs erősebb marketing. Előnye, hogy licitet állíthatsz be az adott termékktegóriára. Fontos, hogy a webshopod feedje-xml vagy csv, jó minőségű legyen és minden olyan adat szerepeljen benne amivel megkönnyíted a termékek párosítását, így minden terméked megjelenhet az oldalon.
Használd ki a promóciós lehetőségeket a termék adatlapján:
Árukereső optimalizálása
Az arukereso.hu megjelenő termékeket lehet optimalizálni. Egy előfizetéssel rendelkező alkalmazás segítségével pontosabban, hatékonyabban tudod beállítani és optimalizálni a termékeket, költéségeket, konverziókat. Megteheted például azt, hogy speciálisan kiemeled azt a terméket, amit többen vásárolnak és lekapcsolhatod azt, aminél azt tapasztalod, hogy csak érdeklődnek a weboldaladon, de nem vásárolják meg.
Szeretnéd a költségeidet optimalizálni az árukereső oldalon és közben több vásárlót elérni?
Szakértőink segítenek az árukereső optimalizálásában
Árgép
Az argep.hu átlagosan havonta 3 000 000 látogatót vonz és bár „csak” megközelítőleg 2000 webáruházzal dolgozik, a termékszáma majdnem eléri az Árukeresőjét a Similarweb szerint. A fókuszkategória a számítástechnika, ezért, ha számítástechnikai webáruházad van (vagy ilyen termékeid) akkor érdemes értékesítési csatornának használni.
Felhasználói oldalról tekintve hátránya, hogy nincs mobil applikációja, nem lehet feliratkozni a hírlevélre és korlátozottabbak a hirdetési lehetőségeid is: kattintás alapon hirdethetsz.
Glami
A Glami főleg divattal, lakberendezéssel és szépségápolással foglalkozó ár összehasonlító oldal, ezért a látogatóinak a száma alacsonyabb, mint az Árgépé és az Árukeresőé: nagyjából havi 1 000 000 és többségében hölgyek. Nem párosítja a termékeket, hanem megjeleníti a listában az összes forgalmazó kínálatát, szűrésekkel.
Ha ruházati, cipő, ékszer, vagy például óra webáruházad van, kiemelten javasolt jelen lenni a Glamin. Természetesen a Glami-n is, van lehetőségük a leendő vásárlóidnak árra, márkára szűrni.
A Glami figyel az elemző attitűdű hirdetőire mert többféle lehetőséged van hirdetni: kattintás alapon, megadhatsz liciteket (akár kategóriánként) és kiemelheted a termékeidet.
Shopalike
A Shopalike.hu a Glami alternatívája (vagy fordítva) hiszen ugyanúgy divattal és lakberendezéssel foglalkozik. A havi látogatók száma egymillió körül van és előnye, hogy nagyrészt organikus találatból érkeznek a vásárlók, ami azt feltételezi, hogy a Shopalike látogatói tudatosabban keresnek egy egy terméket, szolgáltatást.
Nagyjából 250 webáruházzal állnak kapcsolatban, és természetesen a Shopalike is megjeleníti az egyedi termékleírásokat.
Felhasználói szempontból könnyen kezelhető, többféle szűrésre ad lehetőséget. Kiemelkedő előnye a tartalommarketing, hiszen a látogatókat releváns tartalommal is ellátja: blogokat találhatunk az oldalon.
Olcsóbbat
Az olcsobbat.hu leginkább az elektronikai és háztartási eszközök ár összehasonlító oldala. Átlag havi félmillió látogatóval számolhatsz de mivel szűrt a termékkategória, ezért a látogatók relevánsak. 10 kategóriában majdnem 4 000 000 termékkel dolgozik, ezért nehezebb kitűnni a termékeddel.
A termékleírás itt is fontos, illetve kettő az egyben megoldás, hogy az itt megjelenített termék a kirakat.hu-n is megjelenik, ami egy másik értékesítési csatorna is lehet.
Favi
Bútor és lakásfelszereléseket forgalmazó cégeknek majdnem kötelező felület. Ez az oldal a látogatói igényeket szeretné kiszolgálni a bútorpiacon, ezért a speciális szűrők és keresések segítik a felhasználót a megfelelő termék megtalálására. Olyan egyedi szűrések találhatóak az oldalon, mint a bútorhoz tartozó lábak, speciális méretadatok.
Tudtad, hogy sok versenytársad nem megfelelően tölti fel a termékekhez tartozó méretinformációkat? Ilyen látványos képpel csábító tudsz lenni:
A nagyobb gyártók már 360 fokos fotót is feltöltenek a termékhez. Marketing közhely: egy kép többet mond ezer szónál – szóval nagyon nagy a verseny, és mindent megtesznek hogy a látogató vásárlóvá váljon.
Árportál
Az Árportálról kevesen tudják, hogy az Árgép testvéroldalaként működik és leginkább akkor érdemes értékesítési csatornaként bevonni a marketingedbe, ha elektronikai cikkekkel foglalkozol. A 300 000-es havi látogatószám a majdnem 12 000 000 termék nagy versenyt jelez, ezért kifejezetten hasznos, hogy van lehetőséged egyedi termékleírásokra.
Mindemellett az egyik legegyszerűbb árösszehasonlító oldal, ami az előnye is.
Tematikus ár összehasonlító oldalak
A tematikus ár összehasonlító oldalak piaci helyzete speciális, és kizárólag azt kell eldöntened, hogy szeretnéd-e igénybe venni (például) a Favi szolgáltatásait akkor, ha bútor vagy lakberendezési webáruházad, termékeid vannak, vagy nem.
A tematikus árösszehasonlító/árkereső oldalak működése hasonló, mint az eddig megismertek: látogatókat terelnek az oldalukra (egy részüket „vásárolják, egy részük organikus”) te pedig a különböző beállításokkal, az egyedi termékleírásokkal tudsz megfelelő ROI-t elérni, azaz nyereséget maximalizálni.
Szeretnéd új szintre emelni vállalkozásodat? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és segítünk!
Alternatív árösszehasonlító oldalak
Az alternatív árösszehasonlító oldalak (az olcso.hu, a depo.hu a shopmania.hu vagy az arcedula.hu) szinte kivétel nélkül számítástechnikával, műszaki cikkekel, elektronikával és szórakoztató elektronikával foglalkoznak, ezért akkor releváns választás, ha a webáruházad, vagy az értékesített termékeid, szolgáltatásod ebben a szegmensben mozog.
Az olcso.hu vonzza jelenleg a legtöbb látogatót és kínál fel számtalan lehetőséget arra, hogy optimálisan hirdess, illetve kitűnj a tömegből.
Viszont több termékkel dolgozik jelenleg mint a többiek, ezért nehezebb a dolgod. A depo.hu-t vagy a shopmania-t akkor érdemes választanod, ha niche piacon mozogsz: kevesebb a látogató, kevesebb a termék, ezért egy speciális (de profilba vágó) területen értékesítve komoly eredményekkel kecsegtet.
Tűnj ki a termékeddel
Az árösszehasonlító oldalak számtalan lehetőséget nyújtanak számodra ahhoz, hogy értékesíteni tudd a termékedet, ám a lehetőségeket a konkurenciád is megkapja. Ez előrevetíti azt, hogy az oldalak egyetlen nyertese a vásárló lehet, hiszen a piac szereplői egymás alá licitálva szinte haszon nélkül adjanak el termékeket.
Az árösszehasonlító oldalak célja az, hogy a látogatót segítse abban, hogy melyik számára az ideális termék (Erre szolgálnak a szűrések és a vélemények, illetve abban is, hogy melyik webáruházból vásároljon: erre szolgálnak a bolt értékelések, megbízható bolt programok.
Bár a verseny határozott határok és szabályok mentén zajlik rengeteg olyan lehetőséged van, amelyekkel felhívhatod magadra (a szolgáltatásodra, a termékedre) a figyelmet. Légy kihagyhatatlan a vásárlód számára és azt az előnyt hangsúlyozd ki, ami a számára döntő.
Összegezve
Az árösszehasonlító oldalak növelhetik a vásárlások számát. Fontos, hogy olyan oldalon legyél jelen, ahol a vásárlóid vannak, és ahol éppen a te szolgáltatásodat keresik. Ezért lettek erősek a tematikus oldalak bútorpiacon. Ha a versenytársad jelen van bármelyik oldalon akkor neked is érdemes megfontolnod a jelenléted.
Használd ki az összehasonlító oldal speciális lehetőségeit – a webáruzad feedje legyen jó minőségű – törekedj a 100%-ban megfelelni az elvárásoknak. Optimalizáld az árukereső terméket és jelentős összeget takaríthatsz meg.
Az árösszehasonlító oldalon elhelyezett linket utm paraméterezd fel. Ezzel segíted, hogy a marketingkampányaid jobban megtérüljenek és láthatóvá váljon a vásárlási útvonal, a vásárlóid viselkedése: ezzel a technikával például látn fogod, hogy a látogató átmegy az oldaladra, elküldi a linket facebook Messengeren az ismerősének, majd ezt a linket este megnyitja számítógépből és leadja a rendelést.
Közhely: de ezekre is figyelj
Mivel nagy a verseny a vásárló megszerzéséért ezért rendelkezz marketing stratégiával, legyél jelen a megfelelő áruösszehasonlító oldalon, a speciális lehetőségeket használd ki ezeken az oldalakon, legyen gyors az oldalad – ha már a vásárló hozzád érkezik pénzt költeni akkor, tedd élményé számára a vásárlást.
Legyen könnyen használható webáruházad és egyszerű gyors fizetési folyamatod– és teljesíted a vállalt kötelezettséged azért, hogy a vásárló elégedett legyen.
Szeretnél megtérülő online marketinget vagy egyedi profitot termelő webáruházat fejleszteni?
Keress bennünket és kérj ajánlatot.