Írta: Nagy László 2021. május. 5.

Árösszehasonlító oldalak

Minden, amit tudni kell az árösszehasonlító oldalakról

Ha van webáruházad – kereskedsz valamivel az interneten – akkor elkerülhetetlen, hogy jelen legyél a termékeiddel az olyan árösszehasonlító oldalakon, amelyek egyszerre marketing- és értékesítési csatornák is lehetnek a vállalkozásod számára. Mivel több – látszólag hasonló – oldal létezik alaposan mérlegelned kell, hogy melyik szolgáltatásait vedd igénybe és ott hogyan tudod optimalizálni az eladásokat?

Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy melyik árösszehasonlító oldal lehet a legnagyobb segítség számodra.

Vásárlás pszichológiája

A vásárlód döntési folyamata (CDJ, azaz customer decision journey) egyszerűnek és logikusnak tűnik, mégis rengeteg könyv és előadás foglalkozik ezzel a témával. Ha mélyebb ismeretekre szeretnél szert tenni, akkor – magyarul – érdemes Kotlert, Cialdinit olvasni, vagy a külföldi oldalakon angolul a „customer decision journey” szókapcsolatra keresni és üzleti blogokban tájékozódni.

Webáruház tulajdonosként abban vagy érdekelt, hogy minél többen vásároljanak nálad, megtaláld a vásárlódat, hiszen valahol valaki éppen ebben a pillanatban is a te termékedet keresi az interneten. Szeretné megvásárolni és ezért azt a helyet keresi, ahol egyszerűen, gyorsan, és a legkedvezőbb áron jut hozzá a termékedhez.

Az árösszehasonlító oldalak éppen ezt a kényelmet nyújtják a vásárlóid számára, hiszen azokon össze tudja hasonlítani a termékedet más webáruházak, szolgáltatók termékével és árával, hogy aztán az információk alapján el tudja dönteni, hogy tőled, vagy mástól vásárol-e? Az árösszehasonlítás serkenti a vállalkozások közötti versenyt. Ha a fogyasztók könnyen összehasonlíthatják az árakat, a vállalkozásoknak versenyképesebb árakat és jobb minőségű termékeket kell kínálniuk, hogy vonzóak legyenek a vásárlók számára.

Ha a vásárlóid egy része a különböző árösszehasonlító oldalakon keresi azt a terméket, amit értékesíteni szeretnél, akkor neked – értelemszerűen – jelen kell lenned az adott árösszehasonlító oldalon egy olyan vonzó ajánlattal amiért éppen tőled vásárol majd.

Mivel az (üzleti) célod az, hogy – akár az ilyen oldalak segítségével – maximalizáld a bevételeidet, hogy „megérje” ezért azt kell eldöntened, hogy melyik oldal való neked, melyik éri meg, melyik a legjobb választás? Ebben a cikkben segítünk dönteni, lépésről lépésre végigvezetünk a döntésig.

Árösszehasonlító oldalak

A legjobb árösszehasonlító oldalak három jól elkülöníthető kategóriába sorolhatók. A klasszikus ár összehasonlító oldalak jellemzően a piaci szortiment részét lefedik és egyszerre több termékkört értékesítenek.

Klasszikus árukereső oldal az Árgép, az Árukereső.

Mellettük elférnek a piacon a tematikus oldalak: a favi.hu (bútorokra, lakberendezésre specializálódott) a Glami.hu (mely kizárólag a divattal foglalkozik) vagy a Shopalike, amelyik férfi és női divat mellett bútorokat is kínál. Ezen felül 2023 nyarán indult egy, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által finanszírozott állami árösszehasonlító oldal, az Árfigyelő, ahol a főbb kiskereskedelmi láncok élelmiszerkínálatának árai találhatóak meg. Az Árfigyelő-höz terveznek egy mobilra is letölthető árfigyelő appot, azonban ez a terv jelenleg még előkészítés alatt van.

A fenti kettő kategória mellett léteznek még az alternatív árkereső oldalak: az olcsobbat.hu, a kirakat.hu, vagy akár a depo.hu, melyek profilja jellemzően a számítástechnika, a kütyük.

Az, hogy tudjuk milyen árösszehasonlító oldalak léteznek, és azokon milyen termékeket árulnak mások, még nem biztos, hogy elég egy megalapozott döntéshez. A vásárlók fejében gyakran kimondatlanul megfogalmazódik a „hol mi olcsóbb” és a ez alapján keresi fel az ár összehasonlító oldalakat.

Ennyi információ alapján még nem egyértelmű az, hogy ha napszemüveget árulsz akkor az árgép, a shopalike, vagy esetleg egy alternatív oldal lehet a legjobb értékesítési csatornád?

Mielőtt megvizsgáljuk, fontos szót ejtenünk arról, hogy a döntésedet tovább nehezítheti a Google Shopping, ami nem kifejezetten árukereső oldal, de úgy viselkedik.

Az árösszehasonlító oldalaknál esetében rendkívül fontos a brandépítés. Olvasd el azt a cikket is!

Tovább olvasok a brandépítésről

Google Shopping

Biztosan észrevetted már a Google 2019 nyári újítását: ha rákeresel egy termékre, akkor egy ideje már nem csak szöveges, hanem képpel ellátott hirdetéseket is kapsz úgy, hogy rögtön egy ár összehasonlító oldallá is válik a képernyőd, hiszen a te terméked mellett a Google gyakran megjelenteti a konkurencia pontosan ugyanolyan, vagy nagyon hasonló termékeit.

Karcher magasnyomású mosó

Karcher magasnyomású mosó termékek

Jól mutatja a Google Shopping működését a kép. A jobb oldalon a termékhirdetésekek – ez a Google Shopping az oldal tetején a fizetett hirdetések, alatta a Google organikus találatok találhatóak meg.

Ez a Google fejlesztés szinte teljesen átrendezte a hirdetési piacot, hiszen a keresésre adott azonnali vizuális válasz, és a hozzá tartozó ár döntő lehet a vásárlásban: biztosan vannak olyan (elszalasztott) vásárlóid, akik ezzel megelégszenek, és már nem is mennek fel az ár összehasonlító oldalakra.

A Google Shopping azért is különleges mert a működtetéséhez szakemberre lehet szükséged. Neked azt kell eldöntened, hogy melyik termékkel vagy termékekkel szeretnél megjelenni a Shoppingban, a Google Ads szakértőd pedig optimalizálja majd a kampányodat (szorosan veled együttműködve).

Ha szeretnéd a termékeidet 20%-al olcsóbban hirdetni, lépj kapcsolatba velünk, hogy a kedvezményt érvényesíteni tudd.
A Google Shopping lehetőséget ad hogy „optimalizáld” a hirdetéseidet: többféle kampánybeállítás alapján tudsz hirdetéseket készíteni. A bestseller kampányba teheted (például) azokat a termékeket, amelyek a legtöbb bevételt hozzák neked.

A termékkategória szerinti kampányokba gyűjtheted a „középkategóriás” termékeket és akár létrehozhatsz egy harmadik szegmenst is, amelyikbe a „futottak még” kerül: azok a termékek, amelyeken a nyereséged alacsony. Persze, emellett még kampány szintjén rengeteg módon tudsz optimalizálni: ebben a Google Ads szakértőd fog segíteni.

Melyik árösszehasonlító oldal hasznos

Azt ígértük a cikk elején, hogy átfogó képet nyújtunk számodra arról, hogy milyen webáruházadnak melyik ár összehasonlító oldalon érdemes megjelennie, valamint arról is, milyen portálok léteznek, Az a célunk, hogy emellett segítünk abban, hogy rengeteg olyan információhoz hozzájuss, amellyel megalapozottabb üzleti döntést hozhatsz. A sort az általános árösszehasonlító oldalakkal kezdjük

Árukereső

Az Árukeresőnek havonta átlag 12 000 000 látogatója van, 15 millió feletti termékkínálata és több mint 3500 webáruházzal dolgozik együtt. A termék adatlapján megjeleníti a vásárlódnak a termék leírását, a képet és azt is, hogy milyen ársávban mozgott az adott termék. A főbb árösszehasonító oldalak közül az is kiemeli az Árukeresőt, hogy rendelkezik saját, letölthető árösszehasonlító appal.

A felhasználók véleményezhetik a terméket, a webshopot ami azért hasznos mert az ajánlásnál nincs erősebb marketing. Előnye, hogy licitet állíthatsz be az adott termékktegóriára. Fontos, hogy a webshopod feedje-xml vagy csv, jó minőségű legyen és minden olyan adat szerepeljen benne amivel megkönnyíted a termékek párosítását, így minden terméked megjelenhet az oldalon.

árösszehasonlító oldalak

Árukereső.hu

Használd ki a promóciós lehetőségeket a termék adatlapján:

Árukereső termékek optimalizálása

Árukereső termékek kiemelése

Árukereső optimalizálása

Az arukereso.hu megjelenő termékeket lehet optimalizálni. Egy előfizetéssel rendelkező alkalmazás segítségével pontosabban, hatékonyabban tudod beállítani és optimalizálni a termékeket, költéségeket, konverziókat. Megteheted például azt, hogy speciálisan kiemeled azt a terméket, amit többen vásárolnak és lekapcsolhatod azt, aminél azt tapasztalod, hogy csak érdeklődnek a weboldaladon, de nem vásárolják meg.

Szeretnéd a költségeidet optimalizálni az árukereső oldalon és közben több vásárlót elérni?

Szakértőink segítenek az árukereső optimalizálásában

Nyerő megoldást kérek!

Árgép

Az argep.hu átlagosan havonta 3 000 000 látogatót vonz és bár „csak” megközelítőleg 2000 webáruházzal dolgozik, a termékszáma majdnem eléri az Árukeresőjét a Similarweb szerint. A fókuszkategória a számítástechnika, ezért, ha számítástechnikai webáruházad van (vagy ilyen termékeid) akkor érdemes értékesítési csatornának használni.

Felhasználói oldalról tekintve hátránya, hogy nincs mobil applikációja, nem lehet feliratkozni a hírlevélre és korlátozottabbak a hirdetési lehetőségeid is: kattintás alapon hirdethetsz.

Árgép árukereső oldal

Argep.hu

Glami

A Glami főleg divattal, lakberendezéssel és szépségápolással foglalkozó ár összehasonlító oldal, ezért a látogatóinak a száma alacsonyabb, mint az Árgépé és az Árukeresőé: nagyjából havi 1 000 000 és többségében hölgyek. Nem párosítja a termékeket, hanem megjeleníti a listában az összes forgalmazó kínálatát, szűrésekkel.

Ha ruházati, cipő, ékszer, vagy például óra webáruházad van, kiemelten javasolt jelen lenni a Glamin. Természetesen a Glami-n is, van lehetőségük a leendő vásárlóidnak árra, márkára szűrni.

A Glami figyel az elemző attitűdű hirdetőire mert többféle lehetőséged van hirdetni: kattintás alapon, megadhatsz liciteket (akár kategóriánként) és kiemelheted a termékeidet.

Ruha rendelés - árukereső oldal

Glami.hu

 

Shopalike

A Shopalike.hu a Glami alternatívája (vagy fordítva) hiszen ugyanúgy divattal és lakberendezéssel foglalkozik. A havi látogatók száma egymillió körül van és előnye, hogy nagyrészt organikus találatból érkeznek a vásárlók, ami azt feltételezi, hogy a Shopalike látogatói tudatosabban keresnek egy egy terméket, szolgáltatást.

Nagyjából 250 webáruházzal állnak kapcsolatban, és természetesen a Shopalike is megjeleníti az egyedi termékleírásokat.

Felhasználói szempontból könnyen kezelhető, többféle szűrésre ad lehetőséget. Kiemelkedő előnye a tartalommarketing, hiszen a látogatókat releváns tartalommal is ellátja: blogokat találhatunk az oldalon.

ruha webáruház - árösszehasonlító

Shopalike.hu

 

Olcsóbbat

Az olcsobbat.hu leginkább az elektronikai és háztartási eszközök ár összehasonlító oldala. Átlag havi félmillió látogatóval számolhatsz de mivel szűrt a termékkategória, ezért a látogatók relevánsak. 10 kategóriában majdnem 4 000 000 termékkel dolgozik, ezért nehezebb kitűnni a termékeddel.

A termékleírás itt is fontos, illetve kettő az egyben megoldás, hogy az itt megjelenített termék a kirakat.hu-n is megjelenik, ami egy másik értékesítési csatorna is lehet.

 

Favi

Bútor és lakásfelszereléseket forgalmazó cégeknek majdnem kötelező felület. Ez az oldal a látogatói igényeket szeretné kiszolgálni a bútorpiacon, ezért a speciális szűrők és keresések segítik a felhasználót a megfelelő termék megtalálására. Olyan egyedi szűrések találhatóak az oldalon, mint a bútorhoz tartozó lábak, speciális méretadatok.

Bútor kereső árukereső

Favi.hu – bútor kereső és árösszehasonlító oldal

Favi.hu

Tudtad, hogy sok versenytársad nem megfelelően tölti fel a termékekhez tartozó méretinformációkat? Ilyen látványos képpel csábító tudsz lenni:

A nagyobb gyártók már 360 fokos fotót is feltöltenek a termékhez. Marketing közhely: egy kép többet mond ezer szónál – szóval nagyon nagy a verseny, és mindent megtesznek hogy a látogató vásárlóvá váljon.

Árportál

Az Árportálról kevesen tudják, hogy az Árgép testvéroldalaként működik és leginkább akkor érdemes értékesítési csatornaként bevonni a marketingedbe, ha elektronikai cikkekkel foglalkozol. A 300 000-es havi látogatószám a majdnem 12 000 000 termék nagy versenyt jelez, ezért kifejezetten hasznos, hogy van lehetőséged egyedi termékleírásokra.

Mindemellett az egyik legegyszerűbb árösszehasonlító oldal, ami az előnye is.

Árportál árukereső

ÁrPortál.hu

Tematikus ár összehasonlító oldalak

A tematikus ár összehasonlító oldalak piaci helyzete speciális, és kizárólag azt kell eldöntened, hogy szeretnéd-e igénybe venni (például) a Favi szolgáltatásait akkor, ha bútor vagy lakberendezési webáruházad, termékeid vannak, vagy nem.

A tematikus árösszehasonlító/árkereső oldalak működése hasonló, mint az eddig megismertek: látogatókat terelnek az oldalukra (egy részüket „vásárolják, egy részük organikus”) te pedig a különböző beállításokkal, az egyedi termékleírásokkal tudsz megfelelő ROI-t elérni, azaz nyereséget maximalizálni.

Szeretnéd új szintre emelni vállalkozásodat? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és segítünk!

Díjmentes konzultáció

Alternatív árösszehasonlító oldalak

Az alternatív árösszehasonlító oldalak (az olcso.hu, a depo.hu a shopmania.hu vagy az arcedula.hu) szinte kivétel nélkül számítástechnikával, műszaki cikkekel, elektronikával és szórakoztató elektronikával foglalkoznak, ezért akkor releváns választás, ha a webáruházad, vagy az értékesített termékeid, szolgáltatásod ebben a szegmensben mozog.

Az olcso.hu vonzza jelenleg a legtöbb látogatót és kínál fel számtalan lehetőséget arra, hogy optimálisan hirdess, illetve kitűnj a tömegből.

Viszont több termékkel dolgozik jelenleg mint a többiek, ezért nehezebb a dolgod. A depo.hu-t vagy a shopmania-t akkor érdemes választanod, ha niche piacon mozogsz: kevesebb a látogató, kevesebb a termék, ezért egy speciális (de profilba vágó) területen értékesítve komoly eredményekkel kecsegtet.

Tűnj ki a termékeddel

Az árösszehasonlító oldalak számtalan lehetőséget nyújtanak számodra ahhoz, hogy értékesíteni tudd a termékedet, ám a lehetőségeket a konkurenciád is megkapja. Ez előrevetíti azt, hogy az oldalak egyetlen nyertese a vásárló lehet, hiszen a piac szereplői egymás alá licitálva szinte haszon nélkül adjanak el termékeket.

Az árösszehasonlító oldalak célja az, hogy a látogatót segítse abban, hogy melyik számára az ideális termék (Erre szolgálnak a szűrések és a vélemények, illetve abban is, hogy melyik webáruházból vásároljon: erre szolgálnak a bolt értékelések, megbízható bolt programok.

Bár a verseny határozott határok és szabályok mentén zajlik rengeteg olyan lehetőséged van, amelyekkel felhívhatod magadra (a szolgáltatásodra, a termékedre) a figyelmet. Légy kihagyhatatlan a vásárlód számára és azt az előnyt hangsúlyozd ki, ami a számára döntő.

Összegezve

Az árösszehasonlító oldalak növelhetik a vásárlások számát. Fontos, hogy olyan oldalon legyél jelen, ahol a vásárlóid vannak, és ahol éppen a te szolgáltatásodat keresik. Ezért lettek erősek a tematikus oldalak bútorpiacon. Ha a versenytársad jelen van bármelyik oldalon akkor neked is érdemes megfontolnod a jelenléted.

Használd ki az összehasonlító oldal speciális lehetőségeit – a webáruzad feedje legyen jó minőségű – törekedj a 100%-ban megfelelni az elvárásoknak. Optimalizáld az árukereső terméket és jelentős összeget takaríthatsz meg.

Az árösszehasonlító oldalon elhelyezett linket utm paraméterezd fel. Ezzel segíted, hogy a marketingkampányaid jobban megtérüljenek és láthatóvá váljon a vásárlási útvonal, a vásárlóid viselkedése: ezzel a technikával például látn fogod, hogy a látogató átmegy az oldaladra, elküldi a linket facebook Messengeren az ismerősének, majd ezt a linket este megnyitja számítógépből és leadja a rendelést.

Közhely: de ezekre is figyelj

Mivel nagy a verseny a vásárló megszerzéséért ezért rendelkezz marketing stratégiával, legyél jelen a megfelelő áruösszehasonlító oldalon, a speciális lehetőségeket használd ki ezeken az oldalakon, legyen gyors az oldalad – ha már a vásárló hozzád érkezik pénzt költeni akkor, tedd élményé számára a vásárlást.

Legyen könnyen használható webáruházad és egyszerű gyors fizetési folyamatod– és teljesíted a vállalt kötelezettséged azért, hogy a vásárló elégedett legyen.

Szeretnél megtérülő online marketinget vagy egyedi profitot termelő webáruházat fejleszteni?

Keress bennünket és kérj ajánlatot.

Hasznosnak találta a cikket?